Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Alles over de wedstrijden van STVV

Hoe beleef je STVV - AA Gent ?

Live
55
81%
TV
10
15%
Radio
0
Geen stemmen
Samenvatting achteraf
0
Geen stemmen
Alleen krant
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Jacques »

Jokke schreef:
Positivo schreef:Ik heb de emoties wat laten bezinken.
De ploeg was in zijn totaliteit niet op de afspraak.
Het heeft me verbaasd.
Als je ziet hoe er vorige week gespeeld werd en volop kansen gecreëerd tegen Moeskroen die nu ook winnen in Brugge.

Gent verdiende de overwinning, maar niet omdat ze zo spectaculair voetbal speelden toch vooral omdat stvv niets klaar maakte. Bewijs daarvan zijn de doelpunten die het directe gevolg waren van fouten.

We zijn nooit in ons spel geraakt, de verdienste van Gent, maar ik kon me niet van de indruk ontdoen dat niettegenstaande de voorbereiding deze week er toch met weinig vertrouwen gevoetbald werd. Niet het vertrouwen dat we gewend zijn.

Samengevat : De angst om niet te slagen haalde het van de wil om te winnen. Dan ken je het resultaat.
Ben er zelf geen voorstander van maar als een ploeg telkens bij cruciale wedstrijden collectief niet thuis geeft vraag ik mij toch af of hier geen sportpsycholoog - mentalcoach aan te pas moet komen.
Het is al langer dan gisteren geweten dan de club collectief de pedalen verliest als het erom gaat spannen.
Benieuwd met wie die mental coach moet gaan praten. 100% van de basisspelers en staf en 75% van alles in de omkadering liep hier drie jaar geleden niet eens rond.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Mikman »

Dirk schreef: Nu vind ik Vandeweghe doorgaans een ongelooflijke zagevent en azijnpisser, maar hier kan ik het toch mee eens zijn, denk ik (behalve dan dat hij zegt dat de terugloop in het toeschouwersaantal samenvalt met de overname - dat dateert van ervoor me dunkt). Maar inderdaad geen enkele reden om de underdog te spelen, en om tevreden te zijn met een zevende plaats, en dit zelfs een geweldig seizoen te noemen. Ja, er is goed voetbal gespeeld (bij momenten van het beste dat ik hier al gezien heb). Maar toch: het seizoen is mislukt (Brys heeft gelijk). Je had een mooie kans om de beker te pakken en je had een mooie kans op PO1. Geen van beiden gelukt. En eigenlijk had ik meer moeite met het verkwanselen van de beker. Dat was namelijk een echte prijs geweest. Deelname aan PO1 is dat tot nader order niet.
Ik denk eerlijk gezegd -en dat moet ook een unicum in de clubgeschiedenis zijn- dat het bestuur dit seizoen ambitieuzer was dan de supporters. Toen Meekers voor het seizoen verkondigde dat de doelstelling 40 punten was, werd hij weggelachen als fantast. Brys durft eerlijk zeggen dat het seizoen mislukt is, terwijl een zevende plaats met 47 punten -bovendien afgedwongen met positief voetbal- voor deze club een uitstekend resultaat is. Bovendien ook nog eens goed geld verdiend aan de verkoop van spelers die een jaar geleden nauwelijks of geen transferwaarde hadden. Op lange termijn plukt de club daar de vruchten van.
Maar het voornaamste is dus de ambitie binnen de club. Dat is echt wel een groot verschil me vroeger. Toen had men gezegd dat volgend seizoen een "overgangsseizoen" zou zijn en een rustig plaatsje in de middenmoot wel zou volstaan. Nu wil men echt beter doen.
Natuurlijk: er is een groot verschil tussen woord en daad. De transfers moeten echt beter. Maar die winnaarsmentaliteit, altijd beter willen doen, die zit eindelijk in de club. Had iedereen in het begin van het seizoen écht gelooft dat we PO1 zouden halen, dan waren we niet met 4 op 15 aan het seizoen begonnen. Want nu vonden we een puntje in Beveren niet eens zo slecht ( terwijl we daar altijd moesten winnen) , en de onverdiende nederlaag in de 93e minuut in Luik eerder jammer omwille van de degradatiestrijd dan omwille van de PO1-strijd. Met de mentale status van PO1-kandidaat zaten we nu ook in PO1, zeker weten. Dat zal volgend seizoen zeker veranderen. Al moet je ook niet denken dat het dan vanzelf gaat natuurlijk, want anders kom je in een Mechelen-scenario terecht. En je moet je er als supporter mentaal op voorbereiden dat sterkhouders de club zullen verlaten.

Wat de 'prijs' betreft: een PO1-deelname staat niet op je erelijst, een beker wel. En de magie van de beker is die finale op neutraal terrein waar iedereen naartoe leeft. Al heeft de beker veel van zijn pluimen verloren sinds het niet meer de traditionele afsluiter van het seizoen is. Maar PO1-deelname levert je wel top-affiches op, en veel media-aandacht. Mensen zullen eerder geneigd zijn om de matchen tegen Genk, Brugge, Anderlecht... bij te wonen dan de Europese affiches tegen een ploeg uit Kazachstan of Moldavië. Maar omdat deze club nog nooit écht Europees gespeeld heeft ( Intertoto was een mislukt format met voor de supporters weliswaar fantastische herinneringen ) zou het wel als een prijs gezien worden, ook als het via PO2 gaat. Want iedereen start dan wel gelijk aan PO2, maar je kan er toch maar beter aan beginnen met een ploeg die 47 punten waard is, dan met eentje die er maar 27 waard is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door stvvilvoorde »

PO1 levert je ook wel een miljoen extra puur aan tv-geld op.
Ik kan Vandeweghe wel volgen in het feit dat het niet zozeer Gent of STVV had moeten zijn, maar dat het eerder STVV ipv Antwerp moest zijn.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door lakie »

stvvilvoorde schreef:PO1 levert je ook wel een miljoen extra puur aan tv-geld op.
Ik kan Vandeweghe wel volgen in het feit dat het niet zozeer Gent of STVV had moeten zijn, maar dat het eerder STVV ipv Antwerp moest zijn.
Het punt op Brugge en 2 punten extra tegen Moeskroen en dat was een feit geweest.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Mikman »

lakie schreef:
stvvilvoorde schreef:PO1 levert je ook wel een miljoen extra puur aan tv-geld op.
Ik kan Vandeweghe wel volgen in het feit dat het niet zozeer Gent of STVV had moeten zijn, maar dat het eerder STVV ipv Antwerp moest zijn.
Het punt op Brugge en 2 punten extra tegen Moeskroen en dat was een feit geweest.
Stel je ook even voor dat we niet in de 93e minuut in Luik verloren hadden. Dan begon Standard met gelijke punten als ons aan de slotmatch. Hou zouden wij gereageerd hebben als het dan van 0-3 naar 4-3 was gegaan?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Brusselmans »

Ga vooral eens kijken waar je het ZELF verkloot hebt !
Een goal in de laatste minuut kan altijd, scheidsrechterlijk falen eveneens, een doelman in topvorm !

Maar "een match die niemand wil spelen", tegen het armtierige Lokeren godbetert, en DE penaltyflater van het jaar in Oostende !

Daar en daar alleen heb je het door eigen falen, zonder andere factoren van buitenuit, weggegooid.
Mindere vorm of niet, daar had je alles in eigen handen !

Had altijd 6/6 moeten zijn ipv 1/6. Maak de rekening maar !

En dan heb ik het nog niet eens over de vele Boli-missers !
Van Gent of Antwerp was geen sprake geweest,maar uiteindelijk moet je toegeven dat je het zelf verkloot hebt, geen excuses gaan zoeken buitenaf.

En maar 12 van de 30 matchen winnend afsluiten, is een rapport voor de middenmoot, niet voor PO1.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Jacques »

Elk verloren punt weegt even zwaar door in de eindafrekening, uitgezonderd misschien die van zondag, die dubbel wegen. Of het nu gaat om die gemiste strafschop tegen Oostende, de scheids op Brugge, de gemiste kansen op Moeskroen, de non-match op Lokeren of de aarzelende eerste vijf wedstrijden, waar we een punt of 6 hebben laten liggen. Had Boli die kansen maar niet gemist voor nieuwjaar, had Kamada die vormdip maar niet gehad vanaf midden december, hadden we Tomi en Endo maar niet moeten missen tegen Genk, was Endo maar niet gekwetst geraakt tegen iran, had Acolatse die ziekenhuisbal lateraal zondag maar niet gegeven, had Botaka maar wat minder djaar gehad op Oostende, had de VAR ons maar niet gekloot thuis tegen Brugge, had de VAR ons maar geholpen op Brugge, had Bezus zijn vrouw maar wat minder heimwee gehad... of hadden de supporters maar wat meer geloof gehad in plaats van als een bende zeikers bij elk verloren punt de ambities meteen naar de vuilbak te verwijzen of te zagen als oude wijven dat ze liever 15 euro aan ne opgewarmde spaghetti geven in plaats van hun ploeg te steunen...Kan ook zomaar een reden zijn. ;)
Iedereen kan zijn eigen (verlies)punten kiezen om zijn mening te staven. De dood heeft altijd een oorzaak.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Brusselmans »

Redenen genoeg dus waar verbetering kan ...
Vanaf de tribune kan je evenveel doen als voor de TV : niks dus, zoals zondag, al betaal je 1000 euro ....
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Jokke »

Benieuwd met wie die mental coach moet gaan praten. 100% van de basisspelers en staf en 75% van alles in de omkadering liep hier drie jaar geleden niet eens rond.[/quote]
Ja met die gasten die dit seizoen op de mat kwamen natuurlijk , leren focus leggen op een bekercompetitie, leren hun volledige concentratie bij een wedstrijd van belang houden. Als de trainer er niet in slaagt , de supporters niet voldoende steun geven , of de heren hun loon niet hoog genoeg is of wat dan ook ...moet het elders gezocht worden zeker ?
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Positivo »

Ik heb nog wel eens beweerd dat Antwerp een “reus” op lemen voeten is. De + dertigers zijn er niet op een paar handen te tellen. Zie ook hun laatste resultaten...

Stvv speelde zondag een “non” match. Echt niet stvv anno 2019. Op het forum worden hier de tegenvallers opgesomd. Ook de var is niet altijd in ons voordeel geweest (ik herinner me oa dat afgekeurde doelpunt van Bezus in Beveren) ... maar ja dat is voetbal 2019. We vergeten natuurlijk graag de meevallers ...(zo direct denk ik dan opnieuw aan Beveren en het doelpunt thuis in blessuretijd - of vergis ik me ? )

Ik onthou vooral dat we er in vergelijking met vorig jaar op vooruit gegaan zijn...
Als we volgend jaar dezelfde progressie maken zijn we er DIK bij

Allez mannen, vooruit stvv !
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door lindoke »

Tamas schreef:De Sart : ik denk dat er niemand zal beweren dat De Sart niet loopt maar … een meter achter de man met de bal / daar waar de bal juist geweest is / bij een tegenstrever tot die de bal krijgt en dan loopt hij ervan weg. Let er eens op hoeveel keer hij op een match aan de bal komt, en dat centraal op het middenveld ! Let er eens op hoeveel keer hij in duel gaat en er überhaupt een wint.
Dat is de sleutel van het hele verhaal, we hebben geen duelkracht meer op ons middenveld : Assamoah doet wat hij kan maar moet het in kracht afleggen, Maee vond ik nog verdienstelijk en vocht voor elke centimeter, De Sart doet dus niks en dat tegen een sterk middenveld als Gent. Daarbij nog twee flanken die niet kunnen/willen, maar vooral niet kunnen verdedigen.
Kamada blijft inderdaad staan maar wat doet Botaka die de shit heeft veroorzaakt, die loopt ook op zijn dooie gemak terug … dat is nog erger.
Volledig quote is de waarheid als een koe. Wat in het rood staat is inderdaad de sleutel geweest van meer puntengewin/minder puntenverlies. Dit is trouwens een euvel wat ook RSCA dit seizoen heeft.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door lindoke »

Wat me al een heel seizoen opvalt - maar tegen Gent overduidelijk - is dat onze manier van spelen, van achteruit opbouwen niet lukt als de ruimte door de tegenstrever beperkt wordt. Als er hoog druk gezet wordt dus. Het is vreemd dat we eigenlijk een soort voetbal willen spelen waar we eigenlijk de spelers niet voor hebben. Om onder druk achteraan uit te voetballen moet je spelers hebben die snel en veel in één tijd kunnen spelen. Met alle respect voor onze jongens - en ik hoop hier het ganse forum niet over mijn nek te krijgen - maar die spelers hebben wij NIET!

Ik begrijp Brys dat dit het voetbal is dat hij wil spelen maar als je spelers dat technisch onder druk niet kunnen uitvoeren moet je een plan B hebben en dat heeft STVV niet. Brusselmans opperde hier ergens dat de code gekraakt is. Ik denk er ook zo over. Heel de JPL heeft ondertussen door dat we graag voetballend van achteruit opbouwen maar dat we daar niet meer in slagen als er in blok druk wordt gezet op de man in balbezit. Brys kan dan blijven vast houden aan die manier van spelen maar je moet een alternatief hebben.

Ik hoop dat hij dat ook begint in te zien en ofwel zorgt dat hij er tegen volgens seizoen een plan B in geslepen krijgt ofwel dat hij erop aan dringt om de spelers aan te trekken waar hij dit soort voetbal kan mee spelen. DAT samen met meer duelkracht op het middenveld gaat ons al een heel stuk verder brengen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door tweety »

lindoke schreef:Wat me al een heel seizoen opvalt - maar tegen Gent overduidelijk - is dat onze manier van spelen, van achteruit opbouwen niet lukt als de ruimte door de tegenstrever beperkt wordt. Als er hoog druk gezet wordt dus. Het is vreemd dat we eigenlijk een soort voetbal willen spelen waar we eigenlijk de spelers niet voor hebben. Om onder druk achteraan uit te voetballen moet je spelers hebben die snel en veel in één tijd kunnen spelen. Met alle respect voor onze jongens - en ik hoop hier het ganse forum niet over mijn nek te krijgen - maar die spelers hebben wij NIET!
:roll: Ah.. Daarom dat we het heel het seizoen (op enkele uitzonderingen na) met succes gedaan hebben. En hiervoor door iedereen geloofd worden.
Zowel Tomi als Garcia kunnen dat zelfs zeer goed.. De manier waarop we dit seizoen van achteruit gevoetbald hebben, heb ik op Staaien NOG NOOIT gezien. En ik heb de laatste 35 jaar niet zo heel veel matchen gemist. Dus als je het ganse forum over je nek krijgt, zal het nog terecht zijn ook.

Zondag was het middenveld echter te zwak. Verstraeten en vooral Vadis aten zoals verwacht Desart en Mmaee op. Het enige wat je Brys zou kunnen verwijten is dat hij niets anders geprobeerd heeft. Zondag was een kopie van de bekermatch.

En inderdaad hoog druk zetten is het nadeel van dit systeem. Maar maar enkele clubs zijn hiertoe in staat.
Jammer genoeg is Gent daar één van.
Laatst gewijzigd door tweety op 19 mar 2019, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Brusselmans »

tweety schreef:
En inderdaad hoog druk zetten is het nadeel van dit systeem. Maar maar enkele clubs zijn hiertoe in staat.
Jammer genoeg is Gent daar één van.
Vwalla, en als je dat ondervindt, moet je een plan B hebben tegen die ploegen.
Of een beetje variatie, zodat ze niet direkt weten wat Steppe gaat doen.
Nu is het allemaal duidelijk.
Af en toe eens een verre uittrap als de tegenstander staat te loeren om hoog te gaan dekken bvb.
Lijkt me beter en veiliger dan inspelen op iemand die een speler in zijn nek hangen heeft.
Dan kan je verrassen, en op den duur weet de tegenstander ook niet meer wat er te gebeuren staat.
Nu kan je het te makkelijk lezen, en dat zou niet mogen....
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door tweety »

Inderdaad. Daarom dat ik ook zei dat dat het enige is dat je Brys kan verwijten.
Dat er geen alternatief geprobeerd.
Niet in uitvoering en niet in veldbezetting
Plaats reactie