Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Brusselmans »

Het gaat mij niet om wie waar speelt ...
Welke invulling ook, het is 1 langgerekte geeuw van breed en achteruit spelen, met daarbij nog de nodige risico's omdat we Barca niet zijn. De pass voorwaarts uiteindelijk is dan ook nog eens voor de tegenstander, omdat de speler toch min of meer opgejaagd wordt eens in de buurt van de middellijn !!!!
Stereotiep, zo voorspelbaar elke keer opnieuw, en o zo makkeljk op te verdedigen.
Hiervoor heb je spelers nodig die zo technisch sterk en snel zijn, dat ze hun mannetje kunnen uitschakelen.
Type-voorbeeld is Botaka die er maar niet in slaagt om tempo te maken, altijd dat wandelen met de bal en dan driehoekjes proberen te maken op enkele vierkante meters. Het brengt niks op.
Evenmin als zijn dwarrelende voorzetten die niet voorbij de eerste verdediger geraken !

Is het dan niet mogelijk om wat variatie te brengen ? Eens een counter uitlokken ?

Want laat ons eerlijk zijn, tegen Oostende is het nog goed uitgedraaid, maar een iets sterkere tegenstander rolt dit makkelijk op.
Teveel risico, te weinig rendement.
1 bal tussen de palen, de goal, is nu toch echt niet meer aanvaardbaar.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lindoke »

Ja, het was geen goeie wedstrijd. Op de rechterflank heeft men er een gewoonte van gemaakt om met 3 a 4 spelers op de kleine ruimte tiktak te spelen hetgeen echt frustrerend begint te worden omdat er uiteindelijk niemand is die de hoek induikt om een voorzet af te leveren. Dat is nochtans iets wat aan te leren is. Ik heb het nog eens gezegd maar Brys moet Boli eens vertellen dat het geen schande is om als aanvaller de hoek in te duiken en daar de actie te maken. Hij trekt altijd dat centrum in en kruipt nog dikwijls achter een verdediger ook nog. Als er een trainer is die hem betere looplijnen kan aanleren denkt ik dat hij het dubbele rendement haalt van wat het nu is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Verrekeskop »

Brusselmans schreef:Het gaat mij niet om wie waar speelt ...
Welke invulling ook, het is 1 langgerekte geeuw van breed en achteruit spelen, met daarbij nog de nodige risico's omdat we Barca niet zijn. De pass voorwaarts uiteindelijk is dan ook nog eens voor de tegenstander, omdat de speler toch min of meer opgejaagd wordt eens in de buurt van de middellijn !!!!
Stereotiep, zo voorspelbaar elke keer opnieuw, en o zo makkeljk op te verdedigen.
Hiervoor heb je spelers nodig die zo technisch sterk en snel zijn, dat ze hun mannetje kunnen uitschakelen.
Type-voorbeeld is Botaka die er maar niet in slaagt om tempo te maken, altijd dat wandelen met de bal en dan driehoekjes proberen te maken op enkele vierkante meters. Het brengt niks op.
Evenmin als zijn dwarrelende voorzetten die niet voorbij de eerste verdediger geraken !

Is het dan niet mogelijk om wat variatie te brengen ? Eens een counter uitlokken ?

Want laat ons eerlijk zijn, tegen Oostende is het nog goed uitgedraaid, maar een iets sterkere tegenstander rolt dit makkelijk op.
Teveel risico, te weinig rendement.
1 bal tussen de palen, de goal, is nu toch echt niet meer aanvaardbaar.
Zelfs de gratis stream was niet om aan te gluren, zo ver is het al gekomen dat je zelfs die af zet.
Bal 20 meter voorbij de middenlijn, hoppa naar achter, breien breien per match een kleerkast sjaals vol.
En dan maar zagen dat er geen volk meer komt kijken: wie wil er in godsnaam dat dit soort nutteloos gepingel kijken??
Dan nog liever sturm und drang naar voor zonder nadenken.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Mikman »

Jacobus schreef:
Mikman schreef:
Het gaat niet om het toejuichen -ik hoop oprecht dat Mignolet een warm ontvangst krijgt en moest ik weten dat dat zeker het geval is zou het mij misschien zelfs kunnen overhalen om nog eens naar Stayen af te zakken- maar om het uitfluiten van heel wat ex-spelers.

Wat De Bruyn betreft: het lijkt wel of iedere trainer er op Stayen een gewoonte van maakt om een vreemde keuze te maken op de nummer 10. Brepoels was verzot op Deferm, De Roeck zag zelfs wat in Dussaut op die positie, Brys komt nog altijd klaar omdat De Bruyn tegen Standard zoveel kilometers afmaalde.
Ik apprecieer uw bijdrages wel, Mikman, maar wat ik me afvraag. Doe jij soms ook eens aan zelfkritiek in de zin van: " eigenlijk behoor ik tot de categorie van beste stuurlui aan wal die hun team niet op het terrein zelf gaan aanmoedigen maar wel à volonté commentaar geven op bvb. de trainer Brijs die het in mijn ogen nu al voor het tweede seizoen op rij behoorlijk doet met de beschikbare middelen. Dan heb ik toch veel meer sympathie voor o.a. Miel, Jacques (voor mij de beste hier), Dreke...
Het antwoord is neen. Waarom zou ik niet mogen zeggen wat ik zie of denk omdat ik niet fysiek aanwezig was op de match? Wanneer het zo is dat ik maar flarden van de match gezien heb, dan zeg ik dat er altijd ook bij. Welk deel van mijn kritiek op Brys vind je onterecht, los van het argument dat hij de spelers dagelijks aan het werk ziet en ik niet? Heb ik al één keer om zijn ontslag gevraagd?
Wie zegt dat ik weg blijf uit protest of omwille van Brys, wat jij toch of meer suggereert? Een match van STVV bijwonen vraagt van mij nu eenmaal doorgaans een significant grotere inspanning dan van anderen, de mensen die mij hier kennen weten dat. Dat is anders dan voor mensen voor wie het louter een avondje ontspanning is of voor wie een groot deel van het sociale leven rond de club draait. Als dat van mij een slechte supporter maakt in jouw ogen, so be it. I couldn't care less. Ik voel me niet minder supporter dan toen ik in Eeklo of Harelbeke met een handvol andere Kanaries in het bezoekersvak stond en de club op sterven na dood was in tweede klasse, of de keren dat ik zonder een minuut nachtrust op de werkvloer stond. Dat was enkele weken geleden tegen Genk trouwens nog het geval, bedenk ik me net. :shock:
Als Mignolet hier volgende maand een mooi ontvangst krijgt, dan wil ik nog wel overwegen om naar Stayen af te zakken op een koude winteravond ook al kost me dat mijn volledige nachtrust.

Ik ben blij dat ik af en toe mijn mening kan ventileren op dit medium, dat volstaat.
Jacques is inderdaad een topper, zeker ook Tompie niet vergeten, Jan Bulder als hij er nog eens goesting in heeft, vroeger was dat echt de beste. Dreke altijd nuchter, vaak een verademing op zijn eigen manier.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

De Ridder uitblinker vind ik ook een brug te ver.
Akkoord beter dan De Bruyn, maar die deed het de laatste weken erg slecht op die positie.
Alexandre lijkt nu ook nog eens mentaal gebroken en voetbalt met de schrik iets verkeerd te doen.
Iemand zoals Canesin bij Oostende kunnen we wel gebruiken
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door toyotacorolla »

De drie punten zijn binnen, wat en hoe of wie, dat is historie.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lindoke »

Ik had de indruk dat we zonder 10 aan het spelen waren. Of speelde Colombatto op de 10? Dan liep die toch niet echt op die positie.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Jean-Paul »

lindoke schreef:Ik had de indruk dat we zonder 10 aan het spelen waren. Of speelde Colombatto op de 10? Dan liep die toch niet echt op die positie.
De Ridder mocht die taak op zich nemen maar speelde vaak laag mede door het tactische spelletje dat Stvv en Oostende opvoerden.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door STVV1924 »

Soms is een wedstrijd simpel winnen belangrijker dan het spelpeil dat je haalt.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door miel »

STVV1924 schreef:Soms is een wedstrijd simpel winnen belangrijker dan het spelpeil dat je haalt.
Volledig mee akkoord ,
In deze wedstrijd had het simpel kunnen zijn , zeker na het doelpunt was KVO volledig het noorden kwijt
Maar door ons eindeloos gebrei , dom balverlies , en telkens off -side lopen maken we het ons zelf zeer moeilijk tot de laatste seconde .
Zo kan er van een simpele overwinning nooit gesproken worden .
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Elgromi »

Mede dankzij het non stop buitenspel geloop van Boli is er meer gekapt en verder gebreid moeten worden, zit hem wel gefrustreerd armen in de lucht te gooie , maar soms gewoon goed gezien van de jongens op de flank om hem niet te geven.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Tompie »

Ik zeg het hier al langer, voor mij zijn Boli en Suzuki ook totaal niet complementair. Hoe vaak geven die twee trouwens een pas naar elkaar? Dat valt ook op één hand te tellen in een wedstrijd. Dat ze dan beiden scoren in Mechelen is mooi, maar ik heb toch echt niet het gevoel dat dat een "koningskoppel" is zoals hier en daar al geopperd werd. Die twee voelen elkaar voorlopig toch niet bepaald goed aan.

Boli scoort dit seizoen wel vlot, maar is voor de rest maar een schim van de speler van vorig seizoen. Toen zocht hij wel vaak de diepte, liep hij in feite achter zowat elke bal aan hoe uitzichtloos de situatie soms ook was. Toen was hij ook gewoon vaak een uitstekende voorlinie op zichzelf. Nu is dat niet het geval en loopt hij vaak in zones waar hij volgens mij niet moet zijn. Maar goed, zolang de doelpunten blijven volgen... Bovendien liep hij dan wel weer uitstekend bij de 1-0 waardoor Suzuki volledig vrij kwam te staan. En als je zijn doelpunten wegneemt, schieten er niet veel STVV-goals meer over dit seizoen.

Ik begrijp dus wel de keuze om met twee spitsen te spelen omdat zowel Boli als Suzuki onmiskenbaar belangrijke kwaliteiten hebben. Maar dat we zo vaak breien op het middenveld, heeft naar mijn gevoel ook gewoon te maken met de mismatch tussen Boli en Suzuki. Niet alleen dat natuurlijk, want dat breien doen we al een seizoen lang.

Maar zowel Boli als Suzuki zouden volgens mij beter renderen met snelle flanken. Sousa bewees dat al met zijn assist op Suzuki zaterdag en zijn assist op Boli in Anderlecht.

Nu zit je met een Botaka die op rechts telkens alle snelheid uit de actie haalt. MAAR, ik vind wel dat Botaka een basisspeler waardig is. Meer nog, ondanks dat hij zo vaak de snelheid uit de actie haalt, kan ik mij zo al heel wat kansen van de voorbije wedstrijden voor de geest halen waar hij de aangever is. Denk maar aan die lage voorzet tegen Gent waar Suzuki net niet bij kan, kopbal van Suzuki thuis Gent, kopbal van Suzuki in Mechelen ...
Alleen heb je het gevoel dat hij nog zoveel meer bepalend zou kunnen zijn als die bal eens sneller voor doel zou komen. Botaka uit de ploeg schreeuwen doe ik dus zeker niet, ik denk trouwens ook niet dat je daar veel alternatieven hebt...

Ik zou wel graag eens een Ito of Colidio gekoppeld zien aan Boli of Suzuki. Maar dat zal niet snel gebeuren, denk ik.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Mobius »

Elgromi schreef:Mede dankzij het non stop buitenspel geloop van Boli is er meer gekapt en verder gebreid moeten worden, zit hem wel gefrustreerd armen in de lucht te gooie , maar soms gewoon goed gezien van de jongens op de flank om hem niet te geven.
Regelmatig wordt de bal ook gewoon TE LAAT gegeven waardoor de aanvaller ondertussen buitenspel loopt. Dus het is niet altijd de fout van Boli/Suzuki dat ze buitenspel lopen.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door AirMontella »

Mobius schreef:
Elgromi schreef:Mede dankzij het non stop buitenspel geloop van Boli is er meer gekapt en verder gebreid moeten worden, zit hem wel gefrustreerd armen in de lucht te gooie , maar soms gewoon goed gezien van de jongens op de flank om hem niet te geven.
Regelmatig wordt de bal ook gewoon TE LAAT gegeven waardoor de aanvaller ondertussen buitenspel loopt. Dus het is niet altijd de fout van Boli/Suzuki dat ze buitenspel lopen.
Wat ik erger vond is dat Sousa de hele eerste helft goede loopacties in de diepte maakte, maar de bal kwam bijna nooit naar hem. Een versnelling in de dieptepassing richting Sousa zouden op die momenten voor veel extra gevaar gezorgd hebben.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lakie »

miel schreef:
lakie schreef:
Brusselmans schreef:Dit moet exact zijn wat de bedenker in Echternach in gedachten had !
Saai, traag, vervelend, eindeloos en doelloos gebrei !
Eerste helft waren er toch ook heel wat lange ballen naar voren die ook niks opbrachten...
Het is wel zeer moeilijk de lange bal te spelen of direkt diep te spelen als er éne constant off side staat of loopt
Ik heb het wel gehad wat dat betreft .
Das zever... want op die lange ballen stond die ene nooit buitenspel...
Wel op andere momenten, ma niet bij de lange ballen...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie