Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Tamas »

In voetbal zijn het vaak details die beslissen en net zoals een zéér goede speler hier in positieve zin kan toe bijdragen kan je zwakste schakel dit in negatieve zin doen.
Akkoord, het was niet goed gisteren maar tot het fantasietje van De Bruyn waren we minstens de evenknie van Kortrijk. Hij laat zich kinderlijk de bal afsnoepen zonder nog maar te proberen een fout te maken en even later dreigt hij vooraan de bal te verliezen en dan maakt hij die (trek)fout wel : begrijpen wie kan (bij de eerste zou hij geel gekregen hebben en daarna niet, misschien daarom)
Na die goal was het van onze kant echt wel goed, met kansen, en dan scoort Kortrijk op tegenaanval dankzij het andere groot licht Maee : eerst heft hij de buitenspel op en dan laat hij zich zielig ringeloren.
Als deze spelers dergelijke fratsen al eerder uitgehaald hebben dan vraag ik mij af waarom je ze daar nog zet, zeker als je andere alternatieven hebt !
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Vouch schreef:Debruyn loopt wel veel, maar op die positie is dat geen speler voor 1A. Dat heb ik al eens gezegd, ik zag er sommige mij uitlachen, maar gister heeft mij spijtig genoeg alweer gelijk gegeven. Spijtig genoeg! Want ik heb liever dat iedereen top is en dat we winnen dan dat ik mijn gelijk haal.

Eerste helft bij een 1-0 breekt Boli de hele verdediging open met 1 pas richting Debruyn, er staat zelfs (dacht ik Suzuki) om samen naar de doelman te trekken. Verkeerde baltoets en weg kans. Geef Ito die bal en er komt wel een kans van, of het een doelpunt is zal je nooit weten maar je kan ten minste je kans gaan. Het zijn van die moment die het gebrek aan kwaliteit bloot leggen. De 1-0... De pas was niet perfect, dat geef ik toe. Maar je draait toch altijd open ipv de bal (slecht) te controleren naar je eigen doel met een Mboyo op 3 meter van je. Asamoah komt dergelijke ballen elke week 25 x halen, maar die draait open en is weg.
Je kan trouwens veel lopen, maar op de 10 mag er toch iemand staan die meer kan dan lopen alleen?

Soit verder, dat Suzuki een terugslag heeft is helemaal begrijpbaar. Iedereen die zelfs nog maar bij de reserven in 4e prov gespeeld heeft weet dat je bij een terugkeer na zo'n blessure altijd een terugval krijgt. Die mag je niet afbreken. Feit alleen al dat hij de loopactie doet vb. eerste helft om de 1-1 net naast te sjotten laat zien dat hij een neus voor het doel heeft, nu moet zijn neus voor doelpunten nog terugkomen. Daar heb ik weinig schrik van, maar het heeft tijd nodig.

Ito, hoe raar is het om dat klein manneke te zien rond lopen op zo'n veld :) . Zeker op tv geeft dat een heel raar beeld. Maar, snelle voetjes heeft hij wel. Ik heb er na Genk al voor gepleit om hem te laten starten, daar komt tig x meer dreiging uit dan Debruyn.

Gister hebben we ook gezien dat je in een ploeg misschien 1 speler van het niveau Mmaee-Debruyn kan verdragen op je centrale as, maar 2 is gewoon teveel. Je hebt ook gezien dat Texeira superbelangrijk is, en dat Tomi van levensbelang was. Ik las hier ergens dat we Tex. niet veel meer gaan zien, ik mag hopen van wel, die man heeft juist een contractverlenging gekregen, ik mag toch hopen dat die nog niet versleten is?
Ik lach u ZEKER NIET uit , al weken aan het zeggen !Desondanks ik hier de vraag heb zien passeren wie hem er wel zou kunnen uitspelen.iedereen nogmaals. Bij de Debruyn is het altijd net Niet.Geen balaanname en massa's slechte inspeel passes. Maee gaat in 2 de zelfs de eerste ploeg niet halen,daarvoor moet je bij stvv spelen daar gaat dat allemaal.Brys is een halstarrige koppige arrogante toptrainer!
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Tamas »

Tamas schreef:In voetbal zijn het vaak details die beslissen en net zoals een zéér goede speler hier in positieve zin kan toe bijdragen kan je zwakste schakel dit in negatieve zin doen.
Akkoord, het was niet goed gisteren maar tot het fantasietje van De Bruyn waren we minstens de evenknie van Kortrijk. Hij laat zich kinderlijk de bal afsnoepen zonder nog maar te proberen een fout te maken en even later dreigt hij vooraan de bal te verliezen en dan maakt hij die (trek)fout wel : begrijpen wie kan (bij de eerste zou hij geel gekregen hebben en daarna niet, misschien daarom)
Na die goal was het van onze kant echt wel goed, met kansen, en dan scoort Kortrijk op tegenaanval dankzij het andere groot licht Maee : eerst heft hij de buitenspel op en dan laat hij zich zielig ringeloren.
Als deze spelers dergelijke fratsen al eerder uitgehaald hebben dan vraag ik mij af waarom je ze daar nog zet, zeker als je andere alternatieven hebt !
En als je dan aan de rust ingrijpt dan slachtoffer je toch nog iemand anders en die twee sukkelaars laat je lekker staan ! Hoe koppig kan je zijn ?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

geelblauw schreef:akkoord dat de bruyn en mmae het niveau niet halen. desmedt vind ik erg wisselvallig, maar zet zich wel steeds in. het wordt nu inderdaad tijd voor lee, durkin, colidio,...
maar het is erg over de schreef gaan als je de trainer afbrandt. het rare is dat ze het als ploeg wel kunnen en er bij momenten wel willen voor gaan, maar op enkel andere momenten is het dan rampzalig ( met dezelfde spelers ). daar moet aan gewerkt worden...
De Smet wisselvallig?
Welke wedstrijd heeft die jongen al goed gespeeld?
Zwakke positie, Uit positie lopen, amper een duel winnen, geen snelheid, geen passing.
Wat wil je nog meer horen?
Ik zou willen dat die jongen er ooit komt want hij is Belg en nog jong maar sorry daar komt geen progressie in.
Hij kan het niveau gewoon niet aan.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Vouch schreef:
BoemBoem schreef:
Vouch schreef:
voetballiefhebber schreef:Voetbal België meldt dat Lee zich moet herpakken. Dus die is wel al even speelgerechtigd.

Ik verwacht in Kortrijk wel dat De Bruyn gaat starten, kwestie van Ito wellicht weer achter de hand te hebben om te laten invallen denk ik.
Brys houdt toch wel van een bank die sterk is. Nu ja, wie zegt dat Durkin of Colidio niet sterk zouden kunnen invallen.
Dat Brys met Lee maar oppast dat hij niet alweer een Buya-geval heeft, want ik heb een zwaar déjà-vu gevoel. Pas op, Ik zeg niét dat het onterecht is dat Lee nog niet speelt! Maar dat maakt bij die moderne voetballers niet meer uit, en de club heeft er wel (alweer) zwaar geld ingepompt.
Ga je dan bij elke speler die niet speelt, en geld gekost heeft, een déjà vu gevoel krijgen?

Je mag talent te over hebben, voor het geld ze krijgen mag er ook gewerkt worden he.. Maar zoals je zelf zei, terecht of onterecht weten wij niet..
Ja misschien zijn we erop uitgekomen waarom Brys nooit een kans heeft gekregen bij een topclub. Hij kan misschien niet met vedetten om. Ik zeg misschien he, maar ik begin dat wel te denken ja.

Buya voelde zich een vedette, zeker omdat hij de duurste Kanarie ooit was. Die man presteerde 2 matchen, kreeg ambras met de technische staf en het was gedaan. Ondertussen scoort hij terug aan de lopende band in Zweden, juist of hij er nooit weg geweest is.
Dat Lee gene gemakkelijke was, dat wist je al toen hij je vlakaf afwees. Hij voelde zich half augustus véél te goed voor STVV. Ofwel doe je dan alles om hem te halen en probeer je met zijn sterallures te werken ofwel laat je hem daar en haal je iemand met een makkelijker karakter.

Ik zeg niet dat Brys met zich moet laten sollen en dat Lee zich ongestraft mag gedragen als God in Haspengouw. Maar als je voor het tweede jaar op rij de zwaarste investering van de club reduceert tot 0,0 rendement, dan mag je misschien ook wel eens je hand in eigen boezem steken. Misschien moet je wel anders omgaan met zo'n gasten. Misschien moet je die wel wat meer pamperen en er wel wat meer eieren onder leggen. Of misschien moet je zo'n jongen met de neus op de feiten drukken en hem los in de ploeg gooien tijdens een match als gister, met de boodschap: "Ge denkt dat ge 't kunt, hier bewijs mijn ongelijk!"

Ik weet toch dat ik als ik Tateishi was ook met serieuze vragen zou zitten.
Klopt.. Ik had Lee nooit gehaald.. Kwalitatief misschien uw beste speler, maar iemand die 2 maand (en 13maand) ervoor uw aanbieding uitlacht omdat hij terug naar Barcelona wil ging niet in Brys zijn plaatje passen.. Stond in de sterren geschreven..

Al denk ik dat we wel iemand kunnen gebruiken om alexandretje te vervangen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Die vervanging van Sousa maakt me echt kwaad. :headbang:
Het is de 2e keer dit seizoen dat hij aan de match mocht beginnen, en de 2e keer dat Brys hem er af haalt na 45 minuten. Terwijl het probleem niet bij hem lag. Die jongen heeft wekenlang moeten knokken om zn kans nog eens te krijgen. En nu geef je hem het gevoel dat hij de schuldige was van die 3-0 ruststand.
Op die manier kraak je een speler. Terwijl die jongen overduidelijk beter kan voetballen dan DeBruyn.

DeBruyn begon al elke match dit seizoen in de basis. Elke match he! :headbang:

Het is ON-BE-GRIJ-PE-LIJK dat je OPNIEUW begint met een 3hoek op het middenveld met Mmaee en DeBruyn.
Gedaan er mee gdvdme! Die halen bij mij zelfs de bank nimeer!
Brys mag en moet hier voor op de rooster gelegd worden.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door pat@ »

Tot de 2-0 was er geen vuiltje aan de lucht. Ook De Smet was tot dan één vd betere met zijn infiltraties en zuivere passing. Hij geeft dan bij die counter dat ongelukkig pasje waar de 2-0 uit valt en zijn wedstrijd voor de krant, het forum en zichzelf is om zeep. Die 20 minuten tot de 2-0 was van het betere werk dit seizoen. Prachtig eentijdsvoetbal met alleen die missing link op de 10. Als Suzuki die knappe aanval kan afronden praten we nu (buiten de visies over De Bruyn en Mmaee) heel anders.
Volgende match in Anderlecht gaan we waarschijnlijk weer winnen. ;)
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Het is vroeg Sinterklaas in Sint-Truiden
Wie dacht dat er lessen gingen getrokken worden uit vorige wedstrijd werd schromelijk bedrogen , het werd zowaar nog erger .
Een speler als Tomi vervangen kan je niet zo maar , dat is duidelijk
Maar wat je wel kan is je systeem aanpassen in functie van de verdedigers die je wel hebt , of waardoor ze minder in de problemen komen
Een drie mans defensie met de huidige spelers is echt geen goed idee , zelf niet met Tex erbij , dat hebben we al meermaals mogen constateren
daarvoor zijn ze niet snel genoeg ,
Alleen Brys heeft dat blijkbaar nog niet ingezien .
Een goede trainer heeft niet alleen zijn visie over een concept , maar kan ook flexibel zijn
Lee seung -woo volgende week op de 10 zelf op één been als het moet , het lijkt me dat de spelers die de voorbereiding volledig hebben meegemaakt er door zitten of er maar weinig van hebben opgestoken .
ofwel speelt hij 4/4/2 , 4/5/1 zelfs een 4 /3/3 , 5/3/2 of een 5/4/1 is mogelijk maar stop met drie achteraan , ook het proberen uit te voetballen is niet altijd nodig , de tegenstander maakt ook zijn huiswerk .
Het eerst weggooien om het daarna proberen op te rapen is volgens mij niet de juiste mentaliteit
Bikkelen vanaf minuut één , als het kan met mooi voetbal zoveel te beter , anders moet het maar met harken.
Maar zoals we het nu weggeven en de tegenstrever in de zetel zetten is belachelijk .
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Het grootste probleem is uw transferbeleid
Maar daar hoor ik hier weinig over
Beste verdediger in jaren verkocht
Wie is er gekomen?
Nobody
Dat de coach stilaan een probleem wordt, is een feit
Maar je kan moeilijk zeggen dat ze kwaliteitsverdedigers ingekocht hebben
Er wil hier iemand 541 spelen
Waar haal je in godsnaam 5 verdedigers, noem ze mij eens
In voetbal is een verdediger een verdediger en een aanvaller een aanvaller
Beoordeel Acolatse niet als verdediger
Want dan houdt het op
Anders zet je Steppe straks maar verdedigende middenvelder
Sinds wanneer hebben ze hier nog een goeie rb en lb ingekocht???
Moet eeuwen geleden zijn
In de winter 4 verdedigers
2cv's, 1 lb en 1 rb
Minstens
Ene Johan Cruyff zei ooit: voetbal is een simpel spelletje. Maar het wordt onnodig ingewikkeld gemaakt...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door miel »

enrique schreef:Het grootste probleem is uw transferbeleid
Maar daar hoor ik hier weinig over
Beste verdediger in jaren verkocht
Wie is er gekomen?
Nobody
Dat de coach stilaan een probleem wordt, is een feit
Maar je kan moeilijk zeggen dat ze kwaliteitsverdedigers ingekocht hebben
Er wil hier iemand 541 spelen
Waar haal je in godsnaam 5 verdedigers, noem ze mij eens
Sinds wanneer hebben ze hier nog een goeie rb en lb ingekocht???
Moet eeuwen geleden zijn
In de winter 4 verdedigers
2cv's, 1 lb en 1 rb
Minstens
Waarom zou er een LB of een RB moeten gekocht worden als je ze als dusdanig toch niet gebruikt .
Botaka kan dat perfect als rechtsachter en Desmet kan perfect de linksachter zijn met als opdracht verdedigen eerst
Lang geleden dat wij zo nog hebben gevoetbald .
Shankon kan op rechts of centraal , Garcia kan op links of centraal , Maee centaal
Kom mij niet vertellen dat ge geen zekerheden zou kunnen inbouwen door met dubbele flanken te spelen
Inderdaad is de beste verdediger verkocht , maar met Shankon kan dat min of meer opgevangen worden , het is precies of Brys er alles aandoet om bepaalde speler te laten spelen
Trouwens met dat te pas maar voor al te onpas van achter uitvoetballen met knullig balverlies , en langdradig lateraal gestrik komt de beste verdediging in de problemen .
Laatst gewijzigd door miel op 06 okt 2019, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Door het transferbeleid lijken de Japanners aan te geven welke richting ze uit willen.
Niet meer dat eindeloos naar achter tikken, niet met 5 achteraan,.... .

Misschien daarom dat Brys halsstarrig blijft vasthouden aan een bepaald systeem waarvan hij toch ook moet zien en beseffen dat het van geen kanten marcheert?

Als je als trainer niet de profielen krijgt die je graag zou willen, moet je niet gaan wenen, dan moet je het beste halen uit het beschikbare spelersmateriaal.

Brys weigert pertinent, zelfs in die suggelopstelling, om zijn beste elf direct de wei in te sturen.

Sorry, maar gebruik eerst het materiaal dat je hebt ten volste en kom pas achteraf wenen wanneer blijkt dat een bepaald profiel ontbreekt
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Mmae een zekerheid...
Ok dan
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Mmae een zekerheid...
Ok dan
Er staat aan het begin van dezelfde zin: "kan".

Mmaee is dus geen zekerheid, maar hij kan centraal spelen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Niet goed genoeg
Dan kunt gij dat ook
Vandaar mijn verwijzing naar transferbeleid
Alles hangt ervan af wat je wil aan kwaliteit
Geen probleem
Case closed
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Door het transferbeleid lijken de Japanners aan te geven welke richting ze uit willen.
Niet meer dat eindeloos naar achter tikken, niet met 5 achteraan,.... .

Misschien daarom dat Brys halsstarrig blijft vasthouden aan een bepaald systeem waarvan hij toch ook moet zien en beseffen dat het van geen kanten marcheert?

Als je als trainer niet de profielen krijgt die je graag zou willen, moet je niet gaan wenen, dan moet je het beste halen uit het beschikbare spelersmateriaal.

Brys weigert pertinent, zelfs in die suggelopstelling, om zijn beste elf direct de wei in te sturen.

Sorry, maar gebruik eerst het materiaal dat je hebt ten volste en kom pas achteraf wenen wanneer blijkt dat een bepaald profiel ontbreekt
Sorry, dit is dikke zever..

De trainer stelt zijn ploeg op, niet uw bestuur..
In het verleden, met :Roland: , was dat misschien anders.
Als club heeft ge het vertrouwen aan uw trainer die op zijn beurt zijn visie met de club heeft afgesproken.. Als de club daar mee akkoord gaat komt er een samenwerking.. Dan moeten ze achteraf niet wenen met de visie van uw trainer..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie