POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Franz »

STVV-fan schreef: een COMPETITIE wordt inderdaad gespeeld om op het einde te proberen in de prijzen te vallen.
Over het algemeen volg ik dergelijke polemieken tussen twee rivalen op dit forum niet zo,
en zeker niet als onze fan betrokken is (geeft nogal veel zinnen, en niet altijd even onderbouwd)...
maar dit zinnetje trok mijn aandacht (stond dan ook voor een deel in vetjes)...
Je hebt helemaal gelijk dat het 'proberen' telt, toch voor een club als STVV,
de resultaten... daar moet je gezien ons budget bescheiden verwachtingen koesteren (Jacques schreef het hier gisteren treffend).
Dit seizoen - ik schreef eerst verkeerdelijk 'het voorbije seizoen' - kregen we zeer academisch en hoogstaand voetbal voorgeschoteld,
met een top coach-team en een basisploeg met veel kwaliteit, die allen de verwachtingen meer dan meer overtroffen.
Er is één zaak die me echter al enkele maanden stoort: het 'proberen' resultaten te boeken leeft blijkbaar niet/minder in die groep...
men aanvaardt wel erg gemakkelijk de mismatchen tegen Gent (2x) en Charleroi...
naar buiten uit wordt dat afgedaan als niet-belangrijk,
en laat het juist in die matchen zijn dat ik persoonlijk het 'proberen' maar erg beperkt vond, men deed er volgens mij niet alles aan om daar drie keer te winnen...
En dan krijg ik als fan toch een gefrustreerd gevoel, zonder daarom meteen voor Eupen te gaan supporteren.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door STVV-fan »

Franz schreef:
STVV-fan schreef: een COMPETITIE wordt inderdaad gespeeld om op het einde te proberen in de prijzen te vallen.
Er is één zaak die me echter al enkele maanden stoort: het 'proberen' resultaten te boeken leeft blijkbaar niet/minder in die groep...
men aanvaardt wel erg gemakkelijk de mismatchen tegen Gent (2x) en Charleroi...
naar buiten uit wordt dat afgedaan als niet-belangrijk,
en laat het juist in die matchen zijn dat ik persoonlijk het 'proberen' maar erg beperkt vond, men deed er volgens mij niet alles aan om daar drie keer te winnen...
En dan krijg ik als fan toch een gefrustreerd gevoel, zonder daarom meteen voor Eupen te gaan supporteren.
Je refereert naar drie matchen: Op charleroi, thuis Gent Beker en thuis Gent PO I (gemist)
Akkoord. het was huilen met de pet op.

Het gevoel alsof het lijkt dat men geen moeite meer doet of wil doen in die matchen is gewoon een aanvoelen.
De matchen waar je aan refereert zijn eveneens ook de 3 enige rotslechte matchen die we (in reguliere en beker) hebben gespeeld (en verloren hebben, want de thuismatch tegen Mandel was het ook janken met de pet op). Dan lijkt het al snel of men geen moeite wíl doen. Terwijl er ook matchen zijn geweest (ook in PO II), waar we slecht speelden, maar alsnog de overwinning binnen haalden, zelfs na achter gestaan te hebben.

Heb jij niet ook eens een slechte dag op het werk waar de Wet van Murphy welig tiert? waar je niks goed kan doen?
Helpt het op dat moment om het boetekleed aan te trekken?
Geloof me wanneer ik u zeg, uit eigen ondervinding, dat dat door niemand geapprecieerd wordt.
De rug moet gerecht worden, liefst direct. Wanneer men bij STVV dan naar de buitenwereld toe dit wil doen, kan dit wel eens overkomen als zijnde: "het interesseert hun geen hol".

Als laatste dat frustratiegevoel: ik heb dat ook hoor. Ik was ook gefrustreerd na Gent. Ik was ook gefrustreerd na de match op Charleroi van anderhalve week terug, waarbij ik dacht: " Laat het zijn en stel nu maar spelers op die zich nog moeten bewijzen".
Ik voel al die dingen ook hoor. Het verschil zit erin hoe je dat uit, hoe je dat kanaliseert.
Ik geloof niet dat ik je reacties moet gaan laten teruglezen van die matchen. Je kan zelf wel de conclusie trekken dat bij een deel forumgangers de slinger plots tilt slaat als er frustraties in het spel zijn
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door smol »

STVV-fan schreef:
Franz schreef:
STVV-fan schreef: een COMPETITIE wordt inderdaad gespeeld om op het einde te proberen in de prijzen te vallen.
Er is één zaak die me echter al enkele maanden stoort: het 'proberen' resultaten te boeken leeft blijkbaar niet/minder in die groep...
men aanvaardt wel erg gemakkelijk de mismatchen tegen Gent (2x) en Charleroi...
naar buiten uit wordt dat afgedaan als niet-belangrijk,
en laat het juist in die matchen zijn dat ik persoonlijk het 'proberen' maar erg beperkt vond, men deed er volgens mij niet alles aan om daar drie keer te winnen...
En dan krijg ik als fan toch een gefrustreerd gevoel, zonder daarom meteen voor Eupen te gaan supporteren.
Je refereert naar drie matchen: Op charleroi, thuis Gent Beker en thuis Gent PO I (gemist)
Akkoord. het was huilen met de pet op.

Het gevoel alsof het lijkt dat men geen moeite meer doet of wil doen in die matchen is gewoon een aanvoelen.
De matchen waar je aan refereert zijn eveneens ook de 3 enige rotslechte matchen die we (in reguliere en beker) hebben gespeeld (en verloren hebben, want de thuismatch tegen Mandel was het ook janken met de pet op). Dan lijkt het al snel of men geen moeite wíl doen. Terwijl er ook matchen zijn geweest (ook in PO II), waar we slecht speelden, maar alsnog de overwinning binnen haalden, zelfs na achter gestaan te hebben.

Heb jij niet ook eens een slechte dag op het werk waar de Wet van Murphy welig tiert? waar je niks goed kan doen?
Helpt het op dat moment om het boetekleed aan te trekken?
Geloof me wanneer ik u zeg, uit eigen ondervinding, dat dat door niemand geapprecieerd wordt.
De rug moet gerecht worden, liefst direct. Wanneer men bij STVV dan naar de buitenwereld toe dit wil doen, kan dit wel eens overkomen als zijnde: "het interesseert hun geen hol".

Als laatste dat frustratiegevoel: ik heb dat ook hoor. Ik was ook gefrustreerd na Gent. Ik was ook gefrustreerd na de match op Charleroi van anderhalve week terug, waarbij ik dacht: " Laat het zijn en stel nu maar spelers op die zich nog moeten bewijzen".
Ik voel al die dingen ook hoor. Het verschil zit erin hoe je dat uit, hoe je dat kanaliseert.
Ik geloof niet dat ik je reacties moet gaan laten teruglezen van die matchen. Je kan zelf wel de conclusie trekken dat bij een deel forumgangers de slinger plots tilt slaat als er frustraties in het spel zijn
ik denk dat je toch enkele wedstrijden vergeet … op Lokeren, op Charleroi tijdens de reguliere competitie, op Kortrijk allemaal wedstrijden die niet om aan te zien waren !
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Jack »

Ik vrees dat er gewoon een heel deel spelers zijn in PO2, niet enkel bij STVV maar bij de meeste ploegen, die wanneer er geen deftig premiesysteem staat tegenover overwinningen in PO2, behalen finale PO2, behalen Europees ticket...dat ze dan eerlijk gezegd eerder denken aan sneller op verlof/terug naar de familie ver weg kunnen en minder snel terug moeten keren uit verlof voor de allereerste voorronde van de EL.
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door B. De Wever »

Jack schreef:Ik vrees dat er gewoon een heel deel spelers zijn in PO2, niet enkel bij STVV maar bij de meeste ploegen, die wanneer er geen deftig premiesysteem staat tegenover overwinningen in PO2, behalen finale PO2, behalen Europees ticket...dat ze dan eerlijk gezegd eerder denken aan sneller op verlof/terug naar de familie ver weg kunnen en minder snel terug moeten keren uit verlof voor de allereerste voorronde van de EL.
De duidelijk uitgedrukte doestelling was toch Europees afdwingen via PO2. Dat was zelfs nog makkelijker dan via PO1. Ik lees die dingen allemaal, anderen hier blijkbaar niet!
Zelfs Botaka heeft het x-maal afgerammeld!
Er werd zelfs hard protest aangetekend door de club ivm de aanpassing van de finales van PO2 en het daaraan verbonden Europees ticket.
Als je dat dan toetst aan hetgeen we te zien krijgen, dan mag je niks zeggen, want dan moeten we maar naar Eupen gaan kijken.
Het zwakste tegenargument ooit, de mist ingaan vanwege Brys.
En de spelers zijn dan op hun pikske getrapt, want 2 maanden geleden was het toch goed.
Nee heren, NU is het money-time, NU!

Het vat zou dan af zijn! Jawadde, tegen Westerlo, Beerschot, Eupen nog wel.
Sorry, maar dat krijg je aan mij niet verkocht.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Jokke »

Wat een marginale discusie is dat hier nu toch weer...geen hond interesseert zich of Brepoels nu al dan niet beter was dan Brys. Zal zelfs meer beweren , geen kat gaat zich nog laten zien op wedstrijden waar men "probeert" en inzet toont als de wind gunstig zit.
Ik heb meerdere collega's die op regelmatige basis naar Man U , Dortmund en Feyenoord gaan kijken. Daarbij, wat valt er nu in ons systeem nog te beleven uitgenomen de spanning wie PO1 gaat winnen ?
Plaats reactie