Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

bert1924 schreef:Jack ,waarom zet je genk ..tig maal niet bij de ploegen die steeds ambras maken????????
Leek me evident. Hebben begod al 2x onze plastiek in brand gezet. :(
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

Dreke schreef:Wij voeren hier discussies over strafmaten omdat er al jaren één grote constante is. Men slaagt er niet in om mensen die zich misdragen te pakken en te straffen. En de redenen daarvoor zijn zeer divers.

Waar ik niet mee overweg kan, is dat er mensen zouden gestraft worden die er werkelijk niks mee te maken hebben. Waarom zou ik van mijn abonnement een match moeten afgeven? Waarom zou ik op een andere tribune moeten gaan zitten? Of nog erger, waarom zou ik mensen moeten aanspreken (de zogezegde zelfregulering) als anderen hun betaalde (!) job niet naar behoren doen?

Ik niet alleen. Rond mij zijn er een pak mensen die niet meedoen met homogezangen en het zogezegde beroep van de één of andere speler zijn moeder. Die hun pintjes of spullen te waardevol vinden om mee te gaan gooien. Die toch iets onthouden hebben van hun opvoeding.
Terechte opmerking.
Maar in het leger is dat ook de geliefkoosde manier van regulering.

Met wat geluk denken de heethoofden de volgende keer dat ze op 'springen' staan aan de onrechtvaardigheid die ze hun collega's mogelijks opnieuw dreigen aan te doen.

Met wat geluk zijn de beschaafde supporters de hun aangedane onrechtvaardigheid nog niet vergeten en kunnen ze het wel opbrengen hun marginale collega's terecht te wijzen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: RE: Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Jack schreef:
Jacques schreef:Zelfkastijding is een katholieke traditie. Ze heeft echter nooit iemand met zekerheid in de hemel gebracht. Er zijn -tig voorbeelden in de laatste 5 jaar van supporters die (zwaar) over de schreef gaan en waar de clubs geen noemenswaardige straf krijgen. Waarom moeten wij onszelf nu ineens spontaan gaan aanbieden om als voorbeeld en precedent te dienen? Waarom mag men bij Anderlecht open en bloot toegeven dat men de match op standard vorig seizoen wou laten stopzetten en krijgen zij geen straf en moeten wij puntenaftrek krijgen terwijl de match nota bene niet eens door ons toedoen werd stopgezet?
Denkt men een stap dichter bij de hemel te komen? Denkt men een gedragsverandering van de Antwerps, Charlerois, Standards en andere Brugges te bekomen door ons hoofd zelf op het kapblok te leggen? Nee, nee en nog eens nee. Ge sust enkel uw geweten terwijl ge uzelf gigantisch in de voet schiet. Daar pas ik voor.
Dat is geen ontkenning noch vergoeilijking van de feiten. Wel een vraag om voor iedereen dezelfde maatstaf te hanteren.
Omdat er ook ooit op een moment een nieuw ijkpunt gezet kan worden?
Iedereen is het erover eens dat hard straffen de enige oplossing is.
Iedereen is het erover eens dat ze daar al veel te laat mee zijn (Standard 3x, Charleroi 2x, Anderlecht 1x).
Maar zolang iedereen blijft zeggen 'ja maar waarom wij nu wel en in het verleden niet...'... tja, dan blijft alles bij het huidige en modderen we maar wat verder aan.
Ik ben deels akkoord met de vraag om een nieuw ijkpunt, maar dat hoeven wij niet te zijn. Ik vergelijk dit een beetje met de speelplaats, je brengt geen gedragsverandering teweeg door het dutske dat een keer over de schreef gaat te bestraffen, daar lachen de pestkoppen mee. Dat is de weg van de minste weerstand en de fysica zegt dat die doorgaans allen maar bergaf loopt. Zelfkritiek is eveneens mooi, maar niet als je daardoor jezelf tot enige schietschijf maakt. Hoe zit het met de zelfkritiek in midden Limburg? In Luik? In Brugge? In Antwerpen? Zij hebben er veel meer reden toe, maar ze zijn in geen velden of wegen te bespeuren... ik ga mijne kop niet als enige boven de figuurlijke loopgraven uitsteken. Degenen die dat in 14-18 letterlijk deden, liggen nu zonder uitzondering allemaal op een kerkhof. Dat is het mij niet waard.
Ik geloof om gelijkaardige redenen ook niet in zelfregulering in deze situatie. Ik durf in het vak mijn muil nog wel eens opentrekken naar de gasten vooraan, maar ik denk dat er buiten “ons groepje” geen 10 zijn die dat doen en of men dat in dank afneemt, is ook hoogst twijfelachtig. Het zou niet de eerste keer zijn dat brave supporters kloppen krijgen van hun eigen harde kern die al ver boven het theewater heen is.
Je zet wel een nieuwe norm door de grootste pestkop (publiekelijk) aan te pakken. Dat is een signaal naar de rest toe, die volgen dan vanzelf.
De kans om zo’n signaal te geven, zal trouwens niet lang op zich laten wachten. Ze diende zich zelfs al aan met standard - Charleroi, maar oldaar hoor je niemand over want ze missen de ballen om de echte probleemgevallen aan te pakken...en dan is het nutteloos om je hoofd zelf op het kapblok te leggen, je doet er alleen jezelf pijn mee.
Laatst gewijzigd door Jacques op 03 okt 2019, 20:07, 5 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: RE: Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Jack schreef:Met wat geluk denken de heethoofden de volgende keer dat ze op 'springen' staan aan de onrechtvaardigheid die ze hun collega's mogelijks opnieuw dreigen aan te doen.
Geloof je dat nu echt? Die vinden zichzelf de held. Aan beide kanten.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

Wat kan ik zeggen, ik ben een romanticus. :)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Jack schreef:Wat kan ik zeggen, ik ben een romanticus. :)
:hug: :)
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Blijkbaar hebben ze op Stayen alles van Coucke op beeld en schoon samen gezet, zou ook al overgemaakt zijn aan de bevoegde instanties. Zulke gevallen zijn ook goed om nog eens een oude bekende te horen. :)

We zullen wel zien wat ervan komt, ik denk niet dat we opkunnen tegen de Genkse lobby, maar ja... Op naar Kortrijk!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:
Jack schreef:Wat kan ik zeggen, ik ben een romanticus. :)
:hug: :)
Metat gepoen altijd. :D
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Elgromi »

Vouch schreef:Blijkbaar hebben ze op Stayen alles van Coucke op beeld en schoon samen gezet, zou ook al overgemaakt zijn aan de bevoegde instanties. Zulke gevallen zijn ook goed om nog eens een oude bekende te horen. :)

We zullen wel zien wat ervan komt, ik denk niet dat we opkunnen tegen de Genkse lobby, maar ja... Op naar Kortrijk!
De gemaskerde man die echt al op veld stond zijn daar dan ook beelden van?
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Antwerp heeft beslist dat de supporters dit weekend geen drank mogen meenemen op de hoofdtribune.
Dit is een maatregel die ze nemen omdat er al te vaak gesmeten werd op de tegenstander.
De timing hiervan is ook geen toeval he mannekes... Sinds STVV-Genk zullen ze overal strenger optreden.

Meer uitleg:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a33f6e33/
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

STimVV schreef:Antwerp heeft beslist dat de supporters dit weekend geen drank mogen meenemen op de hoofdtribune.
Dit is een maatregel die ze nemen omdat er al te vaak gesmeten werd op de tegenstander.
De timing hiervan is ook geen toeval he mannekes... Sinds STVV-Genk zullen ze overal strenger optreden.

Meer uitleg:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a33f6e33/
Dit geldt maar voor één tribune. Wel opvallend dat ze meer problemen hebben op hun hoofdtribune dan op hun "zware" tribune 2...
A loyal football fan only supports the shirt...
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Grootse nonsens maatregel in mijn ogen. Roken is toegestaan op die tribune. Kunnen ze nog altijd aanstekers naar Preud'Homme zijn kop slingeren.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Elgromi schreef:
Vouch schreef:Blijkbaar hebben ze op Stayen alles van Coucke op beeld en schoon samen gezet, zou ook al overgemaakt zijn aan de bevoegde instanties. Zulke gevallen zijn ook goed om nog eens een oude bekende te horen. :)

We zullen wel zien wat ervan komt, ik denk niet dat we opkunnen tegen de Genkse lobby, maar ja... Op naar Kortrijk!
De gemaskerde man die echt al op veld stond zijn daar dan ook beelden van?
Alles... Er hangen zoveel camera's dat niets onopgemerkt blijft.
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Smurf »

Ik ga voor alle duidelijkheid niet uit van een ideaal mensbeeld. integendeel, wat mij betreft is zo ongeveer 75 procent van de wereldbevolking een verspilling van zuurstof.
Het gaat me om de vergoelijking van het 'eigen' gedrag die ik hier telkens opnieuw lees.
Uiteraard zijn er verschillende sancties voor verschillende overtredingen. Een plastic bekertje is uiteraard geen ramp, maar een aansteker is ronduit gevaarlijk. Als speler heb je vermoedelijk liever dat er een lelijke vent in zijn bloot gat het veld op rent, dan dat er een idioot een aansteker tegen je hoofd keilt.
Coucke heeft vermoedelijk geprovoceerd, straf hem. Volledig mee akkoord, groot voorstander zelfs. Maar je smijt niks op het veld. Moet je daarvoor een 'ideaal mens' zijn? Neen, uw iq moet gewoon groter zijn dan uw schoenmaat.
Een aansteker smijten is erger dan een plastic bekertje. Sommigen laten dat hier gemakshalve steeds achterwege. Vuurpijlen en dergelijke zijn uiteraard nog veel gevaarlijker en schadelijker. Hardere sancties zijn dus op zijn plaats. Ik vind de acties van STVV supporters en Genk supporters inderdaad niet even erg. Als gemaskerde zotten het veld betreden, is de wedstrijd wat mij betreft gedaan. Als een halvegare in een Boratkostuum (of preferabel een lekker ding) al zwaaiend over het veld loopt, heeft iedereen eens gelachen en spelen we voort. De gevolgen zijn dan voor de mensen in kwestie, maar van schade is er dan niet echt sprake.
Wat ik dus bedoel, is dat er veel strenger opgetreden moet worden door clubs, bond, politie... En dat moet in het algemeen gebeuren. Maar altijd dat gedraai en gekeer van supporters, voorzitters, forumgangers om de daden van de eigen supportersgroep goed te praten of te minimaliseren. Vermoeiende boel. Den dag dat er een keeper een aansteker naar supporters gooit, zullen we nog eens praten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Smurf schreef: Den dag dat er een keeper een aansteker naar supporters gooit, zullen we nog eens praten.
Is 19 jaar geleden al gebeurd, met een vuurpijl dan nog wel. Niet toevallig tegen Genk...Overigens: ook toen veel gejank van Genkerzijde en ook toen geen enkel schuldbesef. Negentien jaar later begrijpen ze nog altijd niet waarom ze een net voor hun neus krijgen. Vandaar mijn punt: introspectie is nuttig, noodzakelijk zelfs, maar dan moet het wel van 2 kanten komen, niet met een tegenpartij die steevast in een onterechte slachtofferrol kruipt.
https://www.standaard.be/cnt/nflh28082000_007
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie