Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lakie »

Jean-Paul schreef:De Bruyn is dit seizoen de zondebok van de kern.
Enkel negatieve commentaren, ook als hij goede acties levert zal hij een slechte beoordeling krijgen.
Voor mij hoeft hij geen basisspeler te zijn, absoluut niet maar je kan hem ook niet altijd de pineut toeschuiven.
Zaterdag viel hij in en ik denk 5-10 minuten later gaf hij opnieuw een laterale bal, die onderschept werd door de tegenstander...
Hoeveel keer nog??
Het heeft al meermaals puntenverlies opgeleverd... maar hij blijft het doen...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Smurf »

Ik heb de indruk dat ik nogal vaak in de buurt van de mening van Tompie zit. Maar ik denk dat Boli en Suzuki na verloop van tijd wel complementair kunnen worden (ze zijn het inderdaad nog niet).
Ik denk dat Suzuki met z'n loopwerk (wat ik niet verwacht had) Boli kan ontlasten, waardoor die laatste misschien wat frisser voor doel is. ik heb op dit moment de indruk dat Boli echter niet goed meer weet waar wel lopen. Bij het doelpunt deden ze het echter wel heel goed. Bij de eerste voorzet van Sousa (die lage bal) waren ze dan weer niet op de juiste plek.
Boli loopt inderdaad regelmatig buitenspel (ook zonder Suzuki was dit reeds zo). En ja, soms kunnen ze de bal dus inderdaad niet meer geven. Zaterdag waren daar 2 of drie uitstekende voorbeelden van. Langs de andere kant loopt hij soms inderdaad buitenspel omdat de bal veel te laat (of niet) gegeven wordt. Ook daar waren zaterdag enkele voorbeelden van. Topmoment was uiteraard De Bruyn die hem niet gaf bij één van de laatste counters.
Ik heb trouwens niet de indruk dat De Bruyn schrik heeft om iets verkeerd te doen. Anders geef je de bal wel aan Boli en probeer je niet zelf te gaan. Ik denk zelfs dat hij zichzelf iets te hoog inschat. Ik begrijp dus heel goed dat er op de tribunes gemopperd wordt. En dat is nog een groot verschil met uitfluiten, want dat gebeurt naar mijn bescheiden mening haast nooit op Staaien.
Ik vind De Ridder geen topper, maar voorlopig wel de betere van De Bruyn. Hij breng rust (soms inderdaad te veel) in het spel en loopt misschien niet zo veel maar wel veel slimmer. Ik vind De Ridder echter ook geen 10. Als we tegen een mindere tegenstander spelen, zou ik Asamoah op dit moment zelfs eens aan de kant laten voor De Ridder en Ito op 10 proberen. Geen verwijt naar Asamoah, maar die is duidelijk niet in vorm.
Wat onze flanken betreft: Sousa komt er door en dat begint stilaan te renderen. Laat die jongen daar maar rustig zijn ding doen. Hij wordt wel beduidend minder aangespeeld dan Botaka. Ook dat was zaterdag weer heel duidelijk. Telkens gingen we naar de rechterkant, zelfs als de bal van rechts terug achteruit ging, speelde Sankhon 'm gewoon terug naar rechts.
Botaka haalt inderdaad vaak de snelheid uit het spel, maar ik erger me toch iets minder aan hem tegenwoordig (gewenning?) en ik denk niet dat we meteen een betere oplossing hebben.

Bon, 7 op 9 is prima. Met goede moed naar Cercle dan zeker? Mits winst hebben we 21 punten. Als we 3 bij krijgen van Genk (geloof ik nooit), hebben we er 24 halverwege. Dat is dan ook de helft van wat je nodig hebt om mee te doen voor PO1 aan het eind van het seizoen. Als we verliezen en er nog twee kwijt geraken van Genk, hebben we er plots maar 16. Er staan dus zowaar 8 punten op het spel en dat met maar 1 wedstrijd op het programma. Rare dingens die belgische competitie.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door STimVV »

lakie schreef:
Jean-Paul schreef:De Bruyn is dit seizoen de zondebok van de kern.
Enkel negatieve commentaren, ook als hij goede acties levert zal hij een slechte beoordeling krijgen.
Voor mij hoeft hij geen basisspeler te zijn, absoluut niet maar je kan hem ook niet altijd de pineut toeschuiven.
Zaterdag viel hij in en ik denk 5-10 minuten later gaf hij opnieuw een laterale bal, die onderschept werd door de tegenstander...
Hoeveel keer nog??
Het heeft al meermaals puntenverlies opgeleverd... maar hij blijft het doen...
Inderdaad.
Ik herinner me 3 fases van zijn invalbeurt, en dat waren er 3 negatieve. Op slechts 20 minuten.
Fase 1: Die DeBruyn-pass waar hij een patent op heeft en hierboven beschreven is.
Fase 2: een counter waar we in een overtalsituatie van 4 tegen 2 (!) komen en waar Sousa en Botaka een spurt trekken van 60 meter en volledig vrij op doel kunnen gaan als hij de bal opzij legt, maar hij loopt zich centraal dood. Dat had altijd de 2-0 moeten worden. Dat was trouwens een perfect voorbeeld van het feit dat hij het niet ZIET.
Fase 3: de kans waar hij hopeloos over schiet. Die bal moet je op 1A-niveau gewoon in het verste hoekje wegleggen, of toch tenminste kunnen kadreren. (idem met die kans tegen Gent waar hij winst laat liggen) Dit moest ook de 2-0 zijn.
Stel je voor dat we in de laatste minuut nog een tegentreffer incasseren, dan kost die pipo u weer 2 punten. Net als tegen Gent.

Als een buitenlandse speler dergelijke invalbeurt zou doen dan zou Brys hem de komende weken op de bank of tribune houden. Maar den deze kan zich wat meer permitteren. Stel u voor dat dit Ito was geweest. Die zagen we niet meer tot aan de winterstop.

En ja, ik geef toe: Voor mij kan die jongen niks meer goed doen. Dat is zo. Ik weet dat van mezelf. Ik kan me er enkel nog aan ergeren. Dat is dan een oorzakelijk gevolg van die 13 voorbije basisplaatsen.
Laatst gewijzigd door STimVV op 04 nov 2019, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Fidel
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jun 2012, 11:51
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Fidel »

NIET ON TOPIC

Volgens de Sporza website heeft Yohan Boli maar 5 doelpunten gescoord (en niet 7).
Is dat officieel ? Wie heeft die doelpunten dan achter zijn naam gekregen ?
of vergist Sporza zich ...
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door STimVV »

Fidel schreef:NIET ON TOPIC

Volgens de Sporza website heeft Yohan Boli maar 5 doelpunten gescoord (en niet 7).
Is dat officieel ? Wie heeft die doelpunten dan achter zijn naam gekregen ?
of vergist Sporza zich ...
Ze tellen de match tegen Genk niet mee waarin hij er 2 maakte.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Henri is de man »

STimVV schreef: Inderdaad.
Ik herinner me 3 fases van zijn invalbeurt, en dat waren er 3 negatieve. Op slechts 20 minuten.
Fase 1: Die DeBruyn-pass waar hij een patent op heeft en hierboven beschreven is.
Fase 2: een counter waar we in een overtalsituatie van 4 tegen 2 (!) komen en waar Sousa en Botaka een spurt trekken van 60 meter en volledig vrij op doel kunnen gaan als hij de bal opzij legt, maar hij loopt zich centraal dood. Dat had altijd de 2-0 moeten worden. Dat was trouwens een perfect voorbeeld van het feit dat hij het niet ZIET.
Fase 3: de kans waar hij hopeloos over schiet. Die bal moet je op 1A-niveau gewoon in het verste hoekje wegleggen, of toch tenminste kunnen kadreren. (idem met die kans tegen Gent waar hij winst laat liggen) Dit moest ook de 2-0 zijn.
Stel je voor dat we in de laatste minuut nog een tegentreffer incasseren, dan kost die pipo u weer 2 punten. Net als tegen Gent.

Als een buitenlandse speler dergelijke invalbeurt zou doen dan zou Brys hem de komende weken op de bank of tribune houden. Maar den deze kan zich wat meer permitteren. Stel u voor dat dit Ito was geweest. Die zagen we niet meer tot aan de winterstop.

En ja, ik geef toe: Voor mij kan die jongen niks meer goed doen. Dat is zo. Ik weet dat van mezelf. Ik kan me er enkel nog aan ergeren. Dat is dan een oorzakelijk gevolg van die 13 voorbije basisplaatsen.
Mooi dat je dat toegeeft. Je hebt natuurlijk gelijk maar tot aan die laterale ziekenhuisbal vond ik De Bruyn best goed invallen en zat er meer verticaliteit in het spel dan met De Ridder in mijn ogen. Maar soit - hij blijft recidivist.

Ik vond trouwens dat er zaterdag veel te weinig gebruik werd gemaakt van de flanken. Sousa kon duidelijk zijn man (die al snel geel pakte) aan 1 tegen 1 maar we zochten hem eigenlijk veel te weinig. Als de bal dan al eens bij hem raakte, gebeurde dit via verschillende tussenstations waardoor Oostende als blok kon verdedigen. Waarom niet eens in de diepte steken vanuit het middenveld - of directer spelen.

Aan de overkant was het nog erger. Ik ben fan van Botaka maar waarom die telkens op 2m van Sankhon blijft staan als we zo een overwicht hebben is mij een raadsel. Zeker de 2e helft kwam Oostende er niet aan te pas. Sousa stond aan de overkant heel vaak op de buitenspellijn om de bal te krijgen , waarom Botaka niet ? Het was mij al lang duidelijk dat de sleutel lag op de flanken (dat is vaak zo bij ons dit seizoen, in tegenstelling tot vorig jaar). De paar keren dat Botaka er toch eens overkomt, is het ALTIJD gevaarlijk.

Voor het overige. Een sterke Schmidt en Colombatto maar ik vond Sankhon de beste man. Groeit duidelijk naar zijn beste vorm.
Boli en Suzuki: je hebt toch het gevoel dat daar nog veel progressiemarge opzit - bij alletwee. Mooie loopactie wel bij de 1 - 0
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lakie »

Ik snap de wissel(s) van zaterdag niet helemaal...
Had Colombatto al geel toen hij gewisseld werd?
Hij speelde misschien niet zijn beste match tot nu, maar hij brengt toch die duelkracht en gedrevenheid op het middenveld.
De Ridder daarentegen had wel al zeker geel en leek mij meer aanspraak te maken om naar de kant te moeten.
Ik vond het bovendien zeker geen potige match, dus had ik op de 10 Ito ingebracht. Vinnige en snelle speler die die van Oostende toch nog serieus pijn kon doen.
Ook Acolatse had hier nog wel iets kunnen betekenen, dus hem had ik ingebracht voor Sousa.
Botaka deze keer laten staan, omdat Sousa toch nog aanvallender is.
Er werd echter maar gewoon 1 keer gewisseld?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Krisaias »

lakie schreef:Ik snap de wissel(s) van zaterdag niet helemaal...
Had Colombatto al geel toen hij gewisseld werd?
Hij speelde misschien niet zijn beste match tot nu, maar hij brengt toch die duelkracht en gedrevenheid op het middenveld.
De Ridder daarentegen had wel al zeker geel en leek mij meer aanspraak te maken om naar de kant te moeten.
Ik vond het bovendien zeker geen potige match, dus had ik op de 10 Ito ingebracht. Vinnige en snelle speler die die van Oostende toch nog serieus pijn kon doen.
Ook Acolatse had hier nog wel iets kunnen betekenen, dus hem had ik ingebracht voor Sousa.
Botaka deze keer laten staan, omdat Sousa toch nog aanvallender is.
Er werd echter maar gewoon 1 keer gewisseld?
Colombatto zou naar verluidt zelf om zijn wissel gevraagd hebben.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door miel »

lakie schreef:Ik snap de wissel(s) van zaterdag niet helemaal...
Had Colombatto al geel toen hij gewisseld werd?
Hij speelde misschien niet zijn beste match tot nu, maar hij brengt toch die duelkracht en gedrevenheid op het middenveld.
De Ridder daarentegen had wel al zeker geel en leek mij meer aanspraak te maken om naar de kant te moeten.
Ik vond het bovendien zeker geen potige match, dus had ik op de 10 Ito ingebracht. Vinnige en snelle speler die die van Oostende toch nog serieus pijn kon doen.
Ook Acolatse had hier nog wel iets kunnen betekenen, dus hem had ik ingebracht voor Sousa.
Botaka deze keer laten staan, omdat Sousa toch nog aanvallender is.
Er werd echter maar gewoon 1 keer gewisseld?
Ik snap de wissel heel goed
Colombatto zat erdoor , De Ridder trouwens ook
Wat ik dan wel weer niet begrijp was dat hij Sousa ondanks een goede wedstrijd het laatst kwartier niet heeft vervangen , want ook die zat zo dood als een pier , en er zijn toch wat alternatieven op die positie .
Dit gezegd zijnde , op basis van het resultaat heeft de trainer altijd gelijk :lol:
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Antismurf »

lakie schreef:Ik snap de wissel(s) van zaterdag niet helemaal...
Had Colombatto al geel toen hij gewisseld werd?
Hij speelde misschien niet zijn beste match tot nu, maar hij brengt toch die duelkracht en gedrevenheid op het middenveld.
De Ridder daarentegen had wel al zeker geel en leek mij meer aanspraak te maken om naar de kant te moeten.
Ik vond het bovendien zeker geen potige match, dus had ik op de 10 Ito ingebracht. Vinnige en snelle speler die die van Oostende toch nog serieus pijn kon doen.
Ook Acolatse had hier nog wel iets kunnen betekenen, dus hem had ik ingebracht voor Sousa.
Botaka deze keer laten staan, omdat Sousa toch nog aanvallender is.
Er werd echter maar gewoon 1 keer gewisseld?
Ik had de indruk dat Ito niet 100% fit was, tijdens de opwarming voor de match en ook tijdens de rust voelde hij een paar keer aan zijn enkel. Hij liep toen ook even naar de kant, volgens mij voor een kort overleg met iemand van de medische staf. Misschien dus gewoon niet ingevallen om geen risico's te lopen op een ernstige blessure.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lakie »

Ok, bovenstaande zijn allemaal valabele verklaringen :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door pat@ »

Colombatto komt via de teletijdsmachine rechtstreeks uit het midden van de jaren 90. Niet superscherp, één voet die hij gebruikt en het beste er meestal van af na 70 minuten. Dat alles wordt gecompenseerd door zijn specifieke kwaliteiten als voetballer, en wat voor kwaliteiten.
Hij doet mij, niet qua stijl en plaats wel te verstaan, wat aan Isaias denken. Het zou mij niet verwonderen moest hij na de partij met zijn sletsen aan en ontbloot bovenlijf genieten van een welverdiend sigaretje. Al heb ik Isaias dat nooit weten doen :D

In de marge ook de analyse van Stef Wijnants gelezen. Hij zegt dat de stoel van Brys wankel staat omdat hij de meeste Aziaten niet gebruikt. Al kan Stef sinds hij niet meer journalist numéro uno is ook wat in het rond lullen over STVV.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door enrique »

Zeg manne :)
Wat is De Bruyn van opleiding ?
Flankspeler of centrale/aanvallende middenvelder ?
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door Vouch »

pat@ schreef:Colombatto komt via de teletijdsmachine rechtstreeks uit het midden van de jaren 90. Niet superscherp, één voet die hij gebruikt en het beste er meestal van af na 70 minuten. Dat alles wordt gecompenseerd door zijn specifieke kwaliteiten als voetballer, en wat voor kwaliteiten.
Hij doet mij, niet qua stijl en plaats wel te verstaan, wat aan Isaias denken. Het zou mij niet verwonderen moest hij na de partij met zijn sletsen aan en ontbloot bovenlijf genieten van een welverdiend sigaretje. Al heb ik Isaias dat nooit weten doen :D

In de marge ook de analyse van Stef Wijnants gelezen. Hij zegt dat de stoel van Brys wankel staat omdat hij de meeste Aziaten niet gebruikt. Al kan Stef sinds hij niet meer journalist numéro uno is ook wat in het rond lullen over STVV.
Vietnamessi koste niks, dat zal in hun ogen enkel spijtig zijn voor het potentieel in Vietnam. Maar ja, dan moet je maar ne betere Vietnamees kopen. Lee, die koste wel serieuze duit, dat ze zich afvragen waarom die zelfs nooit in de kern zit, daar kan ik wel inkomen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 14:-STVV-KV Oostende (Za 02/11 20.00uur.)

Bericht door lakie »

pat@ schreef:Colombatto komt via de teletijdsmachine rechtstreeks uit het midden van de jaren 90. Niet superscherp, één voet die hij gebruikt en het beste er meestal van af na 70 minuten. Dat alles wordt gecompenseerd door zijn specifieke kwaliteiten als voetballer, en wat voor kwaliteiten.
Hij doet mij, niet qua stijl en plaats wel te verstaan, wat aan Isaias denken. Het zou mij niet verwonderen moest hij na de partij met zijn sletsen aan en ontbloot bovenlijf genieten van een welverdiend sigaretje. Al heb ik Isaias dat nooit weten doen :D
Mij doet hij meer denken aan Biglia...
Ik denk ook dat hij nog beter zal worden... Heeft de voorbereiding niet meegemaakt en heeft na zijn 1e goede wedstrijd (Kortrijk) verplicht een weekje rust gehad, ma daarna dan 3 matchen op korte tijd...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie