Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

tweety schreef:
Jan Bulder schreef:
tweety schreef: Dat midden veld is echt niet goed genoeg voor 1A momenteel. De ridder - debruyn - Massoudi - Asamoah.
Ik mis hier een verdedigende middenvelder.
Dat het niet goed genoeg is, akkoord. Maar wie was dan vorig seizoen de verdedigende middenvelder? De Sart, die 80% van zijn duels verloor? Bezus was eigenlijk de enige die centraal voor wat duelkracht zorgde.

We hebben naast Asamoah dringend extra duelkracht en voetballend vermogen nodig, maar dat hoeft niet persé een zuiver verdedigende middenvelder te zijn.
Dat klopt, maar toen was het positioneel ook veel beter. Asamoah bleef meer in positie. En als hij mee inschoof werd die positie overgenomen. Nu waren De Ridder en Asamoah tegelijk weg.
Voor mij hoeft het geen zuivere verdedigende middenvelder te zijn. Naar wat ik begrepen heb zijn Durkin en colombatto bijvoorbeeld dat ook niet.
Laten we hopen dat ten minste 1 van die 2 vanaf volgende wedstrijd de basis haalt. Er werden immers opnieuw verschillende miljoenen uitgegeven en ruim 2 weken na het afsluiten van de transfermarkt moet je dan vaststellen dat, op De Ridder na, geen enkele daarvan zelfs maar de kern haalt. Belachelijk.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Ik heb het hier nog al eens geschreven en wil de vraag nog eens stellen. Vind niemand hier dat we abnormaal weinig gevaarlijk zijn op stilstaande fases en hoekschoppen? Dat is normaal toch iets waar de trainer aan kan werken?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door tweety »

Jan Bulder schreef:
tweety schreef:
Jan Bulder schreef:
tweety schreef: Dat midden veld is echt niet goed genoeg voor 1A momenteel. De ridder - debruyn - Massoudi - Asamoah.
Ik mis hier een verdedigende middenvelder.
Dat het niet goed genoeg is, akkoord. Maar wie was dan vorig seizoen de verdedigende middenvelder? De Sart, die 80% van zijn duels verloor? Bezus was eigenlijk de enige die centraal voor wat duelkracht zorgde.

We hebben naast Asamoah dringend extra duelkracht en voetballend vermogen nodig, maar dat hoeft niet persé een zuiver verdedigende middenvelder te zijn.
Dat klopt, maar toen was het positioneel ook veel beter. Asamoah bleef meer in positie. En als hij mee inschoof werd die positie overgenomen. Nu waren De Ridder en Asamoah tegelijk weg.
Voor mij hoeft het geen zuivere verdedigende middenvelder te zijn. Naar wat ik begrepen heb zijn Durkin en colombatto bijvoorbeeld dat ook niet.
Laten we hopen dat ten minste 1 van die 2 vanaf volgende wedstrijd de basis haalt. Er werden immers opnieuw verschillende miljoenen uitgegeven en ruim 2 weken na het afsluiten van de transfermarkt moet je dan vaststellen dat, op De Ridder na, geen enkele daarvan zelfs maar de kern haalt. Belachelijk.
Inderdaad. Het begint stilaan belachelijk te worden..
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door tweety »

lindoke schreef:Ik heb het hier nog al eens geschreven en wil de vraag nog eens stellen. Vind niemand hier dat we abnormaal weinig gevaarlijk zijn op stilstaande fases en hoekschoppen? Dat is normaal toch iets waar de trainer aan kan werken?
Als ge uw stilstaande fases door Acolatse laat trappen, moet ge daar niet van verschieten.
Naar 't schijnt kan colombatto dat vrij goed.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

lindoke schreef:Ik heb het hier nog al eens geschreven en wil de vraag nog eens stellen. Vind niemand hier dat we abnormaal weinig gevaarlijk zijn op stilstaande fases en hoekschoppen? Dat is normaal toch iets waar de trainer aan kan werken?
Ik ben er mee eens.
Vorig seizoen werden er nog af en toe varianten ingestudeerd onder leiding van Bezus. Hetgeen nog gevaarlijk was af en toe. Het seizoen ervoor kon Legear wel een deftige bal voorzetten op vrije trap of hoekschop.
Dit seizoen worden ze gewoon slecht voor goal getrapt. Snap niet dat het grotendeel blij is als we een corner krijgen. Ik zie corners als een groot risico... op een gevaarlijke tegenaanval.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik heb de match gisterenavond in uitgesteld relais gekeken.
Eerste helft was stvv echt waardeloos, geen enkel schot op doel genoteerd.
Beveren had er toen al twee kunnen maken.
Tweede helft kantelt de match een beetje, beveren werd flink weggezet op eigen helft.
Maar bij zulk een moment scoort beveren dan op een onverhoopte counter.
Erna laat beveren enkele keren (knullig) de kans liggen om de match finaal in hun voordeel te beslissen.
Texeira beslist dan in de allerlaatste seconde dat een gelijkspel het hoogst haalbare voor ons is in die match.

Enkele vastsstellingen zijn toch dat zeker Massoudi op dit moment te licht weegt om een volledige match te spelen. Die jongen heeft zeker talent, maar zou vanaf nu best met mondjesmaat gebracht moeten worden.
In tegenstelling tot anderen denk ik wel dat De Bruyn kwaliteiten heeft voor 1A, maar hij heeft nog tijd nodig en misschien gaat die tijd hem niet meer gegund worden. (Maar ik ben wel van mening dat hij een titularis in 1A kan worden, als hij slechts de helft van de tijd en krediet krijgt van wat De Sart destijds gekregen heeft.) Ik denk dat hij nog een beetje de overgang naar het eerste elftal moet verteren. Het gaat er net een tikkeltje harder en sneller aan toe dan de eerdere spelervaringen die hij gehad heeft.
Sousa lijkt me wel klaar te zijn voor een nieuwe plek in de basis (op positie Massoudi wsl)

Dat de backs een pijnpunt waren, dat wist je eigenlijk al van vorig jaar (2018). Dat er voor die positie bijna niets geinvesteerd is, maakt het des te pijnlijker. Acolatse blijft zwemmen en er is eigenlijk nauwelijks iets beters voorhanden.
Botaka lijkt me ook niet de back voor een systeem met dubbele flanken.

Dat we hoofdzakelijk dit systeem spelen was al lang gekend.
De transfers van de zomer waren volstrekt te laat en absoluut niet gericht.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

stvvilvoorde schreef:Ik heb de match gisterenavond in uitgesteld relais gekeken.
Eerste helft was stvv echt waardeloos, geen enkel schot op doel genoteerd.
Beveren had er toen al twee kunnen maken.
Tweede helft kantelt de match een beetje, beveren werd flink weggezet op eigen helft.
Maar bij zulk een moment scoort beveren dan op een onverhoopte counter.
Erna laat beveren enkele keren (knullig) de kans liggen om de match finaal in hun voordeel te beslissen.
Texeira beslist dan in de allerlaatste seconde dat een gelijkspel het hoogst haalbare voor ons is in die match.

Enkele vastsstellingen zijn toch dat zeker Massoudi op dit moment te licht weegt om een volledige match te spelen. Die jongen heeft zeker talent, maar zou vanaf nu best met mondjesmaat gebracht moeten worden.
In tegenstelling tot anderen denk ik wel dat De Bruyn kwaliteiten heeft voor 1A, maar hij heeft nog tijd nodig en misschien gaat die tijd hem niet meer gegund worden. (Maar ik ben wel van mening dat hij een titularis in 1A kan worden, als hij slechts de helft van de tijd en krediet krijgt van wat De Sart destijds gekregen heeft.) Ik denk dat hij nog een beetje de overgang naar het eerste elftal moet verteren. Het gaat er net een tikkeltje harder en sneller aan toe dan de eerdere spelervaringen die hij gehad heeft.
Sousa lijkt me wel klaar te zijn voor een nieuwe plek in de basis (op positie Massoudi wsl)

Dat de backs een pijnpunt waren, dat wist je eigenlijk al van vorig jaar (2018). Dat er voor die positie bijna niets geinvesteerd is, maakt het des te pijnlijker. Acolatse blijft zwemmen en er is eigenlijk nauwelijks iets beters voorhanden.
Botaka lijkt me ook niet de back voor een systeem met dubbele flanken.

Dat we hoofdzakelijk dit systeem spelen was al lang gekend.
De transfers van de zomer waren volstrekt te laat en absoluut niet gericht.
Als Baby was aangekocht sprak niemand nog van Acolatse.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

In deze kern mis ik atletisch vermogen. Mannen die kunnen voetballen en body hebben, genre Antwerp, Genre Brugge. Hoelang is het geleden dat we nog eens een kopbaldoelpunt maakten ? Niemand die een goed, gericht schot op doel heeft. Hopelijk haalt men in de winter weer geen lilliputters
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Renard »

Jones schreef:Als Baby was aangekocht sprak niemand nog van Acolatse.
Waarover moesten we dan praten hier :D
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

lindoke schreef:Ik heb het hier nog al eens geschreven en wil de vraag nog eens stellen. Vind niemand hier dat we abnormaal weinig gevaarlijk zijn op stilstaande fases en hoekschoppen? Dat is normaal toch iets waar de trainer aan kan werken?
Met die kleine spelers kun je weinig gevaarlijk zijn op stilstaande fasen. Het probleem is ook dat je geen speler hebt met een degelijke traptechniek voor stilstaande fasen. Daarom alleen al had je een Stef Peeters kunnen gebruiken, want in het moderne voetbal is dit van cruciaal belang.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Jones schreef:
stvvilvoorde schreef:Ik heb de match gisterenavond in uitgesteld relais gekeken.
Eerste helft was stvv echt waardeloos, geen enkel schot op doel genoteerd.
Beveren had er toen al twee kunnen maken.
Tweede helft kantelt de match een beetje, beveren werd flink weggezet op eigen helft.
Maar bij zulk een moment scoort beveren dan op een onverhoopte counter.
Erna laat beveren enkele keren (knullig) de kans liggen om de match finaal in hun voordeel te beslissen.
Texeira beslist dan in de allerlaatste seconde dat een gelijkspel het hoogst haalbare voor ons is in die match.

Enkele vastsstellingen zijn toch dat zeker Massoudi op dit moment te licht weegt om een volledige match te spelen. Die jongen heeft zeker talent, maar zou vanaf nu best met mondjesmaat gebracht moeten worden.
In tegenstelling tot anderen denk ik wel dat De Bruyn kwaliteiten heeft voor 1A, maar hij heeft nog tijd nodig en misschien gaat die tijd hem niet meer gegund worden. (Maar ik ben wel van mening dat hij een titularis in 1A kan worden, als hij slechts de helft van de tijd en krediet krijgt van wat De Sart destijds gekregen heeft.) Ik denk dat hij nog een beetje de overgang naar het eerste elftal moet verteren. Het gaat er net een tikkeltje harder en sneller aan toe dan de eerdere spelervaringen die hij gehad heeft.
Sousa lijkt me wel klaar te zijn voor een nieuwe plek in de basis (op positie Massoudi wsl)

Dat de backs een pijnpunt waren, dat wist je eigenlijk al van vorig jaar (2018). Dat er voor die positie bijna niets geinvesteerd is, maakt het des te pijnlijker. Acolatse blijft zwemmen en er is eigenlijk nauwelijks iets beters voorhanden.
Botaka lijkt me ook niet de back voor een systeem met dubbele flanken.

Dat we hoofdzakelijk dit systeem spelen was al lang gekend.
De transfers van de zomer waren volstrekt te laat en absoluut niet gericht.
Als Baby was aangekocht sprak niemand nog van Acolatse.
Denk gij nu echt dat Baby een verschil ging maken , nog één van 13 in een dozijn en al 30 jaar , die hebben we echt niet nodig want ook hij heeft geen scorend vermogen .
Laat Acolatse eens spelen als winger, , maw met een back achter hem
Die jongen flipt als hij te veel verdedigende tactische richtlijnen krijgt , dat is duidelijk , in een 4/3/3 of 4/5/1 krijgen we volgens mij een heel andere Acolatse te zien .
In een 3/5/2 is hij van weinig waarde , dan gaat het licht te vaak uit .
Wij spelen in een systeem dat inderdaad gekend is , namelijk zonder backs , hoe kan je dan weten dat de backs een pijn punt zijn .
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Missé-Missé »

miel schreef:
Jones schreef:
stvvilvoorde schreef:Ik heb de match gisterenavond in uitgesteld relais gekeken.
Eerste helft was stvv echt waardeloos, geen enkel schot op doel genoteerd.
Beveren had er toen al twee kunnen maken.
Tweede helft kantelt de match een beetje, beveren werd flink weggezet op eigen helft.
Maar bij zulk een moment scoort beveren dan op een onverhoopte counter.
Erna laat beveren enkele keren (knullig) de kans liggen om de match finaal in hun voordeel te beslissen.
Texeira beslist dan in de allerlaatste seconde dat een gelijkspel het hoogst haalbare voor ons is in die match.

Enkele vastsstellingen zijn toch dat zeker Massoudi op dit moment te licht weegt om een volledige match te spelen. Die jongen heeft zeker talent, maar zou vanaf nu best met mondjesmaat gebracht moeten worden.
In tegenstelling tot anderen denk ik wel dat De Bruyn kwaliteiten heeft voor 1A, maar hij heeft nog tijd nodig en misschien gaat die tijd hem niet meer gegund worden. (Maar ik ben wel van mening dat hij een titularis in 1A kan worden, als hij slechts de helft van de tijd en krediet krijgt van wat De Sart destijds gekregen heeft.) Ik denk dat hij nog een beetje de overgang naar het eerste elftal moet verteren. Het gaat er net een tikkeltje harder en sneller aan toe dan de eerdere spelervaringen die hij gehad heeft.
Sousa lijkt me wel klaar te zijn voor een nieuwe plek in de basis (op positie Massoudi wsl)

Dat de backs een pijnpunt waren, dat wist je eigenlijk al van vorig jaar (2018). Dat er voor die positie bijna niets geinvesteerd is, maakt het des te pijnlijker. Acolatse blijft zwemmen en er is eigenlijk nauwelijks iets beters voorhanden.
Botaka lijkt me ook niet de back voor een systeem met dubbele flanken.

Dat we hoofdzakelijk dit systeem spelen was al lang gekend.
De transfers van de zomer waren volstrekt te laat en absoluut niet gericht.
Als Baby was aangekocht sprak niemand nog van Acolatse.
Denk gij nu echt dat Baby een verschil ging maken , nog één van 13 in een dozijn en al 30 jaar , die hebben we echt niet nodig want ook hij heeft geen scorend vermogen .
Laat Acolatse eens spelen als winger, , maw met een back achter hem
Die jongen flipt als hij te veel verdedigende tactische richtlijnen krijgt , dat is duidelijk , in een 4/3/3 of 4/5/1 krijgen we volgens mij een heel andere Acolatse te zien .
In een 3/5/2 is hij van weinig waarde , dan gaat het licht te vaak uit .
Wij spelen in een systeem dat inderdaad gekend is , namelijk zonder backs , hoe kan je dan weten dat de backs een pijn punt zijn .
Omdat we er geen hebben.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Baby zou in deze opstelling volgens mij wel degelijk een verschil kunnen maken, heeft zijn strepen al ruimschoots verdiend, maar goed, Antwerp is een club waar je niet op een correcte manier zaken mee kan doen (Hairemans, De Sart, Baby) dus ik zou komende transferperiodes niet meer in die richting kijken. Ge wordt alleen maar genaaid door een stel witteboordencriminelen. Als je daar in januari weer gaat aankloppen, houden ze u weer aan het lijntje om u finaal op 1 februari weer in uw gezicht uit te lachen. Zelfde verhaal met die twee schijnheilige dikkoppen van Gent trouwens. Gewoon geen zaken meer mee doen. Punt.
Of Acolatse beter zou renderen met een back achter zich durf ik te betwijfelen. Gaan zijn dribbels dan beter zijn? zijn voorzetten? I doubt it. Het is bovendien een discussie over het geslacht der engelen. We hebben geen deftige klassieke backs links en rechts en dus zijn we uitgepraat. Het was afgelopen zaterdag overigens al beter/minder slecht toen hij op links ging spelen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:Baby zou in deze opstelling volgens mij wel degelijk een verschil kunnen maken, heeft zijn strepen al ruimschoots verdiend, maar goed, Antwerp is een club waar je niet op een correcte manier zaken mee kan doen (Hairemans, De Sart, Baby) dus ik zou komende transferperiodes niet meer in die richting kijken. Ge wordt alleen maar genaaid door een stel witteboordencriminelen. Als je daar in januari weer gaat aankloppen, houden ze u weer aan het lijntje om u finaal op 1 februari weer in uw gezicht uit te lachen. Zelfde verhaal met die twee schijnheilige dikkoppen van Gent trouwens. Gewoon geen zaken meer mee doen. Punt.
Of Acolatse beter zou renderen met een back achter zich durf ik te betwijfelen. Gaan zijn dribbels dan beter zijn? zijn voorzetten? I doubt it. Het is bovendien een discussie over het geslacht der engelen. We hebben geen deftige klassieke backs links en rechts en dus zijn we uitgepraat. Het was afgelopen zaterdag overigens al beter/minder slecht toen hij op links ging spelen.
Zijn beste voorzet tot nu toe was er eentje voor eigen doel...tegen Gent vorig seizoen, of was het tegen Waregem?
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 7:STVV-Waasland Beveren.(Za 14/9 20.00 uur.)

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: Het uitvoetballen van bij de keeper is goed maar te stereotiep. Af en toe zou de keeper de bal ver moeten uitshotten.
Nu staat de tegenstrever steeds hoog omdat ze weten dat de bal steeds van achteruit vertrekt. Af en toe eens een verre uittrap kan dat voorkomen.
Plaats reactie