Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Indien Wagner een infantiele semantische en juridisch-technische discussie wil houden over het woordje "contact" , wil ik gerust eenzelfde discussie houden over het woordje "definitief". Het Bondsreglement voorziet enkel sancties indien beide supportersgroepen schuld hebben aan de definitieve staking. Van Daele is daar heel duidelijk in: definitief is "finaal, beslissend". De derde fase die voor de beslissende staking zorgde kwam overduidelijk enkel van Genkse kant.


Dit moet op basis van het reglement altijd 5-0 worden. Indien de procedure niet goed gevolgd werd, is een herspelen van de match verdedigbaar ( ik zou wel geen Genk-supporters meer toelaten op minstens de staanplaatsen ).

Indien één van voorgaande mogelijke vonnissen niet uitgesproken wordt, moet je àltijd naar het BAS trekken. Je kan niet als Bondsprocureur hameren op het woord "contact" in het bondsreglement, en voorbijgaan aan het woord "definitief".
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Timme »

Ik heb geen goed gevoel bij het aansluiten op de visie van Genk dat er onreglementair beëindigd werd. We stellen ons precies zwak op.
We hadden gewoon moeten zeggen dat het niet anders kon dan beëindigd worden door de gedragingen aan Genkse zijde. Of dat nu met of zonder het juiste contact is geweest. En doorduwen op 5-0.
Nu hoor ik onze advocaat wel zeggen in een filmpje dat de eis van 5-0 blijft, maar dat is wel helemaal verdronken in de eensgezindheid met Genk.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Ik kan me toch niet voorstellen dat we deze match zullen herspelen mét publiek. Als die match moet herspeeld worden zal dat toch sowieso zonder publiek zijn schat ik.

Ik ben wel al van int begin van mening geweest dat het best zou zijn dat stvv en genk voor hetzelfde zouden pleiten. Dan sta je toch sterker en heb je toch de meeste kans om een beslissing te krijgen waar iedereen mee kan leven.
En in mijn eigen was dat: behouden van de uitslag gezien het feit dat de 90 minuten rond waren. (Toen hij af floot stond er al effe 90' op het scorebord)
Behouden van de 3-3 dus en genoegen nemen met 1 match voor gesloten deuren.
Die match voor gesloten deuren zal er nu ook aan komen (tegen Genk) en misschien nog een 2e.
Met dat verschil dat je dan misschien achter blijft zonder punten.
In een 5-0 heb ik nooit geloof gehad.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

STimVV schreef:Ik kan me toch niet voorstellen dat we deze match zullen herspelen mét publiek. Als die match moet herspeeld worden zal dat toch sowieso zonder publiek zijn schat ik.

Ik ben wel al van int begin van mening geweest dat het best zou zijn dat stvv en genk voor hetzelfde zouden pleiten. Dan sta je toch sterker en heb je toch de meeste kans om een beslissing te krijgen waar iedereen mee kan leven.
En in mijn eigen was dat: behouden van de uitslag gezien het feit dat de 90 minuten rond waren. (Toen hij af floot stond er al effe 90' op het scorebord)
Behouden van de 3-3 dus en genoegen nemen met 1 match voor gesloten deuren.
Die match voor gesloten deuren zal er nu ook aan komen (tegen Genk) en misschien nog een 2e.
Met dat verschil dat je dan misschien achter blijft zonder punten.
In een 5-0 heb ik nooit geloof gehad.
Die twee zijn voor mij écht niet verenigbaar...
A loyal football fan only supports the shirt...
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvv'er »

Als wij een match achter gesloten deuren verdienen, moesten een dozijn ploegen die al 10 jaar geleden gehad hebben. Niet dus.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Spannend, he. Zo wachten op de uitslag van een match die al meer dan twee maanden geleden gespeeld is... :?
A loyal football fan only supports the shirt...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

Dreke schreef: 04 dec 2019, 14:05 Spannend, he. Zo wachten op de uitslag van een match die al meer dan twee maanden geleden gespeeld is... :?
Wereldrecord blessuretijd ;)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Het wordt dus 5-0 !!
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

En Trossard moet zijn excuses aanbieden voor vlag incident.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door tweety »

Louis XIV schreef: 04 dec 2019, 16:02 Het wordt dus 5-0 !!
Bron ?
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Louis XIV »

tweety schreef: 04 dec 2019, 16:14
Louis XIV schreef: 04 dec 2019, 16:02 Het wordt dus 5-0 !!
Bron ?
Mijne glazen bol -
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Krikke »

Uit bron vernomen dat de Genk supporters gisteren een heleboel bengaals vuur hebben afgestoken in Antwerp en hierdoor 3 grote gaten in het (veiligheids)net van het uitvak gebrand hebben bij aanvang van de bekermatch op de Bosuil.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Uitslag blijft behouden 3-3
Belang van limburg
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door tweety »

Allez, gezond verstand bij de bond.. dat had niemand zien aankomen :)
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvv'er »

Qua uitslag logische en terechte beslissing.

Maar wat zouden ze met die laatste zin bedoelen?
"De Geschillencommissie Hoger Beroep voor het Profvoetbal heeft beslist dat de op 28 september kort voor het einde stopgezette match tussen STVV en KRC Genk niet herspeeld moet worden. De einduitslag wordt bepaald op 3-3. Beide clubs krijgen een boete van 5000 euro en moeten bij hun volgende thuismatch enkele vakken sluiten."
??

En met "de volgende thuismatch" kunnen ze toch onmogelijk die van a.s. zaterdag tegen Club Brugge bedoelen denk ik / hoop ik ...
Plaats reactie