Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lakie »

Brusselmans schreef:Dit moet exact zijn wat de bedenker in Echternach in gedachten had !
Saai, traag, vervelend, eindeloos en doelloos gebrei !
Eerste helft waren er toch ook heel wat lange ballen naar voren die ook niks opbrachten...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door miel »

het enige positieve zijn weerom onze keeper en het resultaat
Wij speelden met 12 en deze keer was niet de scheids de extra man , maar KVO
Voor de rest een waardeloze wedstrijd met veel te veel afval
Hoe kan kan je het in godsnaam presteren om in de laatste minuut nog een counter te lanceren zonder dat dat tegenstrever erbij te pas kwam
Gelukkig kon een opportunistisch hakje van Sankhon erger voorkomen
Met alle respect , maar Oostende stelde echt niks voor , en toch bleef het harken , ondanks zijn 7 doelpunten was Boli vandaag een rem op ons spel
veel balverlies door slechte controles en ergerlijk buiitenspel lopen ,frustrerend voor de middenvelders die dan hun bal noodgedwongen naar achter of breed moeten spelen
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door miel »

lakie schreef:
Brusselmans schreef:Dit moet exact zijn wat de bedenker in Echternach in gedachten had !
Saai, traag, vervelend, eindeloos en doelloos gebrei !
Eerste helft waren er toch ook heel wat lange ballen naar voren die ook niks opbrachten...
Het is wel zeer moeilijk de lange bal te spelen of direkt diep te spelen als er éne constant off side staat of loopt
Ik heb het wel gehad wat dat betreft .
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

3 gouden punten en een bedroevend spel tegen een nog slechtere tegenstander !

De Ridder heeft gisteren bewezen waarom hij uit de ploeg ging en DeBruyn heeft op zijn twintig minuten nog maar eens getoond waarom hij er niet
mag instaan . Boli speelt de pannnen van het dak :mrgreen: en is onklopbaar in zijn statistieken buitenspel lopen ,op de been blijven ,balaanname!
De rest zullen we maar sparen .....tis zondag vandaag...
Conclusie : De thuisblijvers hadden weer eens gelijk ,en het waren er heeel veel gisteren. :toppie:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Esteeveevee »

kenniksvanvoetbal schreef:3 gouden punten en een bedroevend spel tegen een nog slechtere tegenstander
Conclusie : De thuisblijvers hadden weer eens gelijk ,en het waren er heeel veel gisteren. :toppie:
Das hetzelfde zeggen dat mensen die levenslang doppen gelijk hebben.
Of mensen die geen handicap hebben wel zo een parkeerkaart gebruiken.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Jean-Paul »

De Bruyn is dit seizoen de zondebok van de kern.
Enkel negatieve commentaren, ook als hij goede acties levert zal hij een slechte beoordeling krijgen.
Voor mij hoeft hij geen basisspeler te zijn, absoluut niet maar je kan hem ook niet altijd de pineut toeschuiven.
Schmid, Sankhon, Sousa , Suzuki en De Ridder waren bij de uitblinkers
Colombatto kreeg veel te verduren in de eerste helft maar dat maakt ook deel uit van zijn spel, goede actie waar het doelpunt uit voorkwam maar zijn bobijntje was af, terechte vervanging.
Garcia en Mmae eerder onopvallend, paar keer te laat en te traag in de dekking.
Asamoah zwak en net als tegen Schoofs te kwak tegen Canesin; vind nog steeds zijn vorm van verleden seizoen niet.
Botaka speelt niet snel genoeg maar dat ligt ook dikwijls aan Boli die ofwel staat te slapen of buitenspel loopt en ja Boli ook zwak.
Boli, Asamoah, Botaka zijn op dit moment niet goed genoeg.
Weer drie gouden punten in een wedstrjid waar twee ploegen met de handrem speelden om toch maar geen doelpunt te slikken.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Dreke »

Er zijn een aantal spelers die nooit nog een goede match zullen spelen in de ogen van een aantal supporters. Dat hoorde ik op Mechelen en gisteren weer. Wat Botaka, de Bruyn en De Ridder ook doen, het zal commentaar opleveren. Boli zweeft daar zo wat tussen. Enkel bij de Bruyn is dat voor mij terecht. Zijn invalbeurt was weer zeer triestig. En aan zijn lichaamstaal na de match te zien, wist hij dat zelf ook goed genoeg. Geen materiaal voor een middenmotor die naar boven wilt kijken...

Oostende pakte ons redelijk slim aan. Waar Gent en Mechelen bij keepersbal druk kwamen zetten, deed Oostende dat veel minder tot niet. Daardoor wordt het virtuele speelveld gemakkelijk 20 meter kleiner. En met die beperkte ruimte hebben wij het moeilijk. Dat is volgens mij ook de reden dat Brys graag heeft dat we blijven van achteruit voetballen. Hij weet dat we niet de kwaliteiten hebben om goed te voetballen met 20 spelers op een diepte van 30 meter.

Hoe dan ook moet het beter dan gisteren. Oostende is echt zwak. Als uw sterkhouders middelmatige spelers als Faes en Vandendriessche zijn, dan weet ge het wel. We winnen twee maal op rij tegen een ploeg die individueel niet beter is dan ons. Want ook Mechelen staat boven hun niveau gerankschikt. Maar niet met overschot. In tegendeel.

7 op 9 had ook 1 op 9 kunnen zijn...
A loyal football fan only supports the shirt...
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Louis XIV »

Jean-Paul schreef:De Bruyn is dit seizoen de zondebok van de kern.
Enkel negatieve commentaren, ook als hij goede acties levert zal hij een slechte beoordeling krijgen.
Voor mij hoeft hij geen basisspeler te zijn, absoluut niet maar je kan hem ook niet altijd de pineut toeschuiven.
Schmid, Sankhon, Sousa , Suzuki en De Ridder waren bij de uitblinkers
Colombatto kreeg veel te verduren in de eerste helft maar dat maakt ook deel uit van zijn spel, goede actie waar het doelpunt uit voorkwam maar zijn bobijntje was af, terechte vervanging.
Garcia en Mmae eerder onopvallend, paar keer te laat en te traag in de dekking.
Asamoah zwak en net als tegen Schoofs te kwak tegen Canesin; vind nog steeds zijn vorm van verleden seizoen niet.
Botaka speelt niet snel genoeg maar dat ligt ook dikwijls aan Boli die ofwel staat te slapen of buitenspel loopt en ja Boli ook zwak.
Boli, Asamoah, Botaka zijn op dit moment niet goed genoeg.
Weer drie gouden punten in een wedstrjid waar twee ploegen met de handrem speelden om toch maar geen doelpunt te slikken.
Het eindeloos ‘kakken’ op spelers hangt me zo stillekesaan mijn strot uit. De Bruyn dit, de Bruyn dat...en de Ridder als vervanger was die dan zo veel beter? De Bruyn houdt het spel op...De Ridder gezien gisteren, ik bedoel in het stadion een ganse match? Wel die deed niks anders als bal achteruit spelen...moet die voor de creativiteit gaan zorgen. De Ridder uitblinker ? Akkoord wat werklust betreft maar dat laatste mankeert de De Bruyn zeker en vast niet.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Louis XIV schreef:
Jean-Paul schreef:De Bruyn is dit seizoen de zondebok van de kern.
Enkel negatieve commentaren, ook als hij goede acties levert zal hij een slechte beoordeling krijgen.
Voor mij hoeft hij geen basisspeler te zijn, absoluut niet maar je kan hem ook niet altijd de pineut toeschuiven.
Schmid, Sankhon, Sousa , Suzuki en De Ridder waren bij de uitblinkers
Colombatto kreeg veel te verduren in de eerste helft maar dat maakt ook deel uit van zijn spel, goede actie waar het doelpunt uit voorkwam maar zijn bobijntje was af, terechte vervanging.
Garcia en Mmae eerder onopvallend, paar keer te laat en te traag in de dekking.
Asamoah zwak en net als tegen Schoofs te kwak tegen Canesin; vind nog steeds zijn vorm van verleden seizoen niet.
Botaka speelt niet snel genoeg maar dat ligt ook dikwijls aan Boli die ofwel staat te slapen of buitenspel loopt en ja Boli ook zwak.
Boli, Asamoah, Botaka zijn op dit moment niet goed genoeg.
Weer drie gouden punten in een wedstrjid waar twee ploegen met de handrem speelden om toch maar geen doelpunt te slikken.
Het eindeloos ‘kakken’ op spelers hangt me zo stillekesaan mijn strot uit. De Bruyn dit, de Bruyn dat...en de Ridder als vervanger was die dan zo veel beter? De Bruyn houdt het spel op...De Ridder gezien gisteren, ik bedoel in het stadion een ganse match? Wel die deed niks anders als bal achteruit spelen...moet die voor de creativiteit gaan zorgen. De Ridder uitblinker ? Akkoord wat werklust betreft maar dat laatste mankeert de De Bruyn zeker en vast niet.
Ik moet je gelijk geven
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Esteeveevee »

To support. Aanmoedigen. Beter maken.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Jean-Paul »

De Ridder was inderdaad niet bij de uitblinkers op het vlak van openingen en creativiteit, maar zijn engagement stond me wel aan.
Recupereerde veel ballen en ging voluit in de strijd.
De Bruyne kan je evenmin ervan beschuldigen dat hij een zweetdief is maar hij maakt dikwijls verkeerde keuzes en die hebben ook gevolgen gehad.
Die kritiek kan ik dan ook begrijpen en het is mede daardoor dat hij op de bank beland en dat is ook terecht.
Maar je kan niet te pas en te onpas die jongen afbreken tot in het oneindige.
Ik kan ook begrijpen dat je heel veel werk stopt in de voorbereiding en het uitwerken van een bepaald systeem en de nodige automatisme kweekt.
Mede daardoor zijn een aantal spelers bevoordeeld tov de nieuwkomers.
Maar het resultaat gaf niet de nodige stimulans om deze spelers blijvend kansen te geven.
Als je tekort komt moet je naar de bank en dan primeren spelers die wel klaar staan voor het grote werk.
Daarom moet je ze nog niet afschieten want De Bruyne heeft ook al goede wedstrijden gespeeld.
Enfin het resultaat is heilig en ondanks de zwakke wedstrijd ben ik al bij al blij als we de wedstrijd winnen!!
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Timme »

Louis XIV schreef:
Jean-Paul schreef:De Bruyn is dit seizoen de zondebok van de kern.
Enkel negatieve commentaren, ook als hij goede acties levert zal hij een slechte beoordeling krijgen.
Voor mij hoeft hij geen basisspeler te zijn, absoluut niet maar je kan hem ook niet altijd de pineut toeschuiven.
Schmid, Sankhon, Sousa , Suzuki en De Ridder waren bij de uitblinkers
Colombatto kreeg veel te verduren in de eerste helft maar dat maakt ook deel uit van zijn spel, goede actie waar het doelpunt uit voorkwam maar zijn bobijntje was af, terechte vervanging.
Garcia en Mmae eerder onopvallend, paar keer te laat en te traag in de dekking.
Asamoah zwak en net als tegen Schoofs te kwak tegen Canesin; vind nog steeds zijn vorm van verleden seizoen niet.
Botaka speelt niet snel genoeg maar dat ligt ook dikwijls aan Boli die ofwel staat te slapen of buitenspel loopt en ja Boli ook zwak.
Boli, Asamoah, Botaka zijn op dit moment niet goed genoeg.
Weer drie gouden punten in een wedstrjid waar twee ploegen met de handrem speelden om toch maar geen doelpunt te slikken.
Het eindeloos ‘kakken’ op spelers hangt me zo stillekesaan mijn strot uit. De Bruyn dit, de Bruyn dat...en de Ridder als vervanger was die dan zo veel beter? De Bruyn houdt het spel op...De Ridder gezien gisteren, ik bedoel in het stadion een ganse match? Wel die deed niks anders als bal achteruit spelen...moet die voor de creativiteit gaan zorgen. De Ridder uitblinker ? Akkoord wat werklust betreft maar dat laatste mankeert de De Bruyn zeker en vast niet.
Ik was in het stadion zoals steeds.
De Ridder een pak beter dan De Bruyn vind ik. Drang naar voren, liep zich vrij, stevig in duel. Toch niet steeds bal achteruit?
De Bruyn daarentegen is quasi altijd balletje breed, voetje terugtrekken en bijgevolg amper een duel aangaan. Gisteren ook weer zijn traditionele bal breed die onderschept wordt, gelukkig zonder erg dit keer. En Boli lanceren op de counter, daar wachtte hij te lang mee.
Soit mijn keuze is gemaakt.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Mikman »

De Ridder heeft door zijn intelligentie zijn verdiensten voor dit elftal ( zie zijn sterke invalbeurt in Mechelen ) maar eigenlijk is het toch vreemd dat je nummer 10 voetbaltechnisch eigenlijk de minste speler van je elftal is ( op Mmaee na misschien, om muggenzifters voor te zijn ;) ).
Zijn grootste toegevoegde waarde momenteel is dat hij veel minder dom balverlies lijdt dan De Bruyn. Maar toekomstgericht moet er veel kwaliteit bij op die positie, hetzij intern, hetzij van buiten de club.

Volgens Botaka was het doelpunt van STVV ook hun enige schot tussen de palen. Dat zegt natuurlijk veel over hoe moeizaam het gisteren ging. Wél een fraai doelpunt, waarin alles zat wat je als trainer wenst: omschakeling, ruimtes maken en benutten, looplijnen... Eentje uit het boekje, op het niveau van het doelpunt van Bezus op Antwerp vorig seizoen.

Ik snap niet waarom Brys Acolatse en misschien ook Ito niet bracht. Acolatse is meestal toch goed als invaller, waarom dan zo'n troef niet benutten?
Het is niet dat de rest zo schitterend stond te spelen.

Als de Geschillencommissie donderdag haar werk naar behoren doet en ons logischerwijze de 3 punten toekent van de match tegen Genk, staan we zowaar mee in de top-6. Dat is boven de waarde van dit elftal, maar ik sta toch liever boven dan onder mijn waarde geklasseerd. Enfin, voorlopig toch, want de kwaliteit van het voetbal moet echt wel de hoogte in.
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door pat@ »

Geen leuke partij voor de neutrale toeschouwer. Het blijft toch zo moeilijk om vanaf de flank veelvuldig een (goede) voorzet te trappen. Gisteren heb ik er twee geteld die perfect aangesneden werden. Die van Sankhon op Suzuki in de eerste helft en die van Sousa in de tweede helft. De keren dat er eentje getrapt kan worden en dat het niet gedaan wordt zijn teveel om op te noemen.
Sousa moet volgens mij vanaf rechts komen. Nu moet hij altijd buitenom als hij de dribbel zoekt, aangezien zijn rechter alleen dient om het evenwicht te bewaren. Vanaf rechts is hij veel dreigender richting doel. Het enigste probleem is dat de sterspeler van de ploeg daar nu iedere speeldag lekker staat te ballen en dat sowieso moeilijk wordt.
Als je ziet dat de combinatie van gisteren gemaakt wordt door spelers die allemaal moeten knokken hebben voor een basisplaats zegt het genoeg denk ik.
Het wordt nu wel echt stilletjes tijd voor Durkin, Ito, Lee en Colidio. Spijtig voor De Ridder, De Bruyn en Van Dessel, topsport is nu eenmaal keihard.
Jacobus
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Jacobus »

Mikman schreef:
Het gaat niet om het toejuichen -ik hoop oprecht dat Mignolet een warm ontvangst krijgt en moest ik weten dat dat zeker het geval is zou het mij misschien zelfs kunnen overhalen om nog eens naar Stayen af te zakken- maar om het uitfluiten van heel wat ex-spelers.

Wat De Bruyn betreft: het lijkt wel of iedere trainer er op Stayen een gewoonte van maakt om een vreemde keuze te maken op de nummer 10. Brepoels was verzot op Deferm, De Roeck zag zelfs wat in Dussaut op die positie, Brys komt nog altijd klaar omdat De Bruyn tegen Standard zoveel kilometers afmaalde.
Ik apprecieer uw bijdrages wel, Mikman, maar wat ik me afvraag. Doe jij soms ook eens aan zelfkritiek in de zin van: " eigenlijk behoor ik tot de categorie van beste stuurlui aan wal die hun team niet op het terrein zelf gaan aanmoedigen maar wel à volonté commentaar geven op bvb. de trainer Brijs die het in mijn ogen nu al voor het tweede seizoen op rij behoorlijk doet met de beschikbare middelen. Dan heb ik toch veel meer sympathie voor o.a. Miel, Jacques (voor mij de beste hier), Dreke...
Plaats reactie