Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

joost schreef:
STVV-fan schreef:
joost schreef:Bekijk het eens vanuit een ander standpunt.
Eerst en vooral ik ben ook een grote STVV-supporter.

MAAR!!!!

Indien er vanuit het STVV vak geen aanstekers waren gegooid, was er geen punt 2 geweest en was de wedstrijd niet tijdelijk stilgelegd geweest.
Dan was er misschien ook geen punt 3 geweest en had STVV indien de wedstrijd op 3-3 was geëindigd, 1 punt gehaald.

Dus indirect hebben de STVV supporters (alhoewel je dit helemaal geen supporters kunt noemen) ook hun aandeel in het staken van de wedstrijd.

Indien de wedstrijd wel gestaakt zou zijn door het gedrag van de kant van Genk, hadden we de wedstrijd met 5-0 gewonnen.

Beide zaken (zowel het werpen met aanstekers als het afbreken van de accommodatie) zijn verwerpelijk. Het gaat hier niet over het feit wat het ergste is.

Als supporter steun je je club en doe je zo een zaken niet.

En waarom moeten de ouders opdraaien voor hun zogezegde kinderen? Ik denk dat de leden van Brigada Hespania oud genoeg zijn om zelf te beseffen wat ze gedaan hebben. Ik denk dat daar niet veel minderjarigen tussen zitten.
Dit moest me even van het hart.
Joost, uw redenering met betrekking tot de procedure is echt wel krom hoor.

Want er is 1 cruciaal punt waar jij ( met alle respect) en 4000 Genkse randdebielen langs kijken:
- Zuiver vanwege het feit omdat er een stap 2 is geweest, wil nog niet direct zeggen dat er een stap 3 moet komen.
Het feit dat de procedure gestart is, heeft niet automatisch tot gevolg dat de procedure moet doorlopen worden.

In dat opzicht zijn de Genkse supporters enkel en alleen verantwoordelijk voor stap 3.

Daarbij komt dat er in de bondsartikelen niet gesproken wordt over "wie de procedure start en wie ze eindigt", maar enkel en alleen wie de aanleiding was tot het definitieve affluiten, zijnde Genk.

Dat dat als een reactie was op de baldadigheden van de BH?
Kan nooit want:
- ze hadden al op voorhand het plan om het kot af te breken
- het kot was al deels afgebroken nog vóór de BH iets deed
- tussen de daden van BH en die van Genk liggen 3 Truiense doelpunten.
Het gaat mij gewoon over het feit dat er geen stap 2 moest geweest zijn. Je gooit gewoonweg niet met een aansteker, uit respect voor elk individu (ook al was er provocatie).
Het voetbal (of noem het de voetbalbond) is veel te laks op dit gebied.
Probeer eens in een andere sport, bvb basket, een aansteker en een bekertje bier naar een speler te gooien. Ik denk niet dat men daar een stap 1, 2 of 3 in gang gaat zetten.
Ik heb een zoon met een zware handicap. Ik durf met hem niet naar het voetbal gaan. Gewoonweg al een drankje halen aan het buffet is een gedrang.
Waarom niet van links en rechts aanschuiven en in het midden krijg je je drankje en je vertrekt.
Het kan zo simpel zijn. Ga eens in Engeland kijken. Daar zijn NU voorbeelden genoeg van hoe het zou moeten zijn.
Naar het toilet gaan allemaal achter elkaar wachten. Naar de fan-shop gaan allemaal rustig achter elkaar.
De supporters zijn daar niet gescheiden door hoge hekken, dat hoeft daar niet meer.
Dat is respect. En dat heeft de voetbalbond daar afgedwongen.
Alle, het eeuwige cliché: "In Duitsland zitten ze door mekaar en gebeurd er niks" of "In Engeland gebeurd dat niet." Bullshit!

In Engeland ligt er een doek over stoeltjes tussen de thuis - en uitsupporters OF er staat een rij agenten van boven tot onder tussen. Geloof mij, en ik ga geregeld in Engeland kijken, jij wilt die job van die flikken niet, want die krijgen geregeld stampen van 2 kanten. Zeker bij derby's hoop ik dat die mensen een serieuze premie krijgen, die sliert (meestal met gele jassen) zie je danig van links naar rechts bewegen. Ik heb West Ham - Milwall ooit meegemaakt, dat is geen wedstrijd, dat is oorlog. Dat is bekertjes gooien maal 5.000. Ik kan u zo nog verschillende wedstrijden aanhalen. Ik weet nog een wedstrijd, die ik wel op TV zag, dat er een supporter het veld opschoot en de keeper op zijn gezicht veegde.

Ik ben een paar maand terug nog geweest naar Aken - Leverkusen in de Beker samen met mijn broer. Daar is gevochten of dat hun leven er vanaf hing. Dat gebeurd daar trouwens geregeld, en niet alleen tijdens derby's. Ook naar Borussia Monchengladbach geweest vorig seizoen, hetzelfde daar. Ofwel wachten ze speciaal tot ik daar ben om eens een goei mep uit te delen, ofwel gebeurd dat daar juist evenveel als hier, en ik denk nog meer.

Bon, waarmee ik dus niks wil goedkeuren wat hier gebeurd is, maar die zever van "op een ander gebeurd dat niet", daar wordt ik zo moe van, meneer.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Niks gewoon hier !
En dit los je niet meer op, ook niet met een match achter gesloten deuren of een verbod van Genkies.
Misschien ooit, als BH even sterk gaat zijn als de vechtersbazen van Genk, want dat zijn ze uiteindelijk.
5 van hun kunnen makkelijk een heel vak aan.
Geoefende straatvechters kijken naar niets of niemand, en denken ook niet aan gevolgen, die kletsen er gewoon op los.
We zijn ze toch allemaal al eens tegenkomen, de 30gers van 1m90 en 100kg, waar je liever niet tegen begint.
Degenen die denken dat ze het hiervan kunnen halen als je ze samenhokt en drank en andere spullen vrij aanbiedt, good luck, het blauwe oog zal nog het goedkoopste zijn waarmee je er van af komt.

Daarom doe ik eens een voorstel, aan de ECHTEN.
Zoek eens een zaal met 4 blote muren zonder meer.
Organiseer een pure anti-Genkavond, en daag op social media de Genkies uit dat ze toch niet durven komen, want dat ze dan een pak slaag gaan krijgen. Ter promotie een filmpje met alle Genkies zijn homo's.
En dan kan je je gang gaan, ongeremd, ongestoord, zonder die vervelende hekken die jullie anders scheidt.
"Dei hebbe sjaas da fee ni on hun koene, aaners zou dzje hei ins iet zien seh" valt volledig weg.
De weg is vrij ....
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Bartman »

joost schreef:Ik denk dat de leden van Brigada Hespania oud genoeg zijn om zelf te beseffen wat ze gedaan hebben. Ik denk dat daar niet veel minderjarigen tussen zitten.
Dit moest me even van het hart.
Gewoon lomp dan ?
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Brusselmans schreef:Niks gewoon hier !
En dit los je niet meer op, ook niet met een match achter gesloten deuren of een verbod van Genkies.
Misschien ooit, als BH even sterk gaat zijn als de vechtersbazen van Genk, want dat zijn ze uiteindelijk.
5 van hun kunnen makkelijk een heel vak aan.
Geoefende straatvechters kijken naar niets of niemand, en denken ook niet aan gevolgen, die kletsen er gewoon op los.
We zijn ze toch allemaal al eens tegenkomen, de 30gers van 1m90 en 100kg, waar je liever niet tegen begint.
Degenen die denken dat ze het hiervan kunnen halen als je ze samenhokt en drank en andere spullen vrij aanbiedt, good luck, het blauwe oog zal nog het goedkoopste zijn waarmee je er van af komt.

Daarom doe ik eens een voorstel, aan de ECHTEN.
Zoek eens een zaal met 4 blote muren zonder meer.
Organiseer een pure anti-Genkavond, en daag op social media de Genkies uit dat ze toch niet durven komen, want dat ze dan een pak slaag gaan krijgen. Ter promotie een filmpje met alle Genkies zijn homo's.
En dan kan je je gang gaan, ongeremd, ongestoord, zonder die vervelende hekken die jullie anders scheidt.
"Dei hebbe sjaas da fee ni on hun koene, aaners zou dzje hei ins iet zien seh" valt volledig weg.
De weg is vrij ....
Gij zijt duidelijk nog niet op de hoogte van alles wat er achter de schermen speelt :D
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

joost schreef:Bekijk het eens vanuit een ander standpunt.
Eerst en vooral ik ben ook een grote STVV-supporter.

MAAR!!!!

Indien er vanuit het STVV vak geen aanstekers waren gegooid, was er geen punt 2 geweest en was de wedstrijd niet tijdelijk stilgelegd geweest.
Dan was er misschien ook geen punt 3 geweest en had STVV indien de wedstrijd op 3-3 was geëindigd, 1 punt gehaald.

Dus indirect hebben de STVV supporters (alhoewel je dit helemaal geen supporters kunt noemen) ook hun aandeel in het staken van de wedstrijd.

Indien de wedstrijd wel gestaakt zou zijn door het gedrag van de kant van Genk, hadden we de wedstrijd met 5-0 gewonnen.

Beide zaken (zowel het werpen met aanstekers als het afbreken van de accommodatie) zijn verwerpelijk. Het gaat hier niet over het feit wat het ergste is.

Als supporter steun je je club en doe je zo een zaken niet.

En waarom moeten de ouders opdraaien voor hun zogezegde kinderen? Ik denk dat de leden van Brigada Hespania oud genoeg zijn om zelf te beseffen wat ze gedaan hebben. Ik denk dat daar niet veel minderjarigen tussen zitten.
Dit moest me even van het hart.

Het gaat niet over het feit of STVV gestraft moet worden of niet, wel over de proportionaliteit en de precedentwaarde. Stel dat in de toekomst een wedstrijd wordt stilgelegd bij een 0-1-stand nadat de thuissupporters zich misdragen, en het wordt nog 1-1, ga je die ploeg dan ook met 2 punten bestraffen? En heeft het dan nog wel zin om voluit te gaan na de onderbreking, want als je 'gewoon' 0-1 of meer verliest, dan krijg je 0 punten, maar als je nog gelijk maakt en de supporters van de tegenstander breken de boel af, dan krijg je 2 strafpunten. Je moet toch geen hogere studies gedaan hebben om in te zien dat dat van geen kanten klopt?

Zoals Brys terecht aanhaalde: er was een onderbreking - zoals reglementair voorzien- daarna een afkoelingsperiode DIE GEWERKT HEEFT en het enige dat je STVV daarna kan verwijten is dat ze nog 3 keer gescoord hebben.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

BoemBoem schreef: Gij zijt duidelijk nog niet op de hoogte van alles wat er achter de schermen speelt :D
Nee, ik ben dan ook maar een lomp geval, daarmee !
Alle heil en zegen aan de verdedigers onzer stadskleuren, de militaire groet zal U eren !!!
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Brusselmans schreef:
BoemBoem schreef: Gij zijt duidelijk nog niet op de hoogte van alles wat er achter de schermen speelt :D
Nee, ik ben dan ook maar een lomp geval, daarmee !
Alle heil en zegen aan de verdedigers onzer stadskleuren, de militaire groet zal U eren !!!
Misschien eens gaan kakken kan opluchten..

Altijd klagen dat sommige hun direct aangevallen voelen.. Gij kunt er ook e stukske van ze..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

BoemBoem schreef:
Brusselmans schreef:
BoemBoem schreef: Gij zijt duidelijk nog niet op de hoogte van alles wat er achter de schermen speelt :D
Nee, ik ben dan ook maar een lomp geval, daarmee !
Alle heil en zegen aan de verdedigers onzer stadskleuren, de militaire groet zal U eren !!!
Misschien eens gaan kakken kan opluchten..

Altijd klagen dat sommige hun direct aangevallen voelen.. Gij kunt er ook e stukske van ze..
Voel me nie aangevallen ...
Geef gewoon, met de nodige zelfkennis, een antwoord op uw vraag ...

De kak is goed verlopen ! Het waren stevige keutels ! Het ging van 'boem boem' in de pot !
:party:
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door bert1924 »

Alweer moet het belang van limburg(genk)de feiten verdraaien: Zij spreken over drie fases.Er waren geen drie fases
1 ste fase: omroeping dat er moet gestopt worden met het werpen van voorwerpen naar de keeper van genk(deze had wel geprovoceerd bij het 2de en 3de doelpunt van genk(hier zijn beelden van, maar wordt niet vermeld door het gejank van limburg)
2de fase:de wedstrijd wordt ten onrechte door de scheids veel te lang stilgelegd.Op twee minuten zou de gesmeten rommel zijn opgeruimd.
Er komt GEEN derde fase daar er nadien niets meer werd gegooid
In minuut 87 legt de scheids de wedstrijd stil daar de de genkse hooligans drijgen door de plexiwand te breken.Twee hooligans zijn er ook in gelukt .
De reden van deze actie was dat STVV nog terugkwam tot 3-3 tot grote woede van de genkse hooligans, die de plexiewand wilde afbreken
Dit was een alleenstaand feit dat NIETS had te maken met fase 1 en 2.
Bedankt ook de media voor het gedurig stoken tegen de zogezegde kooi.Er is helemaal geen sprake van een kooi.
Er wordt door hbvl ook niet gesproken dat de STVV aanhang een van de kalmste is van belgie en dat de hooligans van genk elke week en overal keet schoppen zelfs tot in Salzburg.
STVV moet tot het uiterste gaan om gerechtigheid te doen geschieden: 5-0 of minstens behoud van de 1-1.Desnoods tot bij de burgerlijke rechtbank.
Betreffende WAGNER heb ik slechts een bedenking:ofwel uiterst onbekwaam,ofwel zeer goede be vriend met krc genk.
Er is slechts een ploeg verantwoordelijk voor het stilleggen van de match:KRC GENK en niemand anders
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Timme »

bert1924 schreef:Alweer moet het belang van limburg(genk)de feiten verdraaien: Zij spreken over drie fases.Er waren geen drie fases
1 ste fase: omroeping dat er moet gestopt worden met het werpen van voorwerpen naar de keeper van genk(deze had wel geprovoceerd bij het 2de en 3de doelpunt van genk(hier zijn beelden van, maar wordt niet vermeld door het gejank van limburg)
2de fase:de wedstrijd wordt ten onrechte door de scheids veel te lang stilgelegd.Op twee minuten zou de gesmeten rommel zijn opgeruimd.
Er komt GEEN derde fase daar er nadien niets meer werd gegooid
In minuut 87 legt de scheids de wedstrijd stil daar de de genkse hooligans drijgen door de plexiwand te breken.Twee hooligans zijn er ook in gelukt .
De reden van deze actie was dat STVV nog terugkwam tot 3-3 tot grote woede van de genkse hooligans, die de plexiewand wilde afbreken
Dit was een alleenstaand feit dat NIETS had te maken met fase 1 en 2.
Bedankt ook de media voor het gedurig stoken tegen de zogezegde kooi.Er is helemaal geen sprake van een kooi.
Er wordt door hbvl ook niet gesproken dat de STVV aanhang een van de kalmste is van belgie en dat de hooligans van genk elke week en overal keet schoppen zelfs tot in Salzburg.
STVV moet tot het uiterste gaan om gerechtigheid te doen geschieden: 5-0 of minstens behoud van de 1-1.Desnoods tot bij de burgerlijke rechtbank.
Betreffende WAGNER heb ik slechts een bedenking:ofwel uiterst onbekwaam,ofwel zeer goede be vriend met krc genk.
Er is slechts een ploeg verantwoordelijk voor het stilleggen van de match:KRC GENK en niemand anders
Betreffende Wagner houd ik het op onbekwaam gelet op de farce met Malinovski.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Kan iemand artikel van HBVL hier plaatsen?
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

ZITTING GESCHILLENCOMMISSIE HOGER BEROEP

STVV en Genk verschijnen om 13 uur in bondsgebouw, maar op uitspraak is het mogelijk nog poos wachten
Wanneer eindigt derby?
Vrijdag om 13 uur hoort de Geschillencommissie Hoger Beroep voor het Profvoetbal van de KBVB STVV en KRC Genk in de zaak rond de bij 3-3 gestaakte derby van 28 september. Bondsprocureur Kris Wagner zal vorderen dat de wedstrijd moet worden herspeeld met gesloten deuren én dat beide clubs met een aftrek van twee punten bestraft moeten worden. Bovendien wil hij beide ploegen nog een extra thuiswedstrijd met gesloten deuren opleggen. Benieuwd wat het verweer van de twee Limburgse clubs wordt. Op een uitspraak is het mogelijk nog een poos wachten, de commissie kan die in beraad houden.
Marnik GEUKENS

De feiten

LEES OOK. LIVE. Volg de zitting over de gestaakte Limburgse derby

Op 28 september wordt de Limburgse derby STVV-KRC Genk definitief gestaakt in de 87ste minuut. Scheidsrechter Lawrence Visser is van oordeel dat de veiligheid van spelers en supporters niet kan worden gewaarborgd.

Het is de derde en laatste stap in de vastgelegde veiligheidsprocedure, die scheidsrechters moeten volgen bij onder meer wanordelijkheden buiten het speelveld. Stap 1 (het omroepen van een waarschuwing) en stap 2 (een afkoelperiode, waarbij de wedstrijd een poos wordt onderbroken) kwamen er naar aanleiding van misdragingen van Truiense fans, die Genk-doelman Coucke bekogelden met projectielen. Stap drie (het definitief staken van de wedstrijd) naar aanleiding van misdragingen van Genkse supporters, die dreigden het veld te betreden.

De commissie

Vrijdag behandelt de Geschillencommissie Hoger Beroep voor het Profvoetbal van de KBVB de zaak. In die commissie, die bevoegd is voor onder meer het onderzoek van stopgezette of niet-gespeelde wedstrijden, zetelen (sport)juristen, die geen band hebben met een profclub: voorzitter Johan Vanden Eynde en enkele (vaak twee) van de negen leden, met name Rik Ascrawat, André Deruyver, Didier De Tollenaere, Sébastien Humblet, Geert Joosten, Wim Mertens, Michel Palumbo, Dirk Thijs en Thierry Walbrecht.



JEFFREY GAENS

De commissie velt een uitspraak na het horen van het bondsparket (procureur Kris Wagner), STVV en KRC Genk. Die uitspraak hoeft ze niet vrijdagmiddag te doen, ze kan die ook in beraad houden. In de gelijkaardige zaak rond de wedstrijd Charleroi-Standard heeft de uitspraak zelfs een zestal weken op zich laten wachten.

Tegen de beslissing van de commissie is alleen beroep bij het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) mogelijk. Dat beroep werkt opschortend, het kan met andere woorden nog een hele poos wachten zijn op een definitieve uitslag van de derby.

De strafvordering

Namens het bondsparket zal procureur Kris Wagner enkele stevige straffen vorderen. Zo wil hij beide clubs bestraffen met een aftrek van twee punten en STVV-Genk zonder publiek opnieuw laten spelen vanaf de eerste minuut. Daarnaast wil Wagner dat STVV en Genk ieder nog een extra thuismatch zonder publiek spelen. Hij vordert ook de maximale boete van 5.000 euro.

De ongeregeldheden kunnen beide clubs overigens nog meer geld kosten. De Pro League buigt zich ook nog over de zaak en kan een boete tot 50.000 euro opleggen. Dat luik houdt echter geen verband met de rechtsgang binnen de KBVB.


Wat willen de clubs?

STVV wordt vertegenwoordigd door advocaten Johnny Maeschalck en Kristof De Saedeleer, voor KRC Genk pleit legal counsel Jochem Martens. Hun pleidooi wilden ze vooraf niet prijsgeven, maar beide clubs zullen er alles aan doen om vooral de puntenaftrek aan te vechten. Die aftrek is na de eerder aangehaalde Charleroi-Standard van drie jaar geleden in het bondsreglement opgenomen in het geval van gedeelde verantwoordelijkheid voor het staken van de wedstrijd. Voordien en ook in de ‘zaak Charleroi-Standard’ was de sanctie ‘5-0/0-5’ en dus nul punten voor beide ploegen.


Ook de extra wedstrijd met gesloten deuren zou beide clubs zwaar treffen en zal waarschijnlijk worden aangevochten. Zowel STVV als KRC Genk weten intussen dat de intrieste derby van 28 september hoogstwaarschijnlijk geen winnaar zal kennen. Het enige wat rest, is de schade beperken voor de groene tafel.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Lol Marnik Geukens, de vaste Genk-supporter van hbvl.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Jammer genoeg kunnen alleen de abonnees van HBVL de berichtgeving live volgen.
Plaats reactie