Voorbereiding seizoen 2019-2020

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Tompie »

De eerste wedstrijd in Herk zit er alvast op.

2-6 met vooral enkele jongeren die zich toonden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door ronnieking »

Ik heb in de eerste helft wanneer de basisploeg speelde niets verrassend opgemerkt. In een 3-6-1 systeem viel me vooral de onbeholpenheid op van diepe spits Wolke Janssens, die er wel in slaagde 2 inleggers te missen. Gewoon te weinig als spits, misschien maar eens proberen als verdediger zoals tegen Westerlo... Verder probeerde de jonge Van Dessel zich te manifesteren, hij was zeer ijverig en deed weinig verkeerd.. maar of dit direct eerste klasse materiaal is ??? Verder was het veel breien en strikken en kon Acolatse zich al eens doorzetten op de linkerflank wat van Botaka aan de rechterkant allerminst kon gezegd worden... Ceballos maakte een mooi doelpunt maar werd in het Belang toch wat te veel geprezen voor zijn prestatie. Op het eind kwamen we nog heel goed weg toen Herk zijn enige kans van de eerste helft tegen de binnenkant van de paal zag stranden...

In de tweede helft een gans andere ploeg met allemaal beloften. Toen was het voetballen en laten voetballen. De thuisploeg kreeg ook zijn kansen en doelman Herbots had 2 heel goede saves in huis voordat hij zich 2 maal moest gewonnen geven (was hier totaal machteloos). Verdedigend zat het allemaal niet snor maar als je aan de andere kant 5 doelpunten maakt, kan je daar nog mee leven. Ik heb me in de tweede helft toch veel beter geamuseerd. Er is met zekerheid nog veel werk aan de meesten, maar Nitcheu en zeker Balongo boden zeker zo veel in de spits als Wolke Janssens...Nieuwkomer Troonbeeckx deed het ook niet onaardig op de rechterflank en toonde dat hij redelijk snel is met een goede voorzet. Balongo viel ook op door zijn goed kaatswerk. Natuurlijk moet dit allemaal bevestigd worden tegen een betere tegenstander maar het aanvallende compartiment met ook nog tester Baltic mogen voor mijn part nog meer kansen krijgen vooraleer er wat transfers van verwachte sterspelers volgen...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jan Bulder »

ronnieking schreef:Ik heb in de eerste helft wanneer de basisploeg speelde niets verrassend opgemerkt. In een 3-6-1 systeem viel me vooral de onbeholpenheid op van diepe spits Wolke Janssens, die er wel in slaagde 2 inleggers te missen. Gewoon te weinig als spits, misschien maar eens proberen als verdediger zoals tegen Westerlo... Verder probeerde de jonge Van Dessel zich te manifesteren, hij was zeer ijverig en deed weinig verkeerd.. maar of dit direct eerste klasse materiaal is ??? Verder was het veel breien en strikken en kon Acolatse zich al eens doorzetten op de linkerflank wat van Botaka aan de rechterkant allerminst kon gezegd worden... Ceballos maakte een mooi doelpunt maar werd in het Belang toch wat te veel geprezen voor zijn prestatie. Op het eind kwamen we nog heel goed weg toen Herk zijn enige kans van de eerste helft tegen de binnenkant van de paal zag stranden...

In de tweede helft een gans andere ploeg met allemaal beloften. Toen was het voetballen en laten voetballen. De thuisploeg kreeg ook zijn kansen en doelman Herbots had 2 heel goede saves in huis voordat hij zich 2 maal moest gewonnen geven (was hier totaal machteloos). Verdedigend zat het allemaal niet snor maar als je aan de andere kant 5 doelpunten maakt, kan je daar nog mee leven. Ik heb me in de tweede helft toch veel beter geamuseerd. Er is met zekerheid nog veel werk aan de meesten, maar Nitcheu en zeker Balongo boden zeker zo veel in de spits als Wolke Janssens...Nieuwkomer Troonbeeckx deed het ook niet onaardig op de rechterflank en toonde dat hij redelijk snel is met een goede voorzet. Balongo viel ook op door zijn goed kaatswerk. Natuurlijk moet dit allemaal bevestigd worden tegen een betere tegenstander maar het aanvallende compartiment met ook nog tester Baltic mogen voor mijn part nog meer kansen krijgen vooraleer er wat transfers van verwachte sterspelers volgen...
Laten we toch maar hopen dat het niet met deze jongeren zal moeten gebeuren.

Van Baltic zie je wel dat hij talent heeft. Snedige versnelling en passeerbeweging in de kleine ruimte, ook goeie voeten. Toch nog wel een hoop werk aan om hem efficiënt in een systeem te laten meedraaien. Stak zich redelijk vaak weg en kwam veel te weinig aan de bal voor de kwaliteiten die hij heeft. Lijkt me het nodige volume nog te moeten kweken.

Van Balongo wil ik nog wel wat meer zien, maar Nitcheu komt toch gewoon te kort. Niet snel genoeg, geen passeerbeweging, technisch zeker geen kraan. Troonbeeckx was snel tegen Herk, maar ik denk dat deze snelheid niet voldoende is om het gros van de eerstenationalers er uit te lopen. Het is zeker en vast geen versnelling zoals bv Acolatse er een heeft. Bovendien geen echte passeerbeweging 1vs1 en ook technisch niet geweldig.

Er moet gewoon meteen inzetbare kwaliteit bij.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door voetballiefhebber »

Het is de bedoeling om van Wolke Janssens een verdediger te maken liet Brys vorig seizoen al optekenen. Omdat er geen spitsen meer zijn zal hij tegen Herk in de spits hebben gespeeld.
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Willy Roelands »

:geel: Thés-Stvv?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Mikman »

1-3. Doelpunten voor STVV van Balongo, Teixeira en Nitcheu.

Eerste helft: Steppe, Botaka, Sankhon, Asamoah, De Bruyn, Ceballos, Mmaee, Janssens, Teixeira, Acolatse, Balongo

Tweede helft: Herbots, Landuyt, Masoudi, Van Helden, Nitcheu, Vandergeeten, Spago, Troonbeeckx, Baltic, Lathouwers, Doore
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jack »

Spel?

Ik straks kijkje nemen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door vdl »

Ben gisteren eens gaan kijken tegen Thes, en het is toch wel wat zorgwekkend.
Heel weinig creativiteit, De Bruyn bewijst nog steeds dat hij niet meekan en zich steeds vastloopt.
De nieuwe (aanwinsten) Troonbeeckx, sorry maar die kon zelfs tegen de reserven van Thes het verschil niet maken.
Baltic, je ziet dat die jongen wat in zijn mars heeft,maar nog te weinig voor de basis.
Er moeten dringend aanvallende versterkingen bijkomen en ook op het middenveld kan er iets bij.
We zijn al eind Juni,tis hoog tijd om een team te vormen.
Hopelijk zijn de Jappanners dit jaar meer doortastend op vlak van transfers als vorig jaar,want toen was het niet veel soeps.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jacques »

Wat de hoogdringendheid betreft: we zijn nog geen 10 dagen aan het trainen. De internationals zijn nog op vakantie. Er is nog niet eens een reeksindeling of kalender. Het toeval wil dat we vorig jaar rond dezelfde tijd en tegen dezelfde tegenstanders gelijkaardige resultaten neerzetten: 0-6 op Herk en 0-2 op Thes. Een week later werd Ross County met 0-2 verslagen. In die match speelden ook nog veel spelers die nog zouden vertrekken of tijdens het seizoen niet aan de bak zouden komen. Zie https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/r ... c-stvv-0-2

Ik zou zeggen: 't is te warm om u nu al druk te maken. :)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jack »

21 spelers en 2 keepers aanwezig.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door STVV-fan »

Blijkbaar staat Jonathan Benteke op het wedstrijdblad?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jack »

Sterker nog...op het veld.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jack »

PloegAfbeelding
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jack »

0-1 Botaka
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Voorbereiding seizoen 2019-2020

Bericht door Jack »

0-2 Acolatse na mooie doorsteekpass van Ceballos.
Plaats reactie