Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

De Condé heeft zijn jankverhaal schitterend gespeeld, onnozelaar.

De algemene teneur is nu dat er sowieso een wedstrijd achter gesloten deuren volgt.

Degene die die eindbeslissing durft te nemen.... ik hoop dat hij beseft dat:

- Hij het gooien van plastic bekers en flesjes en aanstekers (let ook op het feit dat de gazetten allemaal steevast spreken over "voorwerpen", die benaming kan vanalles impliceren, van ijzeren staven tot parfumflesjes en tampons) op hetzelfde niveau plaatst als het met voorbedachte rade afbreken van de infrastructuur, waar er oproerpolitie voor nodig was om de supporters in het vak te houden, wat voor 1 à 2 personen niet gelukt is.
Er is dus zelfs sprake van het betreden van het veld!!!!

- Hij, door hetgeen geweten is, een precedent schept: ooo, dus uw ploeg kan zijn riante voorsprong niet behouden, ze lijken zelfs te verliezen nadat de scheidsrechter de match even heeft stilgelegd? Wel betreedt gij het veld dan maar efkes manneke en laat uw marginale vrienden maar efkes de tribune afbreken, dan staak ik de match en krijgen jullie een herkansing achteraf.

Ik hoop dat degene die DIE beslissing neemt, deftig whisky zuipt elke dag, heroïne zit te spuiten tijdens de plaspauzes in de bondsgebouwen, tijdens de rookpauzes dikke, straffe joints rookt en tussendoor nog een lijntje of 10 snuift, terwijl hij zijn secretaresse de "kneepjes van het vak" aanleert.

Want anders heb ik geen enkele andere verklaring waarom iemand DIE beslissing zou nemen.
Die zou immer VOLLEDIG de logica tarten en elke vorm van proportionaliteit missen.

Ik heb ook de reactie gelezen van Croonen in het Belang, die stelt dat er wel degelijk causaal verband is tussen het gooien van de bekertjes en dergelijke en het hooliganisme van zijn supporters. :rood: :rood: :rood:

Zo krijg ik ook causale verbanden gelegd hoor, als je ongelooflijk creatief bent, niet de verantwoordelijkheid wil opnemen voor je eigen daden en zelf compleet de schaamte voorbij zijt, krijg je de schuld altijd bij iemand gelegd die er totaal niet mee te maken heeft
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Franz »

Er is het morele, en er is het juridische.
Zeker in België, en dan zeker in het Belgische voetbal, belange niet hetzelfde.
Moreel hebben beide groepen 'supporters' hun aandeel in het staken van de match.
Juridisch kunnen 'de advocaten van KV Mechelen' STVV zeker vrijgepleit krijgen...
een sanctie identiek aan diegene voor Charleroi na Standard-Charleroi op basis van 'voorwerpen op het terrein gegooid', en dat is het dan.
De aanleiding voor het staken van de match ligt bij de Genkse 'aanhang', die krijgen dan een 5-0 forfait nederlaag.
Zelfs met het nieuwe reglement zouden 'de advocaten van KV Mechelen' er in moeten slagen om STVV vrij te pleiten: het staken van de match wordt op geen enkele manier direct door de STVV-aanhang veroorzaakt, wat er zoveel tientallen minuten vooraf gebeurde heeft geen belang.
Moreel niet OK wat mij betreft, ook al ben ik een STVV-supporter.
Maar KV Mechelen was moreel nog veel minder OK nietwaar...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Zo maar een vraag die bij me opkomt ...
Waarom nie begonnen met de afbraak bij de 0-1, 0-2, 0-3, 1-3 of de 2-3, maar uitgerekend bij de 3-3 ?
Zou het komen omdat het superieure gevoel plots plaats moest ruimen voor frustratie, voor diepgewortelde angst om een beetje uitgelachen te worden ?
Zolang een ploeg voorstaat, is er weinig aan de hand, dan kunnen ze lekker spotten en uitlachen.
Eens het keert, dan ist heel iets anders, want dan mag de andere kant dat niet doen,want dan is het provocatie !

Primitief toch wel ... niet tegen je verlies kunnen ? Blijf dan weg uit de sport !

Vergelijkbaar met het denken dat je haar mee naar huis krijgt na een avondje drankjes sponsoren, en dan moet vaststellen dat ze in een andere auto stapt, en nog even met haar slipje in de hand bye bye wuift ?
Dan ga je de WC's van de zaak ook maar afbreken ?

Als de interviewers van deze avond eventueel meelezen ...
Wil anders ook wel eens uitgenodigd worden om een paar logische vragen te stellen !
Face to face met De Condé ... heerlijk lijkt me dat, een natte droom !
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 30 sep 2019, 12:47, 3 keer totaal gewijzigd.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans schreef:Zo maar een vraag die bij me opkomt ...
Waarom nie begonnen met de afbraak bij de 0-1, 0-2, 0-3, 1-3 of de 2-3, maar uitgerekend bij de 3-3 ?
Zou het komen omdat het superieure gevoel plots plaats moest ruimen voor frustratie, voor diepgewortelde angst om een beetje uitgelachen te worden ?
Als de interviewers van deze avond eventueel meelezen ...
Wil anders ook wel eens uitgenodigd worden om een paar logische vragen te stellen !
Face to face met De Condé ... heerlijk lijkt me dat, een natte droom !
Mijn steun heb je!

Want dat onderbouwd enkel en alleen maar de logische uitkomst van de 5-0 forfaitnederlaag.

Misschien gewoon om te beginnen eens een brief schrijven en dat, via iemand anders (als je zelf niet wilt) openlijk publiceren?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

Brusselmans schreef:Zo maar een vraag die bij me opkomt ...
Waarom nie begonnen met de afbraak bij de 0-1, 0-2, 0-3, 1-3 of de 2-3, maar uitgerekend bij de 3-3 ?
Zou het komen omdat het superieure gevoel plots plaats moest ruimen voor frustratie, voor diepgewortelde angst om een beetje uitgelachen te worden ?
Zolang een ploeg voorstaat, is er weinig aan de hand, dan kunnen ze lekker spotten en uitlachen.
Eens het keert, dan ist heel iets anders, want dan mag de andere kant dat niet doen,want dan is het provocatie !

Primitief toch wel ... niet tegen je verlies kunnen ? Blijf dan weg uit de sport !

Vergelijkbaar met het denken dat je haar mee naar huis krijgt na een avondje drankjes sponsoren, en dan moet vaststellen dat ze in een andere auto stapt, en nog even met haar slipje in de hand bye bye wuift ?
Dan ga je de WC's van de zaak ook maar afbreken ?

Als de interviewers van deze avond eventueel meelezen ...
Wil anders ook wel eens uitgenodigd worden om een paar logische vragen te stellen !
Face to face met De Condé ... heerlijk lijkt me dat, een natte droom !
Mailen naar [email protected]. zou ik zeggen. Die leest zijn mails en antwoordt soms zelfs.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

Als je de reactie van De Bleeckere leest, dan ga ik er vanuit dat het een gedeelde verantwoordelijkheid wordt. Hij heeft het over het correct volgen van de procedure door Visser:

1) waarschuwing bij 1e incident => slaat volgens mij op STVV-fans die met voorwerpen gooien
2) wedstrijd stilleggen bij 2e incident en naar binnen voor afkoelingsperiode => slaat duidelijk op de STVV-fans
3) wedstrijd staken bij 3e incident => slaat op Genk-fans

De wedstrijd werd dus gestaakt omdat het op dat moment ging om het 3e incident. Gezien 2 van de 3 incidenten betrekking hebben op STVV-fans, geloof ik nooit dat een uitspraak in ons voordeel zal uitdraaien.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Smurf »

Ongelofelijk hoe haast niemand hier (en in de voetbalwereld) de zaak eens van 2 kanten kan bekijken. Iedereen draait alles eindeloos om, zodat zijn eigen clubje er toch maar niet slecht uit zou komen.
Het is heel simpel. De voetbalbond had reeds jaren geleden moeten ingrijpen: Ten tijde van Proto die door de Standardsupporters bekogeld werd. Toen had Anderlecht de ballen moeten hebben om gewoon te weigeren om opnieuw het veld te betreden. Hoe kan een keeper in dergelijke omstandigheden nog geconcentreerd zijn. En kom niet af met 'uitdagen' en al die zever, soekeleirs. Ge smijt niks op het plein, simpel.

Het feit dat de voetbalbond sinds dan naliet om in te grijpen, geeft de STVV-jongentjes achter doel dus hoegenaamd geen recht op het gooien van 'allerlei voorwerpen'. Kom me niet af met het gelul over 'enkele plastic bekertjes' (zeveraars). Want oh nee, Coucke was blij bij een doelpunt van zijn team, hij juichte, in onze richting dan nog, met gebalde vuisten dan nog. En dan!?! Bende bleiters!! Al had 'm z'n broek afgestoken! Roep dan iets, fluit 'm uit... Maar ge smijt niks op het veld, jankende pubers!

Idioten van Genk, net hetzelfde. Janken over 'de kooi'. Waarom staat die kooi daar? Actie, reactie, simpel. Den Duch heeft voor één keer op een normale manier gereageerd. En ook daar het geneurk van spelers, bestuurders (net zoals bij STVV) om de situatie toch maar in hun voordeel te draaien.

Ook hier op het forum, altijd maar dat vergoelijken van het eigen marginale gedrag. De wedstrijd is uiteindelijk stilgelegd omwille van die pipo's van Genk. Maar Visser had de wedstrijd al lang daarvoor kunnen en moeten stil leggen. En dan was het gewoon 0-5 geweest. Bovendien zou er dan niemand geklaagd hebben, want niemand geloofde nog in een terugkeer van STVV. Nu is de enige rechtvaardige conclusie een forfait voor beide teams. Genk had bij 0-3 gewoon moeten zeggen, we komen er niet meer op.

En Lindoke, gij opperwindhaan, kom niet af met uw theorie over STVV-Beveren, 0-8 op de laatste speeldag... Want ge snapt het weeral niet. Als STVV 0-8 achter staat en onze supporters de wedstrijd laten stil leggen, is het de wedstrijd gedaan, verliezen we met 0-5 of 0-8 en krijgen we er een sanctie bovenop. Als BEIDE supportergroepen zorgen voor het stil leggen van de wedstrijd, dan wordt de wedstrijd herspeeld, puntenaftrek en dergelijke meer. Dus enkel als die jongens van Beveren dan ook nog eens zo dom zouden zijn om bij 0-8 het schaap te gaan uithangen!!

Gewoon veel strenger optreden naar iedereen toe. Clubs supporters, bestuurders, spelers, iedereen! En zelf als clubs en supporters uw oogkleppen afzetten en naar uw eigen fouten durven/willen/kunnen kijken. Wij, STVV, verdienen een sanctie! En dat ze er vanaf nu een gewoonte van maken. Genk, sanctie. Charleroi, sanctie. Standard zouden ze best met terugwerkende kracht een sanctie geven, want daar is het al jaren aan de gang. Antwerp hetzelfde. Club brugge, aanpakken die handel!
En als uw club elke keer 5-0 aan zijn been krijgt, zal er in heel dat vak idioten toch wel ene zo slim en sterk zijn om de eerstvolgende bonzo die iets smijt op andere gedachten te brengen.

Wat kan STVV doen? Enkele stevige kerels die al jaren naar het stadion komen uit de rest van het stadion halen en opnieuw in het 'slechte sfeervak' zetten. Beetje toezicht houden op de harde pubertjes die zich willen profileren, maar te dom zijn om ook maar 1 seconde na te denken. En elke club zou dit moeten doen, want ze zitten overal. En dan wordt er hier geklaagd over de marginaliteit van de bezoekers!! Als je zelf al eens op verplaatsing gaat kijken, zie je toch ook wel wat er bij ons van de busjes stapt. Exact hetzelfde, bedroevend niveau.

Ik weet dat ik hier niks nieuws vertel. Dreke zijn post was van dezelfde strekking. Brusselmans (waarmee ik het minder vaak eens ben) gaf mits enige overdrijving ook aan wat er moet/kan gebeuren. Ingrijpen, boetes, stadionverbod, meldingsplicht. maar vooral stoppen met eindeloos goedpraten van de eigen acties, want het is allemaal eindeloos gezemel en gelul! ik ben die stupiditeit kotsbeu!

Zo, dat lucht op.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

STVV - Genk
Match wordt stilgelegd nadat keeper van Genk belaagd wordt door een paar snotbellen vanuit Noord (voor ocharme wat lege bekertjes en Briquets)
Ik wil niet zeggen of beweren dat het mag, dat het verantwoord is, ...
Ze mogen ze wat mij betreft voor goed weren en er mag best wat sociale controle zijn, gooi ze buiten
Wat ook belangrijk is : Match wordt hervat
Dus: als match uitgespeeld wordt zonder verdere problemen, boete en case closed

Maar wat gebeurt er :
Omdat het 3-3 wordt, Genkies beginnen de boel af te breken
En dan maakt scheidsrechter, op eigen houtje zo blijkt, een einde aan de wedstrijd

Conclusie : Sint-Truiden en Genk even schuldig en match wordt herspeeld ?
Wtf
De reden waarom de match stopgezet is, is dat er Genkies op het veld stonden
Staat los van de eerdere incidenten aan de overkant, want daarna is de match herbegonnen

Daarbij: Op Standard is de match ook stilgelegd en daarna heropgestart
Uitslag : 1-1
Waarschijnlijk boete voor Standard, of was het Charleroi
Verder kraait er geen haan naar

Dus
Gevolg incidenten aan STVV kant : boete
Gevolg incidenten aan G**k kant : match stopgezet

5-0 : Enige conclusie

En als blijkt dat Sint-Truiden en Genk 2 punten afgetrokken wordt en dan match nog eens herspeeld met gesloten deuren, dan is er maar 1 verliezer : wij
Niks van
Alle juridische middelen uitpersen
Laatst gewijzigd door enrique op 30 sep 2019, 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Franz »

Prima pleidooi hierboven van Smurf, en ik kan me er in grote mate in vinden ook.
Maar als de zaak-KV Mechelen ons toch één ding geleerd heeft dan is het wel dat je niet moet kijken hoe het reglement moreel eerlijk ZOU ZIJN, maar enkel en alleen naar wat het reglement IS.
En dan zegt het reglement vandaag:
een ploeg die niet meer terug het veld op komt/wil komen verliest met 5-0 forfait (dus ben je verplicht te gaan spelen, eventueel in een regen van voorwerpen);
de ploeg(en) die de aanleiding is(zijn) om een wedstrijd definitief te staken wordt(en) veroordeeld met verlies aan punten, anders is het enkel een geldelijke sanctie (dus kan je à la Charleroi vuurpijlen op het veld gooien, zolang de match daardoor niet definitief gestaakt wordt is er geen puntenverlies);
als de 'voorwerpgooiers' na de afkoelingsperiode zich koest houden vanaf het hernemen van de match, dan is er geen probleem (meer);
und so weiter und so weiter...
Ik zeg het nog eens: moreel niet OK, maar de reglementen zijn vandaag zo.
KV Mechelen zou deze zaak niet verliezen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Brusselmans schreef:Zo maar een vraag die bij me opkomt ...
Waarom nie begonnen met de afbraak bij de 0-1, 0-2, 0-3, 1-3 of de 2-3, maar uitgerekend bij de 3-3 ?
Zou het komen omdat het superieure gevoel plots plaats moest ruimen voor frustratie, voor diepgewortelde angst om een beetje uitgelachen te worden ?
Zolang een ploeg voorstaat, is er weinig aan de hand, dan kunnen ze lekker spotten en uitlachen.
Eens het keert, dan ist heel iets anders, want dan mag de andere kant dat niet doen,want dan is het provocatie !
Een bedenking die ik me ook maak. In bredere context heb ik de indruk dat het tegen Genk alleen maar erger geworden is nu winst op Staaien de laatste jaren niet meer vanzelfsprekend is. "Staaien is van ons" en als het niet van ons kan zijn, breken we de boel maar af. Dat soort debiele redenering.

De framing die in deze zaak door Genk met voorbedachte rade gebeurd is, is degoutant. Ik zeg zeer bewust met voorbedachte rade. Men wist wat er ging gebeuren, dat lijkt me zo klaar als een klontje. Dan kon je voor de match al vermoeden als je tussen de regels las en werd na de match bevestigd door het unisono met zoveel mogelijk drama brengen van een op niets slaand verhaal over een "mensonwaardige kooi".
Het is om te beginnen al geen kooi dus stop met die term te hanteren, het is een plexiwand met een net, zoals in Genk 10 jaar hing, zoals op 100 andere plekken hangt, zonder dat het telkens afgebroken wordt door de bezoekende club. Er is er maar één die dat doet en dat ook nog eens als excuus durft aanhalen...dat is onzin van het niveau "Trossard plant een vlag dus wij mogen u met stenen bekogelen". En wat dat mensonwaardig betreft, stop eens met overdrijven en stop bovenal ook met u telkens als varkens te gedragen, misschien krijg je dan ook wel een betere behandeling. 't Is maar een suggestie.
Los van de inhoud van de boodschap, is het echter nog meer het strategisch en vooraf ingestudeerd karakter dat me tegen de borst stuit. Zo kort op de feiten unaniem dezelfde boodschap brengen, met dezelfde bewoordingen, nee, dat gebeurt niet spontaan, I don't buy that. dat is vooraf goed doorgesproken geweest binnen de club. Maar(!) het duurde wel tot gisterenavond laat eer iemand (Van Haezebrouck) op TV de redenen voor plexiwand en net durfde aanhalen. De rest van het journaille was toen als een bende schapen al 24u de "kooi-mensonwaardig- boodschap aan het herkauwen en nablaten... opdracht van kwal De Condé en co. volbracht. Naast het zichzelf indekken, heeft deze boodschap nog 1 extra pervers effect: men gaat het crapul nog wat naar de mond praten. Die arm suggelkes, ze konden haast niets anders. Plexiglas en net waren zo onmenselijk dat ze de boel wel moesten afbreken en een paar uur later nog eens terugkeren om nog meer vernielingen aan te richten en supporters in elkaar te slaan. Allemaal de schuld van die dekselse plexiwand, niet van die brave jongens van Genk. Geef ze volgende keer anders gewoon ne pijl bengaals mee bij het betreden van het bezoekersvak. :roll:

Als we als gevolg hiervan puntenaftrek en een match achter gesloten deuren zouden krijgen, zou ik als club mijn conclusies trekken: de komende 5 seizoenen geen bezoekers van Genk, bestuur inclusief. Er komt hier niks blauw-wit meer binnen. Dat is in tegenspraak met wat ik voor de match zei, maar die "vocale strijd" die bij dit soort matchen hoort, is blijkbaar een utopie. Een bende crapul die met instemming van hun bestuur telkens de boel kort en klein komen slaan, hoef ik niet. Noch het crapul, noch het bestuur.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
Brusselmans schreef:Zo maar een vraag die bij me opkomt ...
Waarom nie begonnen met de afbraak bij de 0-1, 0-2, 0-3, 1-3 of de 2-3, maar uitgerekend bij de 3-3 ?
Zou het komen omdat het superieure gevoel plots plaats moest ruimen voor frustratie, voor diepgewortelde angst om een beetje uitgelachen te worden ?
Zolang een ploeg voorstaat, is er weinig aan de hand, dan kunnen ze lekker spotten en uitlachen.
Eens het keert, dan ist heel iets anders, want dan mag de andere kant dat niet doen,want dan is het provocatie !
Een bedenking die ik me ook maak. In bredere context heb ik de indruk dat het tegen Genk alleen maar erger geworden is nu winst op Staaien de laatste jaren niet meer vanzelfsprekend is. "Staaien is van ons" en als het niet van ons kan zijn, breken we de boel maar af. Dat soort debiele redenering.

De framing die in deze zaak door Genk met voorbedachte rade gebeurd is, is degoutant. Ik zeg zeer bewust met voorbedachte rade. Men wist wat er ging gebeuren, dat lijkt me zo klaar als een klontje. Dan kon je voor de match al vermoeden als je tussen de regels las en werd na de match bevestigd door het unisono met zoveel mogelijk drama brengen van een op niets slaand verhaal over een "mensonwaardige kooi".
Het is om te beginnen al geen kooi dus stop met die term te hanteren, het is een plexiwand met een net, zoals in Genk 10 jaar hing, zoals op 100 andere plekken hangt, zonder dat het telkens afgebroken wordt door de bezoekende club. Er is er maar één die dat doet en dat ook nog eens als excuus durft aanhalen...dat is onzin van het niveau "Trossard plant een vlag dus wij mogen u met stenen bekogelen". En wat dat mensonwaardig betreft, stop eens met overdrijven en stop bovenal ook met u telkens als varkens te gedragen, misschien krijg je dan ook wel een betere behandeling. 't Is maar een suggestie.
Los van de inhoud van de boodschap, is het echter nog meer het strategisch en vooraf ingestudeerd karakter dat me tegen de borst stuit. Zo kort op de feiten unaniem dezelfde boodschap brengen, met dezelfde bewoordingen, nee, dat gebeurt niet spontaan, I don't buy that. dat is vooraf goed doorgesproken geweest binnen de club. Maar(!) het duurde wel tot gisterenavond laat eer iemand (Van Haezebrouck) op TV de redenen voor plexiwand en net durfde aanhalen. De rest van het journaille was toen als een bende schapen al 24u de "kooi-mensonwaardig- boodschap aan het herkauwen en nablaten... opdracht van kwal De Condé en co. volbracht. Naast het zichzelf indekken, heeft deze boodschap nog 1 extra pervers effect: men gaat het crapul nog wat naar de mond praten. Die arm suggelkes, ze konden haast niets anders. Plexiglas en net waren zo onmenselijk dat ze de boel wel moesten afbreken en een paar uur later nog eens terugkeren om nog meer vernielingen aan te richten en supporters in elkaar te slaan. Allemaal de schuld van die dekselse plexiwand, niet van die brave jongens van Genk. Geef ze volgende keer anders gewoon ne pijl bengaals mee bij het betreden van het bezoekersvak. :roll:

Als we als gevolg hiervan puntenaftrek en een match achter gesloten deuren zouden krijgen, zou ik als club mijn conclusies trekken: de komende 5 seizoenen geen bezoekers van Genk, bestuur inclusief. Er komt hier niks blauw-wit meer binnen. Dat is in tegenspraak met wat ik voor de match zei, maar die "vocale strijd" die bij dit soort matchen hoort, is blijkbaar een utopie. Een bende crapul die met instemming van hun bestuur telkens de boel kort en klein komen slaan, hoef ik niet. Noch het crapul, noch het bestuur.
:hug: :hug: :hug: :drunk: :drunk: :drunk: :heil: :heil: :heil:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Smurf schreef: Brusselmans (waarmee ik het minder vaak eens ben) gaf mits enige overdrijving ook aan wat er moet/kan gebeuren. Ingrijpen, boetes, stadionverbod, meldingsplicht. maar vooral stoppen met eindeloos goedpraten van de eigen acties, want het is allemaal eindeloos gezemel en gelul! ik ben die stupiditeit kotsbeu!

Zo, dat lucht op.
Niks overdrijven ...
Wat maakt 25 of zelfs 50.000 euro uit voor een club, die lachen daar eens mee.

Vergelijk het eens met roken op café. Ben zelf een roker trouwens, Brusselmans die nie rookt is gene !
In het begin veel protest, en de boete was een waarschuwing, "nie meer doen hè mannen, da mag nie"

Dan werd het 150 euro, tegenwoordig zal het wel hoger liggen. Na 3 verwittigingen :sluiting. Wel, zelfs in de hardnekkigste café's moet ge nie meer proberen, of de baas staat langs u.

Geef de boetes eens die ik aangehaald heb.
Ik durf er om wedden dat ze gelijk elke vuurspuwer/afbreker in geen tijd zullen identificeren, wees maar zeker.
In de winter kan zelfs uw uitgeademde lucht die zich omvormt tot een rookpluim u aangewreven worden.

Heb zelf ooit 1 stadionverbod gehad, omdat ik mijn minddenvinger had opgestoken naar het Genk-vak als antwoord op hun spreekkoren. Overijverige America had het gezien, en ja hoor, er waren zelfs beelden !!!
1 jaar en 750 euro.

Dan lijkt mij 1 miljoen boete en levenslang voor hetgeen nu gebeurd is evenredig met de aard van de misdaden.

De Genkies maken er gewoon elk jaar een sport van om te vernielen, van verf bekladden, tot afbreken ... elk jaar opnieuw.
De vraag is nog altijd waarom zoveel haat naar hun kleine broer, want ooit zijn zij ermee begonnen.
Vreemde makelij, die zich verzameld, het is altijd miserie !

Dit moet gewoon met de wortel uitgeroeid worden, simpel as that.
Stadionverbod voor het hele vak, iedereen verantwoordelijk, want het was op voorhand georchestreerd.
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 30 sep 2019, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Smurf schreef:Ongelofelijk hoe haast niemand hier (en in de voetbalwereld) de zaak eens van 2 kanten kan bekijken. Iedereen draait alles eindeloos om, zodat zijn eigen clubje er toch maar niet slecht uit zou komen.
Het is heel simpel. De voetbalbond had reeds jaren geleden moeten ingrijpen: Ten tijde van Proto die door de Standardsupporters bekogeld werd. Toen had Anderlecht de ballen moeten hebben om gewoon te weigeren om opnieuw het veld te betreden. Hoe kan een keeper in dergelijke omstandigheden nog geconcentreerd zijn. En kom niet af met 'uitdagen' en al die zever, soekeleirs. Ge smijt niks op het plein, simpel.

Het feit dat de voetbalbond sinds dan naliet om in te grijpen, geeft de STVV-jongentjes achter doel dus hoegenaamd geen recht op het gooien van 'allerlei voorwerpen'. Kom me niet af met het gelul over 'enkele plastic bekertjes' (zeveraars). Want oh nee, Coucke was blij bij een doelpunt van zijn team, hij juichte, in onze richting dan nog, met gebalde vuisten dan nog. En dan!?! Bende bleiters!! Al had 'm z'n broek afgestoken! Roep dan iets, fluit 'm uit... Maar ge smijt niks op het veld, jankende pubers!

Idioten van Genk, net hetzelfde. Janken over 'de kooi'. Waarom staat die kooi daar? Actie, reactie, simpel. Den Duch heeft voor één keer op een normale manier gereageerd. En ook daar het geneurk van spelers, bestuurders (net zoals bij STVV) om de situatie toch maar in hun voordeel te draaien.

Ook hier op het forum, altijd maar dat vergoelijken van het eigen marginale gedrag. De wedstrijd is uiteindelijk stilgelegd omwille van die pipo's van Genk. Maar Visser had de wedstrijd al lang daarvoor kunnen en moeten stil leggen. En dan was het gewoon 0-5 geweest. Bovendien zou er dan niemand geklaagd hebben, want niemand geloofde nog in een terugkeer van STVV. Nu is de enige rechtvaardige conclusie een forfait voor beide teams. Genk had bij 0-3 gewoon moeten zeggen, we komen er niet meer op.

En Lindoke, gij opperwindhaan, kom niet af met uw theorie over STVV-Beveren, 0-8 op de laatste speeldag... Want ge snapt het weeral niet. Als STVV 0-8 achter staat en onze supporters de wedstrijd laten stil leggen, is het de wedstrijd gedaan, verliezen we met 0-5 of 0-8 en krijgen we er een sanctie bovenop. Als BEIDE supportergroepen zorgen voor het stil leggen van de wedstrijd, dan wordt de wedstrijd herspeeld, puntenaftrek en dergelijke meer. Dus enkel als die jongens van Beveren dan ook nog eens zo dom zouden zijn om bij 0-8 het schaap te gaan uithangen!!

Gewoon veel strenger optreden naar iedereen toe. Clubs supporters, bestuurders, spelers, iedereen! En zelf als clubs en supporters uw oogkleppen afzetten en naar uw eigen fouten durven/willen/kunnen kijken. Wij, STVV, verdienen een sanctie! En dat ze er vanaf nu een gewoonte van maken. Genk, sanctie. Charleroi, sanctie. Standard zouden ze best met terugwerkende kracht een sanctie geven, want daar is het al jaren aan de gang. Antwerp hetzelfde. Club brugge, aanpakken die handel!
En als uw club elke keer 5-0 aan zijn been krijgt, zal er in heel dat vak idioten toch wel ene zo slim en sterk zijn om de eerstvolgende bonzo die iets smijt op andere gedachten te brengen.

Wat kan STVV doen? Enkele stevige kerels die al jaren naar het stadion komen uit de rest van het stadion halen en opnieuw in het 'slechte sfeervak' zetten. Beetje toezicht houden op de harde pubertjes die zich willen profileren, maar te dom zijn om ook maar 1 seconde na te denken. En elke club zou dit moeten doen, want ze zitten overal. En dan wordt er hier geklaagd over de marginaliteit van de bezoekers!! Als je zelf al eens op verplaatsing gaat kijken, zie je toch ook wel wat er bij ons van de busjes stapt. Exact hetzelfde, bedroevend niveau.

Ik weet dat ik hier niks nieuws vertel. Dreke zijn post was van dezelfde strekking. Brusselmans (waarmee ik het minder vaak eens ben) gaf mits enige overdrijving ook aan wat er moet/kan gebeuren. Ingrijpen, boetes, stadionverbod, meldingsplicht. maar vooral stoppen met eindeloos goedpraten van de eigen acties, want het is allemaal eindeloos gezemel en gelul! ik ben die stupiditeit kotsbeu!

Zo, dat lucht op.
Ge hebt gelijk .
Maar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een sanctie voor het pikken van een caramel , tegen een sanctie voor gewapende overval
Kan nooit dezelfde zijn , ook al is het alle twee diefstal .
Ik zeg het nog eens , ik heb geen enkel goed woord over voor diegenen die voorwerpen op het veld gooien , en voor mijn part worden ze streng gestraft .
Maar STVV mag niet aanvaarden dat zij als voorbeeld worden gesteld , door een bond die al die zever zo lang heeft getolereerd , maar ja toen waren het top clubs niet waar
We moeten ook niet heiliger zijn dan de paus
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Peter Vandenbempt :

"Genk moet zich zorgen maken
De onderbreking in de wedstrijd heeft alvast een invloed gehad op de terugkeer van STVV. Het is trouwens niet de eerste keer dat een wedstrijd kantelt in het voordeel van de ploeg waarvan de supporters amok gemaakt hebben.



STVV scoorde seconden na de herneming. Marc Brys heeft tijdens de onderbreking kunnen bijsturen, coachen en motiveren. Dan kan zo'n wedstrijd kantelen, maar alleen op 2 voorwaarden: namelijk omdat STVV het heel goed gedaan heeft en omdat Racing Genk onrustwekkend zwak en kwetsbaar was en helemaal de weg kwijt was na één tegendoelpunt.



En dus was die 3-3 voor STVV gewoon verdiend en moet Genk zich vooral ook zorgen maken over de manier waarop het in het laatste halfuur kopje onder gegaan is, zeker als je weet dat woensdag Napoli en Dries Mertens op bezoek komen."

Game, set and match
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVVninof »

Ik denk dat alles ongeveer gezegd en geschreven is. Maar wat ik wel nog eens kwijt moet: waren jullie ook zo gedegouteerd van die smile van onze voorzitter op het moment dat Genkse supp uit hun kooi braken. Dit vind ik echt ongehoord. Zo weinig leiderschap en presence ook...

We hebben het als club toch ook niet getroffen met de voorzitters die hier al de revue passeerden...
Plaats reactie