Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Henri is de man »

Je krijgt al eens wat mee, en al eens wat tegen. Nu zijn er een aantal beslissingen rechtstreeks (en onrechtstreeks) in ons nadeel.
Feit is dat het de komende 2 matchen opnieuw kan gebeuren maar de vorige fases indachtig is het misschien waarschijnlijker dat de dobbelsteen eens juist valt voor ons. Lardot zal die fases ook wel gezien hebben en hoe fout compenseren ook is, onbewust zal dat toch wel meespelen.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door lakie »

Dreke schreef:
lakie schreef:Coucke en de Witte?
Omdat hun eigen club eruit dreigt te vallen...
En de andere ploegen (bv. een Verhaeghe) gaan mee in het verhaal... Want misschien kan STVV wel gevaarlijker zijn dan Anderlecht of Gent in POI... Onbevangen voetballen en zo hier en daar punten afsnoepen...
Bovendien al een 2e klasser in de finale van de beker. Stel u eens voor dat KVM dat wint en Europees mag voetballen. Daarnaast eventueel STVV ook nog op een Europese plek eindigen? Dat willen ze ten stelligste voorkomen...

Langs de andere kant... Had men dan tegen Charleroi geen penalty gefloten? Die trekfout van Acolatse op Osimhen kan je zeker geven.
En ik vond Laforge op Brugge zeker niet pro-Brugge of anti-STVV fluiten tot aan de penalty...
Waarom is men dan niet tegen Antwerp? Want waarom zou Verhaeghe bv meer tegen STVV zijn dan tegen Ghelamco met wie hij in de clinch ligt?
Goh, dat zijn dan weer dingen die minder met voetbal op zich te maken hebben.
Ik zeg niet dat Verhaeghe tegen STVV is, ik zeg dat Verhaeghe meer schrik heeft van STVV dan bv van Anderlecht...
En onderschat ook de invloed van Antwerp niet, net met Ghelamco en d'Onofrio...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Mikman »

enerkey schreef:Zag toevallig een stukje Extra Time. Wonder boven wonder: Daar waren ze het toch volmondig eens dat dit geen penalty was. Ze lieten een ander camerastandpunt zien, waar je echt duidelijk ziet dat Wesley met zijn volle gewicht De Petter onderuit duwt.

Terwijl op Telenet na de wedstrijd ze(oa De Vlieger) allemaal zeiden dat dit overduidelijk een terechte penalty was.
Alleen Jack M. boodt ietwat weerwerk of nuance, maar gaf zich toch over.
Ik heb zaterdag de match via Proximus gevolgd, daarna stukje Playsports ( heb ik via app ). Het viel me op dat men bij Proximus inderdaad betere beelden had, en dat men daar meteen zei dat Wesley de fout maakte. Daarom vond ik het een beetje vreemd dat er hier toch mensen waren die zeiden dat je hem kon geven, maar die zullen de beelden van Proximus niet gezien hebben. En, wat je ook in gedachten moet nemen: Wesley begint pas aan zijn toneelstukje nadat hij ziet dat de bal veel te ver zal komen voor hem, dat ik zeker belangrijk in de discussie. Onwaarschijnlijk dat Laforge, die ik doorgaans wel een ok scheidsrechter vind, zich zo liet ringeloren. Je zou bijna hopen dat er voor hem geen PO1 inzit dit jaar, zodat hij eens met de gevolgen van zijn gebrek aan ruggengraat wordt geconfronteerd, maar dat zal er wel niet inzitten. Het is niet dat we min of meer capabele arbiters op overschot hebben.

Wat die beïnvloeding betreft: natuurlijk wil men ons beïnvloeden, bijvoorbeeld door net nu het kunstgras op de agenda te zetten. Maar een rechtstreekse lijn van de topclubs naar de scheidsrechters, daar geloof ik niet in. Het is eerder grote club vs kleine club. Of speler met naam vs speler met minder naam. Dat viel me vorig seizoen heel fel op toen Berrier hier met toen nog Oostende kwam spelen. Stond tegen de toen nog onbekende De Norre en kreeg fouten mee die er geen waren. Gewoon omdat hij een naam is en De Norre toen nog niet. Nu zou dat al anders zijn.


Ook Joos noemde de afgekeurde goal van Moeskroen in Luik gisteren ( ik zag ze toen ook pas voor het eerst ) een geval van grote club-kleine club. Dus die opdeling is er zeker, maar het is niet gestuurd, eerder iets psychologisch. Voor elk van de 6 twijfelgevallen die Brugge in de laatste 8 matchen tegen ons mee kreeg, valt iets te zeggen, maar iedereen wéét goed genoeg dat het omgekeerd niét het geval zou geweest zijn. En dat gaat niet alleen over onze matchen tegen Brugge hoor, wat wij tegen Anderlecht meemaakten de afgelopen jaren ( Defour met een horrortackle die niet bestraft werd, spookpenalty's...) is mogelijk even erg.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door enrique »

Mss het ook eens hebben over waar stvv punten laten liggen heeft, die ons nu serieus van pas zouden komen...
Het zijn niet alleen de scheidsrechters die tegen u zijn
Brugge wordt tegen elke ploeg 'bijgefloten' thuis
Win tegen Gent en er is geen probleem
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door geelblauw »

en nu op naar moeskroen. we moeten daar vrijuit spelen. winst is prima, want anderlecht heeft een serieuze kluif aan vandehaeghes kortrijk. en bij gent is het ook van moeten, nu al. :geel: :blauw:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Henri is de man »

Mikman schreef:
enerkey schreef:Zag toevallig een stukje Extra Time. Wonder boven wonder: Daar waren ze het toch volmondig eens dat dit geen penalty was. Ze lieten een ander camerastandpunt zien, waar je echt duidelijk ziet dat Wesley met zijn volle gewicht De Petter onderuit duwt.

Terwijl op Telenet na de wedstrijd ze(oa De Vlieger) allemaal zeiden dat dit overduidelijk een terechte penalty was.
Alleen Jack M. boodt ietwat weerwerk of nuance, maar gaf zich toch over.
Ik heb zaterdag de match via Proximus gevolgd, daarna stukje Playsports ( heb ik via app ). Het viel me op dat men bij Proximus inderdaad betere beelden had, en dat men daar meteen zei dat Wesley de fout maakte. Daarom vond ik het een beetje vreemd dat er hier toch mensen waren die zeiden dat je hem kon geven, maar die zullen de beelden van Proximus niet gezien hebben
Dat was ik inderdaad, met Telenet beelden - daar lieten ze het andere standpunt niet zien en kon je een penalty wel rechtvaardigen. Dat is trouwens ook het live beeld dat de scheidsrechter zag. Maar kreeg de VAR wel het juiste beeld te zien - dat is de vraag !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Dreke »

Say what?!? Telenetbeelden geven andere perceptie dan Belgacombeelden? En die VAR heeft maar één van beiden? Wat een amateurisme...
A loyal football fan only supports the shirt...
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

stvvilvoorde schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
Dat Ceballos onmiddellijk na kwetsuur terug op de bank en op het veld verschijnt zegt veel over de rest .....of over Brys.Geen enkele keer en bij geen enkele vervanging was dit een meerwaarde .Buiten wat rondzwieren met de armen om het verkeer te regelen op het veld brengt die man 0.0 bij.Net zoals je al zes weken met tien speelt omdat Kamada geen bal meer raakt en enkel uitblinkt door balverlies.... en toch doen we nog mee voor de pot !
Vooral over de rest, wie anders kon je nog brengen?
En pas op ben ook ni zo een fan van de speler, maar hij kan soms flitsen en dat kan voldoende zijn voor 1 kans in zo'n match.
Ik heb alleszins al meer beslissende passes van hem gezien als dat ik van Kamada heb gezien.

Niet van hem noch van Kamada! :shock: als we over dit seizoen spreken ...
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door stvvilvoorde »

kenniksvanvoetbal schreef:
stvvilvoorde schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
Dat Ceballos onmiddellijk na kwetsuur terug op de bank en op het veld verschijnt zegt veel over de rest .....of over Brys.Geen enkele keer en bij geen enkele vervanging was dit een meerwaarde .Buiten wat rondzwieren met de armen om het verkeer te regelen op het veld brengt die man 0.0 bij.Net zoals je al zes weken met tien speelt omdat Kamada geen bal meer raakt en enkel uitblinkt door balverlies.... en toch doen we nog mee voor de pot !
Vooral over de rest, wie anders kon je nog brengen?
En pas op ben ook ni zo een fan van de speler, maar hij kan soms flitsen en dat kan voldoende zijn voor 1 kans in zo'n match.
Ik heb alleszins al meer beslissende passes van hem gezien als dat ik van Kamada heb gezien.

Niet van hem noch van Kamada! :shock: als we over dit seizoen spreken ...
Tja, zoals ik eerder zei, in het veldspel matig to zwak tot ergerlijk zelfs.
Maar toch in staat om matchbeslissende assist te geven (op Gent en thuis tegen Antwerp)
Plaats reactie