Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

TVL Sportcafé van gisteren met beide Voorzitters aan het woord: https://www.tvl.be/programmas/sportcafe ... 2019-85655
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Tompie schreef:TVL Sportcafé van gisteren met beide Voorzitters aan het woord: https://www.tvl.be/programmas/sportcafe ... 2019-85655
Beste en meest genuanceerde wat ik de afgelopen dagen gehoord heb.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Ik vind het Genkse voorstel -voor zover je daar zelf natuurlijk invloed op hebt- om de match gewoon op 3-3 te laten eindigen zo gek nog niet. Beter dan -2 punten en herspelen in leeg stadion. Indien beide clubs pleiten dat de 3-3 de einduitslag mag worden, sta je altijd wat sterker.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Gegeven de omstandigheden is dat misschien nog het verstandigste. Maximale boete aanvaarden, relschoppers aanpakken en vrede nemen met het punt. Het is alleen te hopen dat ze in Brussel geen voorbeeld willen stellen...
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Tompie schreef:Heeft iemand eigenlijk iets vernomen van de man die voor de wedstrijd gereanimeerd werd? Misschien, heel misschien, een klein beetje veel belangrijker dan al de rest wat we hier schrijven.

Om maar te zeggen, rustig aan jongens. Er zijn nog belangrijkere zaken in het leven.
Heb u PM gestuurd..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Mikman schreef:Ik vind het Genkse voorstel -voor zover je daar zelf natuurlijk invloed op hebt- om de match gewoon op 3-3 te laten eindigen zo gek nog niet. Beter dan -2 punten en herspelen in leeg stadion. Indien beide clubs pleiten dat de 3-3 de einduitslag mag worden, sta je altijd wat sterker.
Welke absurde regelgeving , - 2 punten en de match herspelen
Stel Stvv krijgt -2 punten en verliest de match zijn we gestraft met -3 punten en boetes
wint Genk krijgen ze 1 punt en boetes dus ze verliezen geen punten en dat met een gedeelde verantwoordelijkheid.
Charleroi gooit vuurpijlen op het veld , Stvv Bekertje en aanstekers , in beide gevallen wordt de match stil gelegd en wacht er een boete
Charleroi krijgt zijn punt , STVV - 3 punten een verschil van 4 punten tov een rechtstreekse concurrent voor het werpen van voorwerpen op het veld :zot:
Ik denk dat een vuurpijl toch nog een stuk gevaarlijker is dan een plastiek bekertje of een bricket ,
Elke advocaat maakt terecht brandhout van deze regel .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Iedereen uit het Genk-vak beboeten, en zwaar !
Bendevorming, vandalisme, weerstand tegen de ordemachten.

"ja maarrrr, da was ich nie johong, die was die waaaa langs mich stoond, Maassimo Spagetiti, van de Kooolmijnlaan 73"
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Franz »

Mikman schreef:
Tompie schreef:TVL Sportcafé van gisteren met beide Voorzitters aan het woord: https://www.tvl.be/programmas/sportcafe ... 2019-85655
Beste en meest genuanceerde wat ik de afgelopen dagen gehoord heb.
Inderdaad een genuanceerd verhaal van beide kanten.
Wat me wel opviel was hoe weinig greep beide ploegen hebben op hun harde kernen supporters.
Zeker bij RC Genk: algemeen directeur Gerits moest zich in allerlei bochten wringen om de veelvuldige overtredingen van zijn 'sfeergroepen' toch maar niet te hard te veroordelen. Er werden beelden getoond van massale vuurpijlen: in Salzburg, verleden seizoen op Stayen, etc.: voor Gerits precies 'gewone kost'. Hij legde zelfs nog een beetje de verantwoordelijkheid hiervan bij de ontvangende ploeg ("in onze thuismatchen gebeurt dat niet want wij hebben daar een hele organisatie rond...").
Als je dat zo hoort lijkt het stellen van een 'voorbeeld' met -2 voor beide ploegen nog niet zo'n slecht idee.
Amokmakers MOETEN eruit.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Franz schreef:
Mikman schreef:
Tompie schreef:TVL Sportcafé van gisteren met beide Voorzitters aan het woord: https://www.tvl.be/programmas/sportcafe ... 2019-85655
Beste en meest genuanceerde wat ik de afgelopen dagen gehoord heb.
Inderdaad een genuanceerd verhaal van beide kanten.
Wat me wel opviel was hoe weinig greep beide ploegen hebben op hun harde kernen supporters.
Zeker bij RC Genk: algemeen directeur Gerits moest zich in allerlei bochten wringen om de veelvuldige overtredingen van zijn 'sfeergroepen' toch maar niet te hard te veroordelen. Er werden beelden getoond van massale vuurpijlen: in Salzburg, verleden seizoen op Stayen, etc.: voor Gerits precies 'gewone kost'. Hij legde zelfs nog een beetje de verantwoordelijkheid hiervan bij de ontvangende ploeg ("in onze thuismatchen gebeurt dat niet want wij hebben daar een hele organisatie rond...").
Als je dat zo hoort lijkt het stellen van een 'voorbeeld' met -2 voor beide ploegen nog niet zo'n slecht idee.
Amokmakers MOETEN eruit.
Inderdaad Amokmakers moeten eruit
Maar als ge denkt dat te bereiken met een aftrek van -2 punten slaat ge de bal volledig mis
Kijk maar eens afgelopen zaterdag , anders staat de brigada daar met een handvol , nu zat het vak vol , waarom denkt ge ?
Het welzijn van de club kan deze lieden geen bal schelen , alleen dat men op een goedkope en ongestrafte manier baldadigheden kan uithalen interesseert hen .
Alleen gigantische boetes en tijdens matchen de amokmakers ergens werkstraffen laten doen zal soelaas brengen
Zoals u kon zien is het bij Genk eerder regel dan uitzondering dat supporters zich misdragen in uitwedstrijden
Die van Antwerp , standard , en Charleroi zijn er ook vaak bij .
Vorig seizoen hebben de supporters , als ge dat zo kunt noemen van Anderlecht een match bewust laten stil leggen
Nooit is er een extra punten aftrek geweest ,
De bond geeft zelfs het voorbeeld , om criminaliteit ( omkoping )zo goed als onbestraft te laten , operatie propere handen , ge gaat er nog weinig van horen .
Ik zie echt niet in waarom STVV als voorbeeld moet gesteld worden
Laatst gewijzigd door miel op 01 okt 2019, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Franz schreef:
Mikman schreef:
Tompie schreef:TVL Sportcafé van gisteren met beide Voorzitters aan het woord: https://www.tvl.be/programmas/sportcafe ... 2019-85655
Beste en meest genuanceerde wat ik de afgelopen dagen gehoord heb.
Inderdaad een genuanceerd verhaal van beide kanten.
Wat me wel opviel was hoe weinig greep beide ploegen hebben op hun harde kernen supporters.
Zeker bij RC Genk: algemeen directeur Gerits moest zich in allerlei bochten wringen om de veelvuldige overtredingen van zijn 'sfeergroepen' toch maar niet te hard te veroordelen. Er werden beelden getoond van massale vuurpijlen: in Salzburg, verleden seizoen op Stayen, etc.: voor Gerits precies 'gewone kost'. Hij legde zelfs nog een beetje de verantwoordelijkheid hiervan bij de ontvangende ploeg ("in onze thuismatchen gebeurt dat niet want wij hebben daar een hele organisatie rond...").
Als je dat zo hoort lijkt het stellen van een 'voorbeeld' met -2 voor beide ploegen nog niet zo'n slecht idee.
Amokmakers MOETEN eruit.

Iedereen die voetbal beetje volgt weet dat Genk de ultra's niet in de hand heeft.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door bert1924 »

Wat is dat hier weer met de zever van gedeelde verantwoordelijkheid?????
Door wie zijn fout werd de match stilgelegsd,Door de genk hooligans die het kot begonnen af te breken en het veld wilden opkomenen ,alleen maar uit frustratie voor de 3-3
Men moet ook niet overdrijven met het veroordelen van de spionkop.Zelfs bij de veelvuldige nederlagen tegen genk is er no nooit iets gebeurd.
Het waren steeds de genk debielen die de lont aanstaken.
En er wordt ook niet gesproken over coucke die de spionkop verscheidene malen( bij 0-2 en 0-3) uitdaagde ,en het werpen van voorwerpen uitlokte
Wij moeten ons ook niet laten op onze kop sch.……
5-0 is de juiste uitslag volgens het reglement.En hiervoor moet keihard gevochten worden ,met alle middelen.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

De raad van (drie) wijzen van de Pro League heeft een beslissing getroffen in het geschil tussen STVV en KRC Genk over de schade aan de kunstgrasmat op Stayen na de derby van vorig seizoen. Genk moet uiteindelijk een schadevergoeding van 25.000 euro betalen, omdat Genkse fans vorig seizoen het veld met vuurpijlen had beschadigd.
Genk had zelf voorgesteld om 12.500 te betalen, namelijk 500 euro voor elk van de 25 brandvlekken, die waren veroorzaakt. Die boete was in het veiligheidsprotocol voor de wedstrijd vastgelegd. Maar omdat een kunstgrasmat in zijn geheel moet worden hersteld had stadioneigenaar Roland Duchâtelet een schadevergoeding van 250.000 euro gevorderd. Dat was de prijs van de nieuwe kunstgrasmat, die dit jaar werd aangelegd. Nadat beide partijen er niet uit geraakten, werd bemiddeld door de Pro League. Een panel van drie clubvoorzitters legde de schadevergoeding vast op 25.000 euro, 1.000 euro per brandvlek.

Deze zaak staat voor alle duidelijkheid los van de incidenten na de derby van vorige zaterdag. Zowel de Pro League als de KBVB moeten zich nog buigen over het staken van die wedstrijd bij 3-3 in minuut 88.

Roland Duchâtelet: “Dit is een pure schande”

Toen we Roland Duchâtelet dinsdagnamiddag contacteerden betreft de beslissing van de Pro League, was de stadioneigenaar van STVV nog niet op de hoogte van het feit dat hij ‘slechts’ 25.000 euro betaald zal krijgen voor de gemaakte vernielingen aan het kunstgrasveld vorig jaar. “25.000 euro? Dat is een regelrechte schande”, aldus Duchâtelet, die 250.000 euro eiste. “Ik kan daar maar één ding op zeggen: de Pro League werkt gewoon totaal niet professioneel. Drie collega-clubeigenaars van STVV en Genk hebben over dit dossier moeten beslissen. Ik vind dat niet professioneel.”

Op de vraag of Duchâtelet ook weet wie die drie aangeduide clubeigenaars dan waren, antwoordt de ondernemer erg vaag. “Euhm, ik heb het geweten, maar ik ben het vergeten. Naast het feit dat de voorzitter van Genk ook voorzitter van de Pro League is, is deze aanduiding van drie collega-clubs totaal onprofessioneel. Stayen heeft meer dan 200.000 euro kosten gehad aan het veld, nog eens meer dan 50.000 euro aan de plexi en netten nu onlangs. Ik blijf het herhalen: een schande.” Duchâtelet bekijkt nog of hij verdere stappen zal ondernemen.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Neem nu dat wij 2 punten verliezen en een boete krijgen.

Hoeveel punten is Genk vorig seizoen kwijtgespeeld voor die brandbommen ?
Hoeveel ?
Nee serieus.
Hoeveel ?

Nougatbollen
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Esteeveevee schreef:Neem nu dat wij 2 punten verliezen en een boete krijgen.

Hoeveel punten is Genk vorig seizoen kwijtgespeeld voor die brandbommen ?
Hoeveel ?
Nee serieus.
Hoeveel ?

Nougatbollen
Idd en maar de zielige potter blijven uithangen, nu op tvl.

Ik geeft Bert 1000 procent gelijk.
Niet op uwe kop laten schijten
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Zat vandaag in smurfenland ...
Grappig en triest om de tooggesprekken af te luisteren ...
Ze vinden dus echt dat er van hun kant niks aan de hand is ...
En de frustratie is echt enorm hoog!

Zinloos dus om een onderbouwd argument ivm de vernielingen van de voorbije jaren , en de daarop volgende maatregelen te duiden.

Ze snappen het dus van geen kanten !
Plaats reactie