Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door Oscar »

Zaterdag heb ik mij toch afgevraagd waarom Acolatze de hoekschoppen neemt.
Eerst en vooral trekken zijn corners op niks, de eerste twee over alles en iedereen uit,
de volgende raakt nog niet aan de eerste paal.
Acolatze is een van de grootste spelers van STVV (lengte bedoel ik),die moet toch voor
de goal zijn, laat dan een kleinere speler een hoekschop geven.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door Bartman »

Oscar schreef:Zaterdag heb ik mij toch afgevraagd waarom Acolatze de hoekschoppen neemt.
Eerst en vooral trekken zijn corners op niks, de eerste twee over alles en iedereen uit,
de volgende raakt nog niet aan de eerste paal.
Acolatze is een van de grootste spelers van STVV (lengte bedoel ik),die moet toch voor
de goal zijn, laat dan een kleinere speler een hoekschop geven.
Dan loopt hij al niet in de weg aan de goal. Dat kan de enige reden zijn ...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Miel, we hoeven het niet eens te zijn en verschillende meningen daar dient een forum ten slotte voor. Hierbij dus mijn laatst post over Boli hier, want ik ben niet zijn manager die hem hier moet vertegenwoordigen. ;) Dat is zo enkel en alleen gegroeid omdat ik er veel moeite mee had dat er heel wat fluiters waren vorig seizoen bij aanvang van de competitie, terwijl hij toen ook al zeer sterk speelde. Als ik zeg dat een deel van het publiek lomp is, heb ik het dan ook over die fluiters toen. Als je daar niet bij was, hoef je je dus ook zeker en vast niet geviseerd te voelen, want dat is mijn bedoeling niet. ;) Het vervolg van de competitie en het feit dat de meerderheid van de STVV-supporters ondertussen toch zijn belang erkent, geeft me in ieder geval toch gelijk.

Boli kan wat mij betreft nog iets hoger mikken dan STVV, daarom niet veel hoger want dan was hij nu wel weg. Daarvoor scoort hij te weinig. Maar Boli moet niet eens scoren om belangrijk te zijn, voor een club als STVV dan. Kijk gewoon naar de wedstrijd tegen Standard en je ziet genoeg. Met cijfers zal je die discussie winnen (hoewel zijn cijfers vorig seizoen ver van slecht waren), maar er is meer dan cijfers alleen. Ik denk dat onze coach ook al ettelijke keren zijn belang heeft benadrukt. En weet je wie dat vorig seizoen ook vaak heeft gedaan? De man die je zelf aanhaalt, Kamada, die toen aangaf dat Boli een belangrijke rol had in veel van zijn doelpunten.

Over Balongo: neen, ik zie het er niet echt in. Jong, akkoord, al is hij ook geen 16 meer. Een goede mentaliteit en werklust? Zeker en vast. Groeimarge? Hopelijk. Maar in al zijn speelminuten dit seizoen samen, hoe vaak is die jongen gevaarlijk geweest? Ik herinner me een poging nipt langs tegen Moeskroen. En voor de rest wat schuchtere pogingen. Ik zie vooral een speler met veel goede wil maar te weinig kwaliteit om op dit niveau en dit moment een impact te maken. Dat is geen schande, zeker niet. Maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling maar een professionele voetbalclub die punten moet pakken. En doelpunten kunnen daar aardig bij helpen. Zaterdag hadden we nog drie dagen verder mogen spelen, gescoord hadden we niet. En dat is een probleem. Want ofwel scoor je zelf, ofwel laat je andere spelers opschuiven of breng je ze in stelling. Balongo doet dat allemaal niet, hij heeft geen gewicht om in de weegschaal te gooien.

Dus ja, met de Suzuki's en Ito's die weldra wel hun opwachting zullen maken, denk ik niet dat Balongo nog veel minuten zal krijgen. Ik verwacht ook niet dat hij ooit effectief een basisspeler zal worden in 1A. Dat durf ik nu al stellen ja. Maar zoals ik al zei, je mag me daar gerust op pakken wanneer hij zich binnen dit en x aantal maanden of jaren alsnog doorzet bij een 1A club. En als dat dan STVV is, heb ik maar al te graag ongelijk. ;)

Dan vind ik een aantal andere jonge spelers meer potentieel hebben: Massoudi en Van Dessel.

En om het nog even over de wedstrijd zelf te hebben (want daar gaat deze topic toch over) post ik nog enkele zinnen uit verschillende kranten. Om maar aan te geven dat hoe "verdienstelijk" die spelers in onze ogen ook zijn, het gewoon te weinig is momenteel. Ik begrijp dan ook niet dat sommige het nog best oké vonden (tenzij je gezien de omstandigheden uitgaat van het ergste). Misschien ben ik dan te veeleisend, maar het mag toch echt wel wat meer zijn.

"STVV en Zulte Waregem serveren 90 minuten lang slappe kost op Stayen. Een povere partij op Stayen verdiende geen winnaar en na 90 minuten stond er dan ook een 0-0 eindstand op het scorebord, waardoor de Kanaries blijven steken op vier punten na vijf speeldagen. Zulte Waregem kon allerminst een verlengstuk breien aan de recente zes op zes. Een woelige busrit bleek de voorbode van een ontzettend teleurstellende wedstrijd op Stayen. Een ultiem slotoffensief van de Kanaries leverde ook geen doelkansen op waardoor het laatste fluitsignaal van ref Verboomen voor menig toeschouwer als een verlossing klonk." (Het Nieuwsblad)

"De wedstrijd zit erop! Na een erg matige pot voetbal delen STVV en Zulte Waregem de punten. Aan beide kanten vielen enkele kansen te noteren, maar uiteindelijk leverden die geen enkel doelpunt op." (Sporza)

"Armoe troef in snikhete Hel van Stayen, met logische 0-0 als gevolg. Een zwak STVV en een nog zwakker Zulte Waregem bleven in de snikhete Hel van Stayen steken op een 0-0-gelijkspel. Met dat punt schiet geen van beide ploegen iets op." (HLN)

"Intussen waren we al ruim voorbij de 80ste minuut en probeerde STVV er nog een laatste offensiefje uit te persen. Verdienstelijk, maar ook niet meer dan dat. 0-0 was een logische uitslag." (HLN)

"Povere wedstrijd met weinig opwindende momenten" (HBVL)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door Bartman »

Tompie schreef:Miel, we hoeven het niet eens te zijn en verschillende meningen daar dient een forum ten slotte voor. Hierbij dus mijn laatst post over Boli hier, want ik ben niet zijn manager die hem hier moet vertegenwoordigen. ;) Dat is zo enkel en alleen gegroeid omdat ik er veel moeite mee had dat er heel wat fluiters waren vorig seizoen bij aanvang van de competitie, terwijl hij toen ook al zeer sterk speelde. Als ik zeg dat een deel van het publiek lomp is, heb ik het dan ook over die fluiters toen. Als je daar niet bij was, hoef je je dus ook zeker en vast niet geviseerd te voelen, want dat is mijn bedoeling niet. ;) Het vervolg van de competitie en het feit dat de meerderheid van de STVV-supporters ondertussen toch zijn belang erkent, geeft me in ieder geval toch gelijk.

Boli kan wat mij betreft nog iets hoger mikken dan STVV, daarom niet veel hoger want dan was hij nu wel weg. Daarvoor scoort hij te weinig. Maar Boli moet niet eens scoren om belangrijk te zijn, voor een club als STVV dan. Kijk gewoon naar de wedstrijd tegen Standard en je ziet genoeg. Met cijfers zal je die discussie winnen (hoewel zijn cijfers vorig seizoen ver van slecht waren), maar er is meer dan cijfers alleen. Ik denk dat onze coach ook al ettelijke keren zijn belang heeft benadrukt. En weet je wie dat vorig seizoen ook vaak heeft gedaan? De man die je zelf aanhaalt, Kamada, die toen aangaf dat Boli een belangrijke rol had in veel van zijn doelpunten.

