Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Elgromi »

voetballiefhebber schreef:Eigenlijk verdienen de spelers (de meerderheid) het niet om uitgefloten te worden. Men moet het beleid uitfluiten!
Dat van die 8 spelers die veel geld kosten ze er 3 proberen te halen, ... (ik hou me al vast aan de takken van de bomen). Vorig seizoen hebben ze dat ook willen doen en betaalden ze naar verluidt 1,9 miljoen euro voor een aanvaller als Buya Turay bij de hekkesluiter in Zweden.
Voor die Sousa zullen ze ook wel wat duiten hebben betaald neem ik aan en als je dan zijn rendement ziet ...

Als er nu versterking komt, die broodnodig is, moeten het wel spelers zijn die onmiddellijk inzetbaar zijn en geen spelers die nog moeten terugkomen uit blessure. Suzuki zal misschien wel een topaankoop zijn voor STVV, maar het kan nog maanden duren vooraleer hij fit wordt bevonden. Op termijn kun je er wel plezier aan beleven.

Veel goede wil, maar een gebrek aan voetballend vermogend viel me op. Balongo begon wel wat te groeien in de match. Endo was uitermate zwak, maar kwam er in het laatste kwartier wel een aantal keer goed door. Bij Westerlo vond ik Acolatse goed, maar bij STVV heb ik hem nog maar zeer weinig goede wedstrijden zien spelen.
Wolke Janssens deed het meer dan behoorlijk achteraan, als meest rechtse centrale verdediger. Toevallig hoorde ik zijn radiointerview. Hij zei dat hij nog veel moet leren, zeker positioneel. Hij werd blijkbaar constant gecoacht door Teixeira en Garcia en dat vond hij echt nodig.
Vond het debuut in totaal van Balongo gewoon geslaagt in eerste klasse, vond hem sterk in duels goed in samenspel. Dat stvv in eerste helft nimeer aan de bak kwam buiten eerste 10 mins is hij dupe van omdat hij spits is. Kruipt misschien minder de diepe in als Boli deed maar zeker geen slecht debuut. Ook voor paar vrije trappen op mooie plaatsen gezorgt. Kweetniet hoe Souza gaat evolueren maar een Suzuki die fit is en een Balongo die groeit en beter word lijkt me ook wel iet. Bij oefenwedstrijden was Mo nitcheu ook voorste spits en Balongo iet verder terug.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Henkie-1984 schreef:Tweede helft was uiteindelijk niet zo slecht, maar we moeten eerlijk zijn dat dit Moeskroen ook echt wel zwak was. Zij winnen de match dankzij 1 gelukkige vrijschop en een keeper die drie reuze kansen teniet doet met 3 goede safes. Op dit moment is Moeskroen een grote concurrent voor de degradatiestrijd. Hopelijk zijn dit op het einde van het seizoen geen dure 3 punten.
Maar het is nog lang, maar met de kwaliteit die er op dit moment is komt het niet goed. Goeie en goedkope transfer die we nog kunnen doen is Botaka laten gaan en vervangen door gewoon iemand anders.

Wij verliezen de match door een fout ,te vlug ,en slecht inspelen met overtreding en vrijschop tot gevolg van Steppe !!!
dat is geen gelukkige vrijschop. :roll:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Henkie-1984 »

Wij verliezen de match door een fout ,te vlug ,en slecht inspelen met overtreding en vrijschop tot gevolg van Steppe !!!
dat is geen gelukkige vrijschop. :roll:[/quote]

Het feit dat die vrijschop binnen ging was wel heel gelukkig [WINKING FACE]
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Die vrije trap was gewoon heel goed getrapt. Boli krijgt dezelfde mogelijkheid op exact dezelfde plaats op het einde met het gekende gevolg. Daar zit het verschil in klasse. De een trap hem minstens tussen de palen en de ander over de tribune.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

lindoke schreef:Die vrije trap was gewoon heel goed getrapt. Boli krijgt dezelfde mogelijkheid op exact dezelfde plaats op het einde met het gekende gevolg. Daar zit het verschil in klasse. De een trap hem minstens tussen de palen en de ander over de tribune.
Boli trapte hem vorig jaar tegen Brugge wel binnen vanop die plaats, het lukt gewoon niet elke keer
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

voetballiefhebber schreef:Eigenlijk verdienen de spelers (de meerderheid) het niet om uitgefloten te worden. Men moet het beleid uitfluiten!
Dat van die 8 spelers die veel geld kosten ze er 3 proberen te halen, ... (ik hou me al vast aan de takken van de bomen). Vorig seizoen hebben ze dat ook willen doen en betaalden ze naar verluidt 1,9 miljoen euro voor een aanvaller als Buya Turay bij de hekkesluiter in Zweden.
Voor die Sousa zullen ze ook wel wat duiten hebben betaald neem ik aan en als je dan zijn rendement ziet ...

Als er nu versterking komt, die broodnodig is, moeten het wel spelers zijn die onmiddellijk inzetbaar zijn en geen spelers die nog moeten terugkomen uit blessure. Suzuki zal misschien wel een topaankoop zijn voor STVV, maar het kan nog maanden duren vooraleer hij fit wordt bevonden. Op termijn kun je er wel plezier aan beleven.

Veel goede wil, maar een gebrek aan voetballend vermogend viel me op. Balongo begon wel wat te groeien in de match. Endo was uitermate zwak, maar kwam er in het laatste kwartier wel een aantal keer goed door. Bij Westerlo vond ik Acolatse goed, maar bij STVV heb ik hem nog maar zeer weinig goede wedstrijden zien spelen.
Wolke Janssens deed het meer dan behoorlijk achteraan, als meest rechtse centrale verdediger. Toevallig hoorde ik zijn radiointerview. Hij zei dat hij nog veel moet leren, zeker positioneel. Hij werd blijkbaar constant gecoacht door Teixeira en Garcia en dat vond hij echt nodig.
Sousa is niet de man om zo uit te spelen. Laat hem 2e helft spelen en er komt wel gevaar uit, heel zeker van. Maar de manier waarop er in de 1e helft gespeeld werd, dat is niets voor die man. Ik begreep de wissel dan ook niet, eerlijk gezegd.

Wat de versterking betreft: 500 % gelijk. 5 spelers die een meerwaarde vormen én direct inpasbaar zijn.

Balongo kan een aanval nog niet dragen zoals je de eerste helft speelde, dat is ook vrij normaal. 2e helft, met meer volk rond de 16, dat maakt het voor de jongen makkelijker. Getuige de 2 kansen die hij krijgt, en waarvan er 1 eigenlijk moet steken (wel héél goed gepakt van de keeper).
De enkele keren dat de bal snel voor doel kwam was Balongo ook gevaarlijk. Spijtig genoeg moet dat altijd ZO lang duren, als de bal al komt. Je zou Botaka van tijd toch 5 frank geven, hoor. Dat moet altijd zo lang duren, af en toe met een actie te veel maar meestal met wat nodeloos over het balletje springen.
Botaka en Endo waren gister de zwakste van het veld, nonchalant tot en met. Maar dat zijn wel, en zeker Botaka, de mannen die de ploeg op sleeptouw moeten nemen.

Wolke heeft gister zijne plan heel goed getrokken! Als back-up is hij zeker van waarde en je ziet ook aan die jongen dat hij wil luisteren en zich wil verbeteren. Mentaliteit is OH ZO belangrijk, en dat zit gewoon goed bij hem. Dan kom je al heel ver.

Achteraan zit het probleem niet, het middenveld is gewoon niet sterk genoeg. De ploeg van vorig jaar had Moeskroen tegen het doel geplakt en 3-1 gewonnen. Dat kan deze ploeg niet.
Al was 1-1 wel een terechte uitslag geweest, want van Moeskroen heb ik ook niks gezien. Verschil is gewoon dat zij hun kans afmaakten en wij niet.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4183
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Merci kutbestuur.
Wat al enkele weken duidelijk was, is bij deze bevestigd.
Balbezit genoeg, maar we krijgen amper een kans bijeen gevoetbald.
Het ontbreekt deze ploeg zwaar aan creativiteit, dat was al pijnlijk tegen lommel.
Gewoon uw haalbaarste kaart van de eerste 5 matchen weggesmeten.
Het enige wat positief was, was de prestatie van Wolke achterin.
Verrekeskop
Berichten: 450
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Verrekeskop »

stvvilvoorde schreef:Merci kutbestuur.
Wat al enkele weken duidelijk was, is bij deze bevestigd.
Balbezit genoeg, maar we krijgen amper een kans bijeen gevoetbald.
Het ontbreekt deze ploeg zwaar aan creativiteit, dat was al pijnlijk tegen lommel.
Gewoon uw haalbaarste kaart van de eerste 5 matchen weggesmeten.
Het enige wat positief was, was de prestatie van Wolke achterin.
ZIt STVV-fan al bij de huisarts om zijn dosis Prozac te laten verdubbelen?
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door metser »

Zeer zwakke match tussen 2 zwakke ploegen waarvan de minst slechte de punten pakt. Met deze ploeg kan en mag je niet meer verwachten. Ik ga regelmatig kijken op amateur niveau ( tienen) , wel dit was ongeveer hetzelfde. Met deze ploeg kan je onmogelijk in 1 A blijven, laat staan spelen voor play off 1. Balongo en massoudi zijn wel spelers met potentieel maar missen nog body om beslissend te zijn. Sousa was niet fit maar moest spelen bij gebrek aan . Hoe onze vriend Endo internationaal is geworden is mij toch echt een raadsel, die jongen kan toch niet volgen en lijdt continu balverlies. De vrijschop van het doelpunt was goed gegeven maar als debruyn de opening niet geeft in de muur kan die er nooit in. Ondanks het niet hard was had steppe ook geen reactie die de keeper van moeskroen wel had op de vrijschop van García . En tot slot om eerlijk te zijn, ik heb gewacht om mijn abo verlengen en ga dit waarschijnlijk ook niet meer doen. Dan ga ik liever naar lagere afdeling kijken,wat babbelen met vrienden en een goei pint drinken want daar kan ik met de fiets naartoe .
Verrekeskop
Berichten: 450
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Verrekeskop »

metser schreef:Zeer zwakke match tussen 2 zwakke ploegen waarvan de minst slechte de punten pakt. Met deze ploeg kan en mag je niet meer verwachten. Ik ga regelmatig kijken op amateur niveau ( tienen) , wel dit was ongeveer hetzelfde. Met deze ploeg kan je onmogelijk in 1 A blijven, laat staan spelen voor play off 1. Balongo en massoudi zijn wel spelers met potentieel maar missen nog body om beslissend te zijn. Sousa was niet fit maar moest spelen bij gebrek aan . Hoe onze vriend Endo internationaal is geworden is mij toch echt een raadsel, die jongen kan toch niet volgen en lijdt continu balverlies. De vrijschop van het doelpunt was goed gegeven maar als debruyn de opening niet geeft in de muur kan die er nooit in. Ondanks het niet hard was had steppe ook geen reactie die de keeper van moeskroen wel had op de vrijschop van García . En tot slot om eerlijk te zijn, ik heb gewacht om mijn abo verlengen en ga dit waarschijnlijk ook niet meer doen. Dan ga ik liever naar lagere afdeling kijken,wat babbelen met vrienden en een goei pint drinken want daar kan ik met de fiets naartoe .
Oei, nu gaat Team Prozac je een 'slechte supporter' noemen, die worden liever gegoldenshowerd door het bestuur,
rde
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jul 2019, 13:44

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door rde »

stvvilvoorde schreef:Merci kutbestuur.
Wat al enkele weken duidelijk was, is bij deze bevestigd.
Balbezit genoeg, maar we krijgen amper een kans bijeen gevoetbald.
Het ontbreekt deze ploeg zwaar aan creativiteit, dat was al pijnlijk tegen lommel.
Gewoon uw haalbaarste kaart van de eerste 5 matchen weggesmeten.
Het enige wat positief was, was de prestatie van Wolke achterin.
juist gezecht
en balongo heeft zijn best ook gedaan vind ik
wiekes
Berichten: 877
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door wiekes »

Dat is toch niet zo erg als je op het einde van de competitie nog punten nodig heb kan je die ook gewoon kopen dat mag toch allemaal
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door panter »

toyotacorolla schreef:Is allemaal.waar, huiswerk duidelijk niet klaar.
Verloren punten kan je gewoon niet ophalen.
Ik zeg altijd een trein gemist die haal je niet meer in!
Links en rechts een beetje gepolst iedereen maar dan ook iedereen die heel kort bij de ploeg staan ziet
het somber in!
2 personen beslissen alles in Sint-Truiden blijkbaar!
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

lindoke schreef:Die vrije trap was gewoon heel goed getrapt. Boli krijgt dezelfde mogelijkheid op exact dezelfde plaats op het einde met het gekende gevolg. Daar zit het verschil in klasse. De een trap hem minstens tussen de palen en de ander over de tribune.
Mijn eerste reactie was dat Boli ging proberen de bal onder de muur te trappen. Vorig seizoen scoorden we op die manier een doelpunt.
pat@
Berichten: 1080
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Als je het met deze kern moet blijven doen wordt het inderdaad moeilijk om PO1 te bewerkstelligen. Hopelijk komen er vervangers voor Asamoah, Endo en De Bruyn. Want dat is allemaal materiaal voor in de breedte. Goed om in minuut 70 in te komen maar niet om uw ploeg van in het begin op sleeptouw te nemen. Al kan je in de eigen kern wel kijken naar Sankhon om ergens een leemte op het middenveld te vullen. Het enigste wat Acolatse nodig heeft om beter te presteren is fatsoenlijke concurrentie, want normaal gezien is dat iemand die de boel echt kan openbreken.
Over de wedstrijd met het beschikbare potentieel was ik eigenlijk nog content qua spelniveau. Zeer goede organisatie, weinig of niks weg gegeven buiten de begrijpelijke laatste 5 minuten. Gewoon onmondig eens over de middenlijn, al kan je gewoon scoren en gelijk maken en eventueel nog winnen. Wie weet blijkt Moeskroen de komende matchen toch zo slecht niet.
Van paniek is hier nog geen sprake, wel als er geen verandering zal zijn op 31 augustus.
Plaats reactie