Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

Johan schreef:Wat bezielt in godsnaam die trainer, is zowat de zwakste opstelling die je kan erop zetten. Acolatze, De Bruyn,Masoudi, Desmedt (doet niks anders dan breed en naar achter spelen) en dit terwijl je kan beschikken over een aantal intrensieke technisch goede voetbalaankopen.Maar koppige Brys weigert ze te brengen. Daarom is Brys , kent maar 1 systeem, de hoofdschuldige van dit debacle. Zeer zeer zwak.
Koppige Brys gaat één van dees ene post pakken en terecht . Als die man te koppig blijft om systeem en/of basisploeg te veranderen op meerdere plaatsen dan kan ik er goed mee leven dat hij zijne C4 ontvangt.Wie niet inziet dat deze ploeg het niet ver gaat brengen die is stekeblind .Stel uw beste ploeg toch op mijn man en niet " UW lievelingetjes" . :devil:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Pffieuw 't was slecht. Zeker de eerste helft, toegegeven, Waasland stond goed maar dan nog... Enfin, ik vraag mij toch af hoe Waasland veel matchen gaat winnen, hoeveel halve of hele mogelijkheden hebben die nodig om te scoren?

Enfin, een gouden punt, want anders komt Waasland terug tot 3 punten, nu kun je nog steeds omhoog kijken. 4/6 tegen Waasland en Eupen is niet slecht (al hadden we allemaal liever gehad dat de 3-punter thuis werd gepakt). Nu komen er matchen van een andere kaliber, voordeel is dat we dan ook zelf meer ruimte krijgen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Vouch schreef:Pffieuw 't was slecht. Zeker de eerste helft, toegegeven, Waasland stond goed maar dan nog... Enfin, ik vraag mij toch af hoe Waasland veel matchen gaat winnen, hoeveel halve of hele mogelijkheden hebben die nodig om te scoren?

Enfin, een gouden punt, want anders komt Waasland terug tot 3 punten, nu kun je nog steeds omhoog kijken. 4/6 tegen Waasland en Eupen is niet slecht (al hadden we allemaal liever gehad dat de 3-punter thuis werd gepakt). Nu komen er matchen van een andere kaliber, voordeel is dat we dan ook zelf meer ruimte krijgen.
Beveren kwam er bij momenten vlotter door dan ons. Op hun rechterflank combineerden ze niet onaardig. Zo komen ze aan kansen die ze niet kunnen afwerken. Bij ons is voetbal vanop de flanken zo goed als onbestaande ( buiten dat ene knappe doelpunt op Eupen) en kunnen we eigenlijk zo goed als geen uitgespeelde doelkansen creëren. Daarom dat ik in een vorige post schreef dat er geen lijn in zit. Geen system en DAT is de taak van de trainer. Als die dan nog halsstarrig weigert om eventueel anderen spelers te gebruiken, tja......
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Zwakke wedstrijd van de kanaries. Enkel het eerste kwartier van de tweede helft was oké.

Er staan gewoon een aantal spelers op die niet de kwaliteiten hebben voor 1A.

Daarnaast heb je een aantal nieuwkomers met potentieel maar misschien ook niet in het huidige systeem. Ik zie wel iets in die Sousa, maar toch wist die niet goed waar lopen. Suzuki kwam er dan in langs Boli maar ik ben er niet van overtuigd dat die twee complementair zijn.

Boli die trouwens de lijn van tegen Eupen verder trok: te afwezig. Tegen Eupen nog verbloemd door twee doelpunten (en zo toch van goudwaarde), gisteren amper aan de bal. Het moet snel duidelijk worden of en wanneer hij vertrekt voor alle partijen.

Soit, offensief te weinig en defensief werden we toch ook te vaak uit elkaar gecounterd. Garcia en Teixeira halen niet het niveau van vorig seizoen en we missen natuurlijk een Tomiyasu... Sankhon zou ik liever een rij hoger zien maar die luxe hebben we niet.

Soit, Brys heeft werk aan de winkel. We zullen de komende wedstrijden meer ruimte krijgen maar dan moet je wel spelers opstellen die die ruimte durven benutten. Misschien toch toewerken naar een ander systeem in dat geval en een aantal andere jongens in de basis durven zetten. Suzuki zal wel starten volgende week ipv Masoudi bijvoorbeeld. Maar ook De Bruyn is voor mij geen basispion in ieder geval.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
joost
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door joost »

Hoe gaan we die goal in de laatste seconde noemen? Is dat Teixeira-time, Brys-time of Stvv-time?
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

joost schreef:Hoe gaan we die goal in de laatste seconde noemen? Is dat Teixeira-time, Brys-time of Stvv-time?
Hoerenchance-time

BTW: Via Sports Late night: Was het geen handspel van Vukotic op de kopbal van Suzuki? Want waarom krijg ik weer het gevoel dat, als dat binnen twee weken bij Teix gebeurt, dat de bal op de stip gaat?

Want hoe zit dat nu met die regel?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Was mijn eerste reactie ook.

Waarom Wolke uit de basis? De smet vind ik als verdediger minder.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Spelers als Masoudi, De Bruyn en Acolatse komen toch te kort voor 1A. Het is wachten op spelers als Lee denk ik. Verdedigend zijn er niet veel oplossingen en ook voorin wordt het moeilijk om bij blessures of schorsingen Boli en/of Suzuki te vervangen.

De Ridder vind ik tot nu toe wel een aanwinst, alhoewel er op voorhand heel wat twijfels waren.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Wat me gisteren enorm opviel is hoe weinig er bewogen wordt zonder bal. Op een bepaald moment was De Ridder in balbezit en kon die de bal nergens terug inspelen. Hij maakte dat overduidelijk kenbaar met het typische handgebaar.

Er wordt echt teveel vanuit stand gespeeld en zoals de verguisde Brusselmans reeds terecht aangaf, teveel balletje breed en balletje terug naar achter. Vreemd genoeg verklaart Brys dan nog in Voetbalbelgië: "Wij hadden geduldig de breedte van het veld moeten gebruiken om dat blok in beweging te krijgen.". Maar waar zit dan de diepgang in het spel? Op een bepaald moment moet je toch eens die een-twee aangaan en de diepte zoeken!

Ook valt op wat een troef Kamada was in steun van Boli vergeleken met Massoudi nu. Brys moet toch stilaan beginnen inzien dat hij op die positie net als op de positie van De Bruyn een oplossing vindt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

Veel te plat, veel te laat in gang geschoten, veel te weinig doelrijpe kansen. Te veel die het niveau niet aankunnen als Acolatse, De bruyn en Masoudi, veel te laat gewisseld door Brys of gewoon niet zijn sterkste elftal opgesteld. Hij heeft gewoon enkel Maee gewisseld voor De ridder.
Schmidt houdt u recht. Als Beveren zijn counters afmaakt verlies je met 1-3. Waar stonden onze verdedigende middenvelders toen ? Niet op hun juiste positie allesinds
Tegen de rode lantaarn thuis moet je altijd winnen.
Met het drieluik Charleroi-Genk-Kortrijk in het vizier wordt het geen tandje bijsteken maar een half gebit.
Laatst gewijzigd door Jones op 15 sep 2019, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

HET systeem is gewoon irritant vervelend en frustrerend, zwaar op de zenuwen werkend (wanneer gaat er eens iets gebeuren eindelijk?) en daadwerkelijk genant te noemen ...
Het is even enthousiast en snel als den uitleg van Marcske !
Heb de match gevolgd in een café ... De eerste helft was in gezelschap van een 15-tal anderen.
De tweede helft ben ik als enige moedige overgebleven. De dartsblok (15-16-17-18-19-20 en de roos 3x gooien bleek een pak boeiender voor een stuk of 6, de GSM bracht oplossing voor de anderen).

Toen Tex al zijn en ieders frustratie lospoeierde, kwamen enkelen eens naar de herhaling kijken.
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 15 sep 2019, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door miel »

lindoke schreef:Wat me gisteren enorm opviel is hoe weinig er bewogen wordt zonder bal. Op een bepaald moment was De Ridder in balbezit en kon die de bal nergens terug inspelen. Hij maakte dat overduidelijk kenbaar met het typische handgebaar.

Er wordt echt teveel vanuit stand gespeeld en zoals de verguisde Brusselmans reeds terecht aangaf, teveel balletje breed en balletje terug naar achter. Vreemd genoeg verklaart Brys dan nog in Voetbalbelgië: "Wij hadden geduldig de breedte van het veld moeten gebruiken om dat blok in beweging te krijgen.". Maar waar zit dan de diepgang in het spel? Op een bepaald moment moet je toch eens die een-twee aangaan en de diepte zoeken!

Ook valt op wat een troef Kamada was in steun van Boli vergeleken met Massoudi nu. Brys moet toch stilaan beginnen inzien dat hij op die positie net als op de positie van De Bruyn een oplossing vindt.
Wat vooral opvalt is de afwezigheid van een type Desart , hier door velen vergruisd maar hij zorgde vorig seizoen het meest voor diepgang
Wat hij ons heeft gelapt kan ik niet goedkeuren , maar velen waren hem liever kwijt dan rijk .
Het is te hopen voor ons dat er een speler opstaat die de ruimtes wil belopen wil belopen , misschien iets voor Debruyn in een andere rol ?
Of Brys moet zijn systeem aanpassen en 4/3/3 gaan spelen
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

miel schreef:
lindoke schreef:Wat me gisteren enorm opviel is hoe weinig er bewogen wordt zonder bal. Op een bepaald moment was De Ridder in balbezit en kon die de bal nergens terug inspelen. Hij maakte dat overduidelijk kenbaar met het typische handgebaar.

Er wordt echt teveel vanuit stand gespeeld en zoals de verguisde Brusselmans reeds terecht aangaf, teveel balletje breed en balletje terug naar achter. Vreemd genoeg verklaart Brys dan nog in Voetbalbelgië: "Wij hadden geduldig de breedte van het veld moeten gebruiken om dat blok in beweging te krijgen.". Maar waar zit dan de diepgang in het spel? Op een bepaald moment moet je toch eens die een-twee aangaan en de diepte zoeken!

Ook valt op wat een troef Kamada was in steun van Boli vergeleken met Massoudi nu. Brys moet toch stilaan beginnen inzien dat hij op die positie net als op de positie van De Bruyn een oplossing vindt.
Wat vooral opvalt is de afwezigheid van een type Desart , hier door velen vergruisd maar hij zorgde vorig seizoen het meest voor diepgang
Wat hij ons heeft gelapt kan ik niet goedkeuren , maar velen waren hem liever kwijt dan rijk .
Het is te hopen voor ons dat er een speler opstaat die de ruimtes wil belopen wil belopen , misschien iets voor Debruyn in een andere rol ?
Of Brys moet zijn systeem aanpassen en 4/3/3 gaan spelen
Inderdaad Asamoha en De Ridder vindt ik persoonlijk een beetje teveel van hetzelfde op het middenveld, ook van de flanken komt er gewoon te weinig.
Aanvallend steld het allemaal niet veel voor,maar zullen Brijs nog wat tijd geven,heeft heel laat een hele hoop spelers gekregen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

De 1-1 is in feite gestolen, maar tegelijk terecht voor zowat 15 minuten onbestraft tijdrekken van Jackers en co. daarbij geholpen door een soepkieken van een scheids. De essentie is echter dat dit een verschrikkelijk slechte wedstrijd van ons was. Je kan afval in je spel hebben, maar dit was meer afval dan spel. We mogen blij zijn dat Wa-Be er voor doel werkelijk niets van bakte of het had bij de rust al 0-3 kunnen staan. Over het geheel van de match geen uitgespeelde kans, amper een paar aanvallen die naam waardig en geen 5 deftige passen na elkaar. Mijn ogen doen er nog pijn van. Geen enkele speler verdient een voldoende na gisteren, met uitzondering van Schmidt misschien. Voor het overige was het bij iedereen huilen met de pet op. Vooraf hoopte ik op een droge 2-0 of 3-0, dan hadden we na Eupen en Wa-Be kunnen concluderen dat we eindelijk aan ons seizoen begonnen zijn. Nu is de conclusie vooral dat we een ploeg in opbouw/transitie zijn waar nog een hele hoop werk aan is.
Overdrijven is een kunst
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door geelblauw »

Stop met zagen op de trainer. Hij werkt met wat hij nu heeft. Lee, Ito, colombatto en dyrkin zullen er binnenkort wel bij zijn ipv accolatse, de bruin, massoudi. Maar je ziet dat ze nog heel wat moeten leren. Suzuki is zoekende, Sousa al veel beter aangepast, maar nog heel veel werk
Plaats reactie