Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Smurf schreef:Ik ga voor alle duidelijkheid niet uit van een ideaal mensbeeld. integendeel, wat mij betreft is zo ongeveer 75 procent van de wereldbevolking een verspilling van zuurstof.
Het gaat me om de vergoelijking van het 'eigen' gedrag die ik hier telkens opnieuw lees.
Uiteraard zijn er verschillende sancties voor verschillende overtredingen. Een plastic bekertje is uiteraard geen ramp, maar een aansteker is ronduit gevaarlijk. Als speler heb je vermoedelijk liever dat er een lelijke vent in zijn bloot gat het veld op rent, dan dat er een idioot een aansteker tegen je hoofd keilt.
Coucke heeft vermoedelijk geprovoceerd, straf hem. Volledig mee akkoord, groot voorstander zelfs. Maar je smijt niks op het veld. Moet je daarvoor een 'ideaal mens' zijn? Neen, uw iq moet gewoon groter zijn dan uw schoenmaat.
Een aansteker smijten is erger dan een plastic bekertje. Sommigen laten dat hier gemakshalve steeds achterwege. Vuurpijlen en dergelijke zijn uiteraard nog veel gevaarlijker en schadelijker. Hardere sancties zijn dus op zijn plaats. Ik vind de acties van STVV supporters en Genk supporters inderdaad niet even erg. Als gemaskerde zotten het veld betreden, is de wedstrijd wat mij betreft gedaan. Als een halvegare in een Boratkostuum (of preferabel een lekker ding) al zwaaiend over het veld loopt, heeft iedereen eens gelachen en spelen we voort. De gevolgen zijn dan voor de mensen in kwestie, maar van schade is er dan niet echt sprake.
Wat ik dus bedoel, is dat er veel strenger opgetreden moet worden door clubs, bond, politie... En dat moet in het algemeen gebeuren. Maar altijd dat gedraai en gekeer van supporters, voorzitters, forumgangers om de daden van de eigen supportersgroep goed te praten of te minimaliseren. Vermoeiende boel. Den dag dat er een keeper een aansteker naar supporters gooit, zullen we nog eens praten.
Wat voor de één verdraaien is, is voor de ander "in context zien" en ik vind dat er bij ons wel wat context is. Ik denk dat Jacques was die afkwam met het "gepest-bullebak"-beeld en ik kon me daar vorig jaar al in vinden.

Ze komen hier elk jaar af met de grootste minachting, géén enkele, maar dan ook géén enkele andere grote club in België komt op die manier naar Stayen. Ik las het hier nog ergens: "de grijns"... Dat is niet enkel die 90 minuten, dat is voor 95 % van de STVV-supporters (zeker zij die "op de grenzen van het STVV-territorium" leven) een heel jaar lang: bij vrienden, op het werk, op sociale media,...

Je komt dan 0-3 achter, je hoort "ze" alweer bezig, je ziet ze voor de zoveelste keer je stadion afbreken én dan komt die keeper je ook nog eens uitlachen en provoceren op 20 meter van je. Ja, dan kan ik aannemen dat bij sommige het potje overkookt en je een bekertje gooit naar de tastbaar geworden provocateur... Jij vind misschien dat 75 % van de mensen een verspilling van zuurstof zijn, ik niet, ik vind dat gewoon des mensen. Het feit trouwens dat je dat durft zeggen toont aan dat je jezelf beter acht dan 75 % van de mensen.

Soit, natuurlijk moet er gekeken worden naar wat de STVV-supporters gedaan hebben en moet er een straf komen. Maar die moet wel binnen proportie zijn. Als de Genkies die koevoet nu eens thuis gelaten hadden, en het had 6 minuten langer geduurd voor dat er iemand het veld was opgeraakt. Dan was de match gedaan geweest en had STVV een boete gekregen voor die bekers en that's it. Nu breken zij de boel af, lopen het veld op en wordt de match afgefloten en moeten we voor hetzelfde vergrijp én voor dezelfde gevolgen van dat vergrijp misschien 2 punten afgeven en een match achter gesloten deuren spelen. Als je zelf niet voelt dat daar iets niet aan klopt, dan weet ik het niet meer.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvv'er »

Jacques schreef:
Smurf schreef: Den dag dat er een keeper een aansteker naar supporters gooit, zullen we nog eens praten.
Is 19 jaar geleden al gebeurd, met een vuurpijl dan nog wel. Niet toevallig tegen Genk...Overigens: ook toen veel gejank van Genkerzijde en ook toen geen enkel schuldbesef. Negentien jaar later begrijpen ze nog altijd niet waarom ze een net voor hun neus krijgen. Vandaar mijn punt: introspectie is nuttig, noodzakelijk zelfs, maar dan moet het wel van 2 kanten komen, niet met een tegenpartij die steevast in een onterechte slachtofferrol kruipt.
https://www.standaard.be/cnt/nflh28082000_007
Daar bestaan zelfs nog beelden van !

https://www.youtube.com/watch?v=MuJrh_t639I

Inderdaad, zo zie je maar, op 19 jaar tijd NIETS veranderd !
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Smurf »

Vouch, ik zeg net dat er een verschil moet zijn in sanctie. Maar jij bewijst ondertussen mijn punt door het over wat bekertjes te hebben en de rest weer niet te vermelden. Dat noem ik minimaliseren van de feiten. Het gaat om niet om een plastic bekertje. En ja, ik vind dus ook dat wat de Genksupporters presteerden erger was.
Wat die 75 procent betreft, maak er gerust 90 van en ik reken mezelf niet tot de overige 10 procent. Waar je zegt dat dit gedrag eigen aan de mens is, heb je dus helaas absoluut gelijk. Dat bedoel ik net. Triestige boel, eigen aan de mens, maatschappij, voetbalsupporter...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

De Geschillencommissie veroordeelde Beerschot tot het betalen van 2.500 euro omdat sommige fans van de Ratten bekertjes bier gooiden op het veld van Virton naar doelman Anthony Moris. De aftrap moest daardoor uitgesteld worden.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Ondertussen is de vordering van Wagner er. Voor beide teams:

- De wedstrijd STVV-Genk zonder publiek opnieuw te laten spelen vanaf de eerste minuut
- Een bijkomende wedstrijd zonder publiek
- een aftrek van twee punten
- maximumboete van 5.000 euro.

Compleet van de put gerukt inverhouding met de feiten die zich er hebben voorgedaan op noord. Dus zoals verwacht...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Dat is buiten proportie.
Lees hierboven wat Beerschot moet betalen na identieke feiten.

Ik hoop en verwacht dat STVV het hier niet bij laat.

3-3 behouden en een boete van 2500 euro voor STVV.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

enerkey schreef:Ondertussen is de vordering van Wagner er. Voor beide teams:

- De wedstrijd STVV-Genk zonder publiek opnieuw te laten spelen vanaf de eerste minuut
- Een bijkomende wedstrijd zonder publiek
- een aftrek van twee punten
- maximumboete van 5.000 euro.

Compleet van de put gerukt inverhouding met de feiten die zich er hebben voorgedaan op noord. Dus zoals verwacht...
Is iedereen nu gatachterlijk geworden?

Ik wel eens weten op basis van welk bondsreglement hij zo'n straf voor BEIDE ploegen vordert?

Het veelgeciteerde artikel dat de ronde deed? Dan mag Wagner zijne cursus "Beginselen van het recht" en "Juridische bronnenstudie" toch nog eens bovenhalen hoor, se dik arm schaap :mad: :rood: :rood: :rood:

Dus dit wil zeggen:
- STVV-supporters gooien bekertjes en een paar aanstekers naar de keeper van Genk, die aantoonbaar de supporters zit te jennen.
- Genk-supporters breken stadioninfrastructuur af, er lopen er 2 zelfs op het veld die snel snel door HUN stewards terug naar binnen geduwd worden en daarna moet er politie aan te pas komen, oproerpolitie welteverstaan, om ze in hun vak te houden omdat ze op het punt stonden van het veld te bestormen.
- Er waren amper nog maar een minuut of 3 te spelen

En toch durven die wiet rokende, heroïne spuitende, cocaïne snuivende, gatachterlijke flapdrollen nog DIE straf uitspreken? :zot: :zot: :zot:
Banden platsteken en kretsen op den auto, just gelijk die randmarginalen van Genk dat zouden doen :devil: :bat:

Hier word ik gewoon woest van:
- Interpretatieregels van wetten en reglementen worden voor de zoveelste keer los verkracht
- het BASISBEGINSEL van PROPORTIONALITEIT is voor de voetbalbond dus gewoon onbestaande

Ik vind dit er los over. Ik hoop dat Wagner en alles en iedereen bij de Voetbalbond die mee aan die vordering heeft geholpen "een boem in zen kloeten krig".

Ge ziet zeer schoon dat ze zo ver in het hol van die gatachterlijke Croonen zijn gekropen dat ze kunnen rieken en proeven wat dat schaap gegeten heeft dezemiddag.

Bah, Bah, Bah :vomit: :kots: :bweik:

Dat STVV maar ALLES in het werk stelt om die dikke, dikke, dikke bullshit maar zo rap mogelijk naar de vuilbak te verwijzen
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvv'er »

Hou u toch kalm, 't is maar een vordering van een of andere mislukte bondsprocureur. Die mannen worden verondersteld streng te vorderen. Meestal valt de echte straf anders (en beter) uit.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

stvv'er schreef:Hou u toch kalm, 't is maar een vordering van een of andere mislukte bondsprocureur. Die mannen worden veronderstelt streng te vorderen. Meestal valt de echte straf anders (en beter) uit.
Ik hou mij juist niks kalm.

Want hoe strenger de initiële vordering, des te minder "toegeving" wordt er gedaan in beroep.

Gebeurt ook met spelers en schorsingsdagen.

Pas op, want ze lachen u uit terwijl ze u droog vanachter nemen, terwijl Croonen en De Condé goedlachs toekijken, gniffelend in hun vuistje om hun perfect geslaagd toneeltje.

Dus nee, ik blijf niet kalm. Als jij iets zou inzitten met hetgeen er aan het gebeuren is, zou ik verdomme niet kalm blijven, maar zo veel mogelijk van uwen tak (laten) maken.
Tonen dat, juist omdat wij STVV zijn en een link hebben met :Roland:, wij ons godverdomme niet zomaar "tot voorbeeld" laten stellen door die bende corrupte imbecielen
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mobius »

stvv'er schreef:Hou u toch kalm, 't is maar een vordering van een of andere mislukte bondsprocureur. Die mannen worden verondersteld streng te vorderen. Meestal valt de echte straf anders (en beter) uit.
Meestal zeg je. Als het over Anderlecht, Brugge, chouchous Antwerp en Mechelen.... gaat wel ja. Als het over de fruitboerkes en appelflappen uit het verre Limburg gaat dan zit het wel anders in elkaar vrees ik. Ik vrees dat er ons een serieuze kloot zal afgedraaid worden onder het mom van "een voorbeeld stellen". Nu de actoren niet zo belangrijk zijn in hun ogen kan het.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Dat is naar het schijnt een toepassing van het reglement dat in 2017 werd goedgekeurd indien beide clubs verantwoordelijk worden gesteld. Dit zijn de eerste clubs die dit gaan ondervinden.

Ik verwacht dat in beroep enkel die tweede match achter gesloten deuren zal omgezet worden in een voorwaardelijke straf, zoals Anderlecht die ook eens heeft gehad.

Men gaat STVV en Genk 2 punten aftrekken. De match STVV-Genk wordt herspeeld met meer dan waarschijnlijk Genk als winnaar. Dan krijgt Genk er weer 3 punten bij en behouden zij eigenlijk het punt die ze hadden als de match op 3-3 was geëindigd.
STVV verliest dus effectief 2 punten en zal meer en meer weer naar onder moeten kijken.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

voetballiefhebber schreef:Dat is naar het schijnt een toepassing van het reglement dat in 2017 werd goedgekeurd indien beide clubs verantwoordelijk worden gesteld. Dit zijn de eerste clubs die dit gaan ondervinden.

Ik verwacht dat in beroep enkel die tweede match achter gesloten deuren zal omgezet worden in een voorwaardelijke straf, zoals Anderlecht die ook eens heeft gehad.

Men gaat STVV en Genk 2 punten aftrekken. De match STVV-Genk wordt herspeeld met meer dan waarschijnlijk Genk als winnaar. Dan krijgt Genk er weer 3 punten bij en behouden zij eigenlijk het punt die ze hadden als de match op 3-3 was geëindigd.
STVV verliest dus effectief 2 punten en zal meer en meer weer naar onder moeten kijken.
Dus STVV wordt als voorbeeld gebruikt.

Schande, pure schande.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Ik heb het hier nog al gezegd. Hoe gaan ze STVV-Genk ooit opnieuw organiseren achter gesloten deuren zonder opnieuw een politiemacht te moeten optrommelen? In het geheim krijg je dat niet georganiseerd. En bovendien weet je als politie dan totaal niet waar rondom het stadion de incidenten zich zullen voordoen. Want dat er daar toch opnieuw volk of af zal komen om amok te maken, daar kan je zeker van zijn. Dat weliswaar terzijde.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Als stvv - genk herspeeld wordt met gesloten deuren
Dan genk - stvv ook
Hebben ze toch hun 2 matchen
Maar dat gaat niet gebeuren
Genk komt hier als winnaar uit
Dan volgend seizoen maar zonder bezoekende toeschouwers
Dat is toch de enige oplossing
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

enrique schreef:...
Genk komt hier als winnaar uit
...
Waarom vind je dat Genk hier als winnaar uit komt? Ik zie hier toch enkel verliezers?
Een extra match moeten spelen is met hun programma ook eerder moeilijker dan dat voor ons is.
Het was toch al snel duidelijk dat het hier geen 5-0 zou worden.

In ieder geval is dit een belachelijke vordering voor een match die zo goed als afgelopen was. We zijn vertrokken voor nen hoop procedures.
Ik zou kunnen leven met: 3-3 behouden + 1 match met gesloten deuren + boete. Met minder gaan ze ons niet laten gaan.
Plaats reactie