Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door pat@ »

stvvilvoorde schreef:Inderdaad, die spoeling is te dun.
Er wordt hier ook vaak geopperd voor een systeem met dubbele flanken en we hebben niet eens 1 zuivere links- of rechtsback in de selectie.
Als je overschakelt op zo'n systeem moet je wel wat spoeling hebben ifv kaarten, schorsingen en blessures.

Ik vrees dat er met het huidige materiaal gewoon geen andere keuze is dan drie achterin en enkele flanken en zelfs dan is de huidige spoeling voor de flankposities en centrale verdediging erg krap.

De spoeling voor de echte back is inderdaad dun. Al kan je natuurlijk wel spelers omvormen aangezien het systeem van een 4-mans defensie voor de backs specifiek niet zo spectaculair belangrijk is. Daarmee bedoel ik de functie van een back in een 4-mans defensie. De tegenstrever afhouden om naar binnen te komen of beletten een voorzet te trappen (denk aan Deferm, niet de beste keuze maar ook niet de slechtste ooit) Qua snelheid in verdedigend opzicht valt het allemaal nog wel mee aangezien het daar normaal gezien redelijk goed in formatie staat. In opbouwend opzicht moet hij een goede (lange) pas hebben en zorgvuldig kunnen uitvoetballen. Wie hebben we dan als backs in de kern? Op links is er de mogelijkheid uit Garcia, De Smedt en voor mij zou een Van Dessel dat ook moeten kunnen. Op rechts heb je dan Sankhon, Botaka en Janssens. Belangrijker in zo een defensie is de centrale as en daar is de spoeling een pak dunner. Buiten Tex zie ik eigenlijk alleen nog maar Konaté en eventueel Garcia als 2de man. Voor de rest is er niet echt iemand denk ik, al kan je ook iemand vanuit de jeugd een kans geven.

Een positief resultaat (minimum gelijkspel) in Charleroi is eigenlijk een must. Met zo een paar dagen teambuilding achter de rug moet dat wel lukken. Het uitvlucht van conditionele achterstand om wat nieuwe mannen te brengen kan Brys tegen dan al niet meer gebruiken. Dan zou hij zichzelf alleen maar in de voet schieten. De match tegen W-B is achter de rug en wederom niet verloren. Het is nu aan Brys om de juiste pionnetjes te plaatsen. Volgens mij gaat hij tactisch nog niet zoveel veranderen, tegen de Midden-Limburgers zou dat wel eens het geval kunnen zijn.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Schmid, Tex, Garcia, Sankhon, Konate; Colombatto, De Ridder of Asamoah, Lee, Acolatse, Boli, Suzuki.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door bor »

———————————————————-Schmidt——————————————
Sankhon —————————-Texeira—————García—————De Smet

———————————————Asamoah ——— De Ridder————————

Lee—————————————————————————————————-—Ito

——————————————————Suzuki/Sousa————————————
———————————————————————Boli—————————————

Sousa i.p.v. Suzuki als die idd maar een 30’ zou aankunnen
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door luc de kanarie »

zeker geen konate die is veel te weinig
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door vdl »

Ik ga niet zeggen wie er moet spelen ,maar wie er speelt zal zijn borst mogen nat maken.
Charleroi is een fysiek sterke ploeg ,die druk durft zetten op de man in balbezit op de helft van de tegenstander.
Zeer moeilijk te bespelen ploeg met heel wat kracht en snelheid en een efficiënte spits.
Een overwinning op Charleroi in de huidige omstandigheden zou een serieuze stoot zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Brys kennende verwacht ik nauwelijks wijzigingen. Hopelijk wordt Acolatse er eens eindelijk uitgekegeld. Ik wil die Lee wel eens aan het werk zien. Colombatto zou toch ook iets moeten kunnen. Hij werd toch opgeroepen voor de U23 van Argentinië. Maar Brys en nieuwe spelers is vaak geen goed huwelijk. Hoe goed ik de trainer ook vind als motivator en op tactisch vlak.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

luc de kanarie schreef:zeker geen konate die is veel te weinig
Wat is dan Desmet ?
Konate sterk met het hoofd en in duel
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Moeilijk zal ook wel gaan zeker?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Lee opnieuw niet geselecteerd ?
Net als Colombatto
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Lee zijn papieren zijn waarschijnlijk niet in orde.

Colombatto heeft te weinig tactisch en fysiek getraind waarschijnlijk, met die teambuilding enal....

Verassende naam in selectie: Facundo Colidio
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

Laten we hopen dat iedereen speelgerechtigd en ingewerkt is tegen juli 2020.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Op basis van de persconferentie van namiddag (zie YT) lijkt het me dat de usual suspects alweer zullen starten, tenzij hij Ito alsnog opstelt. Voor Suzuki en Colidio zal er mogelijk een invalbeurt weggelegd zijn.
Laatst gewijzigd door Hasselt Steunt STVV op 20 sep 2019, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Schimpen steunt STVV
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door STimVV »

En nu ontbreekt Teixeira weer door een blessure... :roll: :roll:
We hebben welgeteld 1 van de 8 matchen kunnen spelen met onze normale 3-mansdefensie. :shock:

NA EDIT: ze hebben het aangepast. Teixeira toch in de selectie, en niet meer vernoemd bij de geblesseerde spelers.
Wel 20 spelers, daar moeten er dus nog 2 van afvallen.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

the fan schreef:Als Brys de aanwinsten niet gebruikt zal hij daar wel een goede reden voor hebben ,hè...
Te dik, geen conditie, heimwee, geen focus, gekwetst, of simpelweg niet goed genoeg!
Zijt verdomme blij dat die hier nog rondloopt!
En waarom moeten we blij zijn . Mij persoonlijk kan het gene bal schelen wie er trainer is . Trainers zijn passanten net als spelers .Als pakweg kabouter plop resultaten haalt met de ploeg is dat voor mij ook goed.Maar als een trainer aangeeft dat er spelers niet klaar zijn om te spelen vanwege fysieke of tactische redenen dan zou ik toch zoveel mogelijk veldtrainingen geven ipv dat ze zich aan de zee wat gaan amuseren.Nu naar Charleroi en dan tegen Genk awel dan moet je geen feestjes bouwen om punten proberen te halen maar trainen godverdomme en zorgen dat uw spelers zo rap mogelijk en met zoveel als mogelijk klaar zijn.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

fruitboerke schreef:
the fan schreef:Als Brys de aanwinsten niet gebruikt zal hij daar wel een goede reden voor hebben ,hè...
Te dik, geen conditie, heimwee, geen focus, gekwetst, of simpelweg niet goed genoeg!
Zijt verdomme blij dat die hier nog rondloopt!
En waarom moeten we blij zijn . Mij persoonlijk kan het gene bal schelen wie er trainer is . Trainers zijn passanten net als spelers .Als pakweg kabouter plop resultaten haalt met de ploeg is dat voor mij ook goed.Maar als een trainer aangeeft dat er spelers niet klaar zijn om te spelen vanwege fysieke of tactische redenen dan zou ik toch zoveel mogelijk veldtrainingen geven ipv dat ze zich aan de zee wat gaan amuseren.Nu naar Charleroi en dan tegen Genk awel dan moet je geen feestjes bouwen om punten proberen te halen maar trainen godverdomme en zorgen dat uw spelers zo rap mogelijk en met zoveel als mogelijk klaar zijn.
Ergens vind ik deze post correct.

Zeker komende week tegen Genk.

De spelers smeden banden met elkaar in die uren hard labeur, wanneer ze zien dat die labeur iets oplevert.
Als de supporters dan nog eens appreciatie tonen voor dat hard labeur (bijv na een winst tegen Genk), DAN smeed je goede banden.

Niet door ze om 1 uu snachts uit hun tent te jagen om gelijk een bende schoolkinderen op straat te gaan lopen in fluovestjes
Plaats reactie