Voorbereiding seizoen 2019-2020

Alles over de wedstrijden van STVV
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Dat is dan heel spijtig ! want ik ( ik spreek voor mezelf) heb geen boodschap aan al het gene dat opgesomd is. Ik kom naar stvv kijken , ik betaal een abo en ik weet door de jaren heen wat ik daarvoor in de plaats mag verwachten. Wat er achter de schermen gebeurt is zeer belangrijk ,maar .. als modale toeschouwer kan me dat niet schelen .....zeker al niet wanneer ik op het veld geen resultaat zie , transfers en alles rond het wedstrijdgebeuren waarmee ikzelf geconfronteerd word dat interesseert mij . Het kan inderdaad frustrerend zijn wanneer je uw inzet niet gewaardeerd ziet , maar het gene wat jij opsomt kan alleen van binnenuit gewaardeerd worden. De supporter op zich ligt daar niet wakker van...Je zal net zo goed als ik weten dat je steeds afgerekend word op hetgeen je niet gedaan hebt........dat is nu eenmaal zo . Maar dit gezegd zijnde is het nog eens meer dan duidelijk dat duidelijke communicatie een must is.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door voetballiefhebber »

Ik las op Facebook een reactie van een supporter. Die ziet het bij STVV dezelfde kant opgaan als bij Lierse. Die Egyptenaar had ook torenhoge ambities en wou zelfs Champions League. Ondertussen is die club failliet en herleven ze in twee andere clubs, op amateurniveau.
Hoe nu de gang van zaken is en als de Japanners niet gaan bijsturen, dan vrees ik inderdaad ook dat het die kant opgaat. Spelers van niveau heb je nodig en dan mag nog het budget verhoogd zijn, als je die niet hebt, dan ga je op misschien wel vrij korte termijn afzakken naar het amateurniveau.

Nu is die Meekers de spreekbuis, terwijl die alleen voorzitter is op papier. Die man heeft totaal geen macht en moet alleen met de media communiceren.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door enerkey »

Resultaten en prestaties in de voorbereiding zijn vaak nietszegged. Zo ben ik ooit thuisgekomen van een wedstrijd tegen Heerenveen en Onana een ganse week opgehemeld. Zo kwam ik thuis en vertelde dat de Griekse huurlingen Charisis en Kitsou te kort kwamen. Vorig seizoen tegen Olympiakos leek Nazon een degelijke aanwinst.
Dit seizoen ben ik geen enkele wedstrijd gaan zien. Maar tegen Gent was het heel goed. Maar Gent had 2x getraind. STVV niet.
Brys heeft in de aanloop nog stevig doorgetraind voor de wedstrijd tegen POAK.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jan Bulder »

enerkey schreef:Resultaten en prestaties in de voorbereiding zijn vaak nietszegged. Zo ben ik ooit thuisgekomen van een wedstrijd tegen Heerenveen en Onana een ganse week opgehemeld. Zo kwam ik thuis en vertelde dat de Griekse huurlingen Charisis en Kitsou te kort kwamen. Vorig seizoen tegen Olympiakos leek Nazon een degelijke aanwinst.
Dit seizoen ben ik geen enkele wedstrijd gaan zien. Maar tegen Gent was het heel goed. Maar Gent had 2x getraind. STVV niet.
Brys heeft in de aanloop nog stevig doorgetraind voor de wedstrijd tegen POAK.
Dat is zo. Maar je hoeft zelfs geen wedstrijden te hebben gezien om te weten dat er een pak kwaliteit weg is, en niet (op tijd) vervangen is.

1+1=2. In ons geval is 11-5=6.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Tamas »

Ambities "mag" je uitspreken, daar is niets mis mee maar deze ambities moet je ook met daden ondersteunen, anders maak je jezelf hopeloos belachelijk.
Volgende week zal er niets anders op het veld staan dan gisteren want ook indien er deze week enkele serieuze versterkingen zouden komen, wat ik ten zeerste betwijfel, moeten ze nog fysiek klaar zijn, hun licentie moet in orde zijn én ze moeten onmiddellijk in het system kunnen ingepast worden : drie voorwaarden die haast onmogelijk zijn !
Of de huidige selectie voldoende zal zijn tegen Moeskroen zal moeten blijken maar ik vrees ervoor dat we enkel met een geluk(je) de 3 punten gaan kunnen thuishouden.
In de daaropvolgende weken zal er ook niet veel geoogst kunnen worden en dan zit je al heel snel daar waar de klappen vallen. Al meermaals is gebleken dat je dan van goede huize moet zijn om de negatieve spiraal om te buigen. Vorig jaar lukte dat, maar nu ???
Ik ben omtrent STVV steeds positief én hoop dat ik het helemaal mis heb maar ik vrees voor een héél moeilijk seizoen en hoe de zaken er nu voor staan denk ik dat we in het beste geval als een grijze muis doorheen de kompetitie 2019-2020 gaan evolueren.
Vorig seizoen heb je door een valse start play-off 1 gemist, nu zou het wel eens op veel en veel erger kunnen uitdraaien.
Daarenboven is het ontbreken van elke gerichte/doordachte marketing actie gekoppeld aan deze sportieve malaise allesbehalve van aard om supporters voor je te winnen, laat staan te behouden.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door enerkey »

Jan Bulder schreef:
enerkey schreef:Resultaten en prestaties in de voorbereiding zijn vaak nietszegged. Zo ben ik ooit thuisgekomen van een wedstrijd tegen Heerenveen en Onana een ganse week opgehemeld. Zo kwam ik thuis en vertelde dat de Griekse huurlingen Charisis en Kitsou te kort kwamen. Vorig seizoen tegen Olympiakos leek Nazon een degelijke aanwinst.
Dit seizoen ben ik geen enkele wedstrijd gaan zien. Maar tegen Gent was het heel goed. Maar Gent had 2x getraind. STVV niet.
Brys heeft in de aanloop nog stevig doorgetraind voor de wedstrijd tegen POAK.
Dat is zo. Maar je hoeft zelfs geen wedstrijden te hebben gezien om te weten dat er een pak kwaliteit weg is, en niet (op tijd) vervangen is.

1+1=2. In ons geval is 11-5=6.
De selectie is natuurlijk veel te klein. Denk dat we zonder jeugdspelers amper aan 16 spelers komen. Maar exact een week geleden na Gent was dat ook al zo... Nu lijkt het alsof alles op een week had moeten gebeuren door het gote verlies.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Vouch »

Tamas schreef:Ambities "mag" je uitspreken, daar is niets mis mee maar deze ambities moet je ook met daden ondersteunen, anders maak je jezelf hopeloos belachelijk.
Volgende week zal er niets anders op het veld staan dan gisteren want ook indien er deze week enkele serieuze versterkingen zouden komen, wat ik ten zeerste betwijfel, moeten ze nog fysiek klaar zijn, hun licentie moet in orde zijn én ze moeten onmiddellijk in het system kunnen ingepast worden : drie voorwaarden die haast onmogelijk zijn !
Of de huidige selectie voldoende zal zijn tegen Moeskroen zal moeten blijken maar ik vrees ervoor dat we enkel met een geluk(je) de 3 punten gaan kunnen thuishouden.
In de daaropvolgende weken zal er ook niet veel geoogst kunnen worden en dan zit je al heel snel daar waar de klappen vallen. Al meermaals is gebleken dat je dan van goede huize moet zijn om de negatieve spiraal om te buigen. Vorig jaar lukte dat, maar nu ???
Ik ben omtrent STVV steeds positief én hoop dat ik het helemaal mis heb maar ik vrees voor een héél moeilijk seizoen en hoe de zaken er nu voor staan denk ik dat we in het beste geval als een grijze muis doorheen de kompetitie 2019-2020 gaan evolueren.
Vorig seizoen heb je door een valse start play-off 1 gemist, nu zou het wel eens op veel en veel erger kunnen uitdraaien.
Daarenboven is het ontbreken van elke gerichte/doordachte marketing actie gekoppeld aan deze sportieve malaise allesbehalve van aard om supporters voor je te winnen, laat staan te behouden.
Die "gemiste" start heeft je geen PO I gekost (het is te zeggen, elke verloren punt heeft je die PO I gekost natuurlijk, maar die reeks op zijn eigen was niet de oorzaak van het "falen"), je hebt nog periodes gehad van 3 op 15 en 5 op 15. Die reeksen zijn trouwens ook maar relatief, het gaat om het totaal.

Dat van die marketing, daar ben ik het volledig mee eens! Een fandag vb, buiten, met wat contact met de spelers, hier en daar nog wat vermaak en een pintje erbij. Het komt alleen maar het STVV-gevoel ten goede. Ik begrijp niet dat daar geen paar duizend euro voor aan de kant gezet kan worden. Zo moeilijk is het toch niet om zoiets te organiseren?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Mikman »

Vouch schreef: Dat van die marketing, daar ben ik het volledig mee eens! Een fandag vb, buiten, met wat contact met de spelers, hier en daar nog wat vermaak en een pintje erbij. Het komt alleen maar het STVV-gevoel ten goede. Ik begrijp niet dat daar geen paar duizend euro voor aan de kant gezet kan worden. Zo moeilijk is het toch niet om zoiets te organiseren?

Ik denk dat dat eerder met het niet aanvoelen van gevoeligheden te maken heeft. Nu, dat is een probleem van de Japanners, maar bij de vorige bestuurders was het niet beter hoor. Daarom is het ook jammer dat er van de club uit geen initiatieven worden genomen om de band met de supporters aan te halen, en dat wanneer initiatieven van de supporters uit worden genomen men als club dat niet omzet in daden.

Vroeger werden er op de fandag nog vele abonnementen verkocht, het is ook een manier om replica's aan de man te brengen. Nu zijn die nog niet klaar.

Maar ook de locatie van de oefenwedstrijden vind ik een probleem, en dat iets wat nog van voor de Japanners dateert. Vroeger was het leuk om in één van de omliggende gemeenten een paar wedstrijden af te werken, het was een soort act-de-présence en ook de supporters zagen elkaar na enkele maanden terug. Wanneer het in Wellen, Borgloon, Zepperen... was ging ik vroeger altijd kijken, maar naar Beringen ga ik echt niet rijden op een zaterdagnamiddag. Het zijn allemaal details, zoals er tientallen details zijn die beter moeten, en hoewel het sportieve allesbepalend is, is het jammer dat de club niet aan die details werkt.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Dreke »

Mikman schreef: Ik denk dat dat eerder met het niet aanvoelen van gevoeligheden te maken heeft. Nu, dat is een probleem van de Japanners, maar bij de vorige bestuurders was het niet beter hoor. Daarom is het ook jammer dat er van de club uit geen initiatieven worden genomen om de band met de supporters aan te halen, en dat wanneer initiatieven van de supporters uit worden genomen men als club dat niet omzet in daden.
Klopt volledig. Dat men in Japan x aantal mensen in dienst heeft om STVV er te profileren, is voor mij allemaal goed. Maar het lijkt wel dat er in eigen streek niemand mee bezig is. En dat is nefast.

Ik heb werkelijk geen idee of het Verbond soms met de club samenzit. Maar ook dat op zich is veel te weinig. Die hoort ge ook nergens, uitgezonderd dat ene voorval na Genk.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jones »

Ze hadden een Vlaamse connectie met Vanden abbeele maar ze hebben hem niet vervangen
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door voetballiefhebber »

Bij STVV werden de echte clubmensen aan de deur gezet. Men zou een aantal van hen wat meer moeten inschakelen, bij de scouting, om meer beleving te creëren, ...
Mensen als Brepoels, Boffin en consoorten.

Als je ziet wat een topclub Genk is geworden en eigenlijk gebleven ... In het begin hebben ze geld gekregen, maar ze zijn daar goed mee omgegaan.
Kijk daar eens naar de visie en de mensen die daar de touwtjes in handen hebben. Het zijn zelfs uitsluitend Limburgs en vaak mensen van achter de kerktoren, zoals Gerits. Je hebt daar nog De Condé, Croonen, ... Vroeger hadden ze het duo Jacob-Degraen. Patrick Janssens was dan een man die niet werd aanvaard door de mensen en na zijn vertrek ging het ook steeds beter.
Daar is ook niet altijd alles perfect gegaan, maar ze leerden wel uit hun fouten. En ook zij moeten hun beste spelers verkopen, maar dan wordt hun netwerk aangesproken en staan er snel andere jongens klaar.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door STVV-fan »

voetballiefhebber schreef:Bij STVV werden de echte clubmensen aan de deur gezet. Men zou een aantal van hen wat meer moeten inschakelen, bij de scouting, om meer beleving te creëren, ...
Mensen als Brepoels, Boffin en consoorten.

Als je ziet wat een topclub Genk is geworden en eigenlijk gebleven ... In het begin hebben ze geld gekregen, maar ze zijn daar goed mee omgegaan.
Kijk daar eens naar de visie en de mensen die daar de touwtjes in handen hebben. Het zijn zelfs uitsluitend Limburgs en vaak mensen van achter de kerktoren, zoals Gerits. Je hebt daar nog De Condé, Croonen, ... Vroeger hadden ze het duo Jacob-Degraen. Patrick Janssens was dan een man die niet werd aanvaard door de mensen en na zijn vertrek ging het ook steeds beter.
Daar is ook niet altijd alles perfect gegaan, maar ze leerden wel uit hun fouten. En ook zij moeten hun beste spelers verkopen, maar dan wordt hun netwerk aangesproken en staan er snel andere jongens klaar.
Ondanks dat dat mensen van de streek zijn hebben ze het niet kunnen voorkomen dat de Luminus Arena ook leegliep een seizoen of twee geleden, toen ze juist de mannen hadden gekocht die hun vorig seizoen het kampioenschap schonken.
Ondanks het feit dat dat mensen waren van onder de kerktoren hebben ze ook miskopen gedaan.

G*nk had/heeft gewoon de chance dat ze enerzijds het geld hebben om zich die misstappen te veroorloven (wat bij STVV ook stillekes aan het geval wordt trouwens) en anderzijds hebben ze ook een bepaalde naam mee, zodat ze toch nog spelers met naam konden gaan halen.

Voetbal is en blijft geen "exacte wetenschap": Goed met dit of dat omspringen is daarom geen sinecure en op voorhand voorspelbaar.
Het zijn meer "berekende gokken", hopende dat ze goed uitpakken
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door voetballiefhebber »

Een club die geen miskopen doet bestaat niet. Dit mooie spelletje is inderdaad geen exacte wetenschap. Wie goed is bij de ene club, kan een tegenvaller zijn bij een andere club. Ingvartsen kun je zeker een miskoop noemen bij Genk, alhoewel die in Denemarken toch niet op laag niveau voetbalde. Hetzelfde met o.a. Andrijasevic bij AA Gent. Diezelfde speler deed het dan bij Waasland-Beveren wel meer dan behoorlijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jacques »

Drie vaststellingen na de laatste oefenmatch
- Dat je verliest van PAOK, zelfs met zware 0-4 cijfers, is an sich geen ramp. Dat je zelf echter helemaal niks klaar krijgt, is zorgwekkend. Ik ben benieuwd hoe het Anderlecht morgen zal vergaan.
- Brys kondigde aan dat PAOK een laatste test zou zijn, m.a.w. dat er met de (quasi) basisploeg gestart zou worden. Daar staan op dit moment minstens drie spelers in die geen plek hebben in de basis van een PO1 kandidaat: Acolatse, De Bruyn, Balongo. Spelers die hun waarde hebben in de breedte, maar niet in de basis. De Bruyn sukkelde dan ook nog eens met een kleine blessure, idem voor Botaka. Toch moeten zij spelen, en dus risico nemen, bij gebrek aan alternatieven. Nooit eerder kwam er zoveel geld binnen, nooit eerder werd er voor de competitiestart zo weinig mee gedaan. Dat is beschamend.
- Ondertussen blijft het muisstil vanuit de bestuurskamer. Meekers wordt af en toe naar de pers gestuurd, maar de mannen die het voor het zeggen hebben (Tateishi en Pinto) hoor of zie je niet en met een uitspraak als "er zijn pistes maar die zijn nog niet concreet genoeg om iets te zeggen" zeg je zelf dat je eigenlijk helemaal niets zegt. Wij, de supporters, tasten met andere woorden volledig in het duister. Komen er nog spelers? Hoeveel? Welke posities? Wanneer? Is dat nog voor juli, voor begin augustus, midden augustus, eind augustus? Joost mag het weten. Als je als club zo al weinig vertrouwen geniet, is dat een groot probleem.

Ik weet niet of ze het zelf goed beseffen, maar men stelt het geduld en vertrouwen van de fans op dit moment zwaar op de proef. In die mate dat men al voor de 1ste speeldag met vuur aan het spelen is. Hopelijk komt het goed tegen Moeskroen, maar veel meer dan "goede hoop" hebben we op dit moment niet. Als het tegen Moeskroen de soep indraait, voorspel ik een striemend fluitconcert, niet aan het adres van de spelers, wel aan het adres van het bestuur. Als het zo ver komt, heb ik daar begrip voor. Misschien doe ik zelfs wel mee. Hopelijk hoeft het zo ver niet te komen.

Trust the process, allemaal goed en wel, maar als club mag je ook wel eens uit je pijp komen een week voor de competitiestart...
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door enrique »

Spelers niet uitfluiten, uiteraard
Bestuur? Wat kan het hen schelen als er een paar 'snotbellen' iets staan te roepen
'Het bestuur' zit aan de andere kant vd wereld wat FM te spelen
Ik moet nog altijd denken aan het verhaal van Mikman en zijn 9M...
Er is te veel mis jongens
Meer dan wat ontbrekende spelers
Good luck
Plaats reactie