Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans schreef:Zat vandaag in smurfenland ...
Grappig en triest om de tooggesprekken af te luisteren ...
Ze vinden dus echt dat er van hun kant niks aan de hand is ...
En de frustratie is echt enorm hoog!

Zinloos dus om een onderbouwd argument ivm de vernielingen van de voorbije jaren , en de daarop volgende maatregelen te duiden.

Ze snappen het dus van geen kanten !
Dat is omdat men jarenlang die randmarginalen gewoon hun ding hebben laten doen, hun in die grootheidswaanzin hebben gelaten en niemand hen eens deftig op hun kloten heeft gegeven.
Of iemand anders gewoon eens hard op de tafel geklopt.

Waarschijnlijk ook omdat men de jankverhalen van De Condé en co (en diens voorgangers) geslikt heeft als zoete koek

Nu Bassie aan het hoofd van het circus staat, denkt Adriaan de boel af te kunnen breken en onder te schijten
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

De enige juiste uitslag is natuurlijk de 3-3 maar wanneer een bende zatlappen de boel beginnen af te breken en er een koppel lazeruscompanen het veld betreden moet je als club wel weten dat je de wedstrijd zonder meer met 5-0 verliest.
Genk weet dat ook hoor zoniet was De Conde zijn absoluut belachelijke uitleg niet komen doen.
Ze wisten dat de wedstrijd voor hen verloren was op het moment dat het smurfenleger zijn frustraties na de gelijkmaker niet meer in handen hadden.
Jammer want een wedstrijd win je enkel door je tegenstrever te kloppen.
Jammer ook dat er bestuurslui zijn die veel te brabbelen hebben bij de pro league en natuurlijk hun connecties bij commissies, arbitrage en de bond hebben.
Op die manier heb je het natuurlijk een stuk makkelijker en beinvloed je het resultaat onrechtstreeks.
Jammer dat zulk een mooie sport zoveel negatieve uitstraling krijgt.
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV1924 »

Voor de derby waren alle ingrediënten aanwezig om Genk op sportief vlak warm te ontvangen, zelfs met de afwezigheid van vier vaste waarden van de kern van vorig jaar die ons tot op de laatste speeldag lieten dromen van Play Off 1 voetbal. Ook nu is weer gebleken dat we onder Brys met de nodige grinta weer tot de laatste speeldag ons tussen top 6 en de linkerkolom zullen begeven. Hopelijk kennen we het nodige sportieve bijval om in de Beker door te stoten naar de (halve) finales.

Hiernaast waren we ook klaar hun recidiverende supporters wbt pesterijen en hooliganisme te mogen ontvangen want onze stadion eigenaar had in onderling overleg met de ordediensten van beide steden de nodige infrastructurele maatregelen te nemen.

Helaas wisten we op voorhand dat er van de 1356 verkochte tickets in Tribune Zuid er een kleine 500 mensen gingen afzakken die als leden en sympathisanten van de Drughi's en Ultra's meermaals de Kanaries en Binken in Stayen en in onze Trudo stede ons reeds meermaals fysiek bedreigd hebben en dit dateert niet alleen van de laatste derby's maar ook reeds van in de jaren 90 waarbij er raids werden voorbereid in onze eigen stad, op en rond onze heilige voetbaltempel.

Tussen fanatisme en hooliganisme ligt een dunne grens, waarbij passie en beleving omslaan in marginaliteit. Getuige alweer hun acties met voorbedachte rade met koevoet en ander werkgerief aan de eigendom van onze club te breken en te verbouwen. Zeker als HBVL en de sociale media via Genk BLAUW WIT forum als katalysator voor deze derby werden ingezet. Het is nogmaals gebleken dat de intenties van het blauw wit supporters legioen steeds dezelfde zijn. Van jennen en joelen bij een derby zege wat hard maar draaglijk is tot provoceren en fysiek en materieel bedreigen en vernielen van onze Truiense trots en bezittingen.

Als bij een tweede en derde doelpunt de Genkse doelman dan ook nog zondigt aan marginaal provoceren van de supporters in de Tribune Noord dan toon ik alle begrip voor een verhitte sfeer waarbij enkele heethoofden zijn overgegaan tot onbezonnen acties. Niet dat ik het werpen van projectielen richting spelers of mensen goedkeur maar ik kan de acties zeker kaderen binnen bovenstaand negatief geladen kader van slag om Limburg waarbij de Genkenaren zich Stayen als speelveld willen toe eigenen op een oneigenlijke manier.

Ook in ander tribunes vatten nog steeds enkele supporters van Genk, eerder in de anonimiteit, plaats tussen de thuissupporters. En bij een 0-2 en 0-3 kunnen deze het ook niet laten bij een uiting van sportieve frustratie om met een denigrerende grijns naar het thuispubliek te kijken.

Ik moet dan ook walgen als ik de reactie van Genkse zijde hoor: provocatie, schuld van de STVV supporters. Neen beste heren, jullie slagen er jaar na jaar in om het slechtste van onszelf naar boven te halen door jullie eigen marginaal gedrag. Begrip en respect is een wederzijds gegeven, dat krijg je niet omdat je een Genkenaar bent maar wel als jullie zich leren gedragen als Genkenaars met begrip voor onze Truiense identiteit en sportieve trots.

Hopelijk verslaan wij Zulte en Genk Antwerp en ontmoeten we elkaar in de kwartfinales en slagen we er dan wel in om ons van Genkse en Truiense zijde te gedragen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Als ze kijken naar de "de procedure", dan zijn we beide verantwoordelijk, puur omdat wij stap 1 van "de procedure" ingang hebben gezet. Als ze enkel kijken naar de acties, kan je STVV geen 2 punten aftrekken voor het gooien van bekertjes. Als ze dat doen speelt Antwerp nooit of van zijn leven nog kampioen, want dan zouden die 10 punten per seizoen moeten verliezen. Komt daar nog bij Visser effectief affluit als die Genk-supporter het veld oploopt.

Dit alles weet Genk ook, als ik gister naar TVL kijk. Want ineens wordt de strategie niet "gedeelde verantwoordelijkheid" maar "behouden van de einduitslag".

Het wordt dus een juridische slag waarvan we de werkelijke uitslag pas ergens in december, misschien zelfs begin volgend jaar zullen kennen. Tegen dan maken die 2 punten misschien niets meer of misschien zijn ze net heel belangrijk. Ook iets wat de uitspraak zal bepalen (maar dan eerder aan Genk-kant, van ons zullen ze zich weinig aantrekken).
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Louis XIV »

STVV1924 schreef:Voor de derby waren alle ingrediënten aanwezig om Genk op sportief vlak warm te ontvangen, zelfs met de afwezigheid van vier vaste waarden van de kern van vorig jaar die ons tot op de laatste speeldag lieten dromen van Play Off 1 voetbal. Ook nu is weer gebleken dat we onder Brys met de nodige grinta weer tot de laatste speeldag ons tussen top 6 en de linkerkolom zullen begeven. Hopelijk kennen we het nodige sportieve bijval om in de Beker door te stoten naar de (halve) finales.

Hiernaast waren we ook klaar hun recidiverende supporters wbt pesterijen en hooliganisme te mogen ontvangen want onze stadion eigenaar had in onderling overleg met de ordediensten van beide steden de nodige infrastructurele maatregelen te nemen.

Helaas wisten we op voorhand dat er van de 1356 verkochte tickets in Tribune Zuid er een kleine 500 mensen gingen afzakken die als leden en sympathisanten van de Drughi's en Ultra's meermaals de Kanaries en Binken in Stayen en in onze Trudo stede ons reeds meermaals fysiek bedreigd hebben en dit dateert niet alleen van de laatste derby's maar ook reeds van in de jaren 90 waarbij er raids werden voorbereid in onze eigen stad, op en rond onze heilige voetbaltempel.

Tussen fanatisme en hooliganisme ligt een dunne grens, waarbij passie en beleving omslaan in marginaliteit. Getuige alweer hun acties met voorbedachte rade met koevoet en ander werkgerief aan de eigendom van onze club te breken en te verbouwen. Zeker als HBVL en de sociale media via Genk BLAUW WIT forum als katalysator voor deze derby werden ingezet. Het is nogmaals gebleken dat de intenties van het blauw wit supporters legioen steeds dezelfde zijn. Van jennen en joelen bij een derby zege wat hard maar draaglijk is tot provoceren en fysiek en materieel bedreigen en vernielen van onze Truiense trots en bezittingen.

Als bij een tweede en derde doelpunt de Genkse doelman dan ook nog zondigt aan marginaal provoceren van de supporters in de Tribune Noord dan toon ik alle begrip voor een verhitte sfeer waarbij enkele heethoofden zijn overgegaan tot onbezonnen acties. Niet dat ik het werpen van projectielen richting spelers of mensen goedkeur maar ik kan de acties zeker kaderen binnen bovenstaand negatief geladen kader van slag om Limburg waarbij de Genkenaren zich Stayen als speelveld willen toe eigenen op een oneigenlijke manier.

Ook in ander tribunes vatten nog steeds enkele supporters van Genk, eerder in de anonimiteit, plaats tussen de thuissupporters. En bij een 0-2 en 0-3 kunnen deze het ook niet laten bij een uiting van sportieve frustratie om met een denigrerende grijns naar het thuispubliek te kijken.

Ik moet dan ook walgen als ik de reactie van Genkse zijde hoor: provocatie, schuld van de STVV supporters. Neen beste heren, jullie slagen er jaar na jaar in om het slechtste van onszelf naar boven te halen door jullie eigen marginaal gedrag. Begrip en respect is een wederzijds gegeven, dat krijg je niet omdat je een Genkenaar bent maar wel als jullie zich leren gedragen als Genkenaars met begrip voor onze Truiense identiteit en sportieve trots.

Hopelijk verslaan wij Zulte en Genk Antwerp en ontmoeten we elkaar in de kwartfinales en slagen we er dan wel in om ons van Genkse en Truiense zijde te gedragen.
Klopt, heb dit spijtig genoeg mogen ervaren. Zat op den A , Oost Tribune - 0-1 en beide heren naast mij grijns tot achter hun oren en handje klap..heb er niet op gereageerd. Alleen bij de 3-3 waren ze plots alle twee weg met de staart tussen de benen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Ik heb gisteren pas Extra Time kunnen bekijken, maar wat me opviel aan de commentaren toen het over STVV- Genk ging was hoe tegenovergesteld die commentaren waren ten opzichte wat er op TVL verteld werd. In het bijzonder door Vidarsson.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Klopt, maar die commentaren in Extra Time geven wel weer wat het gevoel in de rest van het land is.
Voorts vond ik Meekers veel te slap in TVL Sportcafé. Stef Wijnants verdedigde in zekere zin meer de belangen van STVV dan de voorzitter zelf.
Schimpen steunt STVV
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Er is maar 1 oplossing
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

lindoke schreef:Ik heb gisteren pas Extra Time kunnen bekijken, maar wat me opviel aan de commentaren toen het over STVV- Genk ging was hoe tegenovergesteld die commentaren waren ten opzichte wat er op TVL verteld werd. In het bijzonder door Vidarsson.
Extra Time heeft een grote kans gemist, zoals zoooooo vaak. Hoe verder de uitzending liep, hoe meer ik dacht "ze gaan het er effectief niet over hebben". En dat zou ik goed gevonden hebben. Of ze gaan focussen op het sportieve en waarom Mazu er met zijn eigen wissels in slaagde om de match uit handen te geven. Want daar spreekt niemand over. Wie kan er met zekerheid zeggen dat als die corner er zonder onderbreking was ingegaan Sint-Truiden niet was terug gekomen? Nu was het alweer wat geblaat van een Ijslandse paljas die denkt dat hij iets kent van voetbal en alles wat daar rond hangt.
A loyal football fan only supports the shirt...
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Erger me ook blauw aan die Vidarsson.
Schimpen steunt STVV
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Hasselt Steunt STVV schreef:Erger me ook blauw aan die Vidarsson.
Ik herinner me zijn vooral zijn zogenaamd grappige -lees geniepig racistisch- uitspraak jegens CP15 en commentaar op de Japaners.

Om hem op dezelfde manier te behandelen:

Volgens mij is Viddarsson de Gary Lineker van de Svid.

Ik maak me een klein beetje zorgen dat Extra Time iets te ver gaat met die Ijslander. Van mij mag een Belgische voetbalprogramma ook Belgisch blijven.
A.C.
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:35

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door A.C. »

Klopt, heb dit spijtig genoeg mogen ervaren. Zat op den A , Oost Tribune - 0-1 en beide heren naast mij grijns tot achter hun oren en handje klap..heb er niet op gereageerd. Alleen bij de 3-3 waren ze plots alle twee weg met de staart tussen de benen.
Er waarom zou het een probleem moeten zijn dat er Genk supporters op de oost zitten? Ik heb daar zelf een abonnement en had zelfs voor kaarten gezorgd voor 2 genkies. Het is niet dat we voor ons eigen supporters plaatsen te kort hebben.
Iedereen die zich beschaafd kan en wil gedragen mag voor mijn part op de oost komen zitten. Zelf zit ik op verplaatsing in vakken van het thuispubliek. zonder enig probleem. Natuurlijk moet je dan niet gaan zwaaien met een sjaal van de tegenpartij of al te opzichtig rechtspringen omdat er altijd heethoofden zijn die hun frustraties niet kunnen kanaliseren.

In vroeger tijden (lang voor er van Genk) sprake was, stonden beide koppen vaak samen op dezelde tribune zonder enige afsluiting.
Verrekeskop
Berichten: 450
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Verrekeskop »

A.C. schreef:

In vroeger tijden (lang voor er van Genk) sprake was, stonden beide koppen vaak samen op dezelde tribune zonder enige afsluiting.
Wanneer was dat? In de jaren '20??
tweety
Berichten: 880
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door tweety »

A.C. schreef:
Natuurlijk moet je dan niet gaan zwaaien met een sjaal van de tegenpartij of al te opzichtig rechtspringen omdat er altijd heethoofden zijn die hun frustraties niet kunnen kanaliseren.
Dat is net het punt. Er zijn er veel die dat niet kunnen.
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Hey tweety
Gij weet hoe dat in Duitsland gaat he ...
Hier gaat da blijkbaar niet
Nog altijd niet ...
Plaats reactie