Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Tompie schreef:
Antismurf schreef:1e goal op conto van Brys omdat hij vraagt om altijd uit te voetballen... Mijn zoon speelt gewestelijk U15 en zijn trainer vraagt ook om dat te doen. Maar als dat te veel risico's inhoudt door de sterkte of felle druk van de tegenstander, roept hij keihard "lang" en weet de keeper of verdediger die aan de bal is wat hem te doen staat. Te naïef voetballen houdt risico's in, de tegenstand speelt daar ook bewust op in. Ander verschil tussen gewestelijk jeugdvoetbal en 1e klasse: bij een hoekschop voor de tegenstander, blijft altijd 1 (snelle) speler van de eigen ploeg tegen de middenlijn hangen. Succesvol counteren volgt niet vaak op die manier, maar het verplicht je tegenstander wel om ook 1 of 2 spelers verder achterin te houden. Als je met de volledige ploeg terugkruipt voor het eigen doel, kan de tegenstander ook opschuiven en kom je onder druk, of zijn de afvallende ballen gevaarlijker. Bon, ik ben zelf geen trainer, het zijn gewoon verschillen die ik vaststel tussen profvoetbal van STVV en jeugdvoetbal van bescheiden niveau. Door op zijn minst wat meer variatie te brengen bij uitvoetballen en spelhervattingen, dwing je volgens mij je tegenstander minstens om af en toe voorzichtiger te spelen, hetgeen je eigen verdediging ademruimte kan geven.
Dat van die corners is ooit eens voorgelegd geweest (ik weet niet of Brys toen al trainer was of misschien was het één van zijn voorgangers die ook iedereen mee terug stuurde) op zo'n supportersavond.

De trainer antwoordde toen dat ze zich daarvoor blijkbaar baseerden op bepaalde statistieken of studies en dat daaruit blijkt dat teams die iedereen mee terug sturen het minst aantal tegendoelpunten krijgen op corner.

Ik heb mij toen ook wel de bedenking gemaakt dat die teams volgens diezelfde studies ook wel het minst vaak zullen scoren op de tegenaanval. ;)
Er bestaat een boek over statistieken en analytics: "Corners moet je kort nemen".
https://www.bol.com/nl/f/corners-moet-j ... country=BE


Vroeger was ik ook een believer om enkele mensen voorin te houden, maar ondertussen heb ik ook begrepen dat het beter is om iedereen naar achter te roepen. Dat heeft ook met zone/man te maken en het niet open laten van ruimtes voor de aanvallende partij. Vroeger was een corner iets dat je op goed geluk nam, of je oefende een paar varianten in op training, maar tegenwoordig wordt alles tot in de puntjes geanalyseerd via video's en weet men iedere zwakke plek van de tegenstander.
Mij viel vorige week op dat Genk tegen ons op een bepaald moment 9 (!) veldspelers in de eigen backlijn had staan toen wij een vrije trap kregen. Mazzu is wat dat betreft no-nonsense. Eerst goal voorkomen, dan zien we wel weer.
Eén van de meest verbazende bevindingen is eigenlijk dat een corner in het voordeel vaak een gevaar is voor een tegenaanval. Het is dus zaak als aanvallende ploeg bij een corner om niet alleen oog te hebben voor je aanvallende bewegingen, maar ook te zorgen dat je organisatie meteen goed staat bij een tegenaanval.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:, maar tegenwoordig wordt alles tot in de puntjes geanalyseerd via video's en weet men iedere zwakke plek van de tegenstander.
Wat corners betreft, zal dat dan toch met het oog op de tegenaanval zijn. Want de spelers in onze competitie die een corner frequent trappen naar waar ze hem willen hebben, kunt ge volgens mij op één hand tellen...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Ik heb de wedstrijd noch de goals - door andere verplichtingen - tot op heden niet gezien en ben het ook niet van plan. Ik merk dat de teleurstellening hierdoor een pak minder is. Ik heb wel alle reacties hier eens goed doorgenomen. Hetgeen er tegen Kortrijk gebeurd is zat er eigenlijk al een tijdje aan te komen. Daar moeten we eerlijk in zijn. De uitwedstrijden die we tegen Eupen en Charleroi wonnen waren ook niet van die aard dat we hen kapot speelden. We wonnen die wedstrijden door andere factoren zoals Asamoah die erbij liep, de tegenstander die niet zo hoog drukte waardoor we iets beter konden uitvoetballen en de efficiëntie in het afwerken die we in die wedstrijden hadden. Want draai het en keer het hoe je het wil, nog AL-TIJD is het harken dat het een lieve lust is om een echte uitgespeelde kans bijeen te spelen. Dan spreek ik nog niet over het gebrek aan doelgevaar dat we uit corners en vrije trappen creëren. Vorig seizoen hadden we Kamada die in de kleine ruimte met een kapbeweging die kansen voor zichzelf kon creëren. Nu hebben we zo iemand niet meer en bijgevolg scoren we moeizamer dan vorig seizoen. Al was het vorig seizoen meestal OOK een probleem om een open doelkans bijeen te spelen. Dit euvel - en dit is mijn mening - slepen we al enkele seizoenen mee. Hoe komt dat? Ik weet het echt niet. Hangt het aan het systeem dat we spelen? Missen we de nodige creativiteit op cruciale plaatsen? Het is mij een raadsel.

Maar de opmerking die al een aantal weken terug komt en waar heel veel waarheid inzit is dat Brys steeds naar 3 personen terug grijpt die echt niet goed genoeg presteren om iedere wedstrijd te mogen starten. De namen zijn hier al meermaals genoemd: Mmaee, De Smet en De Bruyn. Van Massoudi heeft hij het ondertussen begrepen al was die misschien nog de talentrijkste van dit viertal. Waarom hij steeds deze drie laat starten zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen. Wat we wel duidelijk zien is dat hij geen alternatieven gebruikt om het op z'n minst te proberen. Het kan gewoon niet mogelijk zijn dat alleen de supporters de tekortkomingen van deze spelers zien. Brys ziet die ook. Wees daar maar zeker van. Spijtig, want ondanks dat de kern inderdaad zeer onevenwichtig is kan ik men niet van het gevoel ontdoen dat er meer uit te halen is. Achteraan is het probleem door de afwezigheid van Texeira heel moeilijk op te lossen omdat de spoeling gewoon te dun is. Vooral op de positie van De Smet hebben we een probleem omdat Garcia daar veel beter presteert maar door de afwezigheid van Texeira centraal moet spelen. Is er dan echt niemand bij de beloften die eventueel centraal of linksback kan spelen? Of probeer Durkin die een defensieve middenvelder is een rij achteruit te schuiven centraal en laat Garcia terug op zijn vertrouwde linksback spelen. Durkin gaat met zijn 1m82 zeker geen verzwakking zijn in lengte tov De Smet met zijn 1m82. Op de 6 zou ik Colombatto laten spelen. Die kan ook op de 8 spelen maar het is belangrijk om ook iemand met zijn verticaal voetballende kwaliteiten op de 6 te hebben. Op de 8 kan je kiezen tussen De Ridder en Asamoah. Mijn keuze valt eerder op Asamoah. Zeer balvast als hij in goeie doen is en zeer nuttig voor de ploeg. Als je op de 8 toch voor De Ridder kiest kan Asamoah gerust op de 10 spelen. Hij heeft daar zeker de kwaliteiten voor. Als je voor Asamoah op de 8 kiest zou ik zeker proberen om Sousa op de 10 te posteren. Op de linkerflank zou ik zeker Ito laten starten. Wat ik van hem tot nu toe gezien heb is echt veelbelovend.

Verder hebben we nog Colidio waar ik totaal geen benul heb wat zijn kwaliteiten zijn en Lee die volgens "transfermarkt" als "Geen speelbevoegdheid - competitie overschrijdend" gemarkeerd staat. Wat dat ook moge betekenen.

Ik ben echt benieuwd of Brys aanstaande wedstrijd opnieuw zal terug grijpen naar diezelfde spelers en zelfde systeem of het nu eindelijk eens op een andere manier met andere invulling wil proberen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Elgromi »

Heb het zoekwerk simpel gehouden. Op google gekeken welke search engine populair is in korea en gewoon de koreaanse naam van Lee Seung Woo in gegeven. Als je alle artikels translate zulde wel meer als mij kunnen vertellen maar dit heb ik gevonden.
http://news1.kr/articles/?3736518
Staat in Lee verliet de Italiaanse zomer in Verona en verhuisde naar Sint Trawidden. Zijn debuut is echter vertraagd vanwege vroege problemen met visa en administratie.

Lee Seung-woo streeft naar zijn eerste optreden in de uitwedstrijd tegen Anderlecht om 21.00 uur op de 21e na het einde van de A-wedstrijd in oktober.
+ op foto's ziet hij er toch ook gelukkig uit en staat bij een groepsfoto langs Brys arm op zen schouder. Denk niet dat er percé een haar dan in de boter is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Elgromi schreef: Sint Trawidden
Sexy !!!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Elgromi schreef:Heb het zoekwerk simpel gehouden. Op google gekeken welke search engine populair is in korea en gewoon de koreaanse naam van Lee Seung Woo in gegeven. Als je alle artikels translate zulde wel meer als mij kunnen vertellen maar dit heb ik gevonden.
http://news1.kr/articles/?3736518
Staat in Lee verliet de Italiaanse zomer in Verona en verhuisde naar Sint Trawidden. Zijn debuut is echter vertraagd vanwege vroege problemen met visa en administratie.

Lee Seung-woo streeft naar zijn eerste optreden in de uitwedstrijd tegen Anderlecht om 21.00 uur op de 21e na het einde van de A-wedstrijd in oktober.
+ op foto's ziet hij er toch ook gelukkig uit en staat bij een groepsfoto langs Brys arm op zen schouder. Denk niet dat er percé een haar dan in de boter is.
Dus die man màg nog niet spelen? Zouden ze zoiets dan niet eens communiceren naar de supporters toe?
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Ik heb vorige week al laten vallen dat ik me afvroeg of die zijn werkvergunning al in orde was. Maar dan kreeg je meteen te horen dat hij de kantjes er vanaf zou lopen, , zich te goed voelt, en van die zaken. Ik vraag me af waarop dergelijke verhalen gebaseerd worden.
Feit dat STVV al wekenlang zwijgt over Lee doet me vermoeden dat ze zichzelf de kritiek willen besparen, die er zou zijn, moest blijken dat ze na 6 weken zijn papieren nog altijd niet in orde kregen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

STimVV schreef:Ik heb vorige week al laten vallen dat ik me afvroeg of die zijn werkvergunning al in orde was. Maar dan kreeg je meteen te horen dat hij de kantjes er vanaf zou lopen, , zich te goed voelt, en van die zaken. Ik vraag me af waarop dergelijke verhalen gebaseerd worden.
Feit dat STVV al wekenlang zwijgt over Lee doet me vermoeden dat ze zichzelf de kritiek willen besparen, die er zou zijn, moest blijken dat ze na 6 weken zijn papieren nog altijd niet in orde kregen.
Waarschijnlijk, maar toch, ooit komt het uit (nu?) en dan is de kritiek dubbel: - niet communiceren én nog altijd niet speelgerechtigd.

Je bent beter eerlijk en leg tegoei uit hoe het komt en als die uitleg plausibel is, dan komt er enkel nog kritiek van de beste stuurlui ter wereld. Die hebben meestal het meeste commentaar, maar het minste gepresteerd in hun leven. Want iemand die iets onderneemt in zijn leven, weet dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is en dat er wel wat mis kan gaan.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef:Voetbal België meldt dat Lee zich moet herpakken. Dus die is wel al even speelgerechtigd.

Ik verwacht in Kortrijk wel dat De Bruyn gaat starten, kwestie van Ito wellicht weer achter de hand te hebben om te laten invallen denk ik.
Brys houdt toch wel van een bank die sterk is. Nu ja, wie zegt dat Durkin of Colidio niet sterk zouden kunnen invallen.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Tamas »

Het is toch godgeklaagd als je ziet voor welke fouten Colombatto 2 x geel pakt en daartegenover in Antwerp - Standard veel ergere aanslagen die geen geel opleveren of gelijkaardige waar zelfs geen fout voor wordt gefloten . Twee maten, twee gewichten !
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

De Japanner Ito laat een stage met de U23 schieten om zich verder te kunnen integreren bij STVV.
Ito gaat hier echt een publiekslieveling worden. Ik verwacht hem vanaf Anderlecht in de basis en dan gaat hij er niet meer uit gaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

lindoke schreef:Ik heb de wedstrijd noch de goals - door andere verplichtingen - tot op heden niet gezien en ben het ook niet van plan. Ik merk dat de teleurstellening hierdoor een pak minder is. Ik heb wel alle reacties hier eens goed doorgenomen. Hetgeen er tegen Kortrijk gebeurd is zat er eigenlijk al een tijdje aan te komen. Daar moeten we eerlijk in zijn. De uitwedstrijden die we tegen Eupen en Charleroi wonnen waren ook niet van die aard dat we hen kapot speelden. We wonnen die wedstrijden door andere factoren zoals Asamoah die erbij liep, de tegenstander die niet zo hoog drukte waardoor we iets beter konden uitvoetballen en de efficiëntie in het afwerken die we in die wedstrijden hadden. Want draai het en keer het hoe je het wil, nog AL-TIJD is het harken dat het een lieve lust is om een echte uitgespeelde kans bijeen te spelen. Dan spreek ik nog niet over het gebrek aan doelgevaar dat we uit corners en vrije trappen creëren. Vorig seizoen hadden we Kamada die in de kleine ruimte met een kapbeweging die kansen voor zichzelf kon creëren. Nu hebben we zo iemand niet meer en bijgevolg scoren we moeizamer dan vorig seizoen. Al was het vorig seizoen meestal OOK een probleem om een open doelkans bijeen te spelen. Dit euvel - en dit is mijn mening - slepen we al enkele seizoenen mee. Hoe komt dat? Ik weet het echt niet. Hangt het aan het systeem dat we spelen? Missen we de nodige creativiteit op cruciale plaatsen? Het is mij een raadsel.
Ik zou toch eens naar de beelden kijken als ik u was. Suzuki alleen al heeft 3 open kansen gemist. ;)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:
lindoke schreef:Ik heb de wedstrijd noch de goals - door andere verplichtingen - tot op heden niet gezien en ben het ook niet van plan. Ik merk dat de teleurstellening hierdoor een pak minder is. Ik heb wel alle reacties hier eens goed doorgenomen. Hetgeen er tegen Kortrijk gebeurd is zat er eigenlijk al een tijdje aan te komen. Daar moeten we eerlijk in zijn. De uitwedstrijden die we tegen Eupen en Charleroi wonnen waren ook niet van die aard dat we hen kapot speelden. We wonnen die wedstrijden door andere factoren zoals Asamoah die erbij liep, de tegenstander die niet zo hoog drukte waardoor we iets beter konden uitvoetballen en de efficiëntie in het afwerken die we in die wedstrijden hadden. Want draai het en keer het hoe je het wil, nog AL-TIJD is het harken dat het een lieve lust is om een echte uitgespeelde kans bijeen te spelen. Dan spreek ik nog niet over het gebrek aan doelgevaar dat we uit corners en vrije trappen creëren. Vorig seizoen hadden we Kamada die in de kleine ruimte met een kapbeweging die kansen voor zichzelf kon creëren. Nu hebben we zo iemand niet meer en bijgevolg scoren we moeizamer dan vorig seizoen. Al was het vorig seizoen meestal OOK een probleem om een open doelkans bijeen te spelen. Dit euvel - en dit is mijn mening - slepen we al enkele seizoenen mee. Hoe komt dat? Ik weet het echt niet. Hangt het aan het systeem dat we spelen? Missen we de nodige creativiteit op cruciale plaatsen? Het is mij een raadsel.
Ik zou toch eens naar de beelden kijken als ik u was. Suzuki alleen al heeft 3 open kansen gemist. ;)
Ik baseer me niet op 1 wedstrijd hoor. Ik vind dat het euvel van kansen creëren al lang aan de gang is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie