Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: RE: Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Jack »

kenniksvanvoetbal schreef: Tuurlijk wel , ik wil alleen maar zeggen ,Brys gaf eind april aan wat hij nodig had voor de toekomst , er is met geld gegooid ,maar niet gekocht wat er gevraagd werd door Brys of hoognodig was. Dus mijn vraag is wat ben je met een dure TD als die geen beslissingsrecht heeft ...
Aah op die manier. Dan volg ik.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Tamas »

Als ik het goed heb dacht ik ergens in juli/augustus toch gelezen te hebben dat die Argentijnse verdediger die ze toen wouden binnenhalen ergens in oktober einde contract zou zijn en dat ze daarom toen geen transfersom wensten te betalen (logisch) ! Klopt dat ?
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Elgromi »

Denk dat je Bauermann bedoelt, Braziliaan. Toen er hier wat rond te doen was komt hem , komt hem niet.. viel hij paar keer langs selectie als ik goed herinner, weet natuurlijk niet te reden maar mss baalde hij te fel van mislopen transfer.
stvvrules
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:33
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door stvvrules »

Tamas schreef:Als ik het goed heb dacht ik ergens in juli/augustus toch gelezen te hebben dat die Argentijnse verdediger die ze toen wouden binnenhalen ergens in oktober einde contract zou zijn en dat ze daarom toen geen transfersom wensten te betalen (logisch) ! Klopt dat ?
Als het over Bauermann gaat: In brazilie lopen contracten altijd tot 31/12, omdat de competitie daar over een jaar loopt (Staatskampioenschappen en nationale competities). Als hij dus einde contract is kan je die op 1/1 gratis binnen halen, oktober zou me straf lijken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

STVV speelde vandaag een oefenmatch op en tegen standard.

Het werd 3-0 (aan de rust stond het 2-0)

Stvv speelde eerste helft met Herbots, Pol Garcia, Mmaee, Janssens, Asamoah, Lee, De Bruyn, De Ridder, Ito, Colidio en Sousa

Vooral Sousa kreeg een aantal kansen, maar kon deze niet verzilveren.

Na de koffie kregen we enkele nieuwe pionnen op het veld. Colidio, Lee, Asamoah, De Ridder en Sousa werden vervangen door Suzuki, Van Dessel, Jhonny Lucas, Masoudi en Balongo.
In deze tweede helft had Ito nog enkele mooie acties en versnellingen in huis. Dit leverde hem twee kansen op maar ook deze ballen deden het net niet trillen. Ook Suzuki wist zijn kansen niet om te zetten in een doelpunt. In de tweede helft ging de wedstrijd gelijk op maar het was Standard dat via J. Carcela de 3-0 eindstand op het bord zette.

standard startte de wedstrijd met: Milinkovic-Savic, Goreux, Lavalée, Pocognoli, Miangue, Samake, J. Carcela, Avenatti, Limbombe, Cop & Emond

bron: stvv site 11/10/2019
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191011_046 ... n-standard

In een oefenwedstrijd achter gesloten ging STVV met 3-0 onderuit tegen Standard. De wedstrijd duurde twee keer 40 minuten en had vooral als doel het competitieritme op te krikken van de spelers die de laatste weken weinig minuten kregen.
Bij Sint-Truiden vatten ze de wedstrijd op de Luikse jeugdacademie aan met een pittige trainingsweek in de benen en dat vertaalde zich ook in de score. Al na vijf minuten trapte Limbombe de Rouches op voorsprong en de vinnige flankspeler deed er halfweg de eerste helft nog een doelpuntje bij.
Het zou meteen zijn laatste wapenfeit betekenen want niet veel later werd hij van het veld getrapt door Lee. De Zuid-Koreaanse Kanarie kreeg voor zijn zware tackle geel onder de neus geschoven en Limbombe moest prompt de wedstrijd staken. Bij Standard kon men de ernst van de enkelblessure nog niet inschatten.
De Truiense voorhoede kreeg ook een paar goede kansen maar respectievelijk Sousa, Ito en Suzuki verzuimden die in doelpunten om te zetten. In een evenwichtige tweede helft legde Joachim Carcela – het neefje van Mehdi- uiteindelijk de eindstand vast met een knap afstandsschot.

“Dit hoort gewoon niet”
STVV-coach Marc Brys had liever een ander resultaat gezien maar wilde er ook niet te lang bij stilstaan. “Omdat we met een onuitgegeven elftal aantraden”, aldus Brys. “We creëerden een aantal goeie kansen maar helaas gingen die er niet in terwijl we zelf op een vermijdbare manier snel op achterstand kwamen.”
Over de actie van Lee tot slot was Brys allerminst te spreken en dat liet hij de Zuid-Koreaan ook duidelijk blijken tijdens de rust. “Als dit bij een van onze spelers zou gebeuren, zou ik daar ook helemaal niet opgezet mee zijn. Dit heeft niets met engagement te maken, dit hoort gewoon niet.”

Standard: Milinkovic-Savic, Goreux, Miange, Lavalée, Samake, Pocognoli, Cop, Limbombe, J.Carcela, Emond, Avenatti.
STVV: Herbots, Garcia, Mmaee, Janssens, Asamoah, Lee, De Bruyn, De Ridder, Ito, Colidio, Sousa.

Doelpunten: 5‘ Limbombe 1-0; 23‘ Limbombe 2-0; 50‘ J.Carcela 3-0.

Vervangingen: 30’ Limbombe door Tapsoba; 46’ Emond door Patoulidis; 46’ Colidio door Suzuki; 49’ Avenatti door Balikwisha; 51’ Lee door Masoudi; 56’ Asamoah door Van Dessel; 61’ De Ridder door Jhonny Lucas; 64’ Sangare door Pocognoli; 67’ Sousa door Balongo.

Gele kaart: 30‘ Lee.



Lee zal nog niet meteen Brys z'n lieveling worden heb ik de indruk. :shock:
Na zijn tackle moest Limbombe vervangen worden en haalde Brys hem dus naar de kant.
Benieuwd wat z'n reactie was geweest moest DeBruyn die blessure veroorzaakt hebben. Ahjanee… dat kan niet … je kan geen mislukte tackle doen als je niet in duel gaat. :roll: Die geeft gewoon wekelijk assist en pré-assists aan de tegenstander.
Mmaee, DeBruyn, Janssens speelden als weinigen de 90 minuten trouwens. Sterkhouders …. :roll:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191011_046 ... n-standard

In een oefenwedstrijd achter gesloten ging STVV met 3-0 onderuit tegen Standard. De wedstrijd duurde twee keer 40 minuten en had vooral als doel het competitieritme op te krikken van de spelers die de laatste weken weinig minuten kregen.
Bij Sint-Truiden vatten ze de wedstrijd op de Luikse jeugdacademie aan met een pittige trainingsweek in de benen en dat vertaalde zich ook in de score. Al na vijf minuten trapte Limbombe de Rouches op voorsprong en de vinnige flankspeler deed er halfweg de eerste helft nog een doelpuntje bij.
Het zou meteen zijn laatste wapenfeit betekenen want niet veel later werd hij van het veld getrapt door Lee. De Zuid-Koreaanse Kanarie kreeg voor zijn zware tackle geel onder de neus geschoven en Limbombe moest prompt de wedstrijd staken. Bij Standard kon men de ernst van de enkelblessure nog niet inschatten.
De Truiense voorhoede kreeg ook een paar goede kansen maar respectievelijk Sousa, Ito en Suzuki verzuimden die in doelpunten om te zetten. In een evenwichtige tweede helft legde Joachim Carcela – het neefje van Mehdi- uiteindelijk de eindstand vast met een knap afstandsschot.

“Dit hoort gewoon niet”
STVV-coach Marc Brys had liever een ander resultaat gezien maar wilde er ook niet te lang bij stilstaan. “Omdat we met een onuitgegeven elftal aantraden”, aldus Brys. “We creëerden een aantal goeie kansen maar helaas gingen die er niet in terwijl we zelf op een vermijdbare manier snel op achterstand kwamen.”
Over de actie van Lee tot slot was Brys allerminst te spreken en dat liet hij de Zuid-Koreaan ook duidelijk blijken tijdens de rust. “Als dit bij een van onze spelers zou gebeuren, zou ik daar ook helemaal niet opgezet mee zijn. Dit heeft niets met engagement te maken, dit hoort gewoon niet.”

Standard: Milinkovic-Savic, Goreux, Miange, Lavalée, Samake, Pocognoli, Cop, Limbombe, J.Carcela, Emond, Avenatti.
STVV: Herbots, Garcia, Mmaee, Janssens, Asamoah, Lee, De Bruyn, De Ridder, Ito, Colidio, Sousa.

Doelpunten: 5‘ Limbombe 1-0; 23‘ Limbombe 2-0; 50‘ J.Carcela 3-0.

Vervangingen: 30’ Limbombe door Tapsoba; 46’ Emond door Patoulidis; 46’ Colidio door Suzuki; 49’ Avenatti door Balikwisha; 51’ Lee door Masoudi; 56’ Asamoah door Van Dessel; 61’ De Ridder door Jhonny Lucas; 64’ Sangare door Pocognoli; 67’ Sousa door Balongo.

Gele kaart: 30‘ Lee.



Lee zal nog niet meteen Brys z'n lieveling worden heb ik de indruk. :shock:
Na zijn tackle moest Limbombe vervangen worden en haalde Brys hem dus naar de kant.
Benieuwd wat z'n reactie was geweest moest DeBruyn die blessure veroorzaakt hebben. Ahjanee… dat kan niet … je kan geen mislukte tackle doen als je niet in duel gaat. :roll: Die geeft gewoon wekelijk assist en pré-assists aan de tegenstander.
Mmaee, DeBruyn, Janssens speelden als weinigen de 90 minuten trouwens. Sterkhouders …. :roll:
Er is toch 1 ding wat de ploeg overhoudt aan deze oefenmatch!

Brys zijn volgend excuus om Lee niet mee in de selectie op te nemen.... :beer:
davy
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 jul 2013, 16:13
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door davy »

STimVV schreef:https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191011_046 ... n-standard

In een oefenwedstrijd achter gesloten ging STVV met 3-0 onderuit tegen Standard. De wedstrijd duurde twee keer 40 minuten en had vooral als doel het competitieritme op te krikken van de spelers die de laatste weken weinig minuten kregen.
Bij Sint-Truiden vatten ze de wedstrijd op de Luikse jeugdacademie aan met een pittige trainingsweek in de benen en dat vertaalde zich ook in de score. Al na vijf minuten trapte Limbombe de Rouches op voorsprong en de vinnige flankspeler deed er halfweg de eerste helft nog een doelpuntje bij.
Het zou meteen zijn laatste wapenfeit betekenen want niet veel later werd hij van het veld getrapt door Lee. De Zuid-Koreaanse Kanarie kreeg voor zijn zware tackle geel onder de neus geschoven en Limbombe moest prompt de wedstrijd staken. Bij Standard kon men de ernst van de enkelblessure nog niet inschatten.
De Truiense voorhoede kreeg ook een paar goede kansen maar respectievelijk Sousa, Ito en Suzuki verzuimden die in doelpunten om te zetten. In een evenwichtige tweede helft legde Joachim Carcela – het neefje van Mehdi- uiteindelijk de eindstand vast met een knap afstandsschot.

“Dit hoort gewoon niet”
STVV-coach Marc Brys had liever een ander resultaat gezien maar wilde er ook niet te lang bij stilstaan. “Omdat we met een onuitgegeven elftal aantraden”, aldus Brys. “We creëerden een aantal goeie kansen maar helaas gingen die er niet in terwijl we zelf op een vermijdbare manier snel op achterstand kwamen.”
Over de actie van Lee tot slot was Brys allerminst te spreken en dat liet hij de Zuid-Koreaan ook duidelijk blijken tijdens de rust. “Als dit bij een van onze spelers zou gebeuren, zou ik daar ook helemaal niet opgezet mee zijn. Dit heeft niets met engagement te maken, dit hoort gewoon niet.”

Standard: Milinkovic-Savic, Goreux, Miange, Lavalée, Samake, Pocognoli, Cop, Limbombe, J.Carcela, Emond, Avenatti.
STVV: Herbots, Garcia, Mmaee, Janssens, Asamoah, Lee, De Bruyn, De Ridder, Ito, Colidio, Sousa.

Doelpunten: 5‘ Limbombe 1-0; 23‘ Limbombe 2-0; 50‘ J.Carcela 3-0.

Vervangingen: 30’ Limbombe door Tapsoba; 46’ Emond door Patoulidis; 46’ Colidio door Suzuki; 49’ Avenatti door Balikwisha; 51’ Lee door Masoudi; 56’ Asamoah door Van Dessel; 61’ De Ridder door Jhonny Lucas; 64’ Sangare door Pocognoli; 67’ Sousa door Balongo.

Gele kaart: 30‘ Lee.



Lee zal nog niet meteen Brys z'n lieveling worden heb ik de indruk. :shock:
Na zijn tackle moest Limbombe vervangen worden en haalde Brys hem dus naar de kant.
Benieuwd wat z'n reactie was geweest moest DeBruyn die blessure veroorzaakt hebben. Ahjanee… dat kan niet … je kan geen mislukte tackle doen als je niet in duel gaat. :roll: Die geeft gewoon wekelijk assist en pré-assists aan de tegenstander.
Mmaee, DeBruyn, Janssens speelden als weinigen de 90 minuten trouwens. Sterkhouders …. :roll:
Ik zie dat verband tussen de tackle en de vervanging toch niet echt hoor: Limbombe moest na 30 minuten naar de kant, Lee werd pas na 51 minuten vervangen ... :|
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

De minuten van die wissels lijken sowieso wel niet te kloppen. Ze speelden 2x40 minuten. Daar werd geen rekening mee gehouden lijkt me. Nuja, dan scheelt het nog altijd maar 5 minuten natuurlijk.
Feit gaat er om dat een speler die matchritme en 90 minuten nodig heeft alweer redelijk vroeg vervangen werd. Terwijl 'anderen' , die wél wedstrijdritme hebben, gewoon 90 minuten spelen. (Allezja, 80)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk dat men hier te veel hoop op korte termijn op Lee stelt.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef:Ik denk dat men hier te veel hoop op korte termijn op Lee stelt.

Ik las dat wij 1,2 miljoen euro betaalden voor hem. Hij is hier nu 6 weken. Dan mag je toch stilaan verwachten dat hij in de kern de voorkeur begint te krijgen op Masoudi en/of DeBruyn? Niet op Bezus en Kamada he. Op Masoudi en DeBruyn...
Voor Lucas betaalden we trouwens ook 1 miljoen. Of was het 1,5 miljoen? Maar Mmaee krijgt de voorkeur... Mmaee he...
Veel geld voor spelers die misschien ooit, al dan niet, misschien, wie weet, hun kans gaan krijgen omdat ze tegen dan misschien goed genoeg gaan zijn.

Als je nu nog steeds moet spelen met jongens zoals DeBruyn, Mmaee, Wolke... en je ziet hoeveel geld er is uitgegeven. Dan is dat dramatisch...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Mikman »

stvvilvoorde schreef:Ik denk dat men hier te veel hoop op korte termijn op Lee stelt.
Tja, ik heb Lee nog niet zien spelen, kan er dus niet over oordelen, maar ik stel wel vast dat onze nieuwkomers nog altijd klaar gestoomd moeten worden volgens Brys, terwijl de Japanners van Antwerp en Waasland-Beveren wel al volop bijdragen aan hun team. Net zoals Clement vorig seizoen de Genkse Ito meteen in de basis dropte, of hij dit seizoen met Percy Tau deed, die toch ook 'maar' uit tweede klasse kwam. Bij STVV lijkt het alsof ze destijds allemaal van het strand geplukt zijn, als je moet geloven dat ze nog allemaal ( midden oktober! ) vooruitgang moeten maken. Ik vraag me toch af in hoeverre Brys dat gebruikt als excuus om niet te hard afgerekend te worden op resultaten.

Nogmaals, ik kan niet over Lee oordelen, ik stel alleen maar vast dat het met andere trainers die zeker niet minder onder druk staan en zeker niet minder veeleisend zijn veel vlotter gaat om nieuwkomers te integreren.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik stel alleen maar vast dat Sankhon vorig jaar ook een half seizoen nodig had om klaargestoomd te worden en achteraf nooit meer teleur stelde.
Tijdens die zijn eerste seizoenshelft kwam die er ook bijna nooit op (ondanks dat hij duidelijk op voorspraak van Brys gehaald werd) en die keer dat er geen andere keus was, was het dramatisch (op Kortrijk).
Breng zo een gast drie matchen achter mekaar en hij is verbrand en verketterd door het publiek voor hij een deftige match kunnen spelen heeft.
Sidibe zijn eerste half seizoen was ook dramatisch, leek de zoveelste kat in een zak. Een half jaar later was het andere koek.
Dit geldt zeker niet voor elke speler, de technische staf zal daar wel zicht op hebben.
Schmidt, Suzuki, Ito (met mondjesmaat), Colombatto spelen wel al he;

Ik heb ook nog geen van beiden (Lucas & Lee) zien spelen. Dat ze veel geld gekost hebben, dat is een feit.
Voor dat geld had je ook belgen of spelers die de belgische competitie kennen, kunnen halen, die minder aanpassing nodig hadden.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Dreke »

Ik blijf het straf vinden hoe een aantal supporters er in slagen een betere kijk op de kern te hebben dan de mensen die dagelijks met hen samenwerken. Waarom zouden Brys en zijn staf hun ploeg bewust (want dat is de onderliggende toon hier) zwakker maken dan nodig?
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STVV1924 »

De interlandbreak is niet echt geweldig gekomen qua timing, na een dramatische wedstrijd in Kortrijk en een zevental spelers die werden opgeroepen wegens internationale verplichtingen zal het na dit weekend weer zoeken zijn om met zijn allen weer met de neuzen in dezelfde richting te kijken, met name de wedstrijd in Brussel. In het Lottopark hebben ze immers een sterke wedstrijd tegen Charleroi in de benen. Chadli en Verschaeren leken in deze wedstrijd met stip ook veruit de beste spelers op het veld van beide teams. In ons kamp is het nog steeds koffiedik kijken of Texeira en Sankhon klaargestoomd raken voor deze kantelwedstrijd. Verliezen we deze en horen we op 20/10/2019 ineens ook dat de wedstrijd dient herspeeld te worden tegen Genk achter gesloten deuren, dan sluipt de angst voor verlies in de benen en gaan we helemaal richting kelderverdieping van de rangschikking.

Hopelijk kunnen MB en IC een sterk defensief blok neerzetten in Anderlecht, zodat we op zijn minst met één punt richting Trudo stede afzakken. Als het huidige 3-4-2-1 systeem momenteel niet lijkt te werken, dan moeten we misschien toch eens durven overschakelen naar dubbel of drie dubbel bezette flanken. Zeker tegen een Anderlecht waar de achillespees achterin bij Sardella en Dewaele lijkt te liggen en de kracht voorin over de flanken met name Verschaeren, Chadli, Nasri. Ik zou niet graag in de schoenen van Marc en Issame staan deze week, hopelijk weten ze de ploeg te motiveren om 100 minuten lang de focus te behouden.
Plaats reactie