Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Bartman »

Tompie schreef:Zo'n verhalen gaan snel een eigen leven. Wat wel al zeker feiten zijn:
1. Supporters van Genk vernielden de voorbije seizoenen telkens het veld en zorgden zo voor duizenden euro's schade.
2. Om dat opnieuw te vermijden, zaten verschillende instanties (o.a. de veiligheidsdiensten, STVV en jawel ook Genk) samen om tot een oplossing te komen. Spelen zonder Genksupporters of de wedstrijd onmiddellijk staken bij de eerste vuurpijl op het veld waren enkele andere opties die in de krant werden vermeld. Uiteindelijk werd het dus "de kooi": een plexiwand met draad. Bij Genk waren ze hier dus meer dan gewoon van op de hoogte, maar betrokken partij.
3. Racing Genk heeft jarenlang zelf een bezoekersvak gehad met een plexiwand en draad. Mensonwaardig of niet, dat laat ik in het midden.
4. Genksupporters smokkelden ook bij deze editie pyrotechnisch materiaal in het stadion en waren zonder die wand met draad dus minstens in de mogelijkheid om opnieuw schade toe te brengen aan het veld. De kooi bewees voor Roland dus gewoon zijn nut op dat gebied.
5. Minstens 1 Genksupporter (volgens HLN 2, waarvan 1 met bivakmuts) brak uit het bezoekersvak en belandde in de neutrale zone.
6. Genksupporters brachten opnieuw vernielingen aan: de plexiwand werd beschadigd, panelen sneuvelden, een opening naar het terrein geforceerd.
7. De stelling dat een dergelijke kooi agressie kan uitlokken kan kloppen, maar kan simpelweg weerlegd worden door de gebeurtenissen van de voorbije seizoenen. Toen bleek het ontbreken ervan net een vrijgeleide.
8. Iedereen weet hoelang het duurde voor STVV een eerste keer kon winnen in eigen huis van Genk en hoeveel nederlagen er op de teller staan. Werd de Genkse goalie ooit belaagd zoals gisteren na de 0-2 en 0-3? Neen. Misschien toch meer dan een teken aan de (plexi)wand dat Coucke lang niet vrijuit gaat. Niet elke doelman viert doelpunten met de rug naar de eigen teamgenoten gericht natuurlijk. Wat hij deed stond in schril contrast met hoe koelbloedig Jackers enkele weken geleden op Stayen bleef toen hij verbaal op de korrel werd genomen. En dat was bij Coucke niet eens het geval. Keurt het de reactie van de STVV-aanhang goed? Allesbehalve. Al moet gezegd worden dat na de onderbreking de vraag om niets meer op het veld te gooien uitstekend werd opgevolgd (op een zeldzame beker bij de 3-3 explosie na). Ik ben alvast benieuwd naar de compilatie die Genk zal maken met projectielen die gegooid zouden zijn na de onderbreking. Het zal een erg korte zijn.

Voor de rest zullen beide teams wellicht gestraft worden. Als Visser de wedstrijd niet moest stil leggen van de politie dan heeft hij eigenhandig het driestappenplan gevolgd en betekent dat sowieso dat beide teams verantwoordelijk zijn. In dat geval wordt het dus -2 punten en de derby opnieuw zonder supporters.

Ik ben overigens benieuwd hoe ze dat praktisch gaan organiseren. Zoiets krijg je toch niet in het geheim georganiseerd met zoveel betrokkenen. Dat betekent dat je dus terug een enorme politiemacht zal mogen optrommelen voor onregelmatigheden buiten het stadion. Want gesloten deuren of niet, dat er daar volk op af zal komen wat je liever niet hebt lijkt me wel duidelijk.
Ik ben helemaal akkoord met de redenering, behalve dat beide clubs verantwoordelijk zouden zijn voor het definitief stopzetten van de wedstrijd. Daar kan maar 1 schuldige voor zijn, dat is toch klaar en duidelijk.

Na een week beide kampen te hebben opgehitst, gaat Hbvl nu schande spreken over beide supportersclans. Ze mogen daar ook eens voor de spiegel gaan staan. Ze zijn niet de schuldige, dat zijn en blijven de echte daders, maar misschien had al die aandacht rond de kooi en het vuurwerk toch wat minder gekunnen.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Elgromi »

Spijt dat ik coucke ni gefilmt had na de 2-0, zat in oost. Liep gewoon naar noord vak handen omhoog gooiend, lache, duimkes.. ma vooral het arm omhoog gooie meermaals. Dat is iet wat ge naar u eigen supporters doet. Niet bij een derby en dan nog onnozel doen alsof hij slachtoffer helemaal is..
Keur et niet goed helemaal niet.

Maarja was genieten de genkies nog zo zien afzien, echt knap spel nog gewoon van stvv, geef meer van dit kan et nog mooi seizoen worden. Maar eerste helft was het bij momenten pijnlijk.
Brol
Berichten: 193
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brol »

Ga al een 5 tal jaren niet meer naar de Limburgse derby kijken omwille van de agressie van de supporters van KRC
Wanneer gaat de bond hier eindelijk eens tegen optreden.
Is dit nu echt dat limburg gevoel ?
mobiman
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2011, 10:10

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door mobiman »

joost schreef:Ik spreek me niet uit over de bezoekende supporters. Ik ben supporter van STVV.
Ben vandaag wel beschaamd om supporter te zijn.
Als supporter gooi je niets op het veld, ook al ben je zogezegd uitgedaagd.
Dat doe je gewoonweg niet. Je plaatst je ploeg niet in een slecht daglicht en je probeert niemand te kwetsen.
Misschien moeten we nu een voorstel doen aan Roland om ook aan de Noord een plexiwand te plaatsen, zodat zoiets niet opnieuw kan gebeuren.
Zelf zit ik ook in de Noord maar indien dit zulke toestanden kan voorkomen ok. (Al heb ik het liever niet.)
Aan Brigada Hesbania en de andere zogezegde supporters. Ga ergens een boksbal zoeken om op te slaan als je je eigen moet kunnen afreageren.
Sorry, maar jullie zijn in mijn ogen geen supporters.
En ik spreek me niet uit over de sups van stvv, ik ben diep beschaamd om Genk sup te zijn.
Dat beide clans zich suporrteres durven noemen bah, dat sportief directieleden het lef niet hebben de waarheid te zien, dat een club voorzitter zit te glimlachen bij het stilleggen van de match is een brug te ver. is het nu zo moeilijk aan de suporters clubs om te zorgen dat vuurwerk en dergelijke niet binnen geraken, ik zie graag voetbal heb een abbonement op genk pik regelmatig een match mee van Stvv, mijn schoonzoon is van antwerp, ik heb een kleinzoontje die zot is van voetbal, kan ik hem nog wel meenemen naar de voetbal vraag ik mij af? Ik ben echt diep beschaamd en met mij denk ik elke rechtgeaarde voetbal fan van limburgse clubs. Bah. Bah en als er mensen zijn die het werpen van zaken hier goed praten dat zijn in mijn ogen mensen die ofwel dom zijn ander heb ik er geen worden voor. Mischien wordt het tijd dat de harde kernen van alle voetbal clubs eens op hun verpletterend plichte gewezen worden dat het zo niet verder kan. En laat het aub uit maar een ploeg te straffen geen geld voor het herspelen van de wedstrijd beiden zonder pardon 2 punten aftrek de enige gepaste oplossing.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Antismurf »

Willen de media zichzelf misschien eens in vraag stellen? Ik heb al een paar jaar geen abo op HBVL meer. Dat zal niet snel veranderen als ik hoor dat zij het hebben over "mensen in een kooi steken" en maar al te graag hooggeplaatste figuren in clubs citeren die termen als "mensonwaardig" in de mond menen te moeten nemen. Zonder kritische vragen natuurlijk, stel je voor dat zo'n pipo je volgende keer geen interviews meer zou toestaan... Is het zo moeilijk om bij zo'n uitspraak efkes te verwijzen naar het vuurwerk dat in het uitvak werd aangestoken? En te vragen wat hij denkt dat er zou gebeurd zijn zonder plexiwand?
Qua sfeer was deze match een dieptepunt - ik zat als abonnee in de Oost en was beschaamd over de sukkelaars die met aanstekers en bekertjes stonden te gooien en dan glunderend richting Oost keken. Ja, héél goed bezig, mijn zoon wou beginnen meeroepen met "RC Genk h*****zonen" en ik heb hem gezegd dat dat nergens op trekt. Ik twijfel om volgende keer nog af te zakken naar de derby, voor mij hoeft dit echt niet. Ik was al blij dat er na affluiten buiten geen krapuul stond te wachten om ambras te maken en we veilig thuis geraakt zijn. Nog 1 bemerking richting amokmakers: denk je nu echt dat Coucke hiervan op dat moment last had? Nee, dat heeft zich kapotgelachen dat zijn provocaties zo'n effect hadden. Dat maakt van hem een held bij de onnozelaars die zich "ultra's" noemen. Geef hem - verbaal - de volle laag zodat hij er ambetant van wordt, dan merkt hij dat het geen thuismatch is en gaat hij mogelijk in de fout. Nog beter: moedig de eigen ploeg aan, ik hoor liever "c'mon Sint-truin" galmen dan "heel racing is homo". En volgens mij geldt dat voor de spelers ook.
Enfin, als de ploeg zich optrekt aan de laatste 30 minuten kunnen ze in Kortrijk ook iets halen. Als ze durven voetballen, kunnen ze het voor elke ploeg lastig maken. Ik hoop dat Brys en de staf vanaf vandaag daar naartoe werken en de heisa overlaten aan het bestuur en hun advocaten.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV1924 »

Laten we hopen dat we deze derby hetze achter ons kunnen laten met beiden een punt of drie punten voor STVV. Ik zou niets aanvechten of vragen om een forfaitscore. Maar braaf de boete betalen wegens onregelmatigheden. Met twaalf punten zijn we nog volledig in de running. En kunnen we met een punt op Kortrijk, Anderlecht volledig de dieperik induwen.
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Elgromi schreef:Spijt dat ik coucke ni gefilmt had na de 2-0, zat in oost. Liep gewoon naar noord vak handen omhoog gooiend, lache, duimkes.. ma vooral het arm omhoog gooie meermaals. Dat is iet wat ge naar u eigen supporters doet. Niet bij een derby en dan nog onnozel doen alsof hij slachtoffer helemaal is..
Keur et niet goed helemaal niet.

Maarja was genieten de genkies nog zo zien afzien, echt knap spel nog gewoon van stvv, geef meer van dit kan et nog mooi seizoen worden. Maar eerste helft was het bij momenten pijnlijk.
Dat kan toch niet zijn dat er nergens beelden van zijn. Ik heb helaas ook niet het gedacht gehad om dat te filmen.
Maar je gaat ervan uit er staan godweet hoeveel camera's, dat zal wel gefilmd zijn. Stond die camera achter de goal dan gezoomd op de overzijde of zo?
Ook ik keur het niet goed. Er dient een straf te komen voor alle betrokken partijen. De gooiers, de afbrekers,... En een speeldag schorsing al dan niet voorwaardelijk voor Coucke zou ook op zijn plaats zijn. Zo een jonge gast dient op zijn plaats gezet te worden. Hij dient te weten dat een voetballer een voorbeeldsfunctie heeft.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Ik denk dat iedereen die de zaken rationeel en met gezond verstand bekijkt wel beseft dat het gewoon 5-0 moet worden. Twee punten extra aftrek voor ons zou helemaal van de pot gerukt zijn. Toen de supporters van Anderlecht in Luik met voorbedachte rade zwaar vuurwerk op het veld gooiden en een mini-oorlog ontketenden, een situatie die veel en veel ernstiger was dan wat een deel van de STVV-aanhang zaterdag deed, kreeg Anderlecht ook geen puntenaftrek als sanctie. Bovendien is het in tegenstelling tot eerdere incidenten bij clubs als Standard, Charleroi, Antwerp, Anderlecht en Genk, de eerste keer dat de supporters van STVV over de schreef gaan. Er zijn nog nooit punten afgetrokken voor een club, dat dat nu zou gebeuren uitgerekend bij een club waarvan de supportersschare zich altijd gedeisd houdt en waarvan de feiten relatief licht zijn ( herinnert iemand nog dat er op het einde van vorig seizoen Gent scoorde op Standard en de Standard-fans bierbekertjes naar de vierende Gent-spelers gooiden, waarna Sorloth één van de bekertjes oppakte en er het resterende bier uit dronk? Filip Joos vond dat zeer grappig en stak het in zijn Keek op de Week ) zou tegen elke vorm van correcte rechtsgang in gaan. Natuurlijk moet STVV een boete krijgen voor het gedrag van zijn fans en mogen/moeten er gerust voorwaardelijke straffen uitgesproken worden, maar STVV santioneren met 2 strafpunten zou totaal van de pot gerukt zijn. Na de 0-3 hebben de STVV-fans positief gesupporterd en dankzij hun inbreng is het terug 3-3 geworden. Je moet de feiten beoordelen op wat ze waren op het moment van de feiten, niet op wat de uitslag achteraf is. Dat lijken heel wat opiniemakers en (sociale) media-roeptoeters even te vergeten. Wanneer een speler een schorsing krijgt, wordt dat ook gedaan aan de hand van de intentie en intensiteit van de overtreding en niet aan de hand van de eventuele blessure van de tegenstander.

Los daarvan heb ik al een hele tijd bedenkingen bij de mentaliteit die bij Brigada Hesbania heerst. Het is niet die sfeer waarvoor ik ooit naar Staaien trok. Ja, Staaien was vroeger een héél intimiderende omgeving waar zelfs de meest doorwinterde profs in de val trapten maar dat staat heel ver van de sfeer die er nu heerst.


Dat Genk jankt dat de onderbreking de wedstrijd verandert heeft, toch even dit:

-bij de 3-1 klungelen ze de bal bijna volledig zelf in doel, er raken 3 Genk-spelers de bal voordat Boli kan scoren. Zelfs tegen een provincialer kom je zo in de problemen.
-ze hebben 17 minuten de tijd gehad om zich voor te bereiden op die bewuste corner
-iedere match is er een onderbreking van 15 minuten, en bij warm weer is er vaak ook een drankpauze
-als de match onderbreken bij 0-3 toch zo effectief is, waarom deden ze dan niet hetzelfde in hun legendarische Kim Clijsters Comeback-tribute wedstrijd in Salzburg?
-Dat de zwakste Kanarie ( De Bruyn) na de 0-3 vervangen werd door een onhoudbare Ito zal veel meer een rol hebben gespeeld.

I
Ongeacht de definitieve afloop, dit was een derby, en als je dan een uitzichtloze situatie kan omzetten in een memorabele terugkeer, ben je altijd de morele winnaar. De vreugde-uitbarsting bij de 3-3 en de verbijstering op de Genkse gezichten pakken ze ons nooit meer af, zelfs niet met 100 strafpunten.

Brys ontsnapt aan een hoop kritiek door die onverwachte terugkeer. Zijn basiself was zoals voorspeld een puinhoop. 4 spelers stonden niet op hun natuurlijke positie en de kwaliteit van zijn basisploeg lag niet in verhouding met die op de bank. Brys slaagt erin om middelmatige of bovengemiddelde voetballers boven zichzelf uit te laten stijgen ( Boli, De Norre, Bezus ) maar kan hij zelf een stap vooruit zetten en van goede voetballers ook een goede ploeg maken? Dat is een uitdaging waar hij al zijn hele carrière mee worstelt en misschien wel de reden waarom hij nog nooit een echte topclub trainde. Als je de meerwaarde van de invallers zag en het gebrek aan kwaliteit aan de spelers die vervangen werden, dan is het nog meer onbegrijpelijk wat hij zaterdag voor de aftrap deed.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Crazy Horse schreef:Wie een kooi bouwt voor een ander, is de schaamte voorbij.

Foei foei foei foei foei foei foei foei foei foei foei foei foei foei!

Schaam u, wie hiertoe ook besliste, schaam u. Ik ben beschaamd in uw plaats, voor STVV, waarvoor mijn hart bloedt.

Schaam u.
Welke Kooi ???
STVV heeft een loge gebouwd , voor mensen die in een kerker diep onder de grond thuis horen .
De enigen die moeten beschaamd zijn aan STVV zijde , is de eigen kop .
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Schimpen steunt STVV
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mobius »

https://sporza.be/nl/2019/09/30/analyse ... peeldag-9/

Oke. Beide straffen maar dan moeten ze Charleroi ook maar straffen voor de vuurpijlen en het stilleggen van de match gisteren. De actie van die enkele idioten van ons had hetzelfde gevolg. Wij hebben er niet voor gezorgd dat de match afgefloten werd. In dat opzicht ben ik het eens met de reactie van Mikman. En nee ik praat wat wij gedaan hebben niet goed. Er mag een straf volgen. Maar als ze ons straffen, dan moet Charleroi dezelfde straf krijgen als wij! Daar zou ik dan mee kunnen leven.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat hoe beleidsmensen reageren voor de camera
Meekers zijn reactie was een voorzitter onwaardig , en wat Decondé daar kwam vertellen getuigd van een zeer laag IQ gehalte
Geen wonder dat ze in de rest van het land denken dat alle Limburgers achterlijk zijn :lol:
Als ge de daden van marginalen nier durft of wilt veroordelen hoor je niet thuis in zulke functies
Vooral Decondé kent geen schaamte , het hoeveelste jaar is het al dat zijn debielen vernielingen aanbrengen .
Mensonwaardig zijn de gedragingen van een deel van zijn achterban , en zij die hen verdedigen
Gisteren meende De Vlieger ook zijn één zijdige mening te moeten geven , gelukkig was er voor één keer Hein die hem de gepaste repliek gaf
En dan hebben we nog een deel media , die eerst na een potje te hebben gestookt , geen objectieve berichtgeving wil doen
Geen goed woord heb ik over voor de brigada , maar wat zij deden is telkens klein bier in wat deze van Genk hier jaarlijks komen uitspoken
Het kan niet zijn , dat voor beide clubs de strafmaat dezelfde is
STVV verdiend zeker zijn straf
Maar voor de recividisten uit Genk is de enige straf een 5-0
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Als de feiten objectief op een rijtje gezet worden, is er eigenlijk geen discussie over de straffen. Sint-Truiden wordt gestraft voor het werpen van voorwerpen en het (veel te lang) tijdelijk stilleggen van de wedstrijd. G*nk wordt gestraft voor het beëindigen van de wedstrijd. Maar ik ben er ook van overtuid dat het die twee punten aftrek en herspelen achter gesloten deuren wordt.

Het is eigenlijk triest dat zowel de spelers, de supporters, de trainers, als de besturen aan beide kanten in eigen boezem mogen kijken voor het spektakel van zaterdag.

Ook een woordje voor de Brigada: zet uw koppigheid even aan de kant en leg uw oor eens te luisteren bij de andere supporters. De kloof wordt groter en groter, ook met oud gedienden.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Definitie van een Belgische "topclub" : gemeenschap die het niet kan hebben als er puntenverlies is, en daarom immer en altijd overgaat tot marginaliteit, geweld en vandalisme. Van trainer tot de sjalleman. Enkel bij winst dichten ze zich de titel "beste supporters en mooiste club van het land toe".
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Eigenlijk straf dat STVV (voor het gooien van bekertjes en aanstekers door de supporters) en Genk (voor het afbreken van de omheining / tribune en betreding van het veld door de supporters) puntenaftrek gaan krijgen terwijl de omkoping (bewezen !) van KV Mechelen sportief ongestraft is gebleven.
Probeer dat maar eens uit te leggen
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie