Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Amzu »

miel schreef:
Amzu schreef:De Petter met al zijn ervaring die zich zo laat vangen op een corner die 10m omhoog gaat? Oerdom en onbegrijpelijk!!
Kamada had na een uur ook vervangen moeten worden en zeker meteen na de 1-0. Geen man overboord maar weer een belangrijk punt weggegooid en onnodig zelf de druk verhoogd op de resterende 2 matchen.
Wat had Depetter dan moeten doen ?
Op de middenstip gaan staan bij deze fase ?
Het is Wesley die Depetter omver trekt , geen enkele andere interpretatie is mogelijk
Het belangrijk punt is uw eerder ontnomen , dan dat het is weggegooid
Oerdom en onbegrijpelijk in deze zijn scheids en VAR , zij laten zich vangen
Na de beelden te zien had de VAR zeker moeten ingrijpen , ik wil niks insinueren maar STVV zal het bijzonder moeilijk krijgen om PO1 te halen
Er zijn er weinigen die gedacht hadden dat wij daar nu nog zouden staan , dus zullen er andere duivels ontbonden moeten worden .
Buitenspelfases van 1,5 tot 2 meter worden niet gezien , of wil men niet zien terwijl er soms fases worden afgevlagd die zelfs met de getrokken lijn niet te zien zijn .
Ingebeelde stafschoppen worden gegeven , enz enz enz
Zelfs met hulpmiddelen is het even erg dan vroeger
Dan nog even over het veld , wanneer de profliga zulke velden niet te spraken brengt , laat ze dan voor eeuwig en altijd zwijgen over ons kunst veld :end:
Depetter had slimmer moeten zijn en al zeker niet zijn arm rond Wesley moeten leggen. Hij had hem al vast voor de corner werd getrapt.
Ik ga akkoord dat ze dat allemaal doen, maar heel het forum hier wist al op voorhand dat de scheids bij de minste kans die hij kreeg een penalty zou fluiten voor Brugge. Depetter wist dat dus blijkbaar niet. Vandaar dat ik dit niet begrijp van een speler met al zijn ervaring.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Jacques »

Iedereen die ooit op een corner een fysiek sterke speler heeft moeten dekken, weet dat je het contact automatisch gaat zoeken, moet zoeken. Dat doe je nog voor de bal vertrekt. Anders ben je kansloos en krijg je de verwijten dat je je man laat lopen terecht naar je kop geslingerd. Wie dat niet ziet, heeft waarschijnlijk nooit een corner moeten verdedigen. Hij had het misschien minder opzichtig kunnen doen. Finaal is het echter wel degelijk Wesley die de Petter meesleurt in zijn zeer bewuste val. Als dat fout is, moet je op iedere corner strafschop fluiten. Alleen in de Brugse zandbak wordt dat effectief gefloten.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door lindoke »

Het is simpel, een speler als De Petter komt gewoonweg tekort bij een ploeg die POI ambieert. Sympathieke kerel met een gezonde vechtersmentaliteit maar door gebrek aan voetballend vermogen en snelheid goed genoeg voor een middenmotor. De Sart idem, komt ook tekort. Botaka, ook geen POI materiaal. Heeft nochtans voetballend vermogen maar neemt vaak verkeerde beslissingen en zou beter zijn draai vinden in het zaalvoetbal. Verder zou ik voor volgend seizoen zorgen voor meer duelkracht in het middenveld. Vooral voor kopduels want daar kunnen we best nog wat gebruiken. Dit in functie van Asamoah want die zou ik zeker behouden. Is het enige rustpunt in het middenveld. In die optiek is het te begrijpen waarom Kamada niet aan de bak komt in Duitsland. Is iemand die je in de lijf aan lijf gevechten weinig kan gebruiken. Ik heb het nochtans voor hem en als we hem nog een seizoen kunnen krijgen zouden we dat zeker moeten doen. Maar geef hem dan een vrije rol langs Boli als zwervende spits en trek hem niet naar het middenveld want daar is heeft hij te weinig rendement. Achteraan zit het meer dan snor met Tex, Tomi en García. Dat is voor mij zelfs een van de beste verdedigingen in de JPL.
Laatst gewijzigd door lindoke op 03 mar 2019, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:Iedereen die ooit op een corner een fysiek sterke speler heeft moeten dekken, weet dat je het contact automatisch gaat zoeken, moet zoeken. Dat doe je nog voor de bal vertrekt. Anders ben je kansloos en krijg je de verwijten dat je je man laat lopen terecht naar je kop geslingerd. Wie dat niet ziet, heeft waarschijnlijk nooit een corner moeten verdedigen. Hij had het misschien minder opzichtig kunnen doen. Finaal is het echter wel degelijk Wesley die de Petter meesleurt in zijn zeer bewuste val. Als dat fout is, moet je op iedere corner strafschop fluiten. Alleen in de Brugse zandbak wordt dat effectief gefloten.
Inderdaad, het is duidelijk dat Wesley eerst naar de grond gaat en dan pas De Letter. Hetgeen een overduidelijk bewijs is dat het Wesley is die aan De Petter trekt en het volgens mij geen strafschop is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door miel »

lindoke schreef:Het is simpel, een speler als De Petter komt gewoonweg tekort bij een ploeg die POI ambieert. Sympathieke kerel met een gezonde vechtersmentaliteit maar door gebrek aan voetballend vermogen en snelheid goed genoeg voor een middenmotor. De Sart idem, komt ook tekort. Botaka, ook geen POI materiaal. Heeft nochtans voetballend vermogen maar neemt vaak verkeerde beslissingen en zou beter zijn draai vinden in het zaalvoetbal. Verder zou ik voor volgend seizoen zorgen voor meer remkracht in het middenveld. Vooral voor kopdueld want daar kunnen we best nog wat gebruiken. Dit in functie van Asamoah want die zou ik zeker behouden. Is het enige rustpunt in het middenveld. In die optiek is het te begrijpen waarom Kamada niet aan de bak komt in Duitsland. Is iemand die je in de lijf aan lijf gevechten weinig kan gebruiken. Ik heb het nochtans voor hem en als we hem nog een seizoen kunnen krijgen zouden we dat zeker moeten doen. Maar geef hem dan een vrije rol langs Boli als zwervende spits en trek hem niet naar het middenveld want daar is heeft hij te weinig rendement. Achteraan zit het meer dan snor met Tex, Tomi en García. Dat is voor mij zelfs een van de beste verdedigingen in de JPL.
Ik vraag mij toch af waar jij het allemaal blijft halen :lol:
In één post noem je bijna een half ploeg die te kort komt om PO1 te ambieeren
Het is u misschien ontgaan , maar voor de wedstrijd in Brugge stonden wij met 3 ploegen met evenveel punten , gevolgd door respectievelijk Anderlecht op 4 en Gent op 5 punten .
Als we het uiteindelijk niet zouden halen , zullen we toch maar stranden op een miniem verschil en heeft het zeker niets met kwaliteit te maken
Maar met de zeer korte periode met kerst waar het professionalisme wat zoek was .
Tex Tomi en Garcia zijn inderdaad top in de JPL , maar dat komt ook mede door dat hun ploegmaats hun taken goed uitvoeren .
En als ge die penalty gaat toe wijzen door het gebrek aan voetballend vermogen en snelheid van Depetter , tja dan :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door toyotacorolla »

Het is wat het is.
Met de VAR, nog meer twijfels over al dan niet schrafschop.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door voetballiefhebber »

De scheids voor de match in Moeskroen is bekend. Jonathan Lardot. Toevallig weer een Waal die op Moeskroen is aangeduid.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Tamas »

voetballiefhebber schreef:De scheids voor de match in Moeskroen is bekend. Jonathan Lardot. Toevallig weer een Waal die op Moeskroen is aangeduid.
Dat het een Waal is lijkt me van ondergeschikt belang, wel in hoever hij en zijn assistenten/VAR willen meegaan in het verhaal om STVV uit Play-off 1 te houden want dàt is een doorn in het oog van bond, Pro-League, uiteraard de betrokken clubs, de analisten en journalisten.
Antwerp daarentegen in Play-off 1, dat vinden ze wèl een verrijking voor het Belgisch voetbal, die mannen zitten allemaal bij de verkeerde sport en moeten dringend overstappen naar het rugby.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind persoonlijk Lardot niet slecht. Mss wel de beste dat er nu nog tussenzit. Dat het een waal is doet weinig terzake.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Tamas »

Tamas schreef:
voetballiefhebber schreef:De scheids voor de match in Moeskroen is bekend. Jonathan Lardot. Toevallig weer een Waal die op Moeskroen is aangeduid.
Dat het een Waal is lijkt me van ondergeschikt belang, wel in hoever hij en zijn assistenten/VAR willen meegaan in het verhaal om STVV uit Play-off 1 te houden want dàt is een doorn in het oog van bond, Pro-League, uiteraard de betrokken clubs, de analisten en journalisten.
Antwerp daarentegen in Play-off 1, dat vinden ze wèl een verrijking voor het Belgisch voetbal, die mannen zitten allemaal bij de verkeerde sport en moeten dringend overstappen naar het rugby.
Er gaan mensen dit klasseren onder de noemer doemdenken en/of calimero-gedrag, ok jullie vrije mening maar … wat denk je dan van :
- de slagen die Santini twee weken na elkaar mag toebrengen en zonder enig gevolg blijven
- de strafschop in Brugge
- de 1,5 meter buitenspel bij het doelpunt van Charleroi vorige week

En dat allemaal nu in de beslissende fase als Gent en Anderlecht het warm krijgen. Zal allemaal wel toeval zijn zeker !
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Dreke »

Stel (!) dat men STVV niet in PO1 zou willen.

1. Wie is dan die "men"?
2. Wat zou daar dan de reden voor zijn?
A loyal football fan only supports the shirt...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door lakie »

Dreke schreef:Stel (!) dat men STVV niet in PO1 zou willen.

1. Wie is dan die "men"?
2. Wat zou daar dan de reden voor zijn?
Coucke en de Witte?
Omdat hun eigen club eruit dreigt te vallen...
En de andere ploegen (bv. een Verhaeghe) gaan mee in het verhaal... Want misschien kan STVV wel gevaarlijker zijn dan Anderlecht of Gent in POI... Onbevangen voetballen en zo hier en daar punten afsnoepen...
Bovendien al een 2e klasser in de finale van de beker. Stel u eens voor dat KVM dat wint en Europees mag voetballen. Daarnaast eventueel STVV ook nog op een Europese plek eindigen? Dat willen ze ten stelligste voorkomen...

Langs de andere kant... Had men dan tegen Charleroi geen penalty gefloten? Die trekfout van Acolatse op Osimhen kan je zeker geven.
En ik vond Laforge op Brugge zeker niet pro-Brugge of anti-STVV fluiten tot aan de penalty...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door enerkey »

Zag toevallig een stukje Extra Time. Wonder boven wonder: Daar waren ze het toch volmondig eens dat dit geen penalty was. Ze lieten een ander camerastandpunt zien, waar je echt duidelijk ziet dat Wesley met zijn volle gewicht De Petter onderuit duwt.

Terwijl op Telenet na de wedstrijd ze(oa De Vlieger) allemaal zeiden dat dit overduidelijk een terechte penalty was.
Alleen Jack M. boodt ietwat weerwerk of nuance, maar gaf zich toch over.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Henkie-1984 »

Wat volgens mij uit eerdere beelden al reeds min of meer duidelijk was, werd met dit camerastandpunt gewoon bevestigd. Het duidelijk dat Wesley hier eerder in de fout gaat, de Petter had hem gewoon onmiddelijk moeten laten vallen, maar probeert zich toch nog recht te houden. Wesley voelt dit en is natuurlijk slim en laat zich vallen.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Dreke »

lakie schreef:Coucke en de Witte?
Omdat hun eigen club eruit dreigt te vallen...
En de andere ploegen (bv. een Verhaeghe) gaan mee in het verhaal... Want misschien kan STVV wel gevaarlijker zijn dan Anderlecht of Gent in POI... Onbevangen voetballen en zo hier en daar punten afsnoepen...
Bovendien al een 2e klasser in de finale van de beker. Stel u eens voor dat KVM dat wint en Europees mag voetballen. Daarnaast eventueel STVV ook nog op een Europese plek eindigen? Dat willen ze ten stelligste voorkomen...

Langs de andere kant... Had men dan tegen Charleroi geen penalty gefloten? Die trekfout van Acolatse op Osimhen kan je zeker geven.
En ik vond Laforge op Brugge zeker niet pro-Brugge of anti-STVV fluiten tot aan de penalty...
Waarom is men dan niet tegen Antwerp? Want waarom zou Verhaeghe bv meer tegen STVV zijn dan tegen Ghelamco met wie hij in de clinch ligt?
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie