Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Dreke »

Tja. Als wij meeval hadden en die bal van García binnen ging (Vrancken noemt dit niet eens een kans, pipo), hadden we ook een heel andere match gezien. Getuige ook de pudding die ze nog waren na de afgekeurde 2-0. Ik ben echt niet overtuigd van de kwaliteiten van Mechelen.
A loyal football fan only supports the shirt...
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door fruitboerke »

Ik hoop nu eindelijk dat Brys inziet dat spelers als De bruyn en Botakka niet thuishoren in de basis en hooguit op de bank mogen zitten.Die 2 hebben de voorbije weken voor de hele kern samen al genoeg sokken gestrikt voor den hele winter.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door panter »

Dreke schreef:Tja. Als wij meeval hadden en die bal van García binnen ging (Vrancken noemt dit niet eens een kans, pipo), hadden we ook een heel andere match gezien. Getuige ook de pudding die ze nog waren na de afgekeurde 2-0. Ik ben echt niet overtuigd van de kwaliteiten van Mechelen.
Als onze aanvallers scherp waren wast het al 0-1 bij die voorzet Van Sousa maar niemand geloofde erin!
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Stan »

Het grote verschil gisteren, was dat men met 3 verdedigers speelden, die kunnen uit voetballen. Als Wolke een bal krijgt is hij blij dat hij er zo rap mogelijk van af is, breed of naar de doelman. Schmidt heeft gisteren ook geen enkel risico genomen door gedekte spelers aan te spelen. Mmaee heeft gisteren ook een perfecte wedstrijd gespeeld, maar dat die jongen kan voetballen wisten we al langer.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Jack »

Ongelofelijk hoe zo een kutsupporters als die van KVM toch zo populair kunnen zijn bij het neutrale publiek en de pers.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Jean-Paul »

Mechelse en Brugse supporters horen bij de grootste bleiters van heel Belgie en jullie weten waarom hè
Omdat ze gewend zijn om steeds in hun voordeel te worden gefloten door de scheidsrechters en meestal niet worden bestraft voor duidelijke en flagrante overtredingen
Had je gezien wat bleiter Bijker uitstak?
Verder spelen en ingooien voor Malinois
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door weekenders »

miel schreef:
STVVninof schreef:Heb de match niet gezien. Even gegrasduind op forum van Mechelen : hebben wij ons als ploeg zo als etters gedragen ? De antipathie naar STVV druipt er daar wel extreem af deze keer.

Er wordt vooral verwezen naar de bank en Boli. Wat deden zij verkeerd ?
Niemand kan Mechelen evenaren in etter gedrag
Vanwijk kwam met insinuaties tegen andere ploegen , terwijl zij het waren die de boel schaamteloos hebben omgekocht
Merkwaardig komen ze er met een bijzonder lichte straf vanaf , de bewijzen zijn klaar en helder .
KV Mechfixing hoort niet thuis in 1é klasse , bijzonder content dat we hen hebben geklopt , als iedereen dat doet kan gerechtigheid geschieden :lol:
Op tv is een match niet meer te volgen , tenzij je het geluid afzet , de commentatoren hebben een gebrek aan professionaliteit en verslagen een wedstrijd als een supporter met heel weinig objectiviteit , ergerlijk is dat .
Heb idd ook enkele keren zitten vloeken op de belachelijke commentaren van wilfried mostinckx, wat een onnozelaar is me dat. Toen we 1-2 voor kwamen dacht ik nu gaat hij beginnen bléiten.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Tamas »

Stan schreef:Het grote verschil gisteren, was dat men met 3 verdedigers speelden, die kunnen uit voetballen. Als Wolke een bal krijgt is hij blij dat hij er zo rap mogelijk van af is, breed of naar de doelman. Schmidt heeft gisteren ook geen enkel risico genomen door gedekte spelers aan te spelen. Mmaee heeft gisteren ook een perfecte wedstrijd gespeeld, maar dat die jongen kan voetballen wisten we al langer.
Volledig akkoord maar vergeet toch Colombatto hierin niet die enerzijds enorm veel druk weghoudt van de verdediging, waar men anderzijds steeds de bal aan kwijt kan, deze vlot aanneemt, kan bijhouden en een goed vervolg aan kan breien. Is voor mij dé bepalende factor in dit alles hetgeen niets afdoet aan de goede prestatie van onze verdedigers en meest opvallende progressie uiteraard Maee.
De Ridder op de positie van De Bruyn doet alles ineens in een goede plooi vallen en net als iedereen ga ik ervan uit dat deze laatste hoogstens nog de bank haalt !!! Hetzelfde geld voor Botaka maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren zolang Brys er is.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door miel »

De Bryun mag gerust wat bezinnen op de bank , het is niet de eerste tegengoal door dom balverlies van hem
Maar wij laten ons op die fase achteraan toch kinderlijk uitspelen , en dat is ook niet de eerste keer.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Dreke »

miel schreef:De Bryun mag gerust wat bezinnen op de bank , het is niet de eerste tegengoal door dom balverlies van hem
Maar wij laten ons op die fase achteraan toch kinderlijk uitspelen , en dat is ook niet de eerste keer.
Met alle respect, maar elke ploeg zou uit positie lopen na zo'n actie. Hoe krijg je die omschakeling nog op orde?
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Vouch »

tesneusdoek schreef: Als we met deze inzet en een beetje meeval nog een paar 3-punters pakken voor Nieuwjaar, zie ik een plaats in de linkerkolom, niet ver van de zesde plaats wel zitten met deze groep en als je met nog een paar speeldagen te gaan dichtbij de P.O.I plaatsen staat, is nog veel mogelijk. Wie weet... Dit is in alle geval een ploeg met voldoende kwaliteit die in principe niet in de problemen zou moeten komen. :stvv:
Als we eens puur naar de resultaten en naar de verliesmatchen kijken, zijn dat in principe matchen die we elke jaar verliezen behalve als we eens een boerenjaar hebben: Op Club, op Antwerp, op Anderlecht en op Kortrijk. Feit is echter dat de resultaten te negatief waren, 6-0, 4-0, 4-1,... Je kan verliezen, maar dat zijn 3 pandoeringen. De thuismatch tegen Moeskroen hoort niet in dat rijtje, maar "een accidentje" kan altijd gebeuren.

Als je kan gaan winnen op KVM, op Mambour, thuis tegen Standard,... Normaal kom je dan niet in de problemen, ik geloof zelfs dat we op het ogenblik de 5e uitploeg zijn! Tot spijt van wie het benijdt wilt dat dus zeggen dat wij de 5e grasploeg van België zijn, en dan ook nog eens puur op uitmatchen! De zever over het voordeel van dat kunstgras mag écht wel eens stoppen!

De volgende 2 matchen bepalen de rest van het seizoen. Pakken we daarin 4 op 6, dan is ons seizoen eigenlijk al voorbij. We zijn niet goed genoeg voor de top 6 en we zijn te goed voor de degradatiestrijd. Rest ons enkel nog de Beker, daar moéten we voor gaan.

In de competitie moet Brys dan bouwen aan zijn ploeg voor volgend jaar, als je dat natuurlijk nog kunt in het huidige voetbalklimaat. Want als er elk jaar 15 vertrekken, valt er weinig op voorhand te bouwen natuurlijk.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Stan schreef:Het grote verschil gisteren, was dat men met 3 verdedigers speelden, die kunnen uit voetballen. Als Wolke een bal krijgt is hij blij dat hij er zo rap mogelijk van af is, breed of naar de doelman. Schmidt heeft gisteren ook geen enkel risico genomen door gedekte spelers aan te spelen. Mmaee heeft gisteren ook een perfecte wedstrijd gespeeld, maar dat die jongen kan voetballen wisten we al langer.
Ik niet eerlijk gezegd :mrgreen: . Nee, alle gekheid op een stokje, hij begint stilaan op niveau te komen. Tegen Gent was het redelijk goed, tegen KVM ook. Maar moet toch nog een stukje beter om alle twijfels weg te nemen hoor. Als ik zie welke gedrochten van matchen hij al gespeeld heeft... Niet in het minst vb. de match vorig seizoen op Charleroi in PO II, dat was preminiemen-niveau.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door miel »

Dreke schreef:
miel schreef:De Bryun mag gerust wat bezinnen op de bank , het is niet de eerste tegengoal door dom balverlies van hem
Maar wij laten ons op die fase achteraan toch kinderlijk uitspelen , en dat is ook niet de eerste keer.
Met alle respect, maar elke ploeg zou uit positie lopen na zo'n actie. Hoe krijg je die omschakeling nog op orde?
Op deze fase stond de ploeg in positie , of zou ze toch in positie moeten staan
Het is op een ingooi van Botaka waar Debruyn door 3 man wordt opgesloten , daar kon hij de bal al verliezen
Hij komt er dan schitterend uit , en geeft dan een verschrikkelijk slechte laterale pas waardoor hij de goal op zijn buik mag schrijven
Toch blijf ik erbij dat de verdediging hen daar veel te gemakkelijk laat uitspelen
Ze kozen voor de buitenspel val , die onvoldoende heeft dichtgeklapt
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Jean-Paul »

In het huidig voetbalklimaat kan je inderdaad moeilijk bouwen maar wat bv Charleroi kan moet ook mogelijk zijn in St-Truiden.
De connecties die Bayat heeft kan je ook contacteren.
Doe daar een intens scoutingsapparaat bij waar je talenten in 1b, 1c en ga zo maar door probeert aan te trekken door snel op de bal te spelen.
Kijk naar Peyre die nu bij Malinois zit, kijk naar Tau bij Brugge allen van Union.
Bij Virton zitten ook een paar talenten.
De kunst is om Stvv zo positief mogelijk voor te stellen dat ze hier een mooie toekomst op het hoogste vlak kunnen aanbieden.
De juiste mensen aanwerven met de nodige overredingskracht.
De laatste jaren komt niks meer over van de jeugd. Jammer dat een eigen product als Castro Montes elders meer speelkansen kreeg dan hier.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Ik ben het eens met de achterliggende gedachte, maar toch enige nuance bij de spelers die je vermeldt. Het is niet vanzelfsprekend om bij Virton spelers weg te plukken. Dat is het Virton van de man van Dudelange, de club waar we tevergeefs lang achter Sinani gehengeld hebben. Ze gaan daar niet plat op de buik liggen voor 200 000 euro. Union is een gelijkaardig verhaal met Tony Bloom, de eigenaar van Brighton & Hove Albion waar Tau onder contract ligt. Tau kon je nooit halen. Zelfs Brugge, dat wel Mignolet kon losweken bij Liverpool, kon hem niet halen, enkel huren. Peyre is een speler van dertien in een dozijn. Nuttige speler, maar niet de man die een ploeg naar een hoger niveau gaat tillen. De enige die ik van Mechelen zou willen, is Schoofs en dat zou dan nog deels op basis van emotionele redenen zijn. (terzijde: de laatste die ik zou willen van Mechelen, is de coach)

Over de match zelf:
Fel indrukwekkend waren de Mechelse keukenprinsen niet, maar dat zijn ze (individueel) haast nooit. De media knuffelt ze gewoontegetrouw weer dood, maar als puntje bij paaltje komt is het een middelmatig stel omkopers die in 1ste Amateur thuishoren. Het is een degelijk collectief dat voortbouwt op vorig seizoen, maar als je kijkt naar de kwaliteiten van de individuele spelers zijn ze niet beter dan ons en dat bleek woensdag ook. Het zou me sterk verbazen als deze club aan het eind van de rit op een PO1 plek staat. Wij stelden daar eveneens een degelijk geheel tegenover met enkele (gekende) zwakke plekken. De Bruyn is er een van. Hij maakt vaak de verkeerde keuze die dan ook nog eens in driekwart van de gevallen wordt afgestraft. Ik vind wel dat onze (rest)verdediging daar ook ook niet vrijuit gaat. Het kan niet dat met één slechte laterale pass aan de middenlijn ineens het hele centrum open ligt. Dat doet wat denken aan de opendeurdag die Genk in Salzburg hield. Zowel die lamentabele passes in het middenveld als die boulevard door het centrum moeten aangepakt worden. Begin 2de helft staan we te slapen bij die corner van Mechelen, eerst bij het achteruit leggen, vervolgens bij de voorzet. Gelukkig was de VAR wel wakker of het was (weer) boeken toe door onze eigen domme schuld. Ik zei het al eerder en zal het nogmaals herhalen: wij zijn vaak zelf onze grootste tegenstander en liggen veel te vaak aan de basis van doelpunten van de tegenstander. Denk al die weggeefdoelpunten weg en we staan nu naast Charleroi, zonder overdrijven.
Het kantelpunt zijn de wissels en daar geef ik zeer bewust een pluim aan de coach. Pakt het niet goed uit, lees je hier (terechte) commentaar op het feit dat hij Acolatse (en De Ridder) brengt i.p.v. Ito. Een aantal zullen er gewoontegetrouw een hele schep bij doen en gaan roepen om het ontslag van de coach, maar uitgerekend die dubbele wissel deed de boel wel kantelen. Dat maakt van beide spelers geen toppers, maar woensdag brachten ze wat we nodig hadden. Vanaf dat moment heeft Mechelen eigenlijk geen enkele deftige aanval meer in elkaar geknutseld en voelde je dat er nog wat in zat. Het duurde even, met Boli die nog een huizenhoge kans naast mikte, maar in de laatste 10 minuten kwam het dan toch. Onze spitsen zaten lange tijd niet goed in de wedstrijd, waren meer aan het vechten met zichzelf en aan het discussiëren met de ref, maar uiteindelijk doen ze wel waar ze voor op het veld staan. Voor Boli ondertussen zijn 7de, waardoor hij 2de in de topschuttersranglijst staat. De cijfers zijn wat ze zijn.
Enfin, eind goed al goed, een hardbevochten en onverwachte zege.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie