Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Jacques schreef:Baby zou in deze opstelling volgens mij wel degelijk een verschil kunnen maken, heeft zijn strepen al ruimschoots verdiend, maar goed, Antwerp is een club waar je niet op een correcte manier zaken mee kan doen (Hairemans, De Sart, Baby) dus ik zou komende transferperiodes niet meer in die richting kijken. Ge wordt alleen maar genaaid door een stel witteboordencriminelen. Als je daar in januari weer gaat aankloppen, houden ze u weer aan het lijntje om u finaal op 1 februari weer in uw gezicht uit te lachen. Zelfde verhaal met die twee schijnheilige dikkoppen van Gent trouwens. Gewoon geen zaken meer mee doen. Punt.
Of Acolatse beter zou renderen met een back achter zich durf ik te betwijfelen. Gaan zijn dribbels dan beter zijn? zijn voorzetten? I doubt it. Het is bovendien een discussie over het geslacht der engelen. We hebben geen deftige klassieke backs links en rechts en dus zijn we uitgepraat. Het was afgelopen zaterdag overigens al beter/minder slecht toen hij op links ging spelen.
Sorry , maar ik begrijp niet goed hoe Baby wel degelijk het verschil zou kunnen maken , wil je me dat eens uitleggen aub waarop dat gebaseerd is ?
Als het aantal selecties in de JPL de norm is heeft hij inderdaad al strepen verdiend , maar voor een 30 jarige met zijn statistieken heeft hij volgens mij maar weinig het verschil kunnen maken , die paar fantastische raids blijven hangen , als dat de referenties zijn om hier een meerwaarde te zijn zullen we nooit hoger op geraken
Wij hebben inderdaad geen klassieke backs , gelukkig maar zou ik zeggen , in het huidig voetbal zou dat zeer vreemd zijn .
Mij gaat het eerder om de positie , en de veldbezetting noem het voor mijn part een dubbele flank met een wisselwerking , die posities kunnen eventueel perfect ingevuld worden door Botaka op rechts en Garcia op links en dan Tex en Shankon centraal
Voor Tex zou dat ook een betere oplossing zijn want in de 3 mans defensie worden we toch te veel in de rug gepakt .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

miel schreef:
Jacques schreef:Baby zou in deze opstelling volgens mij wel degelijk een verschil kunnen maken, heeft zijn strepen al ruimschoots verdiend, maar goed, Antwerp is een club waar je niet op een correcte manier zaken mee kan doen (Hairemans, De Sart, Baby) dus ik zou komende transferperiodes niet meer in die richting kijken. Ge wordt alleen maar genaaid door een stel witteboordencriminelen. Als je daar in januari weer gaat aankloppen, houden ze u weer aan het lijntje om u finaal op 1 februari weer in uw gezicht uit te lachen. Zelfde verhaal met die twee schijnheilige dikkoppen van Gent trouwens. Gewoon geen zaken meer mee doen. Punt.
Of Acolatse beter zou renderen met een back achter zich durf ik te betwijfelen. Gaan zijn dribbels dan beter zijn? zijn voorzetten? I doubt it. Het is bovendien een discussie over het geslacht der engelen. We hebben geen deftige klassieke backs links en rechts en dus zijn we uitgepraat. Het was afgelopen zaterdag overigens al beter/minder slecht toen hij op links ging spelen.

Sorry , maar ik begrijp niet goed hoe Baby wel degelijk het verschil zou kunnen maken , wil je me dat eens uitleggen aub waarop dat gebaseerd is ?
Als het aantal selecties in de JPL de norm is heeft hij inderdaad al strepen verdiend , maar voor een 30 jarige met zijn statistieken heeft hij volgens mij maar weinig het verschil kunnen maken , die paar fantastische raids blijven hangen , als dat de referenties zijn om hier een meerwaarde te zijn zullen we nooit hoger op geraken

Wij hebben inderdaad geen klassieke backs , gelukkig maar zou ik zeggen , in het huidig voetbal zou dat zeer vreemd zijn .
Mij gaat het eerder om de positie , en de veldbezetting noem het voor mijn part een dubbele flank met een wisselwerking , die posities kunnen eventueel perfect ingevuld worden door Botaka op rechts en Garcia op links en dan Tex en Shankon centraal
Voor Tex zou dat ook een betere oplossing zijn want in de 3 mans defensie worden we toch te veel in de rug gepakt .
Je geeft het antwoord zelf. Baby is vier seizoenen basisspeler bij Charleroi en Antwerp, was daarin telkens goed voor een handvol goals en assists die er mee voor gezorgd hebben dat hij de laatste drie jaar PO1 gespeeld heeft. Die raids over langere afstand die blijven hangen, is net wat we nodig hebben op die positie, aangezien ze vaak van verder moeten komen in een systeem met enkele flanken. Alles in acht genomen zijn dat betere referenties dan het gros van onze kern, zeker onze flanken.
In alle eerlijkheid ben ik bereid enig voorbehoud aan te tekenen bij zijn volume en verdedigend positiespel, maar hij bezit volgens mij wel de intrinsieke kwaliteiten die nodig zijn om het op die positie beter te doen dan Acolatse.
Overdrijven is een kunst
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Ik lees hier allerlei mogelijke verklaringen:
- Masoudi en De Bruyn (bij uitbreiding Acolatse en Botaka) zijn te zwak voor 1A
- Het systeem deugt niet
- Brys moet dringend de aanwinsten opstellen
- ...

Wat ik heb gezien heb zaterdag in een complete off-day, van de hele ploeg, waarbij het vooral misliep in de passing. GIGANTISCH veel onzorgvuldigheden. Verdronken Masoudi en De Bruyn mee ? Het zal nog niet zijn maar Asamoah, Garcia, Sankhon (die heeft echt zijn niveau nog niet terug) en Teixeira waren voor mij minstens even slecht. De Ridder begon nog goed maar zakte daarna toch vrij spectaculair mee weg, en bood te weinig oplossingen. Algemeen waren er geen of weinig oplossingen centraal op het middenveld. Ik vond de invalbeurten van Sousa en Suzuki nu ook niet meteen om over naar huis te schrijven.

Brys paste tijdens de rust zijn systeem toch wel wat aan - het was geen echte 4-4-2 maar het leek er toch vaak op. In het begin van de tweede helft wat beterschap met een aantal goede actief van Acolatse (!), maar dat zijn er precies al een deel vergeten. Maar akkoord, zowel Acoltase als later Botaka konden Boli alleen voor de keeper brengen met een relatief simpele bal - maar dat liep, volledig naar het beeld van de match, helemaal mis.

Waar ik wel mee akkoord ga, is dat we een probleem hebben qua balvastheid. Bezus, Kamada die de bal vraagt rond de middencirkel, kan wegdraaien en de rest van de ploeg helpt voetballen en de verdediging van de tegenstander in problemen brengt, dat type speler heb ik nog niet gezien in deze selectie, en ik vraag mij af of er zo een profiel tussenzit. Ook achterin zit het nog niet goed.

Enfin, ik vertrouw nog altijd op Brys - ondanks dat het niet "draait" zoals vorig jaar. Hoe kan dat ook... Toen moest ge eigenlijk enkel Kamada inpassen vanaf eind augustus - nu is het, inclusief blessures, minstens een speler of 4 - 5. Brys heeft zelf al aangegeven dat het systeem niet heilig is als er betere oplossingen zijn, maar eerlijk gezegd zie ik niet echt sterke (echte) backs in de selectie - wel een aantal spelers die op de flank kunnen staan in een 3-5-2. Bovendien kom je dan met 2 centrale middenvelders - daar lijkt me nu wel het schoentje te wringen op het moment.

By the way:
De laatste goede voorzet van Acolatse, dat was trouwens vorige week zijn assist tegen Eupen :roll: :roll:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Henri is de man schreef: ...
By the way:
De laatste goede voorzet van Acolatse, dat was trouwens vorige week zijn assist tegen Eupen :roll: :roll:
Die was van Sankhon. :oops:
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

Marc Brys zegt tegen iedereen die het horen wil dat de nieuwkomers op tactisch en /of fysiek vlak niet klaar zijn voor een plaats in de basis of zelfs op de bank ......wel dan zou ik toch de voorkeur geven om echte veldtrainingen te geven in plaats van een 2 daagse teambuilding te organiseren . :o
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

STimVV schreef:
Henri is de man schreef: ...
By the way:
De laatste goede voorzet van Acolatse, dat was trouwens vorige week zijn assist tegen Eupen :roll: :roll:
Die was van Sankhon. :oops:
Oeps :-) Excuus. Zonder assist dan maar, maar zijn wedstrijd op de rechterkant was wel goed.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Jacques schreef:
miel schreef:
Jacques schreef:Baby zou in deze opstelling volgens mij wel degelijk een verschil kunnen maken, heeft zijn strepen al ruimschoots verdiend, maar goed, Antwerp is een club waar je niet op een correcte manier zaken mee kan doen (Hairemans, De Sart, Baby) dus ik zou komende transferperiodes niet meer in die richting kijken. Ge wordt alleen maar genaaid door een stel witteboordencriminelen. Als je daar in januari weer gaat aankloppen, houden ze u weer aan het lijntje om u finaal op 1 februari weer in uw gezicht uit te lachen. Zelfde verhaal met die twee schijnheilige dikkoppen van Gent trouwens. Gewoon geen zaken meer mee doen. Punt.
Of Acolatse beter zou renderen met een back achter zich durf ik te betwijfelen. Gaan zijn dribbels dan beter zijn? zijn voorzetten? I doubt it. Het is bovendien een discussie over het geslacht der engelen. We hebben geen deftige klassieke backs links en rechts en dus zijn we uitgepraat. Het was afgelopen zaterdag overigens al beter/minder slecht toen hij op links ging spelen.

Sorry , maar ik begrijp niet goed hoe Baby wel degelijk het verschil zou kunnen maken , wil je me dat eens uitleggen aub waarop dat gebaseerd is ?
Als het aantal selecties in de JPL de norm is heeft hij inderdaad al strepen verdiend , maar voor een 30 jarige met zijn statistieken heeft hij volgens mij maar weinig het verschil kunnen maken , die paar fantastische raids blijven hangen , als dat de referenties zijn om hier een meerwaarde te zijn zullen we nooit hoger op geraken

Wij hebben inderdaad geen klassieke backs , gelukkig maar zou ik zeggen , in het huidig voetbal zou dat zeer vreemd zijn .
Mij gaat het eerder om de positie , en de veldbezetting noem het voor mijn part een dubbele flank met een wisselwerking , die posities kunnen eventueel perfect ingevuld worden door Botaka op rechts en Garcia op links en dan Tex en Shankon centraal
Voor Tex zou dat ook een betere oplossing zijn want in de 3 mans defensie worden we toch te veel in de rug gepakt .
Je geeft het antwoord zelf. Baby is vier seizoenen basisspeler bij Charleroi en Antwerp, was daarin telkens goed voor een handvol goals en assists die er mee voor gezorgd hebben dat hij de laatste drie jaar PO1 gespeeld heeft. Die raids over langere afstand die blijven hangen, is net wat we nodig hebben op die positie, aangezien ze vaak van verder moeten komen in een systeem met enkele flanken. Alles in acht genomen zijn dat betere referenties dan het gros van onze kern, zeker onze flanken.
In alle eerlijkheid ben ik bereid enig voorbehoud aan te tekenen bij zijn volume en verdedigend positiespel, maar hij bezit volgens mij wel de intrinsieke kwaliteiten die nodig zijn om het op die positie beter te doen dan Acolatse.
Hola , sta me toe te twijfelen of dat Baby vier seizoenen basis speler is , bij Antwerp alles sinds niet en zal hij er geen meer zijn .
Inderdaad hebben wij die lange raids nodig , maar jij doet bijna of Baby daarin grossiert , en dat hij alleen er voor gezorgd heeft dat er PO 1 werd gespeeld ,trouwens daar hadden 2 spelers die hier zijn weggejaagd ook hun aandeel in .
Hier zijn er al met betere statistieken afgeschoten , die van Baby vind ik echt niet indrukwekkend en hij is al 30 jaar , veel beter gaat het niet meer worden
Het is niet moeilijk om momenteel betere referenties te hebben dan het gros van onze kern , meer dan 50 %van de kern heeft nog niet kunnen of mogen spelen en 30 % zijn beloften .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Ja pfff, of het nu specifiek Baby moest zijn.... Ik denk alleszins dat het wel duidelijk is dat Acolatse wat tijd in de luwte nodig heeft, laat ons zeggen, om zijn beste vorm terug te vinden. Het zou dan ook handig zijn moest er een alternatief voor handen geweest zijn. Baby was volgens enkele media een optie, maar laat ons niet vergeten dat er wel heel veel namen genoemd zijn die hier uiteindelijk toch niet stonden.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

In de winter komt Yuta Koike terug.

Snelle linkerverdediger die bepaalde stilstaande fases bij Kashima neemt.

Speelt daar alles buiten de AFC.


Ergo: probleem waarschijnlijk opgelost voor de linkerkant
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

We hoeven Brys niet af te kraken, zeker niet maar er mag wel kritiek zijn op de volgens mij nutteloze wissels op de rechterflank waar zowel Acolatse, Botaka en Souza geposteerd stonden.
Het probleem lag niet daar maar centraal op het middenveld.
Asamoah en De Ridder speelden meer lateraal en achteruit en positioneel practisch naast elkaar stonden wat niet nodig was.
Er ontbreekt echt de nodige middenvelder die de snelle omschakeling cenraal kan maken.
Dan vraag ik me toch af of een Souza evt deze positie kan innemen.
Je kan toch moeilijjk ieder week verkondigen dat hij potentieel heeft en iedere week verbetert en conditioneel klaar is maar hij posteert hem wekelijks op de bank.
In tegenstelling tot De Ridder die wel klaar is alhoewel de man zijn peil bij de beloften van Lokeren op eersteklasse niveau krijgt.
Enfin je moet toch wel eens de nieuwe spelers zich laten bewijzen dat ze hun transfers waard zijn.
Colombatto, Lee, Konate, Suzuki en Ito zouden naar hun aangekondigd talent stilaan ingebracht moeten worden want wat we tot nu toe voorgeschoteld kregen is een mager beestje.
Duelskracht en inzet, met lef spelen, aanvallen, het ontbreekt op dit moment allemaal.
Dus veranderen zonder meer
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

En als jullie twijfels hadden over Baby kan ik gerust stellen dat hij 4 klasse sterker is dan Desmet
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Timme »

STVV-fan schreef:In de winter komt Yuta Koike terug.

Snelle linkerverdediger die bepaalde stilstaande fases bij Kashima neemt.

Speelt daar alles buiten de AFC.


Ergo: probleem waarschijnlijk opgelost voor de linkerkant
Met Brys gesproken na tvl sportcafé. Koike zou geen eigendom meer zijn. Verkocht voor een veelvoud.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Timme schreef:
STVV-fan schreef:In de winter komt Yuta Koike terug.

Snelle linkerverdediger die bepaalde stilstaande fases bij Kashima neemt.

Speelt daar alles buiten de AFC.


Ergo: probleem waarschijnlijk opgelost voor de linkerkant
Met Brys gesproken na tvl sportcafé. Koike zou geen eigendom meer zijn. Verkocht voor een veelvoud.
Danku voor de info!

Spijtig! Maar achja, als ze een mooie cent eraan hebben overgehouden, geen enkel probleem
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Jean-Paul schreef:....Asamoah en De Ridder speelden meer lateraal en achteruit....
Dit is al weken het geval door gebrek aan deftige aanspeelpunten. Massoudi en De Bruyn lopen verkeerd en soms op de verkeerde momenten. Dan krijg je het idee dat ze niet genoeg lopen omdat ze blijven stilstaan op het moment dat ze de loopactie wel moeten maken. En andersom zodat onnodige energie verbruikt wordt. Massoudi is iemand die erg veel beweegt maar het niet slim doet waardoor zijn rendement erg laag blijft.

Spijtig want Ik denk als de coach hem dat kan aangeleerd krijgen Massoudi wel een revelatie kan worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Gisteren Salzburg zien spelen, wat een verademinng, snel, rechtdoor en geen gebrei en naar achter of breed.
Dat is voetbal waar je de tribunes gevuld krijgt.
Plaats reactie