Over Balongo: neen, ik zie het er niet echt in. Jong, akkoord, al is hij ook geen 16 meer. Een goede mentaliteit en werklust? Zeker en vast. Groeimarge? Hopelijk. Maar in al zijn speelminuten dit seizoen samen, hoe vaak is die jongen gevaarlijk geweest? Ik herinner me een poging nipt langs tegen Moeskroen. En voor de rest wat schuchtere pogingen. Ik zie vooral een speler met veel goede wil maar te weinig kwaliteit om op dit niveau en dit moment een impact te maken. Dat is geen schande, zeker niet. Maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling maar een professionele voetbalclub die punten moet pakken. En doelpunten kunnen daar aardig bij helpen. Zaterdag hadden we nog drie dagen verder mogen spelen, gescoord hadden we niet. En dat is een probleem. Want ofwel scoor je zelf, ofwel laat je andere spelers opschuiven of breng je ze in stelling. Balongo doet dat allemaal niet, hij heeft geen gewicht om in de weegschaal te gooien.

Dus ja, met de Suzuki's en Ito's die weldra wel hun opwachting zullen maken, denk ik niet dat Balongo nog veel minuten zal krijgen. Ik verwacht ook niet dat hij ooit effectief een basisspeler zal worden in 1A. Dat durf ik nu al stellen ja. Maar zoals ik al zei, je mag me daar gerust op pakken wanneer hij zich binnen dit en x aantal maanden of jaren alsnog doorzet bij een 1A club. En als dat dan STVV is, heb ik maar al te graag ongelijk. ;)

Dan vind ik een aantal andere jonge spelers meer potentieel hebben: Massoudi en Van Dessel.

En om het nog even over de wedstrijd zelf te hebben (want daar gaat deze topic toch over) post ik nog enkele zinnen uit verschillende kranten. Om maar aan te geven dat hoe "verdienstelijk" die spelers in onze ogen ook zijn, het gewoon te weinig is momenteel. Ik begrijp dan ook niet dat sommige het nog best oké vonden (tenzij je gezien de omstandigheden uitgaat van het ergste). Misschien ben ik dan te veeleisend, maar het mag toch echt wel wat meer zijn.

"STVV en Zulte Waregem serveren 90 minuten lang slappe kost op Stayen. Een povere partij op Stayen verdiende geen winnaar en na 90 minuten stond er dan ook een 0-0 eindstand op het scorebord, waardoor de Kanaries blijven steken op vier punten na vijf speeldagen. Zulte Waregem kon allerminst een verlengstuk breien aan de recente zes op zes. Een woelige busrit bleek de voorbode van een ontzettend teleurstellende wedstrijd op Stayen. Een ultiem slotoffensief van de Kanaries leverde ook geen doelkansen op waardoor het laatste fluitsignaal van ref Verboomen voor menig toeschouwer als een verlossing klonk." (Het Nieuwsblad)

"De wedstrijd zit erop! Na een erg matige pot voetbal delen STVV en Zulte Waregem de punten. Aan beide kanten vielen enkele kansen te noteren, maar uiteindelijk leverden die geen enkel doelpunt op." (Sporza)

"Armoe troef in snikhete Hel van Stayen, met logische 0-0 als gevolg. Een zwak STVV en een nog zwakker Zulte Waregem bleven in de snikhete Hel van Stayen steken op een 0-0-gelijkspel. Met dat punt schiet geen van beide ploegen iets op." (HLN)

"Intussen waren we al ruim voorbij de 80ste minuut en probeerde STVV er nog een laatste offensiefje uit te persen. Verdienstelijk, maar ook niet meer dan dat. 0-0 was een logische uitslag." (HLN)

"Povere wedstrijd met weinig opwindende momenten" (HBVL)
Ik ben het volledig eens met deze post. Niettemin hoorde ik ook bij de supporters die met een positief gevoel richting huis ging, maar zoals je zelf aangeeft was dit wellicht vooral omdat we vooraf nog veel erger hadden verwacht. Een pluim voor de jonge ploeg op het veld, maar er is geen enkele vergelijking mogelijk met het team van enkele maanden geleden.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Tompie schreef:Miel, we hoeven het niet eens te zijn en verschillende meningen daar dient een forum ten slotte voor. Hierbij dus mijn laatst post over Boli hier, want ik ben niet zijn manager die hem hier moet vertegenwoordigen. ;) Dat is zo enkel en alleen gegroeid omdat ik er veel moeite mee had dat er heel wat fluiters waren vorig seizoen bij aanvang van de competitie, terwijl hij toen ook al zeer sterk speelde. Als ik zeg dat een deel van het publiek lomp is, heb ik het dan ook over die fluiters toen. Als je daar niet bij was, hoef je je dus ook zeker en vast niet geviseerd te voelen, want dat is mijn bedoeling niet. ;) Het vervolg van de competitie en het feit dat de meerderheid van de STVV-supporters ondertussen toch zijn belang erkent, geeft me in ieder geval toch gelijk.

Boli kan wat mij betreft nog iets hoger mikken dan STVV, daarom niet veel hoger want dan was hij nu wel weg. Daarvoor scoort hij te weinig. Maar Boli moet niet eens scoren om belangrijk te zijn, voor een club als STVV dan. Kijk gewoon naar de wedstrijd tegen Standard en je ziet genoeg. Met cijfers zal je die discussie winnen (hoewel zijn cijfers vorig seizoen ver van slecht waren), maar er is meer dan cijfers alleen. Ik denk dat onze coach ook al ettelijke keren zijn belang heeft benadrukt. En weet je wie dat vorig seizoen ook vaak heeft gedaan? De man die je zelf aanhaalt, Kamada, die toen aangaf dat Boli een belangrijke rol had in veel van zijn doelpunten.

Over Balongo: neen, ik zie het er niet echt in. Jong, akkoord, al is hij ook geen 16 meer. Een goede mentaliteit en werklust? Zeker en vast. Groeimarge? Hopelijk. Maar in al zijn speelminuten dit seizoen samen, hoe vaak is die jongen gevaarlijk geweest? Ik herinner me een poging nipt langs tegen Moeskroen. En voor de rest wat schuchtere pogingen. Ik zie vooral een speler met veel goede wil maar te weinig kwaliteit om op dit niveau en dit moment een impact te maken. Dat is geen schande, zeker niet. Maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling maar een professionele voetbalclub die punten moet pakken. En doelpunten kunnen daar aardig bij helpen. Zaterdag hadden we nog drie dagen verder mogen spelen, gescoord hadden we niet. En dat is een probleem. Want ofwel scoor je zelf, ofwel laat je andere spelers opschuiven of breng je ze in stelling. Balongo doet dat allemaal niet, hij heeft geen gewicht om in de weegschaal te gooien.

Dus ja, met de Suzuki's en Ito's die weldra wel hun opwachting zullen maken, denk ik niet dat Balongo nog veel minuten zal krijgen. Ik verwacht ook niet dat hij ooit effectief een basisspeler zal worden in 1A. Dat durf ik nu al stellen ja. Maar zoals ik al zei, je mag me daar gerust op pakken wanneer hij zich binnen dit en x aantal maanden of jaren alsnog doorzet bij een 1A club. En als dat dan STVV is, heb ik maar al te graag ongelijk. ;)

Dan vind ik een aantal andere jonge spelers meer potentieel hebben: Massoudi en Van Dessel.

En om het nog even over de wedstrijd zelf te hebben (want daar gaat deze topic toch over) post ik nog enkele zinnen uit verschillende kranten. Om maar aan te geven dat hoe "verdienstelijk" die spelers in onze ogen ook zijn, het gewoon te weinig is momenteel. Ik begrijp dan ook niet dat sommige het nog best oké vonden (tenzij je gezien de omstandigheden uitgaat van het ergste). Misschien ben ik dan te veeleisend, maar het mag toch echt wel wat meer zijn.

"STVV en Zulte Waregem serveren 90 minuten lang slappe kost op Stayen. Een povere partij op Stayen verdiende geen winnaar en na 90 minuten stond er dan ook een 0-0 eindstand op het scorebord, waardoor de Kanaries blijven steken op vier punten na vijf speeldagen. Zulte Waregem kon allerminst een verlengstuk breien aan de recente zes op zes. Een woelige busrit bleek de voorbode van een ontzettend teleurstellende wedstrijd op Stayen. Een ultiem slotoffensief van de Kanaries leverde ook geen doelkansen op waardoor het laatste fluitsignaal van ref Verboomen voor menig toeschouwer als een verlossing klonk." (Het Nieuwsblad)

"De wedstrijd zit erop! Na een erg matige pot voetbal delen STVV en Zulte Waregem de punten. Aan beide kanten vielen enkele kansen te noteren, maar uiteindelijk leverden die geen enkel doelpunt op." (Sporza)

"Armoe troef in snikhete Hel van Stayen, met logische 0-0 als gevolg. Een zwak STVV en een nog zwakker Zulte Waregem bleven in de snikhete Hel van Stayen steken op een 0-0-gelijkspel. Met dat punt schiet geen van beide ploegen iets op." (HLN)

"Intussen waren we al ruim voorbij de 80ste minuut en probeerde STVV er nog een laatste offensiefje uit te persen. Verdienstelijk, maar ook niet meer dan dat. 0-0 was een logische uitslag." (HLN)

"Povere wedstrijd met weinig opwindende momenten" (HBVL)
Ik zal nooit een speler uitfluiten .
Denk ge nu echt dat ik de wedstrijd tegen Zulte hoogstaand vond ?
Trouwens zulke wedstrijden worden vaak gespeeld in de JPL
Ik heb alleen gesteld dat deze gehavende ploeg het voortreffelijk heeft gedaan en daarom was deze wedstrijd meer dan ok voor mij ,
temeer omdat zoals gij het wilt Stvv de minst slechte ploeg was .
Ik heb ook nooit ergens beweert dat Balongo een topper is of er één zal worden
Maar beweren dat we niet gewonnen hebben omdat misschien Balongo op het veld stond gaat voor mij toch iets te ver .
Wat betreft de commentaren in de kranten daar kan ik nog mee leven
Maar waarop baseren zij zich dan om Deschat 7 punten te geven ?
Wat Boli betreft verschillen wij inderdaad van mening
Dat hij belangrijk is voor de ploeg is juist , maar de kwaliteiten die jij ziet , zie ik helaas niet .
Als ik dan toch naar de wedstijd tegen Standard moet kijken , was Boli zeker niet de match winnaar , hij gemakkelijk de anti held kunnen worden , tot 2 maal toe verzuimde hij een vrijstaande speler aan te spelen waarna wij nog in moeilijkheden kwamen . Voor de rest had hij niet meer of niet minder aandeel in deze overwinning als alle anderen , het was een goede colectieve prestatie .
De match winnaars waren eigenlijk 3 reserven met 2 klasse flitsen en puik keeperswerk
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

miel schreef:Begrijp me nu niet verkeerd , ik wil Boli zeker niet afvallen , hij is een degelijke speler voor ons , maar ook niet meer dan dat
Kamada , dat was kwaliteit , zet die eens naast Balongo dan krijg je misschien ook een ander verhaal .
Je kan niet zomaar eender welke 2 spelers naast elkaar zetten he.
Kamada is een topspeler voor ons. Maar qua profiel past hij niet naast Balongo.

Wie het nut van een Boli niet ziet voor deze ploeg, die is werkelijk voetbal blind.
Denk je dat Kamada zijn doelpunten vorig jaar enkel alleen aan zichzelf te danken heeft?
Verdedigen doe je als ploeg, maar aanvallen ook hoor.
Boli houdt een verdediging bezig, houdt de bal bij, trekt verdedigers naar zich toe, vecht vooraan in de aanval en creëert zo ruimte voor andere spelers.
Moet hij meer scoren? Ja tuurlijk, volledig mee akkoord.
Maar toch vind ik hem zeker zo belangrijk als Kamada vorig seizoen.
Je weet ook pas wat Boli betekent voor een ploeg als hij er NIET bij is.

De eerste wedstrijd van het seizoen deed Balongo ook zijn best.
Maar wanneer kwam hij pas echt tot zijn recht en kreeg hij de kansen? Juist ja, wanneer Boli was ingevallen.

Boli is wel degelijk een topspeler..................................................voor ons!
Zet daar bv. (een gelukkige en fitte) Suzuki naast, wie brys heel veel kwaliteiten toedicht en je hebt een top voorlijn hier in België.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Franz schreef:
Vouch schreef:
Franz schreef:
Dreke schreef: Ik snap niets van het huidige beleid, dat klopt.
Volgens mij heeft DMM drie belangrijke doelstellingen met STVV:
1. Oefenen in 'voetbalclub besturen' met een kleine club in een klein land waar zowat alles is toegestaan (floue financiële geldstromen, eindeseizoens competitiebeïnvloeding, intense vriendschappen met scheidsrechters, de wet van 78, schuiven met competitiematchen, kunstgras :mrgreen: ...), maar die desondanks voor de onwetende buitenwereld niet zo een slechte reputatie heeft als bijv de Balkan of de landen aan de Oostzee, én die met de Rode Duivels een proper uithangbord heeft. Binnen een paar jaar volgt dan het 'echte werk' in Engeland;
2. Een voetballers-stroom in gang zetten van Aziatische spelers richting de rijkere competities;
3. Via het voetbal in Europa in hun thuislanden in Oost-Azië commerciële deals, partnerships en marketing-campagnes via internet opzetten voor de sites van DMM.

De sportieve resultaten van de club STVV, de commerciële impact in onze regio en het geluk van de supporters... ik denk dat dat hen - in alle rationaliteit - redelijk worst kan wezen.
Kan zijn, ik kan in uw redenering meegaan, maar als ik ergens voor oefen, probeer ik die oefening ook zo goed mogelijk te doen. Welk nut heeft de oefening anders? Anders maak je toch gewoon weer dezelfde fouten als je ergens "voor echt" begint?

Ik denk niet dat je in Engeland pubs moet beginnen sluiten 2 uur na een match, er blijft nog weinig van je pub over vrees ik. Of vraag eens aan Roland wat er gebeurd als je in Engeland totaal geen rekening houdt met je supporters?
(Mijn excuses om door deze STVV-ZW topic heen te fietsen, misschien moet dit verplaatst worden)
Waarschijnlijk ziet DMM dat toch anders en is voor hen de 'oefening' tot nog toe redelijk tot zeer goed aan het verlopen.
Voor ons als supporters is dat moeilijk te vatten omdat wij enkel en alleen naar het sportieve kijken...
Maar voor hen worden de bovenstaande drie doelstellingen goed tot zeer goed ingevuld denk ik:
1. Ongetwijfeld leren ze enorm veel... met dank aan de koppige trainer, de (brave) feedback van media en supporters, de internationale transfersoaps, de kronkels van de KBVB, de Sart, de vrouw van Bezus, ...;
2. Excellente verkoopcijfers met De Norre, Bezus, Tomi, ... en straks Boli + mooie instroom van Aziaten met nu Schmitt, Suzuki, CP15, Ito;
3. Een hele resem deals en partnerships in Zuidoost-Azië. En dankzij Tomi, Kamada, Suzuki, Endo en vooral CP15 niet uit de media te slaan!
Voor het management van DMM lijkt me dit een prima rapport!
En POI, dat lijkt echt geen prioriteit (maar zakken naar 1B, dat zullen ze niet laten gebeuren)...
We moeten er mee leven denk ik: de Japanners zien STVV anders dan wij supporters.
Akkoord, alleen met dat laatste niet. We zijn tot elkaar veroordeeld, zoveel is duidelijk. Maar we moeten onze club niet laten verworden tot een proefproject omdat nu toevallig DMM de baas is. Achter pakweg 15 jaar is er weer een andere baas, en nog 20 jaar later zijn we misschien aan nieuwe baas nr. 3 bezig. Er is maar 1 constante in dat hele verhaal, en dat zijn wij.
Daarin draagt ons vertegenwoordigingsorgaan (Het Verbond) een heel grote verantwoordelijkheid. Zij moeten zoveel mogelijk om de juiste nagels blijven slaan, op die manier "leren" de Japanners ook. Ik las in de krant dat ook zij het moeilijk hebben om in contact te komen, wel, voor het Verbond is het natuurlijk nog 1000 keer makkelijker dan voor een individuele supporter. Waar moet ik vb. Tateishi gaan zoeken, en met welk recht moet ik die man iets gaan verkondigen wat "wij" willen...

Ik weet trouwens niet hoe het uitgedraaid is in de Kanarie, is die echt dicht gegaan om 0:00? Ik ben er gepasseerd om 22:50, toen stond er goed wat volk en op de tribunes hoorde ik toch wel wat protest omtrent de maatregel.
Een kleine 30 jaar geleden had je nog 3 café's én de Kanarieclub, eerst naar Sint-Truiden daarna naar de Brugstraat in Bilzen, pfff man, schone tijd. :mrgreen: Die tijd is spijtig genoeg voorbij.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

De situatie werd vakkundig (voorlopig) ontmijnd middels een paar zalvende woorden, wat gerstenat en gefrituurde snacks na middernacht. People management skills 101. :)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Waren inderdaad schoon tijden, zeker bij de specialere uitlachen...

Sjalen van Genk die midden op het straat verbrand werden, vollebak ambiance, gigantisch veel Bengaals als de bussen vertrokken...

Had al kippenvel toen nog voor de match begon :mrgreen:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 5:STVV-Zulte Waregem (Za 24/8 20.00 uur.)

Bericht door miel »

lakie schreef:
miel schreef:Begrijp me nu niet verkeerd , ik wil Boli zeker niet afvallen , hij is een degelijke speler voor ons , maar ook niet meer dan dat
Kamada , dat was kwaliteit , zet die eens naast Balongo dan krijg je misschien ook een ander verhaal .
Je kan niet zomaar eender welke 2 spelers naast elkaar zetten he.
Kamada is een topspeler voor ons. Maar qua profiel past hij niet naast Balongo.

Wie het nut van een Boli niet ziet voor deze ploeg, die is werkelijk voetbal blind.
Denk je dat Kamada zijn doelpunten vorig jaar enkel alleen aan zichzelf te danken heeft?
Verdedigen doe je als ploeg, maar aanvallen ook hoor.
Boli houdt een verdediging bezig, houdt de bal bij, trekt verdedigers naar zich toe, vecht vooraan in de aanval en creëert zo ruimte voor andere spelers.
Moet hij meer scoren? Ja tuurlijk, volledig mee akkoord.
Maar toch vind ik hem zeker zo belangrijk als Kamada vorig seizoen.
Je weet ook pas wat Boli betekent voor een ploeg als hij er NIET bij is.

De eerste wedstrijd van het seizoen deed Balongo ook zijn best.
Maar wanneer kwam hij pas echt tot zijn recht en kreeg hij de kansen? Juist ja, wanneer Boli was ingevallen.

Boli is wel degelijk een topspeler..................................................voor ons!
Zet daar bv. (een gelukkige en fitte) Suzuki naast, wie brys heel veel kwaliteiten toedicht en je hebt een top voorlijn hier in België.
Vorig seizoen waren wel meer spelers belangrijk voor de ploeg , waarvan Boli er zeker één was
Voor alle duidelijkheid , voor mij moet Boli zeker niet weg , ik zie zeker het nut van Boli voor deze ploeg , maar ik zie ook de tekortkomingen , die de echte voetbal blinden niet willen zien .
Maar vooruit dan ,beloofd ik zal Boli eens met een andere bril bekijken :P
Ik zal bij de volgende niet te missen kansen , of het gebrek aan overzicht mijn ogen dicht knijpen
Als jullie dat dan ook doen met andere spelers hebben we misschien wel meer topspelers …………………………………………. voor ons in huis :lol:
Plaats reactie