Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Jack »

Inderdaad, Botaka zei in Sports Late Night dat ze op voorhand al wisten dat hij niet ging spelen.
Dus eerder om de tegenstander zand in de ogen te strooien. Finaal mogen blijkbaar maximaal 3 spelers afwijken van het oorspronkelijk doorgegeven elftal.
Maar het kan dus nog altijd zijn omwille van niet fit, maar dan niet door iets dat zich in opwarming ofzo voordeed.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door KNRI »

toyotacorolla schreef:Volgens mij gaat Steppe het moeilijk krijgen om zijn plaats onder de lat te heroveren.
Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

Wolken Janssens toch wel een 'rare' en interessante speler. Je ziet dat hij bepaalde kwaliteiten ontbreekt voor die positie: niet de explosiviteit en snelheid van een Odoi, niet de duelkracht van een De Norre, niet zo balvaardig als een Botaka...

En toch een zeer sterke wedstrijd gespeeld. Is een speler die een beetje van alles wat heeft maar nergens echt in uitblinkt, buiten 1 ding: slimheid. Speelt zo slim, slimme looplijnen, slimme positionering, ... Daarmee kan je al heel wat dingen verbergen, gekoppeld met zijn uitstekende mentaliteit. Nog wat iets meer in het krachthonk zitten, wat duelkracht kweken, en dan komt dat wel goed denk ik.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Jack »

Die begint mij al flink lik op stuk te geven ivm mijn uitspraak na de oefenmatch tegen Spouwen. :)
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door pat@ »

Na enkele weken van gekibbel en gezever op het forum en ver daarbuiten staan we gewoon op 3 punten van PO1. We staan gelijk met de kampioen en voor Anderlecht. Dit met een wezenlijk verschil dat de meeste ploegen al heel wat transfers gedaan hebben en wij de onze nog moeten doen ;) . Dan nog het feit dat we niks konden rapen tegen ochot ocharme Moeskroen (zo een slechte ploeg blijkt het toch niet te zijn). In Brugge weggespeeld, gisteren de laatste 25 minuten. Mits wat kwaliteit zal het "weggespeeld worden" verleden tijd zijn en kunnen we misschien terug naar boven kijken.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Halenaar schreef:Wolken Janssens toch wel een 'rare' en interessante speler. Je ziet dat hij bepaalde kwaliteiten ontbreekt voor die positie: niet de explosiviteit en snelheid van een Odoi, niet de duelkracht van een De Norre, niet zo balvaardig als een Botaka...
Zijn tackle en intercepties daarentegen :toppie:
Als hij zo verder doet, staat de tackle van Janssens binnekort mee in jouw rijtje
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Mobius »

pat@ schreef:Na enkele weken van gekibbel en gezever op het forum en ver daarbuiten staan we gewoon op 3 punten van PO1. We staan gelijk met de kampioen en voor Anderlecht. Dit met een wezenlijk verschil dat de meeste ploegen al heel wat transfers gedaan hebben en wij de onze nog moeten doen ;) . Dan nog het feit dat we niks konden rapen tegen ochot ocharme Moeskroen (zo een slechte ploeg blijkt het toch niet te zijn). In Brugge weggespeeld, gisteren de laatste 25 minuten. Mits wat kwaliteit zal het "weggespeeld worden" verleden tijd zijn en kunnen we misschien terug naar boven kijken.
Klopt. En met een uitmatch op Brugge (waar we toch NOOIT iets halen door allerlei omstandigheden) al achter de rug. Ik hoop zo hard dat je gelijk hebt. Gisteren vond ik het bij momenten echt goed staan maar bij momenten zag je toch dat er nog iets van kwaliteit bij mag. Zelf ben ik voor een mix tussen jonge spelers en wat ervaring. Die ervaring mag er dus nog bij. De jonkies heb je al.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Een deugddoende overwinning voor iedereen die met een geel-blauw hart op Stayen was gister, staf, spelers, bestuur en zeker de supporters. Dju, wat als Boli kapt en de bal geeft aan De Bruyn? Dan kun je er zomaar een galamatch van maken, want naar mijn gevoel kon je ze dan helemaal kapot counteren.

Enfin, net zoals je vorige week maar 3 punten verloren hebt (of in vergelijking met andere jaren gewoon niks verloren hebt), heb je gister maar 3 punten gewonnen.

EINDELIJK komt er versterking, er moet nog 1 verdediger en 2 goei centrale middenvelders bijkomen, Maar Brys heeft er een goed gevoel bij, awel, dan ik ook :) .
Wie die man heeft binnengehaald verdient trouwens ook een dikke pluim! Ik herinner me nog héél veel twijfels bij zijn aanstelling (inclusief mezelf). Maar wat hij gister weer uit zijn hoed heeft getoverd... Chapeau Marc!

Ah ja, Mmaee... Waar Wolke Janssens zijn kans aan het grijpen is, is die jongen ze aan het weggooien. Intrinsiek heeft Mmaee veel meer talent dan Janssens, maar Wolke gaat het verder brengen dan hij. Vorig jaar van miserie moeten wisselen in de verdediging op Charleroi, gister van miserie moeten wisselen in het middenveld. Dat is zowat de enige speler waar Brys geen progressie uit gepuurd krijgt.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Mobius schreef:
pat@ schreef:Na enkele weken van gekibbel en gezever op het forum en ver daarbuiten staan we gewoon op 3 punten van PO1. We staan gelijk met de kampioen en voor Anderlecht. Dit met een wezenlijk verschil dat de meeste ploegen al heel wat transfers gedaan hebben en wij de onze nog moeten doen ;) . Dan nog het feit dat we niks konden rapen tegen ochot ocharme Moeskroen (zo een slechte ploeg blijkt het toch niet te zijn). In Brugge weggespeeld, gisteren de laatste 25 minuten. Mits wat kwaliteit zal het "weggespeeld worden" verleden tijd zijn en kunnen we misschien terug naar boven kijken.
Klopt. En met een uitmatch op Brugge (waar we toch NOOIT iets halen door allerlei omstandigheden) al achter de rug. Ik hoop zo hard dat je gelijk hebt. Gisteren vond ik het bij momenten echt goed staan maar bij momenten zag je toch dat er nog iets van kwaliteit bij mag. Zelf ben ik voor een mix tussen jonge spelers en wat ervaring. Die ervaring mag er dus nog bij. De jonkies heb je al.
Al beter dan vorig jaar want al 1 winstmatch EN Bruhhe achter de rug, waar je nooit iets haalt, en anderen wsl ook niet.
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door moanverke »

Heeft er iemand iets vernomen hoe erg de blessures van Garcia en Masaoudi zijn?
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door STVVninof »

Kan er iemand de analyse posten na de match in HBVL over STVV "dat enkel tijd kocht" ?
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door weekenders »

STVVninof schreef:Kan er iemand de analyse posten na de match in HBVL over STVV "dat enkel tijd kocht" ?
ANALYSE
Tijd gekocht
STVV had tot gisteren nog niet gewonnen. Meer zelfs, het had in twee speeldagen niet één keer gescoord (en er wel zeven geïncasseerd). Natuurlijk startte titelkandidaat Standard dus als favoriet op Stayen. Maar dat was zonder Marc Brys gerekend. De STVV-coach toverde opnieuw enkele witte konijnen uit zijn hoge hoed en bekampte de Rouches met de nodige dosis lef. Akkoord, de Kanaries hadden ook een dosis geluk nodig om de drie punten over de streep te trekken, maar op het einde van het seizoen krijg je meestal wat je verdient.

De grootste fout die STVV nu kan maken, is genoegzaam achterover leunen, zichzelf op de borst kloppen en mompelen: ‘Zie je wel dat het allemaal goedkomt’. De stuntzege tegen Standard is een opsteker van formaat, maar voorlopig niet meer dan dat. Om op langere termijn resultaten te boeken, blijft versterking met een meerwaarde broodnodig. Marc Brys is alvast tevreden met de komst van Lee Seung-Woo en Ito, in theorie moeten zij hun mannetjes kunnen staan bij STVV. Ook Colidio zou een talent zijn, maar de 19-jarige huurling van Inter is nog jong. Maar met hun komst zijn alle gaten nog lang niet gedicht, is Endo intussen ook ribbedebie en zou vooral een vertrek van Boli een nieuwe aderlating betekenen.

Volgens onze info beseft de Truiense bestuurstop dat ook en is het van plan om Brys’ kern voor eind augustus nog aan te vullen met enkele sterkhouders. Daarbij houdt het best rekening met enkele opmerkingen van zijn coach. Seung-Woo en Ito zijn niet alleen dezelfde types, ze zijn ook allebei niet de grootste spelers. De eerste meet 1m73, de Japanner komt aan 1m63. Je hoeft natuurlijk geen reus te zijn om goed te kunnen voetballen, maar STVV kan wel wat gestalte gebruiken. Evenwicht krijgen in de huidige kern, is de belangrijkste oefening voor Tateishi en co. Door de stuntzege tegen Standard is er tijd gekocht, maar meer ook niet.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3:STVV-Standard (Zo 11/8 14.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

En dan nog durven zeggen dat ze niks kopen !!!
Ook nooit content hier ...
Plaats reactie