Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Alles over de wedstrijden van STVV

Hoe beleef je STVV - AA Gent ?

Live
55
81%
TV
10
15%
Radio
0
Geen stemmen
Samenvatting achteraf
0
Geen stemmen
Alleen krant
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door stvvilvoorde »

Er waren ook gewoon weinig alternatieven van systeem met deze kern. Je kon je wat meer ingraven door de flanken naar achteren te houden, maar dan verliezen zowel botaka als acolatse het meest van hun kwaliteiten. Voor elk systeem met dubbele flanken te spelen hadden we gewoon niet genoeg flankspelers. Vloet op het middenveld?, ik weet het niet, of dat mss de missing link geweest was, dat zullen we zien in PO2, maar als die zo goed was dan had die zeker gespeeld en was zijn contract ook niet ontbonden bij zijn vorige club.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Johan »

Brys is ln mijn ogen een heel beperkte trainer, die nooit wisselt en altijd te laat. Durft niet te wijzigen en houdt vast aan zijn ploeg en niet inziet dat Acolatze, Desard , Maee nergens anders in deploeg zouden staan. Die niet inziet dat Asamoa ,verzuipt op het middenveld, al een aantal matchen,dat Kamada reeds een 100-tal vrijschoppen neemt waarvan niet 1 iets opleverd. Dat Botaka niet kan verdedigen, dat Boli de laatste matchen terug afglijdt
naar zijn povere seizoens begin,dat hij te laf is om zijn wisselspelers zoals Sylla, Vloet Kinoshita constant laat wegkwijnen op de bank. Waarom speelers bijkopen als ge ze geen kans geeft. Dit seizoen een trainer met meer chance dan verstand.Eigenwijze kerel met typische antwerpse pretentie.
en dan verwonderd zijn dat ze geen volk trekken op staaien. Een klasse sterker was Gent tweemaal achter mekaar.Zoek een trainer die past met de mentaliteit van staaien, gene pastoor.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Dreke »

lindoke schreef:Wat me al een heel seizoen opvalt - maar tegen Gent overduidelijk - is dat onze manier van spelen, van achteruit opbouwen niet lukt als de ruimte door de tegenstrever beperkt wordt. Als er hoog druk gezet wordt dus. Het is vreemd dat we eigenlijk een soort voetbal willen spelen waar we eigenlijk de spelers niet voor hebben. Om onder druk achteraan uit te voetballen moet je spelers hebben die snel en veel in één tijd kunnen spelen. Met alle respect voor onze jongens - en ik hoop hier het ganse forum niet over mijn nek te krijgen - maar die spelers hebben wij NIET!
Echt niet akkoord. Standard bijvoorbeeld zette ook zeer zwaar druk, maar we kwamen er telkens al voetballend uit. En dat op een manier die ik (Tweety heeft het over STVV, ik ga zelfs verder) in België nog nooit gezien heb. We hebben hier zeker de spelers voor, maar ze moeten wel allemaal fit en in vorm zijn.

Een systeem of zelfs een trainer aanvallen als je 47 punten haalt, is niet ok. Het getuigt van een zeer korte termijn geheugen. Brys is niet volmaakt, maar dat zijn Klopp en Guardiola op hun niveau ook niet...
A loyal football fan only supports the shirt...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door enerkey »

En Johans 331ste bericht vol met klaagzang heeft het levenslicht gezien. :party:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Franske »

enerkey schreef:En Johans 331ste bericht vol met klaagzang heeft het levenslicht gezien. :party:
Ben gestopt met lezen na de 20ste -dt fout. Dat moet zowat na de eerste zin geweest zijn.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Dreke »

Franske schreef:Ben gestopt met lezen na de 20ste -dt fout. Dat moet zowat na de eerste zin geweest zijn.
Ik zie er geen enkele in zijn laatste post. :ugeek:
A loyal football fan only supports the shirt...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Henri is de man »

Mogelijk ben ik de enige maar ik vind Kamada helemaal niet zo zwak. Tegen Gent misschien zelfs de betere Kanarie.

Ik zie wel wat parallellen tussen de kritiek op Bezus en de kritiek op Kamada - wat mij betreft allebei onterecht.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Franz »

We hebben 47 punten gehaald, tot 89 minuten voor het einde van de competitie meegedaan voor PO1 en vrij constant zeer mooi verzorgd voetbal getoond.
Veel van die verdienste gaat naar Brys en zijn staf, die daarvoor uitvoerig lof krijgt in Sint-Truiden maar ook in de rest van België (en wie weet tot in Japan).
In de match tegen Gent liepen we voor de tweede keer - de eerste was de bekermatch - op een sterk fysiek middenveld van Gent.
Dat had iedereen al van ver zien aankomen.
Met zijn opstelling en zijn aanpak van de match opteerde Brys ervoor om zijn/ons imago van verzorgd combinatievoetbal te laten zien,
eerder dan te proberen de match te winnen.
'Gallery play' zegt men in het Engels.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Jan Bulder »

Henri is de man schreef:Mogelijk ben ik de enige maar ik vind Kamada helemaal niet zo zwak. Tegen Gent misschien zelfs de betere Kanarie.

Ik zie wel wat parallellen tussen de kritiek op Bezus en de kritiek op Kamada - wat mij betreft allebei onterecht.
Bezus kon inderdaad mindere wedstrijden spelen op gebied van passing, balcontroles. Maar die won dan tenminste nog duels. Als Kamada een mindere wedstrijd speelt, zoals wel vaker de voorbije weken, dan heb je er helemaal niks aan. Wat mij betreft geen zware financiële inspanning voor doen. We hebben op het middenveld mannen nodig die duels winnen, geen jongetjes.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Jacques »

- Uitvoetballen van achteruit: herbekijk de thuismatch tegen Charleroi gewoon nog eens. We kunnen het wel degelijk, hebben het meermaals gedemonstreerd, ook tegen sterke tegenstanders, maar zoals Dreke zegt: iedereen moet dan wel top zijn en daarnaast moet ook het middenveld aanspeelbaar zijn. Het uitvallen van Pol Garcia laat zich hier voelen. Het viel tegen Gent op dat men vooral Teixeira aan de bal liet, bewust, want dat is onze minste centrale verdediger als het op uitvoetballen aankomt. Bovendien is Mmaee op de 6 geen Asamoah, die hoger stond en kort gedekt werd. Daardoor zijn we - op een korte periode in de 2de helft na - eigenlijk nooit aan voetballen gekomen.

- Kamada maakt soms een wat makke of luie indruk, zeker in het terugverdedigen (zie ook de 0-2) maar vraagt de bal wel op en legt het risico in zijn spel dat je van een spelmaker mag verwachten. Hij heeft een andere stijl dan Bezus (minder fysiek), maar beiden krijgen kritiek omdat ze veel en vaak proberen en er dan ook regelmatig eens iets misgaat. In die zin zijn er ook parallellen. Ik heb van in het begin gewaarschuwd dat we aan duelkracht zouden inboeten met het vertrek van Bezus, ook al wilden sommigen daar niet van horen en was het toch maar een overroepen speler. Geen verrassing wat dat betreft en dat kan je Kamada niet verwijten, daarvoor moeten we vooral naar de transferverantwoordelijken kijken. Naar volgend seizoen toe is het duidelijk dat er sowieso fysieke kracht in het middenveld bij moet zonder in te boeten aan voetballend vermogen, zeker als je met Asamoah (stevig, maar niet groot) en eventueel Kamada (frêle) speelt.

- Brys heeft het gewoon zeer goed gedaan. Ik herinner me matchen waarbij ik aan het eind nog niet doorhad hoe we speelden, maar het toch zo goed in elkaar zat dat we verschillende grote/open kansen bij elkaar voetbalden en dat met een kern die velen een plek diep in de rechterkolom voorspeld hadden. Dan moet je chapeau zeggen. Feilloos is hij niet. Hij vond de oplossing niet voor de Gentse power in het middenveld. De vraag is of die zondag überhaupt te vinden viel met het beschikbare materiaal. Ik had het zelf geprobeerd door Sankhon door te schuiven of de Petter in te brengen, maar of dat geloond zou hebben, zal altijd een een open vraag blijven. Dat johan er een karikatuur van wil maken, moet hij weten. Ik stel vast dat hij vooral van zichzelf een karikatuur maakt.
Overdrijven is een kunst
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door luc de kanarie »

ik begrijp het niet dat brijs uitpakt met Mmaee kan gewoon niets is goed voor 1b misschien , dus moet vloet en andere ook niets kunnen had nu nog maar bezus gehad heeft maar 1milj opgebracht en nu schiet men 2milj mis
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Tompie »

Henri is de man schreef:Mogelijk ben ik de enige maar ik vind Kamada helemaal niet zo zwak. Tegen Gent misschien zelfs de betere Kanarie.

Ik zie wel wat parallellen tussen de kritiek op Bezus en de kritiek op Kamada - wat mij betreft allebei onterecht.
Kamada is een goede voetballer, maar is vooral een salonvoetballer. Zet hem in een team dat 90% van de wedstrijd domineert en waarin hij geen vuil werk moet opknappen en hij zal zijn klasse tonen. Ofwel moet je hem, zoals aanvankelijk werd gedaan, echt als spits uitspelen.

Maar omdat STVV niet echt "brekers" heeft op het middenveld, moest hij op de positie van Bezus ook zijn mouwen mee opstropen. En dat doet hij gewoon niet. Een krant krijg je er niet ondergeschoven bij een luchtduel. Nu ja, "duel", hij ontwijkt gewoon elk duel. Dat zou niet zo erg zijn moesten De Sart en Asamoah stevige kerels van 1m90 zijn die dat werk wel zouden opknappen. Maar dat is niet bepaald het geval.

Kamada probeert zeker wel aanspeelbaar te zijn en zijn controles, wegdraaien en inspelen zijn doorgaans uitstekend. Als je hem wilt houden, zou ik hem als spits houden.

Bij Bezus was het allemaal wat minder verfijnd en wat meer de beuk erin. Hij nam eerder teveel hooi op zijn vork door én overal aanwezig te willen zijn én het spel te verdelen én het vuile werk op te knappen. We hadden hem zeker nog kunnen gebruiken, anderzijds was zijn rendement in zijn volledige periode bij STVV niet geweldig. En als een speler echt weg wil, dan heb je er doorgaans nog weinig aan.

Ik vond het vooral jammer dat je tegen Gent al na vijf minuten zag dat het een kopie ging worden van de bekerwedstrijd, maar dat we niet bij machte waren om wat anders te proberen. Op zo'n momenten mis ik een beetje dat "plat opportunisme", om de bal gewoon eens naar voren te jagen en de tegenstander zelf te doen twijfelen. Door maar te blijven breien achteraan en mooi te willen uitvoetballen, brachten we onszelf ontzettend vaak in de problemen. Het deed me wat denken aan de Liverpoolperiode waarbij Mignolet telkens de bal uitrolde naar de Lovrens van deze wereld.

Maar ook om dat te doen, hadden we wellicht niet de spelers, al bracht Kinoshita wel meteen wat extra power.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Brusselmans »

Na zijn hattrick is Boli ook mister Invisible geworden !
Ook 3 op één rij dus !
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door miel »

Sorry hé , maar als Kamada al ter discussie staat weet ik het niet meer
Dat is gewoon een fantastiche voetballer , wij mogen ons gelukkig prijzen dat we dat hier te zien krijgen
Wat verwachten sommigen dan ? enige realiteitszin graag , die jongen is nog maar 22 jaar en moest na nieuwjaar spelen in een andere rol
Hij heeft zich 2 keer moeten aanpassen , en kan wat statistieken betreft toch het één en het ander voorleggen
Ook nu begint hij beter zijn draai te vinden in deze positie , tegen Gent vond ik hem zelfs één van de beter kanaries ,
tegen Genk was hij de eerste helft super onder een salon voetballer versta ik toch wat anders dan Kamada
De vergelijking Bezus versus Kamada gaat in de verste verte niet op
Wat Kamada gepresteerd heeft op 3 kwart seizoen is van een andere orde dan Bezus zijn prestaties op 3 seizoenen
Al wie zegt dat er geen inspanning moet gedaan worden om Kamada te houden , dat zij dan maar eens zeggen wie ze dan wel moeten halen
Maar ik vrees dat Kamada zelf voor DMM te duur zal zijn .
Als spelers van dat Kaliber al niet goed genoeg meer zijn , :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Laatst gewijzigd door miel op 20 mar 2019, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door miel »

luc de kanarie schreef:ik begrijp het niet dat brijs uitpakt met Mmaee kan gewoon niets is goed voor 1b misschien , dus moet vloet en andere ook niets kunnen had nu nog maar bezus gehad heeft maar 1milj opgebracht en nu schiet men 2milj mis
Met Bezus hadden we misschien al eerder geen kans meer gehad
Nu heeft hij toch nog meer dan 1 miljoen opgebracht , anders misschien niets
Het is maar hoe ge het bekijkt :lol:
Plaats reactie