PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Henri is de man »

Ook nog opgemerkt: die Jan Van den Bergh is echt wel een goeie verdediger. Zeer sterk uitvoetballend, goeie lange pass, doortastend in tussenkomsten. Jammer dat hij al naar Gent is - die had hier prima in het systeem Brys gepast (daarom dat Brys hem ook al wou in de zomer waarschijnlijk)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Vouch »

Winnen op Westerlo en eigenlijk zou de groepswinst dan niet meer uit handen mogen glippen, ook al is het nog vroeg van lachen. Een finale thuis tegen Kortrijk of Zulte, dat moet te doen zijn, maar is niet van de poes.
In PO I zullen Genk, Club en Standard wel de eerste 3 plaatsen innemen zeker? Gent wint normaal de Beker. Dus zal Anderlecht wel de finale spelen?

Anderlecht - STVV voor Europees voetbal, nja, dat zie ik wel zitten! :mrgreen:

Wel een sterk staaltje "serieus vooruit lopen op de zaken" he. :mrgreen: :toppie:
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Jebus4life »

Vouch schreef:Winnen op Westerlo en eigenlijk zou de groepswinst dan niet meer uit handen mogen glippen, ook al is het nog vroeg van lachen. Een finale thuis tegen Kortrijk of Zulte, dat moet te doen zijn, maar is niet van de poes.
In PO I zullen Genk, Club en Standard wel de eerste 3 plaatsen innemen zeker? Gent wint normaal de Beker. Dus zal Anderlecht wel de finale spelen?

Anderlecht - STVV voor Europees voetbal, nja, dat zie ik wel zitten! :mrgreen:

Wel een sterk staaltje "serieus vooruit lopen op de zaken" he. :mrgreen: :toppie:
Goede opmerking over Gent. Geen idee wat het regelement zegt.
Ik ben wel vrij zeker dat Gent als vierde gewoon de finale van PO2 dient te spelen, ik zou het onlogisch vinden mocht dat niet zo zijn. En intrinsiek zou (indien Gent de beker wint) dat ticket dan naar de winnaar van PO2 moeten gaan. Maar waarschijnlijk zal de pro-league wel een regeltje hebben om dat onmogelijk te maken :gek:

Nuja, mensen die zeggen dat groepswinst al in de pocket is moeten ook wel niet overdrijven, er zijn nog 8 matchen te gaan... Al hebben we gedaan wat we moesten doen en lijkt de tegenstand zwakker dan verwacht.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Vouch »

Jebus4life schreef:
Vouch schreef:Winnen op Westerlo en eigenlijk zou de groepswinst dan niet meer uit handen mogen glippen, ook al is het nog vroeg van lachen. Een finale thuis tegen Kortrijk of Zulte, dat moet te doen zijn, maar is niet van de poes.
In PO I zullen Genk, Club en Standard wel de eerste 3 plaatsen innemen zeker? Gent wint normaal de Beker. Dus zal Anderlecht wel de finale spelen?

Anderlecht - STVV voor Europees voetbal, nja, dat zie ik wel zitten! :mrgreen:

Wel een sterk staaltje "serieus vooruit lopen op de zaken" he. :mrgreen: :toppie:
Goede opmerking over Gent. Geen idee wat het regelement zegt.
Ik ben wel vrij zeker dat Gent als vierde gewoon de finale van PO2 dient te spelen, ik zou het onlogisch vinden mocht dat niet zo zijn. En intrinsiek zou (indien Gent de beker wint) dat ticket dan naar de winnaar van PO2 moeten gaan. Maar waarschijnlijk zal de pro-league wel een regeltje hebben om dat onmogelijk te maken :gek:

Nuja, mensen die zeggen dat groepswinst al in de pocket is moeten ook wel niet overdrijven, er zijn nog 8 matchen te gaan... Al hebben we gedaan wat we moesten doen en lijkt de tegenstand zwakker dan verwacht.
De Beker-winnaar speelt sowieso de groepsfase van de Europa League, of hij moet zich plaatsen voor de Champions League. Dus Gent is out of the picture, ALS ze de Beker winnen. Club, Standard en Genk maken onder hun uit wie kampioen wordt. Dus ALS Gent de Beker wint, is het Anderlecht of Antwerp. Dan lijkt het mij dat het wel Anderlecht zal worden.

Hebben wij onze groep al gewonnen? Verre van! Maar wel chapeau als je ziet hoe deze groep, zonder Boli!, de knop heeft kunnen omdraaien en 6/6 pakt in een triestige competitie. Als je nu ook in Westerlo kan winnen zet je een grote stap, maar inderdaad, zelfs dan is het traject nog lang.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Jebus4life »

Vouch schreef:
Jebus4life schreef:
Vouch schreef:Winnen op Westerlo en eigenlijk zou de groepswinst dan niet meer uit handen mogen glippen, ook al is het nog vroeg van lachen. Een finale thuis tegen Kortrijk of Zulte, dat moet te doen zijn, maar is niet van de poes.
In PO I zullen Genk, Club en Standard wel de eerste 3 plaatsen innemen zeker? Gent wint normaal de Beker. Dus zal Anderlecht wel de finale spelen?

Anderlecht - STVV voor Europees voetbal, nja, dat zie ik wel zitten! :mrgreen:

Wel een sterk staaltje "serieus vooruit lopen op de zaken" he. :mrgreen: :toppie:
Goede opmerking over Gent. Geen idee wat het regelement zegt.
Ik ben wel vrij zeker dat Gent als vierde gewoon de finale van PO2 dient te spelen, ik zou het onlogisch vinden mocht dat niet zo zijn. En intrinsiek zou (indien Gent de beker wint) dat ticket dan naar de winnaar van PO2 moeten gaan. Maar waarschijnlijk zal de pro-league wel een regeltje hebben om dat onmogelijk te maken :gek:

Nuja, mensen die zeggen dat groepswinst al in de pocket is moeten ook wel niet overdrijven, er zijn nog 8 matchen te gaan... Al hebben we gedaan wat we moesten doen en lijkt de tegenstand zwakker dan verwacht.
De Beker-winnaar speelt sowieso de groepsfase van de Europa League, of hij moet zich plaatsen voor de Champions League. Dus Gent is out of the picture, ALS ze de Beker winnen. Club, Standard en Genk maken onder hun uit wie kampioen wordt. Dus ALS Gent de Beker wint, is het Anderlecht of Antwerp. Dan lijkt het mij dat het wel Anderlecht zal worden.

Hebben wij onze groep al gewonnen? Verre van! Maar wel chapeau als je ziet hoe deze groep, zonder Boli!, de knop heeft kunnen omdraaien en 6/6 pakt in een triestige competitie. Als je nu ook in Westerlo kan winnen zet je een grote stap, maar inderdaad, zelfs dan is het traject nog lang.
Ik heb het even opgezocht, je hebt inderdaad gelijk. Het regelement spreekt niet over de nummer 4, maar "de club uit de play-off 1, die aanspraak kan maken op het laatste ticket voor een Europese competitie, en de club die winnaar is van de play-off 2". Dus als Gent op plek 4 staat speelt de winnaar van PO2 tegen de nummer 5 :toppie:

Jup, ik had de prestaties van nu niet verwacht na de pijnlijke afloop van de reguliere competitie, winnen op Westerlo ziet het er alvast goed uit :geelblauw:
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door pat@ »

De kampioen van de reguliere speelronde speelt altijd Europees. Worden die nu 6de in de play offs dan spelen zij nog altijd in Europa. Het zou mij sterk lijken dat moesten ze uit de Champions league boot vallen (wat natuurlijk wel te pruimen valt) dat zij voorrondes voor Europees voetbal moeten spelen. Gaat dan die eer niet naar de bekerwinnaar?
Plaats reactie