Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Jan Bulder »

Blondie schreef:Uit goede bron vernomen dat de beloften een goede wedstrijd hebben gespeeld maar dat Roef gewoonweg fantastisch was.
Heeft Roef dan 4 keer gescoord?
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

Konaté haalt het niveau van Hasselt :grappig:

Ik herinner mij nog altijd de uitspraak over Tomi van iemand die regelmatig een beloftenmatch meepikte.

Die zei dat Tomi niks speciaals was en niet beter dan wat we al hadden rondlopen. Hij zag de beste man niet direct de selectie in de A-kern halen....

Minder recent voorbeeld is Bezus.

Ik herinner mij ook nog licht de commentaar op Kitsiou en vooral Charisis na de oefenmatch, denk ik, op Spouwen.

Wat Brys nu doet met De Bruyn is wat ik Brepoels met Bertjens heb zien doen en De Roeck met Dussaut
Tegen beter weten in toch opstellen, niet noodzakelijk vanwege gebrek aan alternatieven, maar gewoon vanwege een perverse adoratie voor de speler en omdat de trainer het alternatief niet moest hebben.

Over de "onbegrijpelijke transfers".
Zo onbegrijpelijk zijn ze niet. De meest onbegrijpelijke (sportief gezien) was die van Vietnamessi.
Hetgeen hier nog mankeerde was een centrale verdediger met lengte. Ze hebben geprobeerd met Bauerman, maar dat is voorlopig mislukt.
En flankverdedigers? Ok, en wie gaat de kansen creëren in het systeem Brys?
Je hebt in het systeem Brys spelers nodig die op hun eentje de volledige flank kunnen dweilen. Dan heb ik liever aanvallend ingestelde spelers, omdat tegen zeer veel ploegen het centrum potdicht zit.
De Norre, waar veel mensen hier nu nog (terecht) om roepen, was een aanvallende middenvelder die tegen zijn voet speelde...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Jacques »

- Lucas: 1,5 miljoen is niet overdreven voor een Braziliaans U20 international. Dat zijn gangbare prijzen voor die profielen. Hoeveel heeft Tomi gekost? Lee? Colombatto?
- Zwart geld: ja, daar moeten we als Belgen vooral over beginnen, zoiets is hier uiteraard ondenkbaar, nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren!! Propere handen? :lol:
- Systeem Brys: is een oververeenvoudiging van de realiteit om hem gelijk te stellen met het systeem. Ik denk niet dat hij het al ooit eerder hanteerde, we zijn er vorig jaar niet eens mee gestart. Bijgevolg denk ik niet dat de coach hier krampachtig aan vast houdt omdat het "zijn systeem" zou zijn. Waarom dan wel? Moet je aan hem vragen.
- Over de visie van DMM: rekening houdend met het hoge aantal belofte-internationals (en niet van San Marino) lijkt het mij dat hun doel een seizoen verder ligt dan het huidige, enfin, dat hoop ik. Maar dan is het wel opmerkelijk dat de coach "de spelers voor de toekomst" niet gebruikt in functie van volgend seizoen, terwijl "de spelers voor dit seizoen" niet voldoen, dat lijkt contradictorisch. Het waarom moet je in dit geval aan Brys en Tateishi vragen.
- @ stvv-fan (en bij uitbreiding ook anderen): zie jij eigenlijk matchen van de reserven? Ziet iemand matchen van de reserven? Het is een serieuze vraag. Ik lees vanalles over Lee, Konaté, Lucas,...positief en negatief, maar eerlijk, wie heeft die gasten al minstens 90 zien spelen bij de reserven?

Terzijde: het kan nog snel keren. Paniek is voorbarig. We hebben teveel kwaliteit om te degraderen in vgl. met Cercle (ondanks Storck) en co. en in Brussel rekent men nog op PO1 (na 1,5 deftige match en met slechts 1 punt meer dan ons). In voetbal worden op maandag seizoensprognoses gemaakt op basis van de uitslag van zondag en 6 dagen later kan driekwart daarvan alweer in de vuilbak... Realistisch gezien zullen we volgens mij ergens rond plaats 10-12 stranden.
Laatst gewijzigd door Jacques op 22 okt 2019, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

Ivm Konaté: die speelt zelfs géén matchen. In de oefenmatch tegen Standard kwam hij niet aan spelen. En ik heb zijn naam nog geen enkele keer zien passeren bij de opstellingen van de B-ploeg. Deze week ook weer niet.
Is die der nog wel... want op fotos van trainigen zie ik hem ook nooit passeren.
Als je zelfs met de B-ploeg niet in actie komt lijkt dat nu al een aflopend verhaal.
Kèrp
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2019, 20:51

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Kèrp »

Jacques schreef: - @ stvv-fan (en bij uitbreiding ook anderen): zie jij eigenlijk matchen van de reserven? Ziet iemand matchen van de reserven? Het is een serieuze vraag. Ik lees vanalles over Lee, Konaté, Lucas,...positief en negatief, maar eerlijk, wie heeft die gasten al minstens 90 zien spelen bij de reserven?
Pik regelmatig een wedstrijd van de reserven mee (ik weet het, heb echt niets beter te doen). Om nieuwe aanwinsten aan het werk te zien zijn zulke wedstrijden een goede maatstaf. Het niveau is vaak beduidend laag maar dan springen de jongens die voldoende kwaliteit hebben er wel uit. De keren dat Boli meedoet zie je onmiddellijk dat hij iets extra heeft, bij Tomiyasu was dat hetzelfde. Heb hem zijn eerste officiële wedstrijd voor STVV zien spelen met de reserven op Eupen, -5 graden maar het was toch vrij snel duidelijk ;) al ik had ook niet verwacht dat hij zo snel zo een enorme progressie zou maken.

Dit jaar nog maar weinig gezien door het beperkt aantal gespeelde thuiswedstrijden, kan dus niet oordelen over Lee, Lucas, etc.

Aja, Buya sprong ook eruit in dat soort wedstrijden. Maar dan wel in het verprutsen van open doelkansen :lol:
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Geel-Blauw »

Brys heeft vorig jaar topwerk geleverd met zijn systeem, dan moet je als club tijdens de transferperiode ook je trainer steunen en hierop verder bouwen. Niet aankopen doen die totaal niet in dat systeem passen. Ik heb er geen probleem mee dat de beste spelers verkocht worden maar vervang ze dan of gebruik het geld voor posities waar we al niet te veel reserve hebben.
Flankverdedigers bijvoorbeeld, hoelang hebben we die ondertussen al nodig? Acolatse is verdedigend te zwak, Botaka heeft z'n momenten, Garcia gaat niet want wordt als cv gebruikt en dan halen ze ene die gratis weg mag bij Gent als vervanger van de Norre waar ze 5M voor hebben gekregen.
Onze verkochte spelers worden gewoon niet fatsoenlijk vervangen terwijl ze meer geld uitgeven aan posities die minder belangrijk zijn of gewoonweg niet worden gebruikt door ons systeem.
Nie zievere, speile!
Plaats reactie