POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Alles over de wedstrijden van STVV
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Tamas »

Franz schreef:Ik heb de match van gisteren niet gezien, dus daar ga ik geen commentaar op geven.
Meer in het algemeen over dit seizoen vind ik het wel storend van team+coach dat ze het op de drie (meest) cruciale momenten laten afweten en daar blijkbaar zelf niet zo een probleem van (willen) maken:
de bekermatch thuis tegen Gent
de finalematch voor POI thuis tegen Gent
de match in POII op Charleroi.
Als supporter vind ik dat toch vrij ergerlijk, en dat leeft blijkbaar ook in de tribune bij andere supporters.
We hebben een ferm seizoen gespeeld met veelal mooi voetbal, maar 'money time' hebben we wel 3 keer gemist.
En daar draait het om in voetbal, nietwaar.
De nagel op de kop !!!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Dreke »

Ik was er gisteren ook niet. Dus ik heb zeer weinig recht van spreken. Maar ook hier duikt weer een perceptieprobleem op. Als we in een gewone competitie zevende zouden eindigen met het voetbal dat we gespeeld hebben, zou hier en in het stadion helemaal niet zo'n stemming hangen. Dan vlogen we de Japanners bij manier van spreken rond de nek.
A loyal football fan only supports the shirt...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door miel »

kenniksvanvoetbal schreef:
miel schreef:
smol schreef:Als je dan als spelers ook nog eens het lef hebt om de aanwezige supporters niet meer te komen groeten tja ... op deze manier gaan we het stadion zeker niet beter vullen ! Zelfs na een nederlaag moeten de supporters gegroet worden
Noemt gij dat supporters ,
Het vet is duidelijk van de soep en er wordt bij momenten slecht gespeeld , maar zo veel boe geroep verdiend deze ploeg niet
Deze supporters verdienen eerder een middenvinger dan een groet
lulkoek , van de goed voetballende ploeg die in augustus startte schiet er niets meer over ....... Het is niet deze ploeg die zover geraakt is ...
De supporters die naar deze ellende blijven komen kijken op een zondag verdienen eerder een standbeeld......
Denkt gij wat ge wilt , maar deze ploeg was dit seizoen een pak beter dan zijn supporters
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Franz »

Dreke schreef:Ik was er gisteren ook niet. Dus ik heb zeer weinig recht van spreken. Maar ook hier duikt weer een perceptieprobleem op. Als we in een gewone competitie zevende zouden eindigen met het voetbal dat we gespeeld hebben, zou hier en in het stadion helemaal niet zo'n stemming hangen. Dan vlogen we de Japanners bij manier van spreken rond de nek.
Correct, maar in de huidige competitieformule heeft het geen belang (meer) of je in de reguliere competitie 7de dan wel 13de eindigt...
Jammer maar helaas: dat is een verouderde doelstelling die vandaag voorbijgestreefd is.
Het gaat er nu om om bij POI te zijn, of om POII te winnen, of om de beker te winnen, ... dat zijn de targets vandaag.
In POI bijvoorbeeld - in een normaal jaar zonder die KVM-tristesse - heeft het ook geen enkel belang meer of je daar nu 5de of 6de wordt.
En of je nu in POII in je reeks 2de of 5de wordt: nobody cares.
Money time begint in feite maar na de reguliere competitie, dat is het perspectief vandaag.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Oscar »

Ik heb me gisteren ook wel wat geërgerd aan “de spionkop”. Uw topschutter uitfluiten na zo een seizoen
hoeft helemaal niet denk ik. De thuismatch tegen Oostende zitten roepen op Dutoit kan wel maar uw eigen
spelers aanmoedigen is te veel gevraagd.
Dat het de laatste matchen minder is ziet iedereen en is (volgens mij) een gevolg omdat de trainer spelers de kans
geeft om zich te bewijzen voor wat ze kunnen of juist niet kunnen. Het is duidelijk dat deze kern te licht uitvalt om mee
te doen voor play off één, het is nu aan de trainers en het bestuur om de juiste beslissingen te nemen naar de toekomst
toe. Voor mij was het één van de mooiste seizoenen van de laatste jaren, respect wat de trainers uit deze groep gehaald hebben.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Mikman »

Franz schreef:
Dreke schreef:Ik was er gisteren ook niet. Dus ik heb zeer weinig recht van spreken. Maar ook hier duikt weer een perceptieprobleem op. Als we in een gewone competitie zevende zouden eindigen met het voetbal dat we gespeeld hebben, zou hier en in het stadion helemaal niet zo'n stemming hangen. Dan vlogen we de Japanners bij manier van spreken rond de nek.
Correct, maar in de huidige competitieformule heeft het geen belang (meer) of je in de reguliere competitie 7de dan wel 13de eindigt...
Jammer maar helaas: dat is een verouderde doelstelling die vandaag voorbijgestreefd is.
Het gaat er nu om om bij POI te zijn, of om POII te winnen, of om de beker te winnen, ... dat zijn de targets vandaag.
In POI bijvoorbeeld - in een normaal jaar zonder die KVM-tristesse - heeft het ook geen enkel belang meer of je daar nu 5de of 6de wordt.
En of je nu in POII in je reeks 2de of 5de wordt: nobody cares.
Money time begint in feite maar na de reguliere competitie, dat is het perspectief vandaag.
Dus zou je ons huidig seizoen willen inruilen voor een 14e plaats en een finale in de play-offs? En als de play-offs dan toch belangrijker zijn, waarom zit er dan nog minder volk dan in het reguliere seizoen? En is een derbyzege in de reguliere competitie dan ook maar een halve derbyzege?


Het is een feit dat de huidige regeling slecht is voor een club als STVV. In de buitenlandse competities zitten de stadions in april en mei vol, hier zitten ze bij alle PO2-clubs zo goed als leeg. Dat zorgt op termijn voor steeds meer vervreemding omdat er vijf maanden ligt tussen de laatste match van de reguliere competitie in maart en de start van een nieuw seizoen.

Bovendien zit je hier met een identiteitscrisis; een verzuurde, verouderde en krimpende achterban, en een stadion dat wel gemoderniseerd is maar voor de rest alles niet is wat een voetbalstadion zou moeten zijn.

Velen zeggen: de mensen komen wel terug als er resultaten zijn. Maar als alle heil van de Japanners moet komen... Hoe lang houden die het vol op deze manier? Bij hun overname zullen ze bepaalde projecties gedaan hebben qua budgetten en toeschouwersaantallen. Als die niet gehaald worden, zouden ze in Tokio wel eens sneller dan gedacht de stekker uit het project kunnen trekken. Want op dit moment is STVV weinig meer dan een stamnummer met een niet onaanzienlijke schuldenberg die jaarlijks ook nog eens ettelijke miljoenen exploitatieverlies maakt. Waarde: 0.
Waar is de ooit zo beduchte achterban gebleven? Wat schiet er nog over van 'Voetbal, Volk en Vuur'? En dat heeft echt niet alleen met Roland te maken, wie enkel dat als reden ziet wendt zijn ogen af van de realiteit.

Als het Japanse project mislukt is het afgelopen met STVV in zijn huidige vorm, daar twijfel ik niet aan. Je zit met Lommel dat voor 1€ wordt overgenomen door een louche zakenman, Sporting Hasselt waar de voorzitter enige tijd geleden openlijk op een grote Limburgse fusie aanstuurde (https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/71 ... fclub.html ) , Genk dat successen haalt maar voor verdere groei een nieuw stadion nodig heeft dat dan (qua mobiliteit ) niet in Genk zelf kan komen. Als STVV niet op zichzelf kan overleven, ga je binnen 10-15 jaar naar een Limburg United met een stadion langs de E313 in Diepenbeek omdat je daar aan alle mobiliteitscriteria voldoet. Velen zullen nu de wenkbrouwen fronsen, maar dat is echt wat er in de wandelgangen al enige tijd opgang maakt. Natuurlijk kan dat niet zolang de Japanners aan de knoppen draaien, want zij hebben andere plannen. Maar dan opnieuw: hoe lang nog voor zij de handdoek werpen als ze zien dat dit project niet levensvatbaar is omdat de supporters die op papier in het stadion moeten zitten in de praktijk gewoon thuis blijven, of hun ploeg na een goed seizoen uitfluiten in plaats van aan te moedigen? Hoe levensvatbaar is deze club als ze van de Japanse reanimatiemachine wordt losgekoppeld? De urgentie van de huidige situatie dringt bij velen die zich verhullen in misplaatste arrogantie ( "we willen goeie resultaten en goed voetbal en dan komen we misschien nog eens terug" ) nog altijd niet door.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Jacques »

Oscar schreef:Ik heb me gisteren ook wel wat geërgerd aan “de spionkop”. Uw topschutter uitfluiten na zo een seizoen
hoeft helemaal niet denk ik. De thuismatch tegen Oostende zitten roepen op Dutoit kan wel maar uw eigen
spelers aanmoedigen is te veel gevraagd.

Dat het de laatste matchen minder is ziet iedereen en is (volgens mij) een gevolg omdat de trainer spelers de kans
geeft om zich te bewijzen voor wat ze kunnen of juist niet kunnen. Het is duidelijk dat deze kern te licht uitvalt om mee
te doen voor play off één, het is nu aan de trainers en het bestuur om de juiste beslissingen te nemen naar de toekomst
toe. Voor mij was het één van de mooiste seizoenen van de laatste jaren, respect wat de trainers uit deze groep gehaald hebben.
Grotendeels mee eens, al denk ik dat we heus niet zoveel tekort komen voor PO1, alleen hebben we het dan over het beste STVV, met een fitte Boli i.p.v. Sylla, met Steppe in doel i.p.v. Pirard, met Pol en Teixeira i.p.v. Mmaee en Sankhon, met Bezus i.p.v. Ceballos als spelmaker en met De Norre i.p.v. De Bruyn als linkerflank. Dat krijgen we niet opgevangen. Het is zonde dat het seizoen zo moet eindigen. De klad zit er in. De fans geven niet thuis, de spelers geven niet langer thuis, niemand geeft nog thuis. Het is op dit moment gewoon een sleur.

Ik ergerde mij ook aan onze kop. Ik ben allesbehalve een Pirard-man, nooit geweest en zal het ook nooit zijn, maar het is belachelijk hoe ze hem gisteren op zijn kap zaten en hoe ze tegelijk nog steeds lopen te geilen op Dutoit die hier op een bepaald moment ook serieus zijn "paretten" gespeeld heeft, hoe ze zitten te roepen "jagen, jagen" op de meest idiote momenten, hoe ze roepen op Boli om 15 min later diezelfde Boli uit te kafferen...Dan gaat ge u toch eens in het haar krabben. Er zijn helaas mensen tussen die (1) niks van voetbal kennen, (2) voor wie het belangrijker is of ne speler sympathiek is en hun ne keer een pint betaald heeft dan of hij effectief kan voetballen en (3) wiens promillegehalte op wedstrijddagen hoger ligt dan hun IQ. Het deed gisteren bij momenten denken aan het "Mandel marginalen" niveau, waarbij er eigenlijk maar 1 groep marginalen is...Ik lees hier over de spelers "als er 100% inzet is", hetzelfde kan gezegd worden over de fans: "als er 100% inzet is..." Die inzet was er gisteren duidelijk ook niet. Als je als supporter niet komt opdagen, hetzij fysiek, hetzij mentaal, heb je wat mij betreft ook niet te eisen dat spelers je moeten komen groeten of wat dan ook. Het is niet omdat ge een kaartje koopt, dat ge u alles kunt permitteren.
Overdrijven is een kunst
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Louis XIV »

kenniksvanvoetbal schreef:
Thomas schreef:Gisteren helaas blijven steken op een gelijkspel tegen een efficiënt Eupen.
Er waren wel genoeg kansen langs onze kant om de overwinning te claimen maar het vet is van de soep.
Het vuur en de wil om tot de limiet te gaan zit er al een tijdje niet meer in.
Waarschijnlijk speelt de kwaliteit die gisteren op het veld stond ook wel mee.

Voor mij is het alleszins goed geweest dit seizoen, het mag gedaan zijn.
We waren er heel dicht bij in de reguliere competitie maar zoals vaak was het van 'net niet'.
Ik kijk al uit naar volgend seizoen en ben benieuwd met welk team we aan de competitie zullen beginnen.

Wat me gisteren het meeste tegen zat, meer nog dan het geleverde spel en het resultaat, waren de supporters.
Ik sta al vele jaren in het sfeervak en probeer me altijd in te zetten om bij te dragen tot een positieve sfeer.
Maar als je dan zoals gisteren vele supporters de eigen ploeg en spelers hoort uitfluiten.. dat gaat er bij mij niet in.
Ja Pirard zag er zeer knullig uit bij de eerste goal, maar dan ga je die jongen toch niet uitfluiten en om Steppe beginnen roepen zeker.
Wat denk je dat dat met een speler doet? Als zijn eigen supporters TIJDENS de match nog niet achter hem kunnen staan.
Ik was gisteren beschaamd om daar achter de goal te staan en heb me tijdens de helft dan ook verplaatst omdat ik niet wil geassocieerd worden met dat soort negatief gedrag.
Ik vind Steppe ook de betere keeper en had hem ook liever zien starten. Commentaar op eigen spelers moet zeker kunnen, maar NIET met boegeroep tijdens een match.
Als ik ooit zou beslissen om geen abo meer te nemen zal het eerder aan dit soort zaken liggen dan aan STVV zelf.
In godsnaam wat een gezever ! .....als je sommige spelers ziet rondsloffen .... die trekken zich van de betalende toeschouwer ook niets aan...
en dan zou je niet mogen roepen zeker ......profs dienen zich als profs te gedragen en er is in play -of 2 nog geen enkel match gespeeld door hen
met volle overtuiging om te winnen.
Wanneer er 100% inzet is en je de wedstrijd verliest .....zal er niemand BOE.....roepen ..


altijd dat gezalf en ocharme . :roll: aub zeg.
Boem erop dank u. Ik hoopte dat na de lamentabele match tegen Beerschot en Charleroi er eindelijk terug de 'swung' in zat. Dus wat doet ne mens, een uur bollen om op Stayen te raken en dan een eerste helft die het bekijken niet waard was, geen swung geen inzet...denk dat ge dan toch even uw ongenoegen mag laten blijken. Van dit Eupen had je met de juiste mentaliteit van in het begin van de partij (2de helft werd beter maar ook omdat er meer ruimte kwam) altijd moeten winnen, tenzij ...je GVD geen ambities meer hebt BASTA
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Franz »

Dat uitfluiten van de eigen spelers, daar stoor ik me al heel mijn supportersleven aan bij STVV.
Vandaag Boli, vroeger Kris Buvens (voor de 35plussers), Erwin Coenen (voor de 45plussers), Hans Draelants (voor de 55plussers) en Eddy Lievens (voor de 65plussers).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Krisaias »

Het boegeroep is nergens voor nodig, maar als Brys en zijn ploeg denken de strijd met de tribunes te moeten aangaan, dat ze dan maar snel beseffen dat dat er eentje is die ze niet kunnen winnen. Af en toe eens in de spiegel kijken, zou trouwens geen kwaad kunnen voor de heren. Het niveau daalt van week tot week... dan moet je niet te hoog van de toren blazen. Wat nederigheid zou af en toe ook geen kwaad kunnen. Dit is geen pleidooi om de ploeg uit te fluiten, maar ze mogen het ook wel eens beseffen als hun prestatie niet naar behoren is.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Tamas »

Krisaias schreef:Het boegeroep is nergens voor nodig, maar als Brys en zijn ploeg denken de strijd met de tribunes te moeten aangaan, dat ze dan maar snel beseffen dat dat er eentje is die ze niet kunnen winnen. Af en toe eens in de spiegel kijken, zou trouwens geen kwaad kunnen voor de heren. Het niveau daalt van week tot week... dan moet je niet te hoog van de toren blazen. Wat nederigheid zou af en toe ook geen kwaad kunnen. Dit is geen pleidooi om de ploeg uit te fluiten, maar ze mogen het ook wel eens beseffen als hun prestatie niet naar behoren is.
Zeker en vast : als de weinige supporters die nog de moed hebben om hun zondagavond op te offeren voor hun STVV en na zo'n eerste helft van deze bende lamzakken hun ongenoegen nog niet mogen laten blijken dan is het ver gekomen. Als de heren voetballers zich hieraan storen in plaats van in eigen boezem te kijken en dit ook nog eens in de pers gaan ventileren dan moet men niet verwonderd zijn als er ook van deze trouwe fans nog gaan afhaken. De hele tijd verkondigen voor de eerste plaats te gaan en er op het veld met de pet naar gooien zijn zaken die nu eenmaal niet bij elkaar passen.
Botaka speelt een draak van een eerste helft, dat hij het zelf maar eens bekijkt, maar is wel ontgoocheld in de reactie van de supporters aan de rust, hoe hypocriet kan men zijn !!!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Jones »

Eigen spelers uitjouwen kan al eens maar niet de ganse tijd. Als men in de tweede helft aandringt moet je er terug achterkruipen als supporter.
Onze kern heft geen volwaardige 22 spelers, eerder een stuk of 14. Onze wintertransfers mochten niks kosten weer en zijn mislukt. Haal er in de winter 3 inzetbare en we spelen PO1.
Dus wederom schoonmaak in de kern.
Mannen als PIrard en Endo die in de media het meest roepen dat ze weg moeten moeten gezien hun prestaties niet te hoog van de toren blazen.
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door B. De Wever »

Het vat is leeg, en daarmee sussen enkelen hun eigen!
Welk vat? 1 matchke per week? In deJPL-league en de PO2 daarvan?
Om u eigen dood te lachen!
We hebben vorige week gezien hoe spelers uit andere competities nog altijd uit een vol vat tanken, en die spelen 2x per week, en niet tegen Eupen, Westerlo of Beerschot!

Brys is nen dikke zeveraar geworden. Gisteren telt niet, tenzij je trots bent elke keer net niet te halen.
Boli is op congé vertrokken na zijn hat-trick. 11 matchen ondertussen (ach ja, de sus was gekwetst ocharme).
Fluiten en boegeroep? Ga dan in Anderlecht, Luik, Genk of Brugge maar eens kijken.

Awel, hun vat is leeg, het mijne ook!
Het is gewoonweg beschamend wat ze vertonen tegen de mindere goden uit de competitie.

Gefaald, niks anders te zeggen.
Zelfs goede spelers zakken mee het moeras in.

De Japanese boys zullen uit hun pijp moeten komen, of de handdoek gooien.
Misschien is dat laatste nog het beste, want deze club heeft het niet meer.
Voorbijgestreefd op alle gebied, onaantrekkelijk buiten de regio, waar ze ook al niet meer aantrekkelijk is.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door AirMontella »

Absoluut lichtpunt gisteren: Ibrahima Sankhon, bevestigde zijn klasse.

De vervanger van Tomi hebben we al in huis.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Alain »

Ach het is gewoon eigen aan PO2: per seizoen is dat voor 1 à 2 teams een positief verhaal, voor de rest is het uitbollen op een bedje van ellende en frustraties.
Plaats reactie