Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

lakie schreef:
Jack schreef:Ik lees nog altijd vooral veel MAAR.
Spijtig, gemiste kans.

Blijkbaar is het normaal dat wanneer er iemand 'provoceert' dat je dan als een bronstige stier door het lint moet gaan.
Ik wist dat stadions helaas voor een groot percentage door marginalen bevolkt worden, maar dat het zo erg was dat het normaal is dat emoties niet meer gecontroleerd kunnen worden...dat had ik niet verwacht.
Amaaaaai.... van overdrijven gesproken :roll: :zot:
Ik heb het hier nog aangehaald. De jaren '80 en '90 waren wat betreft gooien van projectielen naar bezoekende supporters, spelers, lijnrechters en scheids 100 keer erger dan wat er de laatste jaren gebeurt. Als ge toen na een match op het veld met de metaaldetector zou rondgaan, had ge ne schone euro/frank verdiend.

Dat is nochtans de periode waar we allemaal mee dwepen. Waarschijnlijk allemaal marginalen toen, maar nog veel meer dan nu.

Daarom keur ik het niet goed, maar wat er tegen Genk gebeurde wordt toch ook serieus buiten proportie getrokken.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Zelfkastijding is een katholieke traditie. Ze heeft echter nooit iemand met zekerheid in de hemel gebracht. Er zijn -tig voorbeelden in de laatste 5 jaar van supporters die (zwaar) over de schreef gaan en waar de clubs geen noemenswaardige straf krijgen. Waarom moeten wij onszelf nu ineens spontaan gaan aanbieden om als voorbeeld en precedent te dienen? Waarom mag men bij Anderlecht open en bloot toegeven dat men de match op standard vorig seizoen wou laten stopzetten en krijgen zij geen straf en moeten wij puntenaftrek krijgen terwijl de match nota bene niet eens door ons toedoen werd stopgezet?
Denkt men een stap dichter bij de hemel te komen? Denkt men een gedragsverandering van de Antwerps, Charlerois, Standards en andere Brugges te bekomen door ons hoofd zelf op het kapblok te leggen? Nee, nee en nog eens nee. Ge sust enkel uw geweten terwijl ge uzelf gigantisch in de voet schiet. Daar pas ik voor.
Dat is geen ontkenning noch vergoeilijking van de feiten. Wel een vraag om voor iedereen dezelfde maatstaf te hanteren.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Zelfkastijding is een katholieke traditie. Ze heeft echter nooit iemand met zekerheid in de hemel gebracht. Er zijn -tig voorbeelden in de laatste 5 jaar van supporters die (zwaar) over de schreef gaan en waar de clubs geen noemenswaardige straf krijgen. Waarom moeten wij onszelf nu ineens spontaan gaan aanbieden om als voorbeeld en precedent te dienen? Waarom mag men bij Anderlecht open en bloot toegeven dat men de match op standard vorig seizoen wou laten stopzetten en krijgen zij geen straf en moeten wij puntenaftrek krijgen terwijl de match nota bene niet eens door ons toedoen werd stopgezet?
Denkt men een stap dichter bij de hemel te komen? Denkt men een gedragsverandering van de Antwerps, Charlerois, Standards en andere Brugges te bekomen door ons hoofd zelf op het kapblok te leggen? Nee, nee en nog eens nee. Ge sust enkel uw geweten terwijl ge uzelf gigantisch in de voet schiet. Daar pas ik voor.
Dat is geen ontkenning noch vergoeilijking van de feiten. Wel een vraag om voor iedereen dezelfde maatstaf te hanteren.
Ge begint mij terug aan te staan !
Is uw kleffe periode achter de rug ?

"Het zen de manne achter de vaalkeir dei het laand praupel haan, ni de Anuna's en Greita's dei duun of se ter alles van kenne, ma doo blif het dan och bij"
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik zeg maar gewoon wat ik denk, zoals ik altijd gedaan heb, en hoef daar noch een Anuna/Greta noch een Francken/Trump of hun voetbalequivalent voor achterna te hollen.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef:
lakie schreef:
Jack schreef:Ik lees nog altijd vooral veel MAAR.
Spijtig, gemiste kans.

Blijkbaar is het normaal dat wanneer er iemand 'provoceert' dat je dan als een bronstige stier door het lint moet gaan.
Ik wist dat stadions helaas voor een groot percentage door marginalen bevolkt worden, maar dat het zo erg was dat het normaal is dat emoties niet meer gecontroleerd kunnen worden...dat had ik niet verwacht.
Amaaaaai.... van overdrijven gesproken :roll: :zot:
Ik heb het hier nog aangehaald. De jaren '80 en '90 waren wat betreft gooien van projectielen naar bezoekende supporters, spelers, lijnrechters en scheids 100 keer erger dan wat er de laatste jaren gebeurt. Als ge toen na een match op het veld met de metaaldetector zou rondgaan, had ge ne schone euro/frank verdiend.

Dat is nochtans de periode waar we allemaal mee dwepen. Waarschijnlijk allemaal marginalen toen, maar nog veel meer dan nu.

Daarom keur ik het niet goed, maar wat er tegen Genk gebeurde wordt toch ook serieus buiten proportie getrokken.
Jan weet gij wel hoe gevaarlijk zo een bier bekertje is ?????
Vraag het anders maar eens aan SA Pinto , zelfs als het u niet raakt kan je voor dood neervallen :lol:
Ge moest toen de reacties van de media maar eens horen , het gooien van bekers kwam nauwelijks ter sprake , het toneel van Ricardo was belangrijker .
En nu zouden wij als voorbeeld moeten gesteld worden ? :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek:
De Vlieger meende ook zijn éénzijdige mening te moeten geven over de zo genaamde kooi , Hein diende hem van repliek
Extra time , de lafaards durfden niks te zeggen , dan maar een IJslander uit zijn nek komen laten kletsen :bweik:
De commentaren van Meekers en Deconde na de match werden over dezelfde kam geschoren , beiden commentaren waren verwerpelijk , maar dat van Deconde rechtvaardigde bijna het optreden van hun schorem
En dan de stokende media die het ook steeds hadden over een kooi , een loge was het ja , het geen erin stond was mensonterend alleen Deconde ontbrak .
Dat ge u laat provoceren door idioten als Coucke en Trossard kan er bij mij niet in , ik ben nog steeds boos op onze kop en niets verantwoord baldadig gedrag .
Maar hun feiten verbleken in het niets met wat die van Genk deden , ik mag er niet aan denken hoeveel schade er zou aangericht zijn indien die debielen toch op het veld zouden geraakt zijn ,
STVV moet alle juridische middelen aanwenden , en mag met niks minder genoegen nemen dan een 5-0 uitslag
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Jacques schreef:Ik zeg maar gewoon wat ik denk, zoals ik altijd gedaan heb, en hoef daar noch een Anuna/Greta noch een Francken/Trump of hun voetbalequivalent voor achterna te hollen.
Neen maar wel een fysiotherapeut en een elektricien :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Men moet onderscheid maken tussen opinie en wetenschap, ook al kan dat soms lastig zijn. Puntenaftrek voor een club of niet is een opinie en daar heeft iedereen recht op. Fysieke begeleiding van topsporters is een wetenschap en om ongelukken te vermijden laat men wetenschap best over aan mensen met kennis van zaken. Meer heb ik daar niet over te zeggen.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Ik heb gisteren de laatste minuten ook nog es herbekeken.
Visser spreekt op een bepaald moment met Brys en Mazzu. 2 minuten later fluit hij af. Mazzu en VanImschoot (zijn T2) reageren razend. Brys reageert blij.
Puur sportief gezien zou het op dat moment toch vooral Genk geweest moeten zijn dat blij was dat er afgefloten werd want STVV zou vol voor de 4-3 gaan. Genk hing in de touwen. Dat Brys blij was is logisch gezien het matchverloop.

Maar op het moment dat Visser af fluit is de 91e minuut al gepasseerd. Er zou dan natuurlijk wel nog blessuretijd bijkomen: pakweg 3 minuten omdat het spel stil lag en pakt 3 minuten extratime.
Laten we dus hopen dat Visser in zn verslag zet dat de 90 minuten voorbij waren en dat hij voor de veiligheid te garanderen verkoos om de toegevoegde tijd niet meer te laten spelen. Einde match, en 3-3.
Lijkt me logisch.
En dat ze dan maar serieuze boetes opleggen en desnoods 1 match met gesloten deuren opgelegd krijgen. Daar kunnen we dan een paar maanden over procederen tot ze dat omzetten naar een match voorwaardelijk.

Ik zou als STVV zijnde ook een signaal geven naar de buitenwereld en zijn eigen supporters. Als meaculpa kan je de tribune noord voor 1 match alvast gesloten laten. (Thuis tegen Oostende bijvb) Dat is een duidelijk statement. En laten we eerlijk zijn: er is plaats genoeg op tribune oost voor die mensen... maar dat moeten ze er niet bij zeggen natuurlijk. :oops:
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door pat@ »

STimVV schreef:Ik heb gisteren de laatste minuten ook nog es herbekeken.
Visser spreekt op een bepaald moment met Brys en Mazzu. 2 minuten later fluit hij af. Mazzu en VanImschoot (zijn T2) reageren razend. Brys reageert blij.
Puur sportief gezien zou het op dat moment toch vooral Genk geweest moeten zijn dat blij was dat er afgefloten werd want STVV zou vol voor de 4-3 gaan. Genk hing in de touwen. Dat Brys blij was is logisch gezien het matchverloop.

Maar op het moment dat Visser af fluit is de 91e minuut al gepasseerd. Er zou dan natuurlijk wel nog blessuretijd bijkomen: pakweg 3 minuten omdat het spel stil lag en pakt 3 minuten extratime.
Laten we dus hopen dat Visser in zn verslag zet dat de 90 minuten voorbij waren en dat hij voor de veiligheid te garanderen verkoos om de toegevoegde tijd niet meer te laten spelen. Einde match, en 3-3.
Lijkt me logisch.
En dat ze dan maar serieuze boetes opleggen en desnoods 1 match met gesloten deuren opgelegd krijgen. Daar kunnen we dan een paar maanden over procederen tot ze dat omzetten naar een match voorwaardelijk.

Ik zou als STVV zijnde ook een signaal geven naar de buitenwereld en zijn eigen supporters. Als meaculpa kan je de tribune noord voor 1 match alvast gesloten laten. (Thuis tegen Oostende bijvb) Dat is een duidelijk statement. En laten we eerlijk zijn: er is plaats genoeg op tribune oost voor die mensen... maar dat moeten ze er niet bij zeggen natuurlijk. :oops:
Op de stadionklok was het toen minuut 86. De klok werd een 1ste maal stilgezet, maar pas toen Visser iedereen naar binnen riep. Dus met extra tijd was er zeker nog een minuut of 10 te spelen. Waar dat verschil (TV vs live) vandaan komt is mij een raadsel.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Klopt niet wat je zegt. Of jij moet een andere stadionklok zien. Toen Visser flook keek ik vanuit Vak C naar de klok en daar stond '90' op. Na de goal van Boli werd die niet gestopt en liep die gewoon verder tot 90. Toen is ze gestopt. Daar heb ik zelf op gelet.
Op TV bleef de klok van telenet gewoon doorlopen. Toen hij definitief affloot was de 90e minuut al een tijdje gepasseerd. Het is ook volgens die klok van telenet dat de doelpunten bijvb werden bepaald: Boli scoorde in de 88e minuut. Dus wat je zegt over die 86 minuten kan sowieso niet.
Laatst gewijzigd door STimVV op 03 okt 2019, 14:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

Jacques schreef:Zelfkastijding is een katholieke traditie. Ze heeft echter nooit iemand met zekerheid in de hemel gebracht. Er zijn -tig voorbeelden in de laatste 5 jaar van supporters die (zwaar) over de schreef gaan en waar de clubs geen noemenswaardige straf krijgen. Waarom moeten wij onszelf nu ineens spontaan gaan aanbieden om als voorbeeld en precedent te dienen? Waarom mag men bij Anderlecht open en bloot toegeven dat men de match op standard vorig seizoen wou laten stopzetten en krijgen zij geen straf en moeten wij puntenaftrek krijgen terwijl de match nota bene niet eens door ons toedoen werd stopgezet?
Denkt men een stap dichter bij de hemel te komen? Denkt men een gedragsverandering van de Antwerps, Charlerois, Standards en andere Brugges te bekomen door ons hoofd zelf op het kapblok te leggen? Nee, nee en nog eens nee. Ge sust enkel uw geweten terwijl ge uzelf gigantisch in de voet schiet. Daar pas ik voor.
Dat is geen ontkenning noch vergoeilijking van de feiten. Wel een vraag om voor iedereen dezelfde maatstaf te hanteren.
Omdat er ook ooit op een moment een nieuw ijkpunt gezet kan worden?
Iedereen is het erover eens dat hard straffen de enige oplossing is.
Iedereen is het erover eens dat ze daar al veel te laat mee zijn (Standard 3x, Charleroi 2x, Anderlecht 1x).
Maar zolang iedereen blijft zeggen 'ja maar waarom wij nu wel en in het verleden niet...'... tja, dan blijft alles bij het huidige en modderen we maar wat verder aan.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door pat@ »

STimVV schreef:Klopt niet wat je zegt. Of jij moet een andere stadionklok zien. Toen Visser flook keek ik vanuit Vak C naar de klok en daar stond '90' op. Na de goal van Boli werd die niet gestopt en liep die gewoon verder tot 90. Toen is ze gestopt. Daar heb ik zelf op gelet.
Op TV bleef de klok van telenet gewoon doorlopen. Toen hij definitief affloot was de 90e minuut al een tijdje gepasseerd. Het is ook volgens die klok van telenet dat de doelpunten bijvb werden bepaald: Boli scoorde in de 88e minuut. Dus wat je zegt over die 86 minuten kan sowieso niet.
Dan ben ik fout, zal in de opwelling van het moment geweest zijn zeker. :cool:
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door bert1924 »

Jack ,waarom zet je genk ..tig maal niet bij de ploegen die steeds ambras maken????????
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4140
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Goal van Boli was in de 86ste minuut, denk toch ook dat er nog minimum 8 minuten gespeeld dienden te worden.

edit: volgens sporza 87ste minuut
Ik zou als STVV zijnde ook een signaal geven naar de buitenwereld en zijn eigen supporters. Als meaculpa kan je de tribune noord voor 1 match alvast gesloten laten. (Thuis tegen Oostende bijvb) Dat is een duidelijk statement. En laten we eerlijk zijn: er is plaats genoeg op tribune oost voor die mensen... maar dat moeten ze er niet bij zeggen natuurlijk.
Zou ik ook doen, misschien zelfs de volgende 2 thuismatchen (dus ook tegen Gent)
Zo een initiatief kan echt al iets uitmaken, als de zaak moet voorkomen.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Wij voeren hier discussies over strafmaten omdat er al jaren één grote constante is. Men slaagt er niet in om mensen die zich misdragen te pakken en te straffen. En de redenen daarvoor zijn zeer divers.

Waar ik niet mee overweg kan, is dat er mensen zouden gestraft worden die er werkelijk niks mee te maken hebben. Waarom zou ik van mijn abonnement een match moeten afgeven? Waarom zou ik op een andere tribune moeten gaan zitten? Of nog erger, waarom zou ik mensen moeten aanspreken (de zogezegde zelfregulering) als anderen hun betaalde (!) job niet naar behoren doen?

Ik niet alleen. Rond mij zijn er een pak mensen die niet meedoen met homogezangen en het zogezegde beroep van de één of andere speler zijn moeder. Die hun pintjes of spullen te waardevol vinden om mee te gaan gooien. Die toch iets onthouden hebben van hun opvoeding.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie