Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

pat@ schreef: Wat moeten we van Boli denken? Helemaal niet aanwezig in de partij, het ganse seizoen eigenlijk al. 7 potten gemaakt, welke is nu eigenlijk de nuttigste?
Die van de 7 goals, nogal logisch lijkt me dat !!!!
Voor het loopwerk hebben we toch een geweldige kilometervreter van wiens werk Boli kan profiteren !
:?
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Smurf »

Na de 1-0 komen we een aantal keer goed weg. Na de wissels veranderde het spelbeeld meteen. Duwden wij Mechelen achteruit, kropen ze zelf ook wat terug... maakt niet uit. De Ridder en Acolatse vielen goed in en Boli begon effectief aan voetbal te denken. 1-1 viel niet uit de lucht en eigenlijk kwam zelfs de 1-2 dan niet eens meer als een grote verrassing.

Spitsen scoren. Suzuki verdiende zeker zijn doelpunt, werkte heel hard. Boli was 75 minuten lang zwak en irritant, vorig seizoen had hij zo ook een paar wedstrijden. Speelde een kwartier goed en dat bleek dan nog voldoende ook. Ik stel voor dat hij komend weekend toch maar een beetje normaal doet van bij de aftrap.

Mmaee was best ok, eerlijk is eerlijk. Laat hem daar nu maar even staan. Sankhon idem.
García vond ik misschien wel de beste man bij ons, al was Colombatto ook sterk. Asamoah had het wat moeilijker en liet Schoofs in de 1e helft onbegrijpelijk lopen, wat bijna resulteerde in de 2-0.
Sousa was prima. Toen ik Acolatse zag staan, vreesde ik even dat hij vervangen zou worden. Botaka werd er terecht afgehaald. Is dit seizoen minder ergerlijk dan vorig jaar, maar was vandaag onzichtbaar.
Het belang van De Bruyn valt onmogelijk te overschatten. Hij doet wat niemand hem ooit heeft voorgedaan: het forum verenigen!

Tegen Oostende aub met De Ridder. Als hij niet meer kan: Ito. Botaka zal nog wel beginnen. Ook die kan er af voor Ito. Als Acolatse invalt zoals vandaag mag dat natuurlijk ook.

Nu hopen op een beetje meer durf van bij het eerste fluitsignaal en 6 op 6 in de volgende 2 wedstrijden. Moest dat lukken, staan we halverwege het seizoen ook ergens halverwege het klassement. Dan heb je ook meteen 15 punten of meer voorsprong op Cercle en klamp je misschien zelfs nog aan voor de top 6. Ons zo’n beetje kennende zal het anders uitdraaien, maar een mens leeft op hoop, niewaar...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door toyotacorolla »

In de eerste helft teveel gebrei, breed, achteruit met kans op balverlies wat ook gebeurde en de 1-0 als gevolg.
De laatste 35 minuten na wat vervangingen direkter voetbal naar voren en de uitslag is gekend. Door vechtlust de verdiende 1-2 overwinning.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Smurf schreef:...
Het belang van De Bruyn valt onmogelijk te overschatten. Hij doet wat niemand hem ooit heeft voorgedaan: het forum verenigen!
..
:grappig:
Ik zat 3 rijen achter Tateishi en Meekers. Die mannen weten alvast wat ik van DeBruyn vind. Tijdens de rust heb ik me moeten inhouden om Brys mijn gedacht niet te gaan zeggen van bovenaan de spelerstunnel.
Toen DeBruyn werd gewisseld begon ik er terug in te geloven, en ik had de indruk dat de ploeg dit ook had.
DeRidder bracht meer métier, grinta, drang naar voor. Hij is ook geen topper, maar wat was ik blij om hem op DeBruyn zijn positie te zien. Oef... houden zo nu!

Voor de 3 posities in steun van de 2 spitsen, zijnde linkse flank, rechtse flank, nr10. Hebben we met Sousa, Acolatse, Botaka, Ito en DeRidder 5 opties.
5 opties voor 3 posities. DeBruyn wil ik NIET meer zien. Niet! Hopelijk is Lee straks de 6e optie voor 3 posities.

Begin vanaf nu met Botaka, DeRidder, Sousa. Dan heb je Ito en Acolatse achter de hand om in te brengen. Acolatse is trouwens altijd al beter geweest als invaller. Dan kan hij het verschil maken.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Jean-Paul »

Ik vond Asamoah bedroevend zwak.
Had nooit een oplossing om Schoofs af te stoppen en had geen enkele balrecuperatie. Staat enorm achter op zijn vorm van verleden seizoen.
Garcia en Mmae zeer sterk net als Colombatto en Sankhon.
Sousa verwacht ik meer van, is wat kwetsbaar in de duels maar doet soms knappe acties.
Botaka wisselt knappe met zwakke acties af en over De Bruyn zijn dom balverlies dat ons weer eens op achterstand en in de problemen zet.
Boli zeer zwak, Suzuki hard werkend maar nog dikwijls ongelukkig in zijn acties.
Sterke invalbeurt van zowel De Ridder als Acolatse.
In ieder geval een verdiende overwinning ondanks het onnozele commentaar van een Mechelen supporter, ongelofelijk dat die gast een wedstrijd mag becomentarieren hij was bijna aan het wenen op het einde van de wedstrijd.
Mechelen mocht alles van een bevoordeelde arbiter, wij niks. 4 onnozel geel kaarten omdat het publiek zo tekeer ging. Van een kieken gesproken.
Jammer dat we geen opties achterin hebben anders kon Sankhon Colombatto steunen en hadden we meer slagkracht op het middenveld.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Elgromi »

Vind het ook zalig dat Colombatto die mannen ligt op te focken als er fouten enzo gebeuren. Is een rotzakske op een veld en brengt zoveel meer grinta. Mmaee als verdediger tweede keer op rij gewoon goed ene keer ongelukkig bij aanname maar maakte et meteen goed, non chalant gepas van hem ook nietmeer gezien. Paar mooie verre ballen ook gegeven.
Laatst gewijzigd door Elgromi op 31 okt 2019, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door miel »

4 OP 6 tegen de nummers 3 en 4
en gewonnen achter de kazerne , :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Goed of slecht , het maakt op dit moment niet uit , de resultaten zijn er eindelijk na 3 lamlendige weken
Laatst gewijzigd door miel op 31 okt 2019, 09:38, 2 keer totaal gewijzigd.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door STVV1924 »

Wim Smet zijn nieuwe keuken zal nog wat moeten wachten, de Kv supporters die hun aanstekers en bierbekers verloren zijn tijdens de wedstrijd mogen deze komen afhalen bij Dhr. Daniel Schmidt. De Bruyn gaat tegen Oostende zichzelf overtreffen met een nieuwe recordstatistiek na de "King of Miles" and "Wrong Passes" met name 90 minuten "benchwarming". Tijd voor onze warrior De Ridder of onze Amerikaanse Durkin speelminuten te geven. Lee en Ito zijn immers persona non grata in het systeem Brys. Onze T1 spreekt over de te zetten stappen. Misschien moet er dan toch maar eens een zeventalig machtige fieldcoach extra worden aangeworven want in 't Engels, Antwaarps, Frans, Spaans, Nederlands krijgen ze dat niet omgezet op 't voetbalveld. Lang leve Marc en Issame voor de gouden wissels en om van onze potje allegaartje toch weer een geheel te vormen dat we weer een T.E.A.M. kunnen noemen.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door STVVninof »

Heb de match niet gezien. Even gegrasduind op forum van Mechelen : hebben wij ons als ploeg zo als etters gedragen ? De antipathie naar STVV druipt er daar wel extreem af deze keer.

Er wordt vooral verwezen naar de bank en Boli. Wat deden zij verkeerd ?
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Dreke »

STVVninof schreef:Heb de match niet gezien. Even gegrasduind op forum van Mechelen : hebben wij ons als ploeg zo als etters gedragen ? De antipathie naar STVV druipt er daar wel extreem af deze keer.

Er wordt vooral verwezen naar de bank en Boli. Wat deden zij verkeerd ?
Nee, niet meer dan je elders ziet. Boli heeft de paljas uitgehangen, maar volgens mij was dat deel van het plan. Dom van Mechelen om daarin mee te gaan.

Van aan de andere kant van het veld zag ik de bekers bier richting Smith vliegen. Maar als dat bij KV Lievertjes-van-de-Bond-en-media gebeurt, kraait er geen haan naar. Knap stadion, schijtclub.
A loyal football fan only supports the shirt...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door miel »

STVVninof schreef:Heb de match niet gezien. Even gegrasduind op forum van Mechelen : hebben wij ons als ploeg zo als etters gedragen ? De antipathie naar STVV druipt er daar wel extreem af deze keer.

Er wordt vooral verwezen naar de bank en Boli. Wat deden zij verkeerd ?
Niemand kan Mechelen evenaren in etter gedrag
Vanwijk kwam met insinuaties tegen andere ploegen , terwijl zij het waren die de boel schaamteloos hebben omgekocht
Merkwaardig komen ze er met een bijzonder lichte straf vanaf , de bewijzen zijn klaar en helder .
KV Mechfixing hoort niet thuis in 1é klasse , bijzonder content dat we hen hebben geklopt , als iedereen dat doet kan gerechtigheid geschieden :lol:
Op tv is een match niet meer te volgen , tenzij je het geluid afzet , de commentatoren hebben een gebrek aan professionaliteit en verslagen een wedstrijd als een supporter met heel weinig objectiviteit , ergerlijk is dat .
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door lakie »

Dreke schreef: Boli heeft de paljas uitgehangen, maar volgens mij was dat deel van het plan.
Heeft toch ook wel weer redelijk wat stampen en stoten gekregen die niet werden gefloten.
Op televisie zag je in een aantal herhalingen toch wel duidelijk waarom hij tegen de grond ging.
Dan geraak je natuurlijk gefrustreerd.
Zeker als je 30 minuten lang de betere ploeg bent en dan 1-0 achter komt door opnieuw balverlies van Debruyn.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Henri is de man »

lakie schreef: Heeft toch ook wel weer redelijk wat stampen en stoten gekregen die niet werden gefloten.
Op televisie zag je in een aantal herhalingen toch wel duidelijk waarom hij tegen de grond ging.
Inderdaad.
De hele wedstrijd was redelijk opgefokt - ook grotendeels Smet zijn schuld. Ik vond het ook wel leuk om te zien dat de vechtersmentaliteit wel in deze ploeg zit - zo kan het ook. Colombatto en Sousa meestal voorop in het geduw. Kv Mechfixing heeft chance gehad dat Texeira der niet bij was :mrgreen:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door tesneusdoek »

Zolang het 1-0 voor KVM was, namen de spelers van KVM de nodige tijd bij elke spelonderbreking. Ingooien en vrije trappen namen de nodige tijd in beslag en na elke lichte tik rolden ze op Neymariaanse wijze rond en duurde het lang voor het spel werd hernomen. Na de 1-1 en zeker na de 1-2 voor STVV deden onze spelers dat in mindere mate ook. Zo simpel is het. Die van KVM über-etters zolang ze voorstonden en vooral toen STVV de druk begon op te voeren. Na de 1-2 dachten die van ons, dat spelletje kunnen we ook spelen en rekten ze ook wat tijd, maar belange niet zo erg als KVM voordien had gedaan.

Tja, wie een put graaft voor een ander... :mrgreen:

Ondanks enkele momenten van vooral wederom defensieve zinsverbijstering, zag je toch een groep spelers bij STYV die ervoor willen gaan. Boli miste enkele makkelijke controles en had misschien eerder moeten scoren, maar na zijn knap kopbaldoelpunt moeten we hem dat natuurlijk vergeven. Suzuki is ook een vechter. Ik zag hem veel jagen (vooraan, achteraan, op de flanken) en hij probeerde het de verdedigers en zelfs middenvelders van KVM steeds lastig te maken door zelfs op de eigen helft ballen proberen te recuperen na balverlies vooraan (vaak door Boli, die wel steeds een paar verdedigers rond zich had) en hij stond door zijn "opdringerigheid" (in de positieve zin van het woord als dat mogelijk is) ook op de juiste plaats om de winnende goal binnen te tikken. Colombatto is echt een meerwaarde. Pol García een zekerheid vanachter en Mmae deed het gisteren ook goed, ook omdat Colombatto en ook De Ridder (na zijn invalbeurt) zich vaak als aanspeelpunt aandienden. Verder waren ook Acolatse en Botaka verdienstelijk.

Als we met deze inzet en een beetje meeval nog een paar 3-punters pakken voor Nieuwjaar, zie ik een plaats in de linkerkolom, niet ver van de zesde plaats wel zitten met deze groep en als je met nog een paar speeldagen te gaan dichtbij de P.O.I plaatsen staat, is nog veel mogelijk. Wie weet... Dit is in alle geval een ploeg met voldoende kwaliteit die in principe niet in de problemen zou moeten komen. :stvv:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 13: KV Mechfixing - STVV (woensdag 30.10 - 20u30)

Bericht door Henri is de man »

tesneusdoek schreef: Als we met deze inzet en een beetje meeval nog een paar 3-punters pakken voor Nieuwjaar, zie ik een plaats in de linkerkolom, niet ver van de zesde plaats wel zitten met deze groep en als je met nog een paar speeldagen te gaan dichtbij de P.O.I plaatsen staat, is nog veel mogelijk. Wie weet... Dit is in alle geval een ploeg met voldoende kwaliteit die in principe niet in de problemen zou moeten komen. :stvv:
Het zal toch vooral een verhaal blijven van vallen en opstaan. Defensief (niet enkel de verdedigers) wordt er toch wel te makkelijk doorgelopen. Brys heeft al bijgestuurd door Asamoah regelmatig mee te laten inschuiven achteraan maar als KV Mechelen wat meer meeval had, waren de boeken al toe geweest voor minuut 60.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie