PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Halenaar »

Ik was ook een van de weinigen die daar waren, stadion was weer ontzettend leeg....vind het echt ontzettend jammer voor dit team, want ze verdienen beter dan dit. En Stayen kan ook beter dan dit. Jammer als je dit ziet, terwijl nog niet zo lang geleden het altijd gezellig druk was...

Match zelf was aan een laag tempo, zonder al teveel tempo of druk. Eerste helft had Charleroi nog een paar kansen, maar in de tweede helft hebben we hen toch echt overrompeld. Verdiende overwinning.

Over de spelers: Endo was zijn matige zelf, en Asamoah inderdaad heel plat vandaag. Verdediging stond als een muur (Sankhon word ook elke week beter en beter), en De Sart speelde één van zijn beste matchen van de afgelopen maanden. Maar daar hebben de omstandigheden ook in meegespeeld (tam Charleroi, kreeg alle ruimte, ...).

Wel jammer dat Kinoshita al worden afgeschreven na 1 match hier. Was geen slecht basisdebuut van hem vond ik, ik heb er in het verleden toch al spelers gezien die het veel minder deden.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Vouch »

Halenaar schreef:Ik was ook een van de weinigen die daar waren, stadion was weer ontzettend leeg....vind het echt ontzettend jammer voor dit team, want ze verdienen beter dan dit. En Stayen kan ook beter dan dit. Jammer als je dit ziet, terwijl nog niet zo lang geleden het altijd gezellig druk was...

Match zelf was aan een laag tempo, zonder al teveel tempo of druk. Eerste helft had Charleroi nog een paar kansen, maar in de tweede helft hebben we hen toch echt overrompeld. Verdiende overwinning.

Over de spelers: Endo was zijn matige zelf, en Asamoah inderdaad heel plat vandaag. Verdediging stond als een muur (Sankhon word ook elke week beter en beter), en De Sart speelde één van zijn beste matchen van de afgelopen maanden. Maar daar hebben de omstandigheden ook in meegespeeld (tam Charleroi, kreeg alle ruimte, ...).

Wel jammer dat Kinoshita al worden afgeschreven na 1 match hier. Was geen slecht basisdebuut van hem vond ik, ik heb er in het verleden toch al spelers gezien die het veel minder deden.
Bwa seg, zo schoon weer en op Stayen een niets betekenende PO II wedstrijd, ik kan geloven dat velen kozen om eens een zondag met de familie door te brengen. Neem daar nog bij dat er toch ook wat mensen in de land - en tuinbouw actief zijn, en het weer gaat omslaan. Die moesten hun werk af hebben. Ik ben, zoals altijd, op Stayen geweest. Maar om nu te zeggen dat dat met de grootste goesting was...
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Krisaias »

Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Combiregeling wordt beslist door de veiligheidsdiensten (politie, brandweer - denk ik-) en de burgemeester.
Wie dit beslist, maakt mij niet zoveel uit. Ik zou de reden wel eens willen weten...
Het wordt nog meer van de pot gerukt als je de reden hoort achter deze combiregeling. Een aantal supporters van Chalala zouden naar Beveren zijn afgezakt met de trein en amok gemaakt hebben. Het zou na de wedstrijd enkele uren geduurd hebben voor men ze weer op een trein richting Zwarte Land hebben gekregen.

Men wou hier zo'n scenario vermijden en men was er niet meteen happig op om veel manschappen in te zetten ...

Het is toch te gek voor woorden dat de gewone fan die op zondag beslist naar de match te gaan of eerder online een ticket will kopen (bij combimatchen kunnen alleen abonnees dat blijkbaar) het slachtoffer is van een kleine groep amokmakers. Da's toch de wereld op zijn kop. Pak gewoon die mannen aan en zorg dat ze niet naar de match kunnen komen ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door DJ Amiga »

Krisaias schreef:
Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Combiregeling wordt beslist door de veiligheidsdiensten (politie, brandweer - denk ik-) en de burgemeester.
Wie dit beslist, maakt mij niet zoveel uit. Ik zou de reden wel eens willen weten...
Het wordt nog meer van de pot gerukt als je de reden hoort achter deze combiregeling. Een aantal supporters van Chalala zouden naar Beveren zijn afgezakt met de trein en amok gemaakt hebben. Het zou na de wedstrijd enkele uren geduurd hebben voor men ze weer op een trein richting Zwarte Land hebben gekregen.

Men wou hier zo'n scenario vermijden en men was er niet meteen happig op om veel manschappen in te zetten ...

Het is toch te gek voor woorden dat de gewone fan die op zondag beslist naar de match te gaan of eerder online een ticket will kopen (bij combimatchen kunnen alleen abonnees dat blijkbaar) het slachtoffer is van een kleine groep amokmakers. Da's toch de wereld op zijn kop. Pak gewoon die mannen aan en zorg dat ze niet naar de match kunnen komen ...
gisteren was een ideale gelegenheid om nieuwe supporters, vooral dan gezinnen met kinderen, aan te trekken. 1ste keer dit seizoen dat we zondagnamiddag spelen. Omdat iets plannen met kinderen niet altijd dagenlang op voorhand kan, was die combiregeling idioot. ik snap niet dat stvv niet meer aandringt om dit zoveel mogelijk te vermijden. Ik ken het aantal niet vanbuiten, maar heel veel matchen zonder gesloten loketten, zijn er dit seizoen niet geweest...
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Jebus4life »

DJ Amiga schreef:
Krisaias schreef:
Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Combiregeling wordt beslist door de veiligheidsdiensten (politie, brandweer - denk ik-) en de burgemeester.
Wie dit beslist, maakt mij niet zoveel uit. Ik zou de reden wel eens willen weten...
Het wordt nog meer van de pot gerukt als je de reden hoort achter deze combiregeling. Een aantal supporters van Chalala zouden naar Beveren zijn afgezakt met de trein en amok gemaakt hebben. Het zou na de wedstrijd enkele uren geduurd hebben voor men ze weer op een trein richting Zwarte Land hebben gekregen.

Men wou hier zo'n scenario vermijden en men was er niet meteen happig op om veel manschappen in te zetten ...

Het is toch te gek voor woorden dat de gewone fan die op zondag beslist naar de match te gaan of eerder online een ticket will kopen (bij combimatchen kunnen alleen abonnees dat blijkbaar) het slachtoffer is van een kleine groep amokmakers. Da's toch de wereld op zijn kop. Pak gewoon die mannen aan en zorg dat ze niet naar de match kunnen komen ...
gisteren was een ideale gelegenheid om nieuwe supporters, vooral dan gezinnen met kinderen, aan te trekken. 1ste keer dit seizoen dat we zondagnamiddag spelen. Omdat iets plannen met kinderen niet altijd dagenlang op voorhand kan, was die combiregeling idioot. ik snap niet dat stvv niet meer aandringt om dit zoveel mogelijk te vermijden. Ik ken het aantal niet vanbuiten, maar heel veel matchen zonder gesloten loketten, zijn er dit seizoen niet geweest...
Correct:
Ik had geen zin om in deweek op en af Sint-Truiden te rijden voor een ticket (voor een PO2 match waarvan je niet weet hoeveel zin de spelers erin zullen hebben). Als de loketten open waren is de kans reeël dat ik afgekomen was (het was STVV of de schoonouders, de keuze was dus niet zo enorm moeilijk... Maarja, de loketten waren toe...)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Jan Bulder »

DJ Amiga schreef: Ik ken het aantal niet vanbuiten, maar heel veel matchen zonder gesloten loketten, zijn er dit seizoen niet geweest...
En dat was de voorbije seizoenen ook zo. Ik heb het hier nog ooit geschreven. STVV heeft historisch gezien altijd een hoog aantal dagtickets verkocht: (vroeger) rond de 4000 abo's, 6000 à 7000 toeschouwers => ongeveer 2000 losse dagtickets.

Ik ben er zeker van dat we hierdoor alleen al de voorbije jaren makkelijk 500 toeschouwers verloren hebben.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Mikman »

DJ Amiga schreef:
gisteren was een ideale gelegenheid om nieuwe supporters, vooral dan gezinnen met kinderen, aan te trekken. 1ste keer dit seizoen dat we zondagnamiddag spelen. Omdat iets plannen met kinderen niet altijd dagenlang op voorhand kan, was die combiregeling idioot. ik snap niet dat stvv niet meer aandringt om dit zoveel mogelijk te vermijden. Ik ken het aantal niet vanbuiten, maar heel veel matchen zonder gesloten loketten, zijn er dit seizoen niet geweest...
Inderdaad. Kameraad is gisteren voor het eerst naar de voetbal geweest met zijn zoontje, omdat het nu zo goed viel. Uiteindelijk wou het hele gezin en aangetrouwden mee, 7 stuks. Toen hij de dag ervoor tickets ging halen, moest hij niet eens zijn pas laten zien. Dus dat kon even goed iemand met stadionverbod zijn die voor zijn maten tickets kwam halen. Geen controle. Maar als ik online tickets wil kopen, en ik sta al jaren in de database zowel als online-ticketkoper als daarvoor abo, dan gaat dat niet. Het probleem is dat degene die dit soort idiote beslissingen nemen daar zelf de gevolgen niet van dragen. Moest ik als zelfstandige zulke van de pot gerukte maatregelen nemen, voel ik dat direct in mijn portefeuille.

Als je op voorhand weet dat het stadion zo goed als leeg gaat zitten, dan heb je weinig zin om in de week op en af naar Sint-Truiden te rijden om tickets te halen.
Ik snap ook niet dat de club geen abo aanbood voor PO2. Dat had ik zeker genomen aangezien de speeldata wel ok zijn.

Soit, over de match. Ik heb maar flarden gezien plus de samenvatting dus te weinig om een gefundeerd oordeel te vellen.

Wat me opviel: Asamoah die in de beginfase al in vakantiemodus leek. De manier waarop hij de pas bij de aftrap verwerkt, dat was zonder concentratie en zonder tempo. Dan zet je meteen de toon. Na 2 minuten al 3 keer balverlies. Niet echt zijn gewoonte. Ook bij het tegendoelpunt niet echt bij de zaak, samen met anderen. Zoals ik al zei: ik heb slechts flarden gezien dus dit is geen be- of veroordeling, maar het viel in zijn geval wel op.

Kinoshita moet die kans altijd afmaken natuurlijk, hij had ook wat schrik van Penneteau denk ik. Maar wat mij vooral stoorde was dat hij enige tijd later met een simpele breedtepass Botaka voor doel kon zetten, maar dat zelfs de uitvoering daarvan niet lukte. Dan moet je gewisseld worden, wat effectief gebeurde.


Kamada was in topvorm. De assist die hij aan De Sart gaf, dat was op het niveau van Messi: in één tijd, over de grond, de juiste snelheid, de juiste hoek. Het lijkt zo simpel, maar er lopen geen 5 spelers rond in België die dat kunnen. Ook zijn actie bij de 3-1 was heerlijk. Tegen Gent was hij de enige Kanarie op niveau en gisteren stak hij er met kop en schouders boven uit.

Met de drie punten tegen Charleroi doen we al meteen een goeie zaak. Beerschot-Wilrijk bakte er gisteren blijkbaar niet veel van in Westerlo maar reken maar dat Vreven zijn mannen scherp wil zetten voor woensdag. Dat er woensdag én zaterdag tegen een 1B-ploeg gespeeld wordt zou in principe in ons voordeel moeten zijn. Sylla moet woensdag zeker starten, ook al omdat de verdediging van B-W groot maar niet snel is.
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door moanverke »

DJ Amiga schreef:
Krisaias schreef:
Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Combiregeling wordt beslist door de veiligheidsdiensten (politie, brandweer - denk ik-) en de burgemeester.
Wie dit beslist, maakt mij niet zoveel uit. Ik zou de reden wel eens willen weten...
Het wordt nog meer van de pot gerukt als je de reden hoort achter deze combiregeling. Een aantal supporters van Chalala zouden naar Beveren zijn afgezakt met de trein en amok gemaakt hebben. Het zou na de wedstrijd enkele uren geduurd hebben voor men ze weer op een trein richting Zwarte Land hebben gekregen.

Men wou hier zo'n scenario vermijden en men was er niet meteen happig op om veel manschappen in te zetten ...

Het is toch te gek voor woorden dat de gewone fan die op zondag beslist naar de match te gaan of eerder online een ticket will kopen (bij combimatchen kunnen alleen abonnees dat blijkbaar) het slachtoffer is van een kleine groep amokmakers. Da's toch de wereld op zijn kop. Pak gewoon die mannen aan en zorg dat ze niet naar de match kunnen komen ...
gisteren was een ideale gelegenheid om nieuwe supporters, vooral dan gezinnen met kinderen, aan te trekken. 1ste keer dit seizoen dat we zondagnamiddag spelen. Omdat iets plannen met kinderen niet altijd dagenlang op voorhand kan, was die combiregeling idioot. ik snap niet dat stvv niet meer aandringt om dit zoveel mogelijk te vermijden. Ik ken het aantal niet vanbuiten, maar heel veel matchen zonder gesloten loketten, zijn er dit seizoen niet geweest...

Inderdaad, DJ Amiga.
Gisteren heb ik voor de eerste keer mijn zoontje van 4 meegenomen. Ideaal om een fijne namiddag te beleven met het gezinnetje. Zelfs mijn vrouw heb ik sinds jaren opnieuw kunnen overhalen om mee te komen. Spijtig dat de sfeer niet goed zat, zou nog een extra troef geweest kunnen zijn.
Wel sneu dat er geen online verkoop was voor niet-abo's en extra sneu dat er gemeld werd dat de dag van de wedstrijd, de loketten dicht zouden zijn. Wat zagen we gisteren als we toekwamen? De loketten aan de Decathlon-kant waren wel open. Waarom ben ik dan speciaal zaterdag nog naarde receptie moeten rijden?
Ne mins be zen kloete rammelen, heit ich da!
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Jack »

Mooie prestatie, vooral goed dat ze blijkbaar toch de knop om hebben kunnen draaien na de immense teleurstelling.
Kamada leek me op basis van de samenvatting terug wat beter te spelen?
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Oscar »

Volgens HBVL zouden er 3000 toeschouwers geweest zijn. Triestig toch.
Als abbonementhouder ben ik trouw op post, waarom niet.
Aan de oosttribune was ook één loket open, waarom dan combiregeling.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Dreke »

Heel weing volk, zonnetje, pintje erbij. Als supporter geraak je dan zelf een beetje in oefenmatch-modus. Spijtig.

Ik vond ons gisteren bij momenten weer goed voetballen. Onze Japanse spits zou ik niet zomaar afschrijven. Het moet beter, maar we hebben nog veel slechtere debuten gekend. Ik blijf erbij: deze groep niet winnen zal enkel aan onszelf liggen...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Jacques »

Spijtig dat het meer over de loketten dan de match gaat. Toont nog maar eens aan wat voor lompe beslissing die combi was.

We startten de match als een soort eindeseizoensmatch. Met het weer, de lage opkomst, de anticlimax van Gent, het feit dat het maar po2 is, is het ook bijna onmogelijk om zo niet te starten. Het tegendoelpunt was er een in cadeauverpakking. Nadien namen we de match meer in handen, met eerst nog de gelijkmaker vlak voor rust en na rust grotendeels eenrichtingsverkeer. Indrukwekkend kon je het niet noemen, daar was het ook de gelegenheid niet voor, maar wel zeer degelijk. Finaal is de 3-1 een terechte uitslag. In de wetenschap dat in principe Charleroi de lastigste concurrent is, hebben we het gewoon goed gedaan en al meteen een eerste stap richting groepswinst gezet. Chapeau dat men de knop heeft weten omdraaien en het niet hebben laten lopen, zoals velen misschien wel hadden verwacht. Toch een (klein) statement dat we hiermee maken.

Ik vind het ook goed dat Botaka de ambitie gewoon uitspreekt. Eerste opdracht is de groep winnen, dan po2 en finaal een gooi doen naar Europees. Geen flauwe excuses, geen slap gelul. We gaan ervoor. Lukt het niet, tant pis.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door lindoke »

Jebus4life schreef:.........Als de loketten open waren is de kans reeël dat ik afgekomen was (het was STVV of de schoonouders, de keuze was dus niet zo enorm moeilijk... Maarja, de loketten waren toe...)
:grappig: :grappig: :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Brusselmans »

Dit forum, en vooral de wedstrijdtopics, is geëvalueerd naar een wekelijks ellenlang gezaag en gezeur over tickets ....
:end:
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Dreke »

Brusselmans schreef:Dit forum, en vooral de wedstrijdtopics, is geëvalueerd naar een wekelijks ellenlang gezaag en gezeur over tickets ....
:end:
Beetje flauw voor iemand wiens bijdrage zich beperkt tot onderstaande...
Brusselmans schreef: Bloesemterrorisme !
30.000 naart schijnt ...
Weet nie of daar ook combi voor is ...
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie