K.STVV - AA Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Coach373
Berichten: 137
Lid geworden op: 18 dec 2010, 12:48

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Coach373 »

Jack schreef:Er waren best nog wel wat andere mensen die potentieel zagen in Mutombo én Camara.
Er werd vooral gevreesd dat het beschaven te lang ging duren.

Ik kan niet begrijpen dat er nu al 2 mensen Waggie goed vonden spelen tegen El Ghanassy.
De eerste helft nog behoorlijk goed, maar de 2de helft werd hij keer op keer met een simpele versnelling in de wind gezet.

Ik zag hem ook niet van kant veranderen, tenzij na de rust, en dat is behoorlijk normaal! :)
Gert Verheyen prijsde thans de wedstrijd van Wagemaekers omdat El Ghanassy amper of nauwlijks gevaarlijk was. Maar wat kent Gert Verheyen nu van voetbal zeker :yes:
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door the fan »

Gisteren bij het begin van de wedstrijd bekeek ik onze 2 "backs" en dan zie je daar Deferm en Waggie staan.
Tja, dan weet je dat de avond moeilijk wordt!
Voor Giel is die positie rampzalig, of hij een plaats in het centrum verdient laat ik in het midden.
Waggie doet altijd zijn stinkende best en kan zeker nog mee, maar tegen vlugge spitsen moet hij heel goed uit zijn doppen kijken, gezien hij wat trager is geworden. Compenseert at vaak goed met zijn ervaring
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door stvvilvoorde »

the fan schreef:Gisteren bij het begin van de wedstrijd bekeek ik onze 2 "backs" en dan zie je daar Deferm en Waggie staan.
Tja, dan weet je dat de avond moeilijk wordt!
Voor Giel is die positie rampzalig, of hij een plaats in het centrum verdient laat ik in het midden.
Waggie doet altijd zijn stinkende best en kan zeker nog mee, maar tegen vlugge spitsen moet hij heel goed uit zijn doppen kijken, gezien hij wat trager is geworden. Compenseert at vaak goed met zijn ervaring
Verdedigend en puur op de linksback is Giel een ramp.
Maar naarmate de tweede helft vorderde begon Giel weer hoger te spelen en daar vond ik hem beter uit de verf komen.
Ik zou indien de grootte van de kern het toelaat, Giel volgend jaar verhuren aan een tweedeklasser die hem op het middenveld wil uitspelen. Ik denk dat hij beter tot zijn recht komt op de linkse kant van een 4-4-2 of zelfs als spelmaker.

Wagemaekers vond ik ook niet goed.
Dat was bikkelen en bijna vechten, maar niet voetballen.
Had bijna altijd een overtreding nodig om el gannasy af te stoppen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Jack »

stvvilvoorde schreef: Ik zou indien de grootte van de kern het toelaat, Giel volgend jaar verhuren aan een tweedeklasser die hem op het middenveld wil uitspelen. Ik denk dat hij beter tot zijn recht komt op de linkse kant van een 4-4-2 of zelfs als spelmaker.
Waarom blijven sommigen dit nog denken?
Ook in het middenveld is het geen eersteklasser.

Als je hem uitleent aan een tweedeklasser...veel kans dat hij in de winterstop al verhuurd wordt aan een derdeklasser.
Ik ken er nog zo ene.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Jacques »

Naar objectieve maatstaven eigenlijk een absolute draak van een wedstrijd. Bij die van ons ben ik dan geneigd om te zeggen 'ja, wij hebben ook mar 12 man' als verzachtende omstandigheid, maar bij die van Gent, hallo zeg. Coulibaly, El Ghanassy, Ljubijankic, Desmet, Arbeitman, Soumahoro, Conté en nu ook nog Mboyo...die mannen hebben bijna evenveel aanvallers als wij spelers hebben en dan brengen ze dat? Als men meent onze wedstrijd af te moeten breken, dan mag dat in de vergrotende en ja zelfs de overtreffende trap gebeuren voor hetgeen Gent gebracht heeft.
Het punt is dan ook volledig verdiend, niet dat wij veel verder kwamen dan strijd maar het zou een schande geweest zijn, moest Gent na zulke non-match met de 3 punten zijn gaan lopen.

Opvallende gelijkenis tussen beide teams: Bij ons vertrokken de aanvallnde intenties haast allemaal bij Dré, aan de overkant bij El Ghanassy. Ik vond Dré de beste man bij ons, alleen spijtig dat Deferm en het middenveld hem nogal vaak aan zijn lot overlieten, waardoor veel van zijn acties vroegtijdig eindigden. Ik heb me na de match nog de bedenking gemaakt 'stel dat je daar Mulémo op de linksachter zet', dan heb je toch haast ieder weekend vuurwerk, maja.

Waggie had het verdomd lastig tegen El Ghanassy, maar vergeleken met de bolwassing die menig andere rechtsachter al gekregen heeft dit jaar, deed hij het behoorlijk en dat meen ik oprecht.

Sidi bewijst eens te meer zijn waarde voor deze ploeg. 200 000 euro? Die mens brengt u meer op door u (hopelijk) mee in eerste te houden. Hij verdient iedere week opnieuw mijn respect voor de manier waarop hij zich volledig en correct blijft geven in dienst van de ploeg.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Dries Herbots »

Een verdiend punt. Met deze ploeg heb je redelijk gespeeld maar dezee ploeg zal het moeten hebben van de mentaliteit en niet van de kwaliteit. Maar Gent heeft de kwaliteiten wel maar die waren zeker niet beter. Bij het doelpunt van Gent mag Lepoint veel te makkelijk binnenkoppen. Buitenspeldoelpunt?? Dan is dat compensatie want de arbiter was niet cosequent in zijn beslissingen wij maken dezelfde fout dan Gent wij krijgen geel en Gent niks. Al bij al een verdiend punt. Maar we moeten eerlijk blijven met deze verdediging krijgen we slaag op Genk.

Forza :stvv:
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Naar objectieve maatstaven eigenlijk een absolute draak van een wedstrijd. Bij die van ons ben ik dan geneigd om te zeggen 'ja, wij hebben ook mar 12 man' als verzachtende omstandigheid, maar bij die van Gent, hallo zeg. Coulibaly, El Ghanassy, Ljubijankic, Desmet, Arbeitman, Soumahoro, Conté en nu ook nog Mboyo...die mannen hebben bijna evenveel aanvallers als wij spelers hebben en dan brengen ze dat? Als men meent onze wedstrijd af te moeten breken, dan mag dat in de vergrotende en ja zelfs de overtreffende trap gebeuren voor hetgeen Gent gebracht heeft.
Het punt is dan ook volledig verdiend, niet dat wij veel verder kwamen dan strijd maar het zou een schande geweest zijn, moest Gent na zulke non-match met de 3 punten zijn gaan lopen.

Opvallende gelijkenis tussen beide teams: Bij ons vertrokken de aanvallnde intenties haast allemaal bij Dré, aan de overkant bij El Ghanassy. Ik vond Dré de beste man bij ons, alleen spijtig dat Deferm en het middenveld hem nogal vaak aan zijn lot overlieten, waardoor veel van zijn acties vroegtijdig eindigden. Ik heb me na de match nog de bedenking gemaakt 'stel dat je daar Mulémo op de linksachter zet', dan heb je toch haast ieder weekend vuurwerk, maja.

Waggie had het verdomd lastig tegen El Ghanassy, maar vergeleken met de bolwassing die menig andere rechtsachter al gekregen heeft dit jaar, deed hij het behoorlijk en dat meen ik oprecht.

Sidi bewijst eens te meer zijn waarde voor deze ploeg. 200 000 euro? Die mens brengt u meer op door u (hopelijk) mee in eerste te houden. Hij verdient iedere week opnieuw mijn respect voor de manier waarop hij zich volledig en correct blijft geven in dienst van de ploeg.
Ik kan in deze post voor bijna 100 % onderschrijven. Zoals ik reeds schreef geen goede wedstrijd van geen van beide ploegen maar als men weet uit welke 'draak van een week' STVV komt is de prestatie des te meer te waarderen.

Wagemakers had het inderdaad lastig tegen El Ghanassy maar men mag mij eens komen vertellen welke rechtsback in de Belgische competitie het wél makkelijk heeft met hem. Op zijn 34-ste én einde contract én waarschijnlijk einde 1ste klasse heeft Wagemakers erg goed gepresteerd tegen dit jong dribbelwonder bij uitstek. Wie het tegendeel beweert zou ik graag uitnodigen om de beeldverslagen van AA Gent van eerder in de competitie en van waarschijnlijk de rest ervan eens onder de loupe te nemen.

Spijtig voor Sidibé persoonlijk dat zijn transfer in het water viel maar nu ook die van Coulibaly naar Standard niet doorgaat kan men twijfels hebben of Standard nog wel naar een spits uit de Belgische competitie blijft uitkijken. De Witte en/of Louwagie zullen toch ook niet met Couly's weddeberekening hebben geschermd dacht ik.
Sidibé blijft van onschatbare waarde voor STVV en met pijn in mijn hart zal ik hem einde van dit seizoen zien vertrekken. Vergelijk hem in deze match maar eens met een Coulibaly die amper verdedigend over de middellijn kwam (moest komen) en voor de rest kon 'uitrusten' maar toch goed in de achterzak van Euvrard en Kotysch weggestopt zat.

Al was de wedstrijd inderdaad geen streling voor het oog, STVV heeft dat puntje meer dan verdiend.
jukke
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 nov 2010, 18:45

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door jukke »

Since '54 schreef:Spijtig voor Sidibé persoonlijk dat zijn transfer in het water viel maar nu ook die van Coulibaly naar Standard niet doorgaat kan men twijfels hebben of Standard nog wel naar een spits uit de Belgische competitie blijft uitkijken. De Witte en/of Louwagie zullen toch ook niet met Couly's weddeberekening hebben geschermd dacht ik.
Ik heb nochtans horen vliegen dat het om een gelijkaardig "geval" gaat.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Iniesta »

Geen mooie wedstrijd maar wel spannend en in zo'n kou maakt dat al wat goed.

De tegengoal was te vermijden maar gelukkig maakte, wie anders dan Super-Sidibe het weer ongedaan. Zij die twijfelden aan zijn professionele houding, eat this :clap:

Gent zeer zwak en we zijn streng voor onze ploeg als ge die mannen hun bank nog maar ziet. Als Gent-supporter zou ik er niet goed van zijn. Lepoint nu ook nog zijn been gebroken in een auto-ongeluk.

Goeie match ook van Mutombo en de regular brekers Delorge en Mennes, op die mannen kunt ge altijd tellen. Dit moet vertrouwen geven voor de match tegen Genk.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Jack »

Ik vond het wel overduidelijk een van de mindere matchen van Mennes.
Zeker de eerste helft stapelde hij de foute keuzes en passes op.
2de helft al wat beter, maar zeker niet zo goed als anders.
Het is hem vergeven. :)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door Halenaar »

Het was gisteren niet om aan te zien. Pure strijd en wilskracht, dat wel. Respect voor onze groep, die het echt wel moeilijk heeft gehad de laatste weken.

2 spelers aan truiense kant blonken wel uit gisteren. Kotysch begint echt wel een sterkhouder te worden. Het uitvoetballen was gisteren niet al te zuiver bij hem, maar hij heeft wel geen enkel duel verloren. Stak Coulibaly in zijn zak alsof het niks was. En ook Andrea vond ik goed gisteren, ook al stapelte de verkeerde passes en voorzetten zich wel op na het uur. Het word eens tijd dat ze Mutombo definitief binnen halen.

Ook waren er gisteren 2 veruit de slechtste, namelijk Deferm en Waggie. Damn, het deed echt pijn om die 2 te zien klungelen. Ghannasy kon echt alles doen met Waggie, en Deferm, tja.... Volgens mij verdedig ik zelfs beter dan hem. Zo ver dat die van zijn man dekt ! Ook Dufer vond ik slecht, hij bracht totaal niks bij aan de ploeg gisteren. Ik was al niet echt opgetogen over zijn komst, en als hij zo blijft presteren zal dat niet veranderen.
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: K.STVV - AA Gent

Bericht door wim vanaken »

Wedstrijd van net niet.....Die laatste pass kwam er niet....Ook de voorzetten en hoekschoppen komen kwasi nooit aan....Dat een voorzet in volle aanval niet altijd aankomt da’s graag vergeven, maar een hoekschop MOET in 90% van de gevallen op goede hoogte gegeven worden....
Meteen ook de reden waarom in de beeldverslagen achteraf nauwelijks een aanval die naam waardig van STVV te bekijken valt...Op Westerlo was dat zo en ook tegen Gent was dat niet anders.....

Schouterden dus aan de kant om te beginnen, ook Brepoels heeft uiteraard gezien dat hij (veel) te weinig brengt de laatste tijd, al dient gezegd dat hij niet ontaardig inviel. Moet dringend een tandje bijsteken. Was hij niet de man die vorig seizoen steevast die bal aardig voor doel bracht ? Mutombo dé man van de match, alle dreiging kwam van hem. Hoe zit het trouwens met zijn blessure ? Niet te erg hoop ik, we hebben hem nodig.....Diep respekt ook voor Sidibé, zo’n horrorweek achter de rug, mentaal in de put en dan zo antwoorden op ’t veld, chapeau....
Kotysch is nog géén Canta, maar maakt week na week vorderingen, ik begin in hem te geloven....Zwakste punt, de backs en Dufer ook niet echt overtuigend.... Ik hoop daarom op Daeseleire op rechts zodat Odoi de linksback voor zijn rekening kan nemen....Zou al een héél ander plaatje geven......
Plaats reactie