Play-off II

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Play-off II

Bericht door STVV-fan »

Vouch schreef:
Franz schreef:
Mikman schreef:https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/t ... -off-ii-v1


Ticketprijzen zijn zéér schappelijk.

Als de tribunes in PO2 akelig leeg blijven ( wat ik vrees ) moeten we toch opnieuw toegeven dat wij, supporters, tegenwoordig de zwakke schakel zijn binnen deze club. Het ligt NIET aan de prijzen en het ligt NIET aan de kwaliteit op het veld. Deze groep deed qua punten nog beter dan Brepoels met Sidibé-Mignolet-Cantaluppi, vergeet dat niet.

Ik probeer er alvast elke match bij te zijn in PO2. Toch indien ze ambitie blijven tonen en zich dat ook vertaalt in het klassement.
De supporters als zwakke schakel, in het algemeen was dat dit seizoen wel waar.
Maar tegen Gent was de zwakke schakel overduidelijk onze coach Brys.
Het publiek was er klaar voor, de tegenstander ideaal voor een robbertje Staaien-vechtvoetbal met veel aarrrej,
maar Brys wilde zijn mooie voetbal showen...
Van een domper gesproken, en hier was de coach de eerste verantwoordelijke voor.
Dat mag ook eens gezegd worden.
Je hebt de spelers niet voor "een robbertje Staaien-vechtvoetbal met veel aarrej". Veel te braaf, veel te braaf.
Waar zijn de tijden dat Delorge en Mennes het slot vóór de defensie waren.

2 keren langs Mennes? Geen probleem, de derde keer en na veel "ARRRREEEEJJJJ" vanuit de tribunes stakt ge de derde keer onder de zoden :love: :love: :love:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Play-off II

Bericht door Franz »

STVV-fan schreef:
Vouch schreef:
Franz schreef:
Mikman schreef:https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/t ... -off-ii-v1


Ticketprijzen zijn zéér schappelijk.

Als de tribunes in PO2 akelig leeg blijven ( wat ik vrees ) moeten we toch opnieuw toegeven dat wij, supporters, tegenwoordig de zwakke schakel zijn binnen deze club. Het ligt NIET aan de prijzen en het ligt NIET aan de kwaliteit op het veld. Deze groep deed qua punten nog beter dan Brepoels met Sidibé-Mignolet-Cantaluppi, vergeet dat niet.

Ik probeer er alvast elke match bij te zijn in PO2. Toch indien ze ambitie blijven tonen en zich dat ook vertaalt in het klassement.
De supporters als zwakke schakel, in het algemeen was dat dit seizoen wel waar.
Maar tegen Gent was de zwakke schakel overduidelijk onze coach Brys.
Het publiek was er klaar voor, de tegenstander ideaal voor een robbertje Staaien-vechtvoetbal met veel aarrrej,
maar Brys wilde zijn mooie voetbal showen...
Van een domper gesproken, en hier was de coach de eerste verantwoordelijke voor.
Dat mag ook eens gezegd worden.
Je hebt de spelers niet voor "een robbertje Staaien-vechtvoetbal met veel aarrej". Veel te braaf, veel te braaf.
Waar zijn de tijden dat Delorge en Mennes het slot vóór de defensie waren.

2 keren langs Mennes? Geen probleem, de derde keer en na veel "ARRRREEEEJJJJ" vanuit de tribunes stakt ge de derde keer onder de zoden :love: :love: :love:
Charisis terug!
Kitsiou terug!
Armand Cleuren terug!
Lucien Boffin terug!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Play-off II

Bericht door enerkey »

Of Rocky Peeters. Die kon als de besten op de poten van de tegenstander sjotten onder ons luid toegejuich. En hij kreeg er slechts af en toe rood voor. :heil:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Play-off II

Bericht door Franz »

enerkey schreef:Of Rocky Peeters. Die kon als de besten op de poten van de tegenstander sjotten onder ons luid toegejuich. En hij kreeg er slechts af en toe rood voor. :heil:
Inderdaad: deze fijne voetballer was ik nog vergeten... :P
Maar even terug serieus: met Charisis in de plaats van De Sart was het tegen Gent wel een andere match geweest...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Play-off II

Bericht door omeloe »

Franz schreef:
enerkey schreef:Of Rocky Peeters. Die kon als de besten op de poten van de tegenstander sjotten onder ons luid toegejuich. En hij kreeg er slechts af en toe rood voor. :heil:
Inderdaad: deze fijne voetballer was ik nog vergeten... :P
Maar even terug serieus: met Charisis in de plaats van De Sart was het tegen Gent wel een andere match geweest...
Het verschil tussen Gent en STVV was te groot , dit ga je niet oplossen met Charisis . In Kortrijk heeft hij vooral de bank warm gehouden !
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Play-off II

Bericht door miel »

Franz schreef:
enerkey schreef:Of Rocky Peeters. Die kon als de besten op de poten van de tegenstander sjotten onder ons luid toegejuich. En hij kreeg er slechts af en toe rood voor. :heil:
Inderdaad: deze fijne voetballer was ik nog vergeten... :P
Maar even terug serieus: met Charisis in de plaats van De Sart was het tegen Gent wel een andere match geweest...
Oh ja ??
Welke andere match dan ?
Tegen Gent kwam STVV overal te kort
Maar even serieuser dan dat gij wil zijn :lol:
De match spelen met de attitude en de forme van tegen Moeskroen zou ook een andere match geweest zijn zonder Charissis en met Desart
Ik heb er mijn buik van vol dat Desart zo vaak als zonde bok wordt beschouwd , en vooral door personen die de meeste matchen op tv volgen , waar ze maar een beeld hebben waar de bal is
OK Alexis heeft zijn mindere momenten , maar daar staat ook heel wat tegen over
De vuile meters die hij maakt waardoor zijn mede spelers vaank in een confortabelere positie kunnen spelen zijn oneindig
Dat is ook een eigenschap die niet velen zijn gegeven
Maar ja kanker maar verder op de spelers uit eigen streek , dan kan je binnen x aantal tijd komen klagen dat er geen Belgen zijn met een meerwaarde
Ieder zijn eigen mening , maar deze post grenst weer aan het belachelijke
Charissis vond ik ook een goede speler bij ons, maar in Kortrijk heeft hij het ook niet echt kunnen waar maken
Desart heeft ons toch meer diensten bewezen , dan Charissis Kortrijk
Stop met de onzin , of analiseer beter . Dat is niks persoonlijk hé Franz maar dat gehuil van sommige wolven slaat nergens op , en nog minder als er een aantal beginnen mee te huilen
Desart is zeker niet de beste speler , maar meer dan goed genoeg om bij Stvv te spelen punt
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Play-off II

Bericht door Franz »

miel schreef:
Franz schreef:
enerkey schreef:Of Rocky Peeters. Die kon als de besten op de poten van de tegenstander sjotten onder ons luid toegejuich. En hij kreeg er slechts af en toe rood voor. :heil:
Inderdaad: deze fijne voetballer was ik nog vergeten... :P
Maar even terug serieus: met Charisis in de plaats van De Sart was het tegen Gent wel een andere match geweest...
Oh ja ??
Welke andere match dan ?
Tegen Gent kwam STVV overal te kort
Maar even serieuser dan dat gij wil zijn :lol:
De match spelen met de attitude en de forme van tegen Moeskroen zou ook een andere match geweest zijn zonder Charissis en met Desart
Ik heb er mijn buik van vol dat Desart zo vaak als zonde bok wordt beschouwd , en vooral door personen die de meeste matchen op tv volgen , waar ze maar een beeld hebben waar de bal is
OK Alexis heeft zijn mindere momenten , maar daar staat ook heel wat tegen over
De vuile meters die hij maakt waardoor zijn mede spelers vaank in een confortabelere positie kunnen spelen zijn oneindig
Dat is ook een eigenschap die niet velen zijn gegeven
Maar ja kanker maar verder op de spelers uit eigen streek , dan kan je binnen x aantal tijd komen klagen dat er geen Belgen zijn met een meerwaarde
Ieder zijn eigen mening , maar deze post grenst weer aan het belachelijke
Charissis vond ik ook een goede speler bij ons, maar in Kortrijk heeft hij het ook niet echt kunnen waar maken
Desart heeft ons toch meer diensten bewezen , dan Charissis Kortrijk
Stop met de onzin , of analiseer beter . Dat is niks persoonlijk hé Franz maar dat gehuil van sommige wolven slaat nergens op , en nog minder als er een aantal beginnen mee te huilen
Desart is zeker niet de beste speler , maar meer dan goed genoeg om bij Stvv te spelen punt
Ge vergist u een paar keer kameraad:
ge vergist u als ge denkt dat ik iets tegen De Sart zou hebben, integendeel ik vind dat een goede flow-speler en zou hem zeker regelmatig opstellen;
ge vergist u als ge niet gezien hebt dat het basis probleem tegen Gent centraal op het middenveld lag, waar we duelkracht te kort kwamen, met op de 8 een speler die als je die zou vervangen door een meer duelkrachtige speler (zoals bijvoorbeeld Charisis er één is, maar je kan evengoed een ander voorbeeld nemen) een (groot) deel van dat probleem zou opgelost geweest zijn;
ge vergist u als ge denkt dat één andere speler niet het verschil kan maken in een match (Eden Hazard heeft het recent nog bewezen).
Dat we tegen Gent te kort kwamen heeft volgens mij - naast een intrinsiek verschil in kwaliteit van de spelers individueel - ook te maken met de keuzes van de trainer (ondermeer zijn keuzes centraal op het middenveld), die het Gent wel heel makkelijk maakten.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Play-off II

Bericht door miel »

Franz schreef:
miel schreef:
Franz schreef:
enerkey schreef:Of Rocky Peeters. Die kon als de besten op de poten van de tegenstander sjotten onder ons luid toegejuich. En hij kreeg er slechts af en toe rood voor. :heil:
Inderdaad: deze fijne voetballer was ik nog vergeten... :P
Maar even terug serieus: met Charisis in de plaats van De Sart was het tegen Gent wel een andere match geweest...
Oh ja ??
Welke andere match dan ?
Tegen Gent kwam STVV overal te kort
Maar even serieuser dan dat gij wil zijn :lol:
De match spelen met de attitude en de forme van tegen Moeskroen zou ook een andere match geweest zijn zonder Charissis en met Desart
Ik heb er mijn buik van vol dat Desart zo vaak als zonde bok wordt beschouwd , en vooral door personen die de meeste matchen op tv volgen , waar ze maar een beeld hebben waar de bal is
OK Alexis heeft zijn mindere momenten , maar daar staat ook heel wat tegen over
De vuile meters die hij maakt waardoor zijn mede spelers vaank in een confortabelere positie kunnen spelen zijn oneindig
Dat is ook een eigenschap die niet velen zijn gegeven
Maar ja kanker maar verder op de spelers uit eigen streek , dan kan je binnen x aantal tijd komen klagen dat er geen Belgen zijn met een meerwaarde
Ieder zijn eigen mening , maar deze post grenst weer aan het belachelijke
Charissis vond ik ook een goede speler bij ons, maar in Kortrijk heeft hij het ook niet echt kunnen waar maken
Desart heeft ons toch meer diensten bewezen , dan Charissis Kortrijk
Stop met de onzin , of analiseer beter . Dat is niks persoonlijk hé Franz maar dat gehuil van sommige wolven slaat nergens op , en nog minder als er een aantal beginnen mee te huilen
Desart is zeker niet de beste speler , maar meer dan goed genoeg om bij Stvv te spelen punt
Ge vergist u een paar keer kameraad:
ge vergist u als ge denkt dat ik iets tegen De Sart zou hebben, integendeel ik vind dat een goede flow-speler en zou hem zeker regelmatig opstellen;
ge vergist u als ge niet gezien hebt dat het basis probleem tegen Gent centraal op het middenveld lag, waar we duelkracht te kort kwamen, met op de 8 een speler die als je die zou vervangen door een meer duelkrachtige speler (zoals bijvoorbeeld Charisis er één is, maar je kan evengoed een ander voorbeeld nemen) een (groot) deel van dat probleem zou opgelost geweest zijn;
ge vergist u als ge denkt dat één andere speler niet het verschil kan maken in een match (Eden Hazard heeft het recent nog bewezen).
Dat we tegen Gent te kort kwamen heeft volgens mij - naast een intrinsiek verschil in kwaliteit van de spelers individueel - ook te maken met de keuzes van de trainer (ondermeer zijn keuzes centraal op het middenveld), die het Gent wel heel makkelijk maakten.
Ik heb mij zeker niet vergist , en samen met u heb ik kunnen vaststellen dat we centraal op het middenveld een probleem hadden tegen Gent
U vergist zich , Desart speelde eigenlijk niet op de 8 , hij stond in balbezit eerder diep op rechts waar hij ruimte moest zoeken opdracht van de trainer wellicht .
Misschien heeft de trainer daar de verkeerde keuzes gemaakt , maar u vergist zich , noch Charissis noch een ander uit de Belgische competitie had daar individueel veel aan kunnen veranderen .
Stvv had collectief een mindere dag , en als ge dan doelpunten zo maar weggeeft weet je het wel
Er moet niet meer achter gezocht worden dan het was .
Een speler van wereld klas kan inderdaad het verschil maken tegen een matige tegenstander
Maar ge vergist u , bij mijn weten speelt in de JPL geen Eden Hazard , en in de JPL stelt Gent wat meer voor dan het Russisch elftal op wereld of Europees niveau
Wanneer je 2 doelpunten weg geeft , en je voetbalt zelfs haast geen kans bij elkaar , dan wil het zeggen dat de tegenstander die dag beter was .
Als wij Top waren had Gent het niet zo gemakkelijk gehad . Wij verdienden zeker PO1 en op basis van de punten speel je die 2 keer op de 3
Helaas heeft het niet mogen zijn
Als er dan al gefaald zou zijn , dan is het zeker niet de schuld van één iemand
Het is natuurlijk ontgoochelend , maar deze ploeg was beter dan zijn supporters en dat is de conclusie van dit seizoen AMEN
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Play-off II

Bericht door STimVV »

Ik ben het voor een keer eens met Miel, ivm DeSart.
De meesten zien het totaalplaatje ook niet precies.
Ik heb het in het verleden al vaker gezegd. Al van in de tijd van Jonas De Roeck. DeSart komt sinds het vertrek van Bezus te vaak in een positie die hem minder ligt en waarin hij dingen moet doen die hij aan anderen zou moeten kunnen overlaten.
Sinds de winterstop speelt DeSart samen met Kamada in steun van Boli. Voordien speelden Bezus en Kamada in steun van Boli. En kwam DeSart van een rij lager. Dat is een groot verschil. Maar dat lees je hier nooit.

Zowel voor DeSart als voor Kamada (die nu het voorbereidende werk te vaak zelf moet doen.) Met Bezus of Ceballos in de ploeg kon DeSart beter gebruik maken van zijn loopvermogen en is er meer ruimte voor hem om op de verrassing te infiltreren.
Je kan een jongen niet afbranden op het feit dat hij dingen moet doen die hij niet zou moeten doen.
Af en toe doet hij dat top. Zoals zijn geweldige "chip"assist op Boli en of zijn doorsteekpass op Kamada in Moeskroen. Maar op die positie verwacht ik een ander type voetballer (een balvaster type) zodat Alexis weer een rij kan zakken. Maar je moet toch echt proberen om hem langer aan ons te binden, om hem dan op zijn kwaliteiten te laten voetballen en renderen.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Play-off II

Bericht door Tamas »

Inderdaad, het probleem ligt niet alleen bij Desart. Tegen Gent hadden we op het middenveld meerdere spelers die geen duel wonnen, geen druk zetten, nooit de tweede bal veroverden : Botaka - Acolatse - Kamada
Als je dan op het middenveld nog enkel Assamoah (hard werkend maar geremd door zijn gestalte) en Maee (behoorlijk maar meer zat er niet in gezien zijn tweede basisplaats) dan worden we daar compleet overspeeld met als gevolg :
- niet onder de druk uitkomen
- geen balbezit
- geen druk naar voor
- geen kansen
Gent daarentegen speelde hier zeer goed op in door hoog druk te zetten en ons op het middenveld te versmachten met als gevolg dat we fouten gaan maken en ze al of niet als gevolg hiervan kansen krijgen en scoren.
DeSart of Kamada vervangen door iemand die duels wint op het middenveld zou in dergelijk matchen inderdaad soelaas brengen, daar vooral missen we Bezus want die deed dat wel. Sankhon had een alternatief kunnen zijn.
Toegegeven, ik ben ook geen grote fan van DeSart maar alles op hem schuiven is er echt wel over, hem belangrijker maken daarentegen hoeft ook niet want als hij in de ruimte duikt, wat hij inderdaad wel geregeld goed doet, is het vervolg ook te zelden succesvol; Remember de twee grote kansen die hij in Moeskroen de nek omwrong.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Play-off II

Bericht door Tamas »

STimVV schreef:Ik ben het voor een keer eens met Miel, ivm DeSart.
De meesten zien het totaalplaatje ook niet precies.
Ik heb het in het verleden al vaker gezegd. Al van in de tijd van Jonas De Roeck. DeSart komt sinds het vertrek van Bezus te vaak in een positie die hem minder ligt en waarin hij dingen moet doen die hij aan anderen zou moeten kunnen overlaten.
Sinds de winterstop speelt DeSart samen met Kamada in steun van Boli. Voordien speelden Bezus en Kamada in steun van Boli. En kwam DeSart van een rij lager. Dat is een groot verschil. Maar dat lees je hier nooit.

Zowel voor DeSart als voor Kamada (die nu het voorbereidende werk te vaak zelf moet doen.) Met Bezus of Ceballos in de ploeg kon DeSart beter gebruik maken van zijn loopvermogen en is er meer ruimte voor hem om op de verrassing te infiltreren.
Je kan een jongen niet afbranden op het feit dat hij dingen moet doen die hij niet zou moeten doen.
Af en toe doet hij dat top. Zoals zijn geweldige "chip"assist op Boli en of zijn doorsteekpass op Kamada in Moeskroen. Maar op die positie verwacht ik een ander type voetballer (een balvaster type) zodat Alexis weer een rij kan zakken. Maar je moet toch echt proberen om hem langer aan ons te binden, om hem dan op zijn kwaliteiten te laten voetballen en renderen.
Een rij zakken !!! Allemaal goed en wel maar op die positie daar moet je toch eens een duel aangaan én er af en toe eentje winnen of niet ? Zie je hem dat doen ? Neem nu de match tegen Gent : DeSart een rij lager - Maee er dus uit - iemand anders op de positie van DeSart (bv. Ceballos) --> dan staat Assamoah er als we de bal niet hebben helemaal alleen voor tegen een sterk middenveld.
Gent speelde het nu al slim door Assamoah compleet te versmachten en hij daardoor niet kon opbouwen, DeSart een rij lager zie ik hiervoor niet als een oplossing, integendeel zelfs.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Play-off II

Bericht door STimVV »

Ik discussieer graag over zulke zaken.
We moeten er nu ook geen karikatuur van maken: DeSart wint heus wel een aantal duels. (Zie mij hier...tijdens de match jaag ik me in hem ook het meest op en nu moet ik hem verdedigen) Heb hier een week niet gereageerd omdat ik te teleurgesteld was. Maar ik ben het dus ook niet eens met het feit dat we tegen Gent verloren omwille van een gebrek aan duelkracht. Dat vind ik te kort door de bocht. Net omwille van die duelkracht stond Mmaee daar. Moesten we spelen met een middenveld Sankhon-Mmaae-DePetter? Dan hadden we inderdaad veel duelkracht, maar dan zouden we nog kanslozer verliezen.
Balvastheid en voetballend vermogen zijn voor mij veel belangrijker. Dan kan je onder die druk uitkomen.

Antwerp is de grootste "power-ploeg" van het land. Die klopten we 2x met Asamoah-Endo-Bezus (DeSart). Dankzij het feit dat we voetbalden en uit het duel speelden. Meer power zorgt voor minder voetballend vermogen met de spelers die we hebben. Ik zie liever Asamoah op de 6 dan Mmaee of Sankhon of DePetter. DeSart of Endo op de 8. En op 10 "iemand anders dan nu" in steun van Kamada en Boli. Een balvaste "voetballer". (Hairemans, Morioka, etc) Of misschien zelfs Kamada achter 2 spitsen.
Je moet een strijd die je niet kan winnen op een andere manier oplossen.

Gent was gewoon beter, op alle vlakken. Daar was sowieso weinig aan te doen, ze hebben nu eenmaal betere individuen. Maar als ik dan toch iets anders had gewild, dan ik had liever wat meer balvastheid en voetballend vermogen gezien ipv meer duelkracht waar hier om gevraagd wordt. DeSart loopt te vaak weg van de bal ipv hem in de voet te vragen waardoor we te weinig balvastheid hadden, in combi met Mmaee die opbouwend ook niks bracht was dat slecht.
Kamada was onze beste man vond ik: 0,0 duelkracht maar puur op basis van zijn voetballende kwaliteiten onzen beste tegen Gent.
Het probleem tijdens deze match werd gecreeerd tijdens de wintermercato.
Brys heeft er het maximum uitgehaald, maar ooit bots je op je limieten.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Play-off II

Bericht door Franz »

miel schreef: Als wij Top waren had Gent het niet zo gemakkelijk gehad .
Dat klopt en ik gaf enkele redenen aan waarom we niet top waren.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Play-off II

Bericht door Mikman »

Zulte-Waregem haalde vorig seizoen 28 op 30 in zijn poule, dat moet ook het doel van STVV zijn. Niet vanuit een hautaine houding waarbij je je op voorhand al beter acht dan de tegenstander, wel vanuit het principe dat je intern de lat hoog moet durven leggen om tot prestaties te komen.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Play-off II

Bericht door Franz »

Mikman schreef:Zulte-Waregem haalde vorig seizoen 28 op 30 in zijn poule, dat moet ook het doel van STVV zijn. Niet vanuit een hautaine houding waarbij je je op voorhand al beter acht dan de tegenstander, wel vanuit het principe dat je intern de lat hoog moet durven leggen om tot prestaties te komen.
Daar heb je zeker gelijk in: onze doelstelling moet gewoon zijn om de poule te winnen, en dan PO2 te winnen, enzoverder...
Maar het zal volgens mij moeilijk worden mentaal, om zich hiervoor nog op te laden.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie