Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STVV Freakje »

STVV verloor verleden seizoen met 0-2 van AA Gent, dat het laatste ticket voor play-off 1 bemachtigde.
Behalen we tegen De Buffalo's een toch wel broodnodige overwinning op Stayen,delen we de punten of gaan we nog eens onderuit op een zondag avond?
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

Hopelijk beginnen we eindelijk eens aan een match met 11 van onze 12 beste spelers die momenteel beschikbaar zijn. In eender welk systeem.
Eventueel op onderstaande manier, al zou Sousa dus ook kunnen ipv Suzuki, Ito of Ridder. Graag eventueel Sousa ipv DeRidder, maar dan vrees ik dat we verdedigend iets te zwak staan tegen een sterk Gents middenveld.
Onderstaande 11 zijn in mijn ogen de jongens die het meest aanspraak maken op een basisplaats. Deze 11 aangevuld met Sousa als alternatief voor 1 van eerstgenoemde drie. Sousa ipv Ito kan ook perfect. Of Acolatse ipv Ito.
Ik zie geen enkele reden om Mmaee, Janssens, DeBruyn nog op dat veld te zetten.

Op de bank heb je dan: Herbots, Mmaee, Janssens, Durkin, Sousa, Colidio, Acolatse.
DeBruyn mag afvallen als 19e man want ik zie geen enkele reden om hem als invaller te verkiezen boven Acolatse, Colidio of Sousa. :roll:

Afbeelding
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door metser »

Out of topic. Eindelijk eens een scheids in Brugge die niet ingaat op het gejoel van de boeren en het gejank van Clement.... het resultaat is navenant! Spijtig voor Mignolet, nog altijd “onze” doelman ! Ook duidelijk dat vanaken veel tekort komt op internationaal niveau, de reden waarom martinez hem niet gebruikt, veel te traag.
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

Toch zielig hoe men nu weer in de media alles en iedereen laat opdraven om te zeggen hoe slecht STVV wel niet is en dat we eigenlijk degradatiekandidaat nummer 1 zijn, was het niet voor Cercle die nog slechter zijn en dat die arme, arme Brys totaal geen schuld treft.

Het is o zo geestig dat men, waarschijnlijk met succes, nu al wéér bezig is met een deel van de supporters tegen de Japanners op te zetten, omdat alles en iedereen aanvoelt dat Brys zich stillekes aan onmogelijk aan het maken is.

Het ergste van alles is, is dat het waarschijnlijk voor een deel van de aanhang nog zal lukken ook :roll:
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Antismurf »

STVV-fan schreef:Toch zielig hoe men nu weer in de media alles en iedereen laat opdraven om te zeggen hoe slecht STVV wel niet is en dat we eigenlijk degradatiekandidaat nummer 1 zijn, was het niet voor Cercle die nog slechter zijn en dat die arme, arme Brys totaal geen schuld treft.

Het is o zo geestig dat men, waarschijnlijk met succes, nu al wéér bezig is met een deel van de supporters tegen de Japanners op te zetten, omdat alles en iedereen aanvoelt dat Brys zich stillekes aan onmogelijk aan het maken is.

Het ergste van alles is, is dat het waarschijnlijk voor een deel van de aanhang nog zal lukken ook :roll:
Tja, als uitgerekend Peter Voets uitspraken moet doen over "te weinig kwaliteit voor eerste klasse"...
Als hij het heeft over het verdedigende compartiment, geef ik hem momenteel weliswaar gelijk. Elke blessure of schorsing veroorzaakt nu moeilijkheden. Eigenlijk straf dat Endo weg mocht/moest, die had nu nog regelmatig in de basis kunnen staan denk ik.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4175
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef:Toch zielig hoe men nu weer in de media alles en iedereen laat opdraven om te zeggen hoe slecht STVV wel niet is en dat we eigenlijk degradatiekandidaat nummer 1 zijn, was het niet voor Cercle die nog slechter zijn en dat die arme, arme Brys totaal geen schuld treft.

Het is o zo geestig dat men, waarschijnlijk met succes, nu al wéér bezig is met een deel van de supporters tegen de Japanners op te zetten, omdat alles en iedereen aanvoelt dat Brys zich stillekes aan onmogelijk aan het maken is.

Het ergste van alles is, is dat het waarschijnlijk voor een deel van de aanhang nog zal lukken ook :roll:
ik denk dat de japanners vooral zelf goed bezig geweest zijn, om alles en iedereen tegen zich op te zetten.
Deels door gebrekkige communicatie, deels door het dna van de club te verwaarlozen, deels door een eigenzinnige transferpolitiek die je alles behalve geslaagd kan noemen.
Als je wat rondhoort, hoor je van uit supportersmiddens wel wat gemor richting Brys, maar het grootste gemor hoor je van overal toch richting bestuur/beleid.
Als er iemand nu verantwoordelijkheid moet opnemen en mea culpa moet slaan, is het toch vnl het beleid.
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:
STVV-fan schreef:Toch zielig hoe men nu weer in de media alles en iedereen laat opdraven om te zeggen hoe slecht STVV wel niet is en dat we eigenlijk degradatiekandidaat nummer 1 zijn, was het niet voor Cercle die nog slechter zijn en dat die arme, arme Brys totaal geen schuld treft.

Het is o zo geestig dat men, waarschijnlijk met succes, nu al wéér bezig is met een deel van de supporters tegen de Japanners op te zetten, omdat alles en iedereen aanvoelt dat Brys zich stillekes aan onmogelijk aan het maken is.

Het ergste van alles is, is dat het waarschijnlijk voor een deel van de aanhang nog zal lukken ook :roll:
ik denk dat de japanners vooral zelf goed bezig geweest zijn, om alles en iedereen tegen zich op te zetten.
Deels door gebrekkige communicatie, deels door het dna van de club te verwaarlozen, deels door een eigenzinnige transferpolitiek die je alles behalve geslaagd kan noemen.
Als je wat rondhoort, hoor je van uit supportersmiddens wel wat gemor richting Brys, maar het grootste gemor hoor je van overal toch richting bestuur/beleid.
Als er iemand nu verantwoordelijkheid moet opnemen en mea culpa moet slagen, is het toch vnl het beleid.
DNA van de club, ahja dat was ik vergeten: Spelers vanonder de kerktoren laten spelen en dan nog feller gudderen dan nu het geval is.
Het DNA van STVV ligt niet enkel in de "lokale verankering", maar ook qua "fighting spirit" op het veld.
Mag ik u er dusdanig aan herinneren dat het Tomiyasu was die dit DNA meer uitdroeg dan eender welke "Belgische veldspeler" die hier de voorbije jaren rondliep?

Juist alsof iedereen in zijn broek schijt van wat internationalisering en naamsbekendheid buiten groot Sint-Truiden....

Van die "communicatie", daar kan ik niet over discussiëren, die laat vantijd wel te wensen over, zeker omdat de Japanners moeten weten dat er tussen de Truiense aanhang een aantal fantasten zitten die sowieso al dingen erbij zullen fantaseren en die hun laten opnaaien door wat media schrijven (terwijl die laatste hun agenda voor iedereen wel duidelijk is).
Dat is dan een punt waar ik u gelijk in geef. We zitten hier niet in Japan, waar het blijkbaar sowieso allemaal wat geslotener is.

De transferpolitiek is, wat mij betreft in ieder geval, duidelijk.
Ze is namelijk hetzelfde als de voorbije jaren, alleen met een internationaler, veeleer Aziatisch luik. Talentvolle, (jongere) spelers aantrekken die bij STVV kunnen groeien en voor naamsbekendheid kunnen zorgen in markten waar het commercieel interessant is voor de Japanners.
Wat ik moet toegeven is dat er 1 kwalitatieve centrale verdediger moest bijkomen. Men was er mee bezig, het is afgesprongen.
Zeer spijtige zaak, altijd een alternatief op het oog hebben. Dat is nog een punt waarin ik u gelijk geef.
Enige vreemde eend in de bijt is Vietnamessi, maar dat wisten we allemaal dat dat eerder een commerciële zet was, dus die laat ik even achterwege.

Naar mijn bescheiden mening: Brys moet minder wenen, hij moet ook niet blijven vasthouden aan dezelfde gudderaars, omdat hij dat als een soort verplichting ziet omdat die spelers alle teambuildings hebben meegedaan.
Ge moet ook niet koppig aan uw systeem blijven vasthouden om een punt te maken naar de buitenwereld toe van: "Jama, ziet nekeer, de gehaalde spelers passen niet in mijn favoriet systeem,....".
Ge ziet dat het niet marcheert, de uitslagen zijn er die het bewijzen dat het niet marcheert, ge hebt effectief de spelers om anders te spelen.
Awel: gebruik ze dan!

Ik geloof dat men in de voorbije seizoenen op Stayen een moord zouden gepleegd hebben om een Ito, Lee en Colombatto in de kern te kunnen hebben.
Nu wordt zulk heerschap doodleuk in de tribune gezet, of krijgen ze 10 minuutjes om wat te sjotten, ten faveure van een De Bruyn en consoorten, die week na week aantonen wat er intussen mis is met "het systeem Brys".

Achja, De Bruyn en Maee zijn tenminste Belgen, kunnen we ons daar tenminste aan verkneukelen wanneer ze nog eens balverlies lijden die uitmondt in een doelkans voor de tegenpartij :boemel:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

Ik heb er m'n buik van vol om te lezen dat sommigen hier blijven beweren dat Brys aan z'n systeem met 3 man achteraan blijft vasthouden. Zelfs een paar dagen nadat hij aan de match begon in een 4-5-1 lees je dat. :roll:
HIJ HEEFT AL VERSCHILLENDE KEREN VAN SYSTEEM GEWIJZIGD. En dat was telkens een fiasco!
In Brugge, thuis tegen Genk de 1e helft, in Anderlecht de 1e helft, speelde hij telkens met 4 man achteraan en met dubbele flankbezetting. Dat waren de zwakste prestaties die ik al zag.
Sommigen zien echt niet op welke manier hun eigen ploeg speelt precies.

Ik ben akkoord dat Brys de voorbije matchen de verkeerde keuzes heeft gemaakt. Zolang hij Mmaee, DeBruyn, Janssens blijft opstellen zal je ploeg minstens 3 zwakke plekken hebben. In eender welk systeem.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Jacques »

Het hoeft toch niet de schuld van DMM alleen zijn of Brys alleen te zijn, of zie ik dat nu zo verkeerd?
Het feit dat je in eender welke opstelling gewrongen zit, is een gevolg van een onevenwichtig samengestelde kern, van spelers die al in januari vertrokken en nog steeds niet vervangen zijn en dat is de verantwoordelijkheid van Tateishi/Pinto. Ik lees hier veel (terechte) frustraties over Mmaee, De Bruyn, De Smet, Acolatse, Wolke, maar probeer probeer maar eens een realistische opstelling (lees: een opstellign die de spelers zelf ook nog begrijpen) in elkaar te knutselen zonder die 5. Ofwel reken je op aanvallende flanken (eerder 4-3-3/4-2-3-1) en kom je achteraan in de problemen (vaak zal je van het trio Mmaee, Wolke, Desmet er 2 moeten opstellen bij afwezigheid van Teixeira) ofwel ga je voor 3 achteraan (wat dan ook vaak met Wolke, Mmaee of Desmet zal zijn bij afwezigheid van Teixeira) en zit je te sukkelen op je flanken, met name op links waar je de keuze hebt tussen een zuivere flankaanvaller (Ito vermoedelijk) of Acolatse die vaak ook meer steken laat vallen dan hij opraapt. Misschien is een 4-4-2 nog wel wat, met Suzuki-Boli in de spits, Asamoah-Colombatto centraal op het middenveld en Ito-Botaka op de flanken, maar ook dan zal je achteraan met Desmet en/of Wolke moeten spelen.
Anderzijds worden de kwaliteiten van een aantal spelers momenteel niet of onvoldoende benut, los van de opstelling waarin we aantreden. Dan zitten we bij Colombatto, Ito, Suzuki en Sousa die alle vier al toonden wat in hun mars te hebben, maar zich vaak tevreden moeten stellen met 15 min speeltijd. Dat er één het kind van de rekening is, lijkt quasi onvermijdelijk door de onevenwichtig samengestelde kern, maar alle vier is teveel kwaliteitsverlies. Dat is de verantwoordelijkheid van de coach.
En de omstandigheden zijn momenteel niet optimaal. Geen Teixeira, geen Steppe, geen De Petter (in de kleedkamer), vorige week geen Colombatto. Dat scheelt wel wat in leiderschap en duelkracht in de as van het veld, maar goed, dat zijn dingen die je ieder seizoen kan tegenkomen en waar niemand schuld treft.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Franz »

Mij lijken onze zwakke prestaties ook te wijten aan zowel de niet-optimale transfers als het niet-optimale gebruik van de beschikbare kern.
Dus zowel bestuur als Brijs zijn/waren niet goed bezig.
Al hebben we in feite tot nog toe nog veel punten gehaald... met onze zeer matige ploeg.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat zowel het bestuur als de trainer met andere dingen/objectieven bezig zijn dan succes te halen met STVV.
De DMMers willen blijkbaar geld verdienen door transferinkomsten van jonge buitenlanders/Japanners, en ervaring opdoen. Ook al geeft dat een onevenwichtige kern, zeker na het verkopen van enkele sterkhouders.
Brijs is precies meer met zijn carrière/imago bezig dan met winnen met STVV. Die wil 'showen' met zijn 'verzorgd voetbal' waar 'jonge, onervaren nobodies van voetballers' toch nog mooi uit de verf komen (Wolke, Mmae, De Bruyn, De Sart vroeger, Botaka, Asamoah). Ook al verloor STVV daardoor de plaats in PO1 tegen Gent verleden seizoen (in die match had er ouderwets moeten geknokt worden op het middenveld), maar ja Brijs zal zeker gedacht hebben dat vervolgens 10 keer verliezen in PO1 geen reclame voor hem was...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

Ik ben het ook een beetje beu dat men blijf hameren op de plaat: "jama, de kern is niet goed genoeg".

Argumentatie: Tja, Brys stelt ze niet op, dus zullen ze wel niets kunnen zeker?

Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: als je spelers als Ito en dergelijke op de bank houdt ten faveure van andere gudderaars, dan doe je het jezelf aan.

Dan mag het bestuur nog ik weet niet wie gaan halen, als Brys ze niet opstelt sta je daar.
Dan vind ik het zéér goedkoop om te zeggen dat hetgeen gehaald is, niet voldoet.

Spijtig dat ze geen centraler verdediger meer konden aantrekken. De vervangers zitten dan nu (typisch) ook weer in een serieuze vormdip
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef:Ik ben het ook een beetje beu dat men blijf hameren op de plaat: "jama, de kern is niet goed genoeg".

Argumentatie: Tja, Brys stelt ze niet op, dus zullen ze wel niets kunnen zeker?

Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: als je spelers als Ito en dergelijke op de bank houdt ten faveure van andere gudderaars, dan doe je het jezelf aan.

Dan mag het bestuur nog ik weet niet wie gaan halen, als Brys ze niet opstelt sta je daar.
Dan vind ik het zéér goedkoop om te zeggen dat hetgeen gehaald is, niet voldoet.

Spijtig dat ze geen centraler verdediger meer konden aantrekken. De vervangers zitten dan nu (typisch) ook weer in een serieuze vormdip
Onzen eeuwige optimist begint toch serieus pikzwarte gal te spuwen hoor :mrgreen:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

Henri is de man schreef:
STVV-fan schreef:Ik ben het ook een beetje beu dat men blijf hameren op de plaat: "jama, de kern is niet goed genoeg".

Argumentatie: Tja, Brys stelt ze niet op, dus zullen ze wel niets kunnen zeker?

Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: als je spelers als Ito en dergelijke op de bank houdt ten faveure van andere gudderaars, dan doe je het jezelf aan.

Dan mag het bestuur nog ik weet niet wie gaan halen, als Brys ze niet opstelt sta je daar.
Dan vind ik het zéér goedkoop om te zeggen dat hetgeen gehaald is, niet voldoet.

Spijtig dat ze geen centraler verdediger meer konden aantrekken. De vervangers zitten dan nu (typisch) ook weer in een serieuze vormdip
Onzen eeuwige optimist begint toch serieus pikzwarte gal te spuwen hoor :mrgreen:
Optimisme naar het bestuur toe he Henri ;)

On topic terug.

Hopelijk de wake-up call voor Brys.
Ik ben zeer benieuwd naar de selectie en dito opstelling.

Indien het weer de usual suspects zijn, mag Brys van mij maandag eens op de Japanse bureau komen en zéér deftig zijn levieten worden gelezen.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door omeloe »

STVV-fan schreef:Ik ben het ook een beetje beu dat men blijf hameren op de plaat: "jama, de kern is niet goed genoeg".

Argumentatie: Tja, Brys stelt ze niet op, dus zullen ze wel niets kunnen zeker?

Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: als je spelers als Ito en dergelijke op de bank houdt ten faveure van andere gudderaars, dan doe je het jezelf aan.

Dan mag het bestuur nog ik weet niet wie gaan halen, als Brys ze niet opstelt sta je daar.
Dan vind ik het zéér goedkoop om te zeggen dat hetgeen gehaald is, niet voldoet.

Spijtig dat ze geen centraler verdediger meer konden aantrekken. De vervangers zitten dan nu (typisch) ook weer in een serieuze vormdip
We kennen jouw mening ondertussen al , je hoeft dit hier echt niet voortdurend te herhalen .
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door pat@ »

Zojuist de persconferentie even bekeken. Brys gaat zondag met 2 spitsen spelen. Ik ben benieuwd hoe hij de rest gaat posteren. Het gaat wel betekenen dat Colidio waarschijnlijk iemand van de twee gaat mogen vervangen of wie weet wel starten. Het blijft vreemd dat hij nog niet meer minuten gekregen heeft.
Gaat hij voor de 3-5-2 gaan, dan gaat er iemand in de plaats komen van De Bruyn. Ik zou Sousa daar eigenlijk eens willen zien, zeker omdat hij zo een goed (afstands) schot heeft alsook de visie.
Langs Gents zijde vrees ik vooral dat Dompé gaat mogen starten. Die viel gisteren met veel zin en overgave in en dan is hij razend gevaarlijk.

Enkelingen hebben het al aangehaald, voor Brys en zijn staf wordt het een zeer belangrijke match.
Plaats reactie