Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

kenniksvanvoetbal schreef:Heb vandaag de wedstrijd nog eens opnieuw op tv bekeken ,conclusie is dat iedereen zonder uitzondering rotslecht was.
Nog slechter dan dat ik ze gisterenavond vond ,de beleving "Live" is toch nog net iet anders. Ondanks de inzet van een DeBruyn ,Masoudi,Acolatse,Botaka,De ridder....
neen ,nog maar eens flink door de mand gevallen ... dan mag Brys sommigen van hen alle weken op een voetstuk zetten. Bedroevend ! Bovendien speelde ganse verdediging ook nog eens gewoon slecht zonder uitzonderingen.Ook onze Topspits kon zich enkel laten zien of laten vermelden door
buiten spel te lopen voor het overige niet in het stuk voorgekomen. Hopelijk een collectieve offday ,alhoewel ik weet dat er van sommige
"voorlopige " basisspelers niets meer kan verwacht worden, deze zullen zichzelf dan wel uit de ploeg spelen zeker . Anderzijds is het duidelijk dat
er niet resoluut voor de nieuwkomers gekozen word door Brys wegens nog niet klaar. Na de match twee keer gezien te hebben vraag ik me af of je uberhaupt klaar moet zijn voor zulke prestatie.

Volgende week beter ...slechter zal nog moeilijker zijn. Zeker na wat frisse zeelucht :cool:
Masoudi, dat is nog te vroeg. Die moet beginnen met body te kweken en hij moet invalbeurten krijgen ipv direct ganse matchen. Daar zit iets in, maar om nu al een ploeg te dragen op die positie...

De Bruyn, ik blijf erbij, dat is een goeie speler voor 1B (middenmoot), maar niet voor 1A. Niet vergeten, hij wordt 2 keer mooi vrij gezet in de carré in de eerste helft maar legt de bal dan af in het ijle. Geef die 2 ballen aan Bezus en dat worden 100 % kansen, zo niet doelpunten. Heel belangrijke momenten waren dat. Want kom 1-0 voor (het mag dan nog heel onverdiend zijn), dan moet Waasland komen... Laat dat het verschil zijn met andere matchen van Waasland. Daarin waren ze ook niet superslecht, tot het moment dat ze achter komen. Eens ze uit hun schulp moeten komen en ruimte moeten geven aan de tegenstander, zijn ze heel kwetsbaar.

Acolatse, een goed seizoen bij Westerlo en sindsdien niets meer. Eén goede actie zaterdag en dan loopt Boli nog in de weg ook, voor de rest mee verzuipen met de rest.

Botaka, ik weet niet in welke mate hij fit is. Hij begon goed aan de tweede helft (laat ons zeggen tot aan de 0-1), maar daarna nog weinig gezien.

Het grote probleem is dat Acolatse en Botaka (samen met Texeira) de mannen geworden zijn die de ploeg moeten dragen, zij moeten de ploeg vooruit stuwen. Maar enkel Texeira kan dat, en hij kan dat ook niet meer zoals 2 jaar geleden...

Alleen De Ridder vind ik niet dat in het rijtje thuis hoort. Pas op, ik was/ben heel sceptisch over die transfer. Maar zonder hem was het zaterdag helemaal een ramp geworden. De man was heel aanwezig, maar er moet ook een aanspeelpunt zijn vooraan, natuurlijk. (Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat hij een wereldmatch speelde, passing moet nog veel beter, maar zet een goede aanvallende middenvelder (Lee?) langs hem en je kunt nog veel plezier hebben aan De Ridder.)

Over Brijs, ja, hij heeft voor mij nog altijd heel veel krediet, maar goed dat we die man hebben. Maar hij had zaterdag wat meer van zijn principes mogen afwijken en een Ito of onze Amerikaan een kans mogen geven. Je zag na een half uur al dat het niets ging worden Massoudi, maar ja, je kan natuurlijk ook geen 10 spelers vervangen.

Ah ja, ik hoor niets meer over Schmidt? Die man is bezig met veel mensen lik op stuk te geven.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Louis XIV schreef:
fruitboerke schreef:
de Jos schreef:
fruitboerke schreef:Brys moet niet blijven lullen over de nieuwkomers die zogezegd niet klaar zijn . Stop toch met die zever te verkopen man. Alsof die mannen pas van dit jaar voetballen . Dat zijn godverdomme profvoetballers die in Italie , Amerika en Duitsland gevoetbald hebben hé en niet bij Kortessem of Wellen.STVV is Real Madrid niet en profspelers van het kaliber Ito , Lee , Durkin , Sousa en Colombatto zijn volgens Brys niet klaar om een Massoudi , de Bruyn of andere Acoladzes te vervangen. :zot: Dikke zever is dat.
Sorry, maar dit vind ik een heel bedenkelijke reactie. Er zijn echt honderden reden denkbaar waarom op papier heel goede spelers op een bepaald moment in hun carriere niet meteen presteren zoals men zou mogen verwachten op basis van hun statistieken uit het verleden.

Als ge zo'n spelers terug op niveau krijgt, dan heb je als staff goed gewerkt. Lukt dat niet, dan ligt het niet per se aan de staff hoor.
Niet presteren ? Hoe kan je weten dat ze niet presteren als je ze niet opstelt of inbrengt. Zo een Durkin of Colombatto en Souza die hebben niet stilgelegen he het voorbije jaar . Deze spelers hebben gewoon meegedaan bij hun vorige ploegen en ik zeg het nogmaals het zijn profspelers geen amateurs dus dat fabeltje over conditionele achterstand en wennen aan het systeem en andere bullshit daar moet Brys bij mij niet mee afkomen.Ze trainen dagelijks op tactiek en looplijnen en of dat nu eerste klasse is of 2 de provinciale . Na een aantal trainingen moet een profspeler die naam waardig in staat zijn om mee te draaien in gelijk welk systeem dat zijn trainer voor ogen heeft en daar heb je geen weken voor nodig zoals Brys wil laten uitschijnen.Ze hebben niks anders te doen den hele dag. komaan he.
Per ongeluk op de vind ik leuk button gedrukt- gij fruitboer, Marc den trainer laat ons het daarbij houden...gij, Brusselmans en nog een paar snullen kunnen nogal zeiken over den trainer zenne...hij is baas en weet met welk materiaal hij van start kan gaan; t’is niet omdat ge kunt sjotten dat ge daarom rijp zijt om in team mee te draaien
Jongens toch, aan Brys ligt het echt niet, uw bestuur is de fout dat ge deze achterstand hebt, basta
Natuurlijk is het bestuur in de fout gegaan , enkele transfers dienden eerder te gebeuren , daar is iedereen het over eens
Maar die kritische noot roept Brys vooral over zichzelf af , ik hoor nu al weken dat de nieuwkomers er niet klaar voor zijn , het is zijn taak en die van de staf om hen klaar te stomen , desnoods moet Brys zijn systeem aanpassen aan de kwaliteiten van de spelers , niet andersom
Acolatse is daar een schoolvoorbeeld van , die kan dat niet wat er nu van hem gevraagd wordt , die heeft andere kwaliteiten , waar we nog van op zouden kijken wanneer hij op zijn kwaliteiten wordt uitgespeeld ,
De Ridder heeft ook geen voorbereiding meegemaakt , zat zelf in de b-kern op een bepaald moment bij Lokeren , en hij steekt er zelfs bovenuit
Ik kan mij echt niet voorstellen dat geen enkele nieuwkomer geen basis conditie heeft .
Niet geschoten is nooit raak , wij dwingen veel te weinig kansen af tov vorig seizoen , we kunnen ze niet eens missen :lol:
En dan is dat horizontaal voetbal , zonder enige vorm van diepgang , echt wel zielig temeer omdat de spelers die nu op het veld staan dat ook niet kunnen uitvoeren .
Laatst gewijzigd door miel op 16 sep 2019, 10:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Franz »

Brys wil zijn systeem spelen én Brys wil dat de spelers zijn systeem spelen.
En dan is hij wel eens blind voor de werkelijkheid...
Tegen Gent de laatste match van verleden seizoen was het zelfmoord om vast te houden aan het systeem tegen de overmacht op het middenveld.
Dit weekend tegen Waasland-Beveren zou het ook veel meer gerendeerd hebben om enkele van de nieuwe aanvallende spelers met een surplus aan individuele klasse te brengen in de plaats van de spelers die al langer in het systeem meedraaien.
Dan breng je bijvoorbeeld Ito en Suzuki van bij de start op de plaats van De Bruyn en Massoudi, en laat je die twee Japanners maar puur op hun individuele klasse het verschil maken, los van de looplijnen en het systeem...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

De grote vraag is natuurlijk: hoe goed zijn al die mannen die we graag aan het werk willen zien? Ito, Lee, Durkin, Colombatto...
Anderzijds: kunnen ze echt slechter zijn dan spelers die gewoon duidelijk het niveau niet aankunnen zoals De Bruyn, Massoudi (heeft potentieel maar moet nog groeien), Acolatse (of toch niet op die positie)?

Schmidt doet het inderdaad prima en heeft er mee voor gezorgd dat we een puntje pakken. Toch vind ik nog altijd dat hij vaak nogal onstuimig uit doel komt en daardoor de tegenstander gemakkelijk kan scoren. Ook dat doelpunt tegen Beveren vanuit een toch wel schuine hoek was daar een voorbeeld van. Maar dat het een serieuze upgrade is tov Pirard is een understatement.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Franz »

Tompie schreef:De grote vraag is natuurlijk: hoe goed zijn al die mannen die we graag aan het werk willen zien? Ito, Lee, Durkin, Colombatto...
Anderzijds: kunnen ze echt slechter zijn dan spelers die gewoon duidelijk het niveau niet aankunnen zoals De Bruyn, Massoudi (heeft potentieel maar moet nog groeien), Acolatse (of toch niet op die positie)?

Schmidt doet het inderdaad prima en heeft er mee voor gezorgd dat we een puntje pakken. Toch vind ik nog altijd dat hij vaak nogal onstuimig uit doel komt en daardoor de tegenstander gemakkelijk kan scoren. Ook dat doelpunt tegen Beveren vanuit een toch wel schuine hoek was daar een voorbeeld van. Maar dat het een serieuze upgrade is tov Pirard is een understatement.
Ik denk dat we er echt wel mogen van uit gaan dat Ito, Lee, Colombatto meer kunnen brengen dan (op dit moment) De Bruyn, Massoudi, Balongo.
Als dat niet zo is dan is onze scouting WERKELIJK bedroevend.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Tompie schreef:De grote vraag is natuurlijk: hoe goed zijn al die mannen die we graag aan het werk willen zien? Ito, Lee, Durkin, Colombatto...
Anderzijds: kunnen ze echt slechter zijn dan spelers die gewoon duidelijk het niveau niet aankunnen zoals De Bruyn, Massoudi (heeft potentieel maar moet nog groeien), Acolatse (of toch niet op die positie)?

Schmidt doet het inderdaad prima en heeft er mee voor gezorgd dat we een puntje pakken. Toch vind ik nog altijd dat hij vaak nogal onstuimig uit doel komt en daardoor de tegenstander gemakkelijk kan scoren. Ook dat doelpunt tegen Beveren vanuit een toch wel schuine hoek was daar een voorbeeld van. Maar dat het een serieuze upgrade is tov Pirard is een understatement.
Schmidt is tot nog toe de enige die punten pakt , zonder overdrijven minstens 4 in zijn ééntje
Voor mijn part mag hij nog wat onstuimiger uit zijn doel komen :lol:
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Smurf »

Lee was niet speelgerechtigd, dus daar moeten we het niet over hebben.
Over Colombatto zei Brys dat hij 'm nog niet aan het werk gezien had, wegens interlandverplichtingen. Voor die speler was de interlandbreak dus niet nuttig wat STVV en Brys betreft.
Suzuki gaat hij echt wel laten spelen. hij wil die heel graag samen met Boli laten spelen. Maar hoe fit is die kerel op dit moment? Blessureleed, heimweeleed... Begon dus (waarschijnlijk terecht) op de bank.
Ito zat op de bank, die had ik nu wel graag al aan het werk gezien.
Het klopt wel dat Brys niet snel nieuwe spelers brengt, maar bij het merendeel is dat ook wel met een reden.

De Ridder (die volgens velen hier nutteloos ging zijn) bracht hij wel meteen. En die heeft wel een voorbereiding gehad bij Lokeren want hij speelde de eerste competitiematch. Verzeilde dan in de B-kern, maar laat nu toch zien dat hij bij ons nog best mee kan.

Ik hoop dat Lee, Suzuki, Ito, Colombatto... de komende weken veel spelen en direkte meerwaardes zijn. Want inderdaad De Bruyn, Acolatse,... Daar gaan we niet veel verder mee komen op dit moment. Ook De Smet vind ik voorlopig niet geweldig.
Als het meerwaardes blijken en Brys kan die vier inpassen, zou het wel redelijk moeten zijn.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Bij de eerder genoemde namen mag ook gerust Boli genoemd worden, of mag dat niet hier, zonder dat ik het hater-predikaat opgespeld krijg ?
In 1 (!!!) van de 7 (6 eigenlijk dat hij meedeed) matchen maar gescoord !!!
DE belangrijkste speler volgens Brys en velen hier, maar ik zie er nie al te veel van allemaal !!!
Volgens de kwaliteiten die hij en entourage zichzelf toedicht, en Brys die vol meegaat, mag het dan nie ietske meer zijn ?
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 16 sep 2019, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Tompie schreef:De grote vraag is natuurlijk: hoe goed zijn al die mannen die we graag aan het werk willen zien? Ito, Lee, Durkin, Colombatto...
Anderzijds: kunnen ze echt slechter zijn dan spelers die gewoon duidelijk het niveau niet aankunnen zoals De Bruyn, Massoudi (heeft potentieel maar moet nog groeien), Acolatse (of toch niet op die positie)?

Schmidt doet het inderdaad prima en heeft er mee voor gezorgd dat we een puntje pakken. Toch vind ik nog altijd dat hij vaak nogal onstuimig uit doel komt en daardoor de tegenstander gemakkelijk kan scoren. Ook dat doelpunt tegen Beveren vanuit een toch wel schuine hoek was daar een voorbeeld van. Maar dat het een serieuze upgrade is tov Pirard is een understatement.
Er is inderdaad een verschil met vb. een Mignolet op die kans van Cercle dit weekend. Die blijft rustig en maakt zich heel breed, Schmidt komt daar mss wat brut uit. Maar goed, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat De Smet daar als een kadet staat te verdedigen op die fase. Gewoon bij Dierickx blijven en er is geen probleem.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

miel schreef:
Tompie schreef:
Schmidt doet het inderdaad prima en heeft er mee voor gezorgd dat we een puntje pakken. Toch vind ik nog altijd dat hij vaak nogal onstuimig uit doel komt en daardoor de tegenstander gemakkelijk kan scoren. Ook dat doelpunt tegen Beveren vanuit een toch wel schuine hoek was daar een voorbeeld van. Maar dat het een serieuze upgrade is tov Pirard is een understatement.
Schmidt is tot nog toe de enige die punten pakt , zonder overdrijven minstens 4 in zijn ééntje
Voor mijn part mag hij nog wat onstuimiger uit zijn doel komen :lol:
Daar moet hij toch ook gewoon uitkomen? Je kan daar als keeper toch niet op je lijn blijven staan? En als je uitkomt moet je het met volle overtuiging doen.
Ik zag daar eerlijk gezegd geen graten in. In zo één-op-één situatie heeft Schmidt in +- 2 op 3 van de gevallen gered. Dus ik denk echt wel dat dit de juiste manier is. Het kan altijd wel gebeuren dat een speler alsnog ergens een gaatje vindt. Deze was nu heel netjes verste paal binnen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

Het grootste probleem is niet het systeem, maar de invulling, de kwaliteit die je brengt in dat systeem.
Vorig seizoen speelden we het zelfde systeem en toen was wel iedereen lovend. Opbouwend voetbal van achter uit, aanvallend voetbal.
Dit jaar komt dit minder tot uiting, maar dit ligt vooral aan de kwaliteit van de spelers.
Met Tomiyasu is er achteraan toch een belangrijke pion weg. Eentje die eigenlijk niet degelijk is vervangen. Sankhon zie ik liever op het middenveld en De Smet/Janssens zijn niet van het niveau Tomiyasu. Daarnaast halen ook Tex en Garcia voorlopig hun niveau van vorig seizoen niet.
Op de flanken zit je al langer met een probleem. Botaka houdt nog enigszins stand, maar Acolatse komt hopeloos te kort. Zijn eerste balcontrole of pas in deze wedstrijd was al onmiddellijk dramatisch.
In het middenveld heb je nu De Ridder, maar ook al brengt hij iets meer balvastheid, ik ben voorlopig geen fan. Het gaat te traag, kapt in 90% van de gevallen zich vrij, als hij de bal krijgt toegespeeld, maar..... naar achteren. Hierdoor kan je niet snel genoeg voetballen.
De Bruyn vond ik de eerste wedstrijden degelijk, maar de laatste wedstrijden zakt hij weg. Te weinig opvallend op een zeer belangrijke positie. Idem voor Masoudi.
Er wordt te weinig 'gedurfd'. De moeilijkere ballen worden niet gegeven, omdat de makkelijke al fout lopen.
Dit ligt puur aan kwaliteit. En zo kan je niet het gewenste niveau halen dat nodig is.
Dan moet je inderdaad gaan kijken om andere spelers te brengen.
Maar het moet ook doenbaar zijn. Dan bedoel ik, spelers die nieuw zijn, die zich moeten aanpassen aan de club, aan de medespelers, aan de trainer, aan het niveau, aan de tactiek, aan de taal, aan het land enzovoort. Dat is niet altijd even makkelijk. Zeker niet als je dan nog es bijna heel de week weg bent voor interlandvoetbal. En dat breng je best geleidelijk, want anders is een speler die op termijn wel een meerwaarde kan betekenen al afgeschreven voor hij effectief goed begonnen is.
En welk systeem je speelt moet je gaan afwegen tegen welke spelers je hebt. Spelers die klaar zijn wel te verstaan. Ito, Sousa en Lee gaven zelf al aan dat ze aanpassingstijd nodig hebben/hadden. Als ze al speelgerechtigd waren...
Ook de volgende weken zal je nog moeten bouwen en zoeken. Dat is onvermijdelijk en dat zal onvermijdelijk nog tot puntenverlies leiden.
Maar dat is de fout van het bestuur. Door de late transfers liggen we enorm achter op schema.

---------------------------------------------------------------------------------- Schmidt ---------------------------------------------------------------------------

--------------------- Botaka --------------------------- Sankhon ----------------------------------- Teixeira ------------------------- Garcia ------------------

-------------------------------------------------------------- Colombatto --------------------- Asamoah ---------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------- Lee -----------------------------------------------------------------------------

------------------------ Sousa ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ito ----------------

--------------------------------------------------------------------------------- Boli/Suzuki -------------------------------------------------------------------------

Dit lijkt mij momenteel de sterkst mogelijke opstelling, naar de kwaliteiten van de spelers.
Maar of iedereen er klaar voor is, dat weet ik niet. Ik ben de trainer niet. Ik zie geen trainingen, ik loopt niet dagelijks rond op de club, ik praat niet met de spelers.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door tweety »

positioneel verdedigend lieten ze toch ook serieuze steken vallen.
Chance dat Beveren echt niet veel voorstelt, want anders was de uitslag heel anders geweest.

Het kan niet zijn dat je door 1 slechte inspeelpas, ineens een counter 4 tegen 1 om je oren krijgt.
Meer dan eens was er centraal geen enkele dekking.
Dat moet echt anders, want anders kan het de volgende matchen wel eens pijnlijk worden.

Dat midden veld is echt niet goed genoeg voor 1A momenteel. De ridder - debruyn - Massoudi - Asamoah.
Ik mis hier een verdedigende middenvelder.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

tweety schreef: Dat midden veld is echt niet goed genoeg voor 1A momenteel. De ridder - debruyn - Massoudi - Asamoah.
Ik mis hier een verdedigende middenvelder.
Dat het niet goed genoeg is, akkoord. Maar wie was dan vorig seizoen de verdedigende middenvelder? De Sart, die 80% van zijn duels verloor? Bezus was eigenlijk de enige die centraal voor wat duelkracht zorgde.

We hebben naast Asamoah dringend extra duelkracht en voetballend vermogen nodig, maar dat hoeft niet persé een zuiver verdedigende middenvelder te zijn.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door tweety »

Jan Bulder schreef:
tweety schreef: Dat midden veld is echt niet goed genoeg voor 1A momenteel. De ridder - debruyn - Massoudi - Asamoah.
Ik mis hier een verdedigende middenvelder.
Dat het niet goed genoeg is, akkoord. Maar wie was dan vorig seizoen de verdedigende middenvelder? De Sart, die 80% van zijn duels verloor? Bezus was eigenlijk de enige die centraal voor wat duelkracht zorgde.

We hebben naast Asamoah dringend extra duelkracht en voetballend vermogen nodig, maar dat hoeft niet persé een zuiver verdedigende middenvelder te zijn.
Dat klopt, maar toen was het positioneel ook veel beter. Asamoah bleef meer in positie. En als hij mee inschoof werd die positie overgenomen. Nu waren De Ridder en Asamoah tegelijk weg.
Voor mij hoeft het geen zuivere verdedigende middenvelder te zijn. Naar wat ik begrepen heb zijn Durkin en colombatto bijvoorbeeld dat ook niet.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Smurf »

Ik denk dat de opstelling van Lakie er niet zo ver af zit. Met het verschil dat Brys zowel Boli als Suzuki op het veld wil zien. Sousa er uit en Botaka rijtje hoger. De Ridder zal ook nog wel even zijn plaats behouden.
Op termijn gaat iedereen er toch van uit dat De Bruyn, Acolatse, Massoudi, De Smet er naast zouden moeten vallen.

Steppe of Schmidt
Texeira, Sankhon, Garcia, Boli, Suzuki (van zodra in vorm), Asamoah, dat lijken mij momenteel de zekerheden bij Brys.

Botaka, Sousa, De Ridder, Lee, Ito, Colombatto, Durkin, lijken mij dan te strijden voor de plaatsen op het midden/flank. Dat zijn 7 (hopelijk degelijke spelers) voor 4 plekjes. De komende weken strijden De Bruyn, Massoudi, de Smet en Acolatse vermoedelijk ook nog mee. Daarna zitten deze jongens (geen blessures, schorsingen) op de bank. Eventueel een Balongo of een andere jongere erbij.

Ik ga er hierbij wel van uit dat Lee, Ito, Colombatto meerwaardes zijn. Waarom? Bij de anderen (Lucas bvb) gaf Brys aan dat die voorlopig niet voldeed. Bij deze jongens hoorde ik nog geen negatieve commentaar van Brys.

Voor alle duidelijkheid, eergisteren vond ik het ook heel erg zwak. Maar op termijn zie ik het minder negatief in dan een aantal hier.

Ook Boli was trouwens bedroevend. Nogmaals, zijn nut kan en mag je niet enkel aflezen aan het aantal doelpunten dat hij maakt, maar gisteren was hij er absoluut niet. En dat mag bij hem niet het geval zijn. Hij moet aanwezig zijn in de wedstrijd. Een spits type sluipschutter heeft wel de luxe om slechts drie ballen te raken, waarvan er dan 1 of 2 binnen gaan. Dus, Brusselmans en anderen, wat de wedstrijd tegen Beveren betreft, heb je wat mij betreft gelijk. In het algemeen is uw kritiek op Boli naar mijn bescheiden mening niet correct en begrijp je nog steeds niet hoe nuttig hij is voor een team als STVV. Net zoals het bij velen eindeloos geduurd heeft om in te zien dat Lukaku altijd in de spits moet staan bij de Rode Duivels.
Plaats reactie