Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Als De Smet perfect als linksachter kan spelen dan ben je dus content met het al geleverde spel dat die gast speelt.
Die jongen kan amper tweede klasse aan. Zag zelfs tegen Leuven alle kleuren van de regenboog alhoewel het donker was.
Maar het heeft geen zin als supporters niet WILLEN toegeven aan het gebrek aan talent.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Jean-Paul schreef:Als De Smet perfect als linksachter kan spelen dan ben je dus content met het al geleverde spel dat die gast speelt.
Die jongen kan amper tweede klasse aan. Zag zelfs tegen Leuven alle kleuren van de regenboog alhoewel het donker was.
Maar het heeft geen zin als supporters niet WILLEN toegeven aan het gebrek aan talent.
De Smet heeft voor STVV nog niet op de linksachter gespeeld
In zijn rol die hij nu heeft , is zijn geleverde spel niet voldoende maar dat geld niet voor De Smet alleen .
Die met wat meer ervaring kunnen dat wat beter camoufleren
Wanneer je twee weken op rij de wedstrijd eigenlijk verliest voor hij is begonnen , dienen veranderingen zich aan , gebrek aan talent of niet , wat ik wel weet is dat er heel wat talent op de bank of in de tribune zit en dat het systeem met 3 verdedigers en het processie van Echternach voetbal niet geschikt is voor deze ploeg .
Laatst gewijzigd door miel op 06 okt 2019, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door miel »

enrique schreef:Mmae een zekerheid...
Ok dan
Wie maakt er van Mmae een zekerheid ?
Vertel mij eens wie hem uitspeelt op het middenveld ????
Op een positie die al zeker niet de zijne is
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Haspengouw »

miel schreef:
Jean-Paul schreef:Als De Smet perfect als linksachter kan spelen dan ben je dus content met het al geleverde spel dat die gast speelt.
Die jongen kan amper tweede klasse aan. Zag zelfs tegen Leuven alle kleuren van de regenboog alhoewel het donker was.
Maar het heeft geen zin als supporters niet WILLEN toegeven aan het gebrek aan talent.
De Smet heeft voor STVV nog niet op de linksachter gespeeld
In zijn rol die hij nu heeft , is zijn geleverde spel niet voldoende maar dat geld niet voor De Smet alleen .
Die met wat meer ervaring kunnen dat wat beter camoufleren
Wanneer je twee weken op rij de wedstrijd eigenlijk verliest voor hij is begonnen , dienen veranderingen zich aan , gebrek aan talent of niet , wat ik wel weet is dat er heel wat talent op de bank of in de tribune zit en dat het systeem met 3 verdedigers en het processie van Echternach voetbal niet geschikt is voor deze ploeg .
Op Brugge stond De Smet linksback. Ook speelden we daar met vier achteraan, iets wat in vele reacties gevraagd wordt. Meermaals lees je dat we centraal achteraan te traag zijn om met drie centraal achteraan te spelen, spelen wij nu net niet met drie achteraan om het gebrek aan snelheid te compenseren? Teixeira speelt toch gewoon in dekking van García en Sankhon? (Laatste weken is dat García) Om in vele situaties rugdekking te kunnen geven. Met vier op één lijn, heb je niemand in dekking. Hoe simpel had Brugge het, oké Brugge is outstanding, om alleen voor de keeper te komen?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Ik heb maar 1 vraag
Wat blijft erover na Texeira, Garcia en Sankhon?
Na vertrek van Tomi had je 2 nieuwe cv's nodig
Hoeveel zijn er gekomen... juist
En ik ga er nie vanaf
Als er ene uitvalt, zit ge al dieeeeep in de problemen
Al de rest is bladvulsel
Moet nie vragen als ge van veldbezetting wilt veranderen
Dan komen ze af met Botaka
Zelfs dat is van origine een rechtsbuiten
Man man man
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

miel schreef:
enrique schreef:Mmae een zekerheid...
Ok dan
Wie maakt er van Mmae een zekerheid ?
Vertel mij eens wie hem uitspeelt op het middenveld ????
Op een positie die al zeker niet de zijne is
Daane van Beirschot
Bij mij zou die niet in verdediging, niet op middenveld, maar in tribune zitten
En dan zou ik nog nadenken of hij moet betalen of niet...
:D
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Ja Miel ik weet ook wel dat niet enkel De Smet zwak speelt er zijn er inderdaad meer die geen eersteklas niveau halen maar de jongen heeft ook als linksachter geen toekomst.
Hopelijk heb ik ongelijk
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Tamas »

STimVV schreef:Die vervanging van Sousa maakt me echt kwaad. :headbang:
Het is de 2e keer dit seizoen dat hij aan de match mocht beginnen, en de 2e keer dat Brys hem er af haalt na 45 minuten. Terwijl het probleem niet bij hem lag. Die jongen heeft wekenlang moeten knokken om zn kans nog eens te krijgen. En nu geef je hem het gevoel dat hij de schuldige was van die 3-0 ruststand.
Op die manier kraak je een speler. Terwijl die jongen overduidelijk beter kan voetballen dan DeBruyn.

DeBruyn begon al elke match dit seizoen in de basis. Elke match he! :headbang:

Het is ON-BE-GRIJ-PE-LIJK dat je OPNIEUW begint met een 3hoek op het middenveld met Mmaee en DeBruyn.
Gedaan er mee gdvdme! Die halen bij mij zelfs de bank nimeer!
Brys mag en moet hier voor op de rooster gelegd worden.
Wat Sousa betreft deel ik die mening helemaal, die is hij gewoon aan het kapotmaken ondanks het feit dat die meer voetbal in zijn kleine teen heeft dan De Bruyn in zijn hele lijf ! Eerst niet de juiste instelling, nu altijd de schuldige.
Als er iemand was die een terechtwijzing nodig had door aan de helft binnen te blijven was er maar één die dat mocht zijn : De Bruyn en niemand anders !!!!
Alhoewel ik toch eerder verwacht en gehoopt had dat Ito ipv De Bruyn zou komen en Sousa gewoon zou blijven staan op links. Dit is eigenlijk ook niet zijn beste positie, ik zag hem in de oefenmatch tegen Eupen, op zijn beste positie (rechterflank zodat hij kan naar binnen komen) een heel degelijke prestatie leveren, beter dan veel anderen die hier alle credits blijven krijgen. Maar … daar zal hij zeker geen kans krijgen want dat is de plaats van chouchou Botaka, gisteren nog maar eens waardeloos met veel te veel balverlies en verdedigend als steeds een fiasco.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Bartman »

De Bruyn is potentieel assist koning. Daarom blijft hij staan.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Johan »

Brys is de pedalen kwijt, kent maar 1 systeem en kan niet switchen naar en ander. Bovendien is hij door zijn koppigheid bepaalde spelers ,door he geen kans te geven kapot aan het maken. Zoals Buya verleden seizoen, die scoorde en scoort nog steeds aan de lopende band , Brys heeft die weggejaagd met zijn schoolmeesterkes mentaliteit. Binnenkort is de sfeer compleet verziekt binnen de ploeg want die nieuwe spelers met echt potentieel bliven dat niet nemen. Een Cong bv , die in zijn land ( 100 miljoen inwoners )op handen wordt gedragen, zal toch wel iets kunnen zeker. Zal toch minimum zoveel kunnen als zijn chouchoukes Debruyn-Desmet-Acolatse en consoorten. Hij zwijgt ze dood en op termijn jaagt hij ze weg. Lee het zelfde.
We hebben goed spelersmateriaal maar de grote Antwerpenaar weigert ze te gebruiken door zijn kleingeestige schoolmeesters mentaliteit. Weg daarmee.Wij als supporter blijven noodgedwongen op onze honger zitten. Kapitaalsvernietiging die hem op het laatste zuur zal opbreken en wij met de gebakken peren zitten. Wij gaan achteruit ipv richting play-off 1.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door tweety »

Bartman schreef:De Bruyn is potentieel assist koning. Daarom blijft hij staan.
Assists voor de tegenstrever tellen nie mee hè :mrgreen:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Johan schreef:Brys is de pedalen kwijt, kent maar 1 systeem en kan niet switchen naar en ander. Bovendien is hij door zijn koppigheid bepaalde spelers ,door he geen kans te geven kapot aan het maken. Zoals Buya verleden seizoen, die scoorde en scoort nog steeds aan de lopende band , Brys heeft die weggejaagd met zijn schoolmeesterkes mentaliteit. Binnenkort is de sfeer compleet verziekt binnen de ploeg want die nieuwe spelers met echt potentieel bliven dat niet nemen. Een Cong bv , die in zijn land ( 100 miljoen inwoners )op handen wordt gedragen, zal toch wel iets kunnen zeker. Zal toch minimum zoveel kunnen als zijn chouchoukes Debruyn-Desmet-Acolatse en consoorten. Hij zwijgt ze dood en op termijn jaagt hij ze weg. Lee het zelfde.
We hebben goed spelersmateriaal maar de grote Antwerpenaar weigert ze te gebruiken door zijn kleingeestige schoolmeesters mentaliteit. Weg daarmee.Wij als supporter blijven noodgedwongen op onze honger zitten. Kapitaalsvernietiging die hem op het laatste zuur zal opbreken en wij met de gebakken peren zitten. Wij gaan achteruit ipv richting play-off 1.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen
Brys die misschien iets te halsstarrig vasthoudt aan zijn principe, van degene die de voorbereiding meegemaakt hebben.
Langs de ene kant, dat weet je als je Brys als trainer hebt, dan moet je geen tranfers in de laatste week van augustus doen (wat commercieel gezien sowieso een flop is), had dan een andere staf van in het begin gekozen...
Langs de andere kant, de spelers waarvan iedereen hier nu zegt dat het goede spelers zijn (oa lee, cp15), hebben al een pandoering of 4-5 met de beloften gekregen. Lee loopt er de kantjes vanaf...

Dat play-off1 project, dat kon je vorige winter al zien dat dat een fabeltje was, ik voel mee voor de goedgelovigen die daar in getrapt zijn.
Je wintertransfers van vorig seizoen toonden geen ambitie, die van deze zomer ook niet (te laat, onevenwichtig, niet gericht, geen overleg met staff ...)

Brys is zeker niet perfect, maar het beste wat we op dit moment kunnen krijgen als T1.
Hij slaat mea culpa voor het debacle van afgelopen zaterdag om de spelers uit de wind te zetten, waar op Ito na, elke speler ondermaats voor de dag kwam.
Achterin nijpt het schoentje enorm, we hadden daar twee extra spelers nodig en hebben er geen gekregen.
Desmet op de flank, maakt ook te weing progressie om van een geslaagde transfer te spreken.
Voorin denk ik niet dat Boli en Suzuki complementair zijn, maar zou ik eerder gaan voor een combinatie Boli/Suzuki met vlak daarachter Ito/Sousa.
Iedereen roept op Lee voor de 10, maar heeft daar nog geen match gespeeld en loopt de kantjes er vanaf op training.

Maar goed, blijf maar zagen onder Brys zijn poten, een van dees is het finaal gedaan, en zoals de geschiedenis ons leert krijgen we dan waarschijnlijk weer een ubersukkel als opvolger (Houwaert, FVDE, COL, ...) en het merendeel hier blijkbaar content.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 07 okt 2019, 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Tamas »

Johan schreef:Brys is de pedalen kwijt, kent maar 1 systeem en kan niet switchen naar en ander. Bovendien is hij door zijn koppigheid bepaalde spelers ,door he geen kans te geven kapot aan het maken. Zoals Buya verleden seizoen, die scoorde en scoort nog steeds aan de lopende band , Brys heeft die weggejaagd met zijn schoolmeesterkes mentaliteit. Binnenkort is de sfeer compleet verziekt binnen de ploeg want die nieuwe spelers met echt potentieel bliven dat niet nemen. Een Cong bv , die in zijn land ( 100 miljoen inwoners )op handen wordt gedragen, zal toch wel iets kunnen zeker. Zal toch minimum zoveel kunnen als zijn chouchoukes Debruyn-Desmet-Acolatse en consoorten. Hij zwijgt ze dood en op termijn jaagt hij ze weg. Lee het zelfde.
We hebben goed spelersmateriaal maar de grote Antwerpenaar weigert ze te gebruiken door zijn kleingeestige schoolmeesters mentaliteit. Weg daarmee.Wij als supporter blijven noodgedwongen op onze honger zitten. Kapitaalsvernietiging die hem op het laatste zuur zal opbreken en wij met de gebakken peren zitten. Wij gaan achteruit ipv richting play-off 1.
En of we er op achteruit gaan !!!
Stel :
- er worden 2 punten afgetrokken voor de match tegen de smurfen
- de verplaatsingen naar Anderlecht en Mechelen en de thuismatch tegen Gent kunnen, gezien de huidige kwaliteit, best een 0 of 1 op 9 opleveren
- de ploegen onderaan halen in die speelweken wat punten
Dan wordt de thuismatch tegen Oostende zéér belangrijk en de uitmatch tegen Cercle "levensbelangrijk voor het behoud" !
Als je dan weet hoe STVV omgaat met belangrijke matchen dan zou ik het woord Play-off 1 tot midden 2020 niet meer in de mond nemen en hout vasthouden dat we dan nog steeds in 1A vertoeven !!!
Gedeelde verantwoordelijkheid van een falend aankoopbeleid en een koppige ezel als trainer.
Zijn uitleg omtrent Colombatto vind ik ronduit zielig : haal hem dan af als je het toch aanvoelt en praat met hem. Nu is hij geschorst, is dat beter ? Dat heeft wel het voordeel dat hij in Anderlecht geen concurrent is voor een van zijn chouchoukes.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Zal toch anders moeten gaan spelen !
Als je ziet op welke manier je 7(!!!!) goals slikt in de laatste 2 matchen, en vooral de manier waarop, dan kan de grootste voetballeek wel zien dat je echt kinderlijk naief bezig bent.

Los van de invulling van systeem en spelers, is het not done dat de doelman de bal inrolt naar een verdediger die 5 meter naast hem staat in de eigen 16, terwijl een speler van de tegenpartij op 2 tellen bij hem kan geraken.
Evenmin een bal centraal inspelen naar iemand die 3 man om zich heen heeft.

DAT zijn instructies van Brys, zonder meer !!!
Het moet en zal zo zijn, ongeacht de omstandigheden !!!
Als zoveel spelers van de tegenpartij hoog druk zetten op onze helft, wat zou er dan mis zijn om 5 tot 6 spelers op het verkeerde been te zetten met een lange inworp of uittrap, en zo een verrassing in je spel in te slijpen.
Het constante hoge druk zetten zal rap gedaan zijn, want niemand zal nog weten wanneer wat gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

Het zagen aan de poten van Brys neemt stilaan collectieve proporties aan.

Binnenkort mogelijks met succes. Wel, ik hoop voor jullie dat de vervanger dan ineens prachtig voetbal brengt, tegen PO1 aan zit en dat al die nieuwelingen waar jullie Brys nu op afrekenen zo goed blijken te zijn als jullie nu blijkbaar allemaal met zekerheid al weten dat ze zijn.
Plaats reactie