K.STVV - KAS EUPEN

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 637
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Sacruzsa »

Ozzy schreef:Waggie was gisteren met voorsprong de beste man.
Ishiaku en Tisza kunnen de ploeg nog veel bijbrengen zeker op voetbaltechnisch vlak maar ze zijn nog niet bepalend doch moet men deze twee wel de mogelijkheid geven om zich te bewijzen hoewel er niet veel tijd overblijft.
VDJeugd is geen eersteklassekeeper want heeft een erbarmelijke uittrap (5 keer gewoon in de tribune getrapt).
Schouterden is een koorknaap en moet een paar keer in de week de krachthonk in, zeer zwak en geen enkel duel gewonnen.
Mutombo was de enige die enigszins kon wedijveren met de Eupense middenvelders.
Sidi heeft geen enkel duel gewonnen en zowel Mennes als Delorge beperkten zich tot afbraakvoetbal.
Deferm heeft nog niet de helft vd kwaliteiten van een Iandoli, opbouwend zwak maar had ook geen afspeelmogelijkheid met een onzichtbare Schouterden.
Had men en we blijven het herhalen onze Canta nog een jaar of twee hier gehouden, want opbouw daar hebben onze verdedigers (buiten Waggie) nog nooit van gehoord.
Ok schouterden speelde geen goeie wedstrijd maar daar heeft deferm veel mee te maken , GB wilt da zijn spelers in 2 richtingen denken
Zie onze rechter flank da loopt goed Waggie doet alles zoals het moet en Motumbo krijgt ruimt , maar aan de andere zijde is da niet het geval
Daar staat deferm en hij is gene links achter zet daar Odoi en ge zag ook een heel andere Schouterden
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Cremasco »

2 dingen onthou ik ook nog :
Die Lepiller is ook niet van de magerste en doet me denken aan Bassegio en
2. ik vond het sympathiek van Hendtrickx dat hij de Truiense supporters nadien kwam groeten onder luid applaus
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door stvvilvoorde »

Cremasco schreef:2 dingen onthou ik ook nog :
Die Lepiller is ook niet van de magerste en doet me denken aan Bassegio en
2. ik vond het sympathiek van Hendtrickx dat hij de Truiense supporters nadien kwam groeten onder luid applaus
Inderdaad die lepiller stond toch wel 10 à 15 kg te zwaar en beperkte zich vnl tot wat rond de middencirkel te wandelen, maar bij iedere vrije trap van Eupen was het toch wel spannen, want die kerel heeft nogal poeier in zijn benen.

Het moment van Marc Hendrickx vond ik ook mooi, leuk en respectvol voor de speler en het publiek.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Since '54 »

Ozzy schreef:Waggie was gisteren met voorsprong de beste man.
Ishiaku en Tisza kunnen de ploeg nog veel bijbrengen zeker op voetbaltechnisch vlak maar ze zijn nog niet bepalend doch moet men deze twee wel de mogelijkheid geven om zich te bewijzen hoewel er niet veel tijd overblijft.
VDJeugd is geen eersteklassekeeper want heeft een erbarmelijke uittrap (5 keer gewoon in de tribune getrapt).
Schouterden is een koorknaap en moet een paar keer in de week de krachthonk in, zeer zwak en geen enkel duel gewonnen.
Mutombo was de enige die enigszins kon wedijveren met de Eupense middenvelders.
Sidi heeft geen enkel duel gewonnen en zowel Mennes als Delorge beperkten zich tot afbraakvoetbal.
Deferm heeft nog niet de helft vd kwaliteiten van een Iandoli, opbouwend zwak maar had ook geen afspeelmogelijkheid met een onzichtbare Schouterden.
Had men en we blijven het herhalen onze Canta nog een jaar of twee hier gehouden, want opbouw daar hebben onze verdedigers (buiten Waggie) nog nooit van gehoord.
Voor de volle 100% mee eens.
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door 't kanarieke »

Cremasco schreef:2 dingen onthou ik ook nog :
Die Lepiller is ook niet van de magerste en doet me denken aan Bassegio en
2. ik vond het sympathiek van Hendtrickx dat hij de Truiense supporters nadien kwam groeten onder luid applaus

Echt hé :shock: , hebt ge die zijn billen al eens te goei bekeken, een varken is er niks tegen. Maar hij heeft er wel kruit in steken, want ik denk dat de deklat aan sector-L nu nog altijd aan het natrillen is van die bom van Lepiller.

Eigenlijk net zoals Dahmane, want die leek me ook net iets te dik te staan.
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Jacques »

Ik vind de beoordelingen hier behoorlijk streng. Nee, het was niet goed, maar waren de verwachtingen ook niet te hoog gespannen? Na KSTVV-Gent was de stemming veel milder, nochtans speelden beide ploegen toen ettelijke niveaus schabouwelijker dan hetgeen wijzelf en Eupen gisteren brachten.
Ik vond ons nog best aardig beginnen, maar na 10 minuten is Eupen veel meer druk gaan zetten, vnl. op ons middenveld en dat heeft ons toch veel problemen bezorgd. Schouterden blijft net als vorig seizoen goeie prestaties met onzichtbare matchen afwisselen (onrealistisch verwachtingspatroon voor nieuwjaar), Ishiaku oogt mij iets te houterig in de rol van hangende spits / nr. 10 en moet voor mij wat dieper oorlog gaan maken en het duo Delorge-Mennes zag zijn passing serieus achteruitgaan door de druk van Eupen. Zoals hier al ergens stond, was Dré eigenlijk (weer) de gevaarlijkste man bij ons. Ik denk dat het voor Sidi precies wel aanpassen is om niet meer als 'lone striker' te spelen, maar dat komt wel in orde, denk/hoop ik. Tweede helft was beter van onze kant, beetje meer weerbaarheid in de ploeg, spelers lieten zich niet zo makkelijk meer aan de kant zetten, al mocht het zeker nog meer. In ieder geval was de partij toen wel veel evenwichtiger.

Een geljkspel was correct, maar desalniettemin voelt het als 2 verloren punten. Eigenlijk moet Sidi die eerste kans gewoon afmaken en mag die goal van Eupen nooit vallen, zelfs als je het vermeend buitenspel van Dahmane buiten beschouwing laat, moest die bal gewoon al 3 keer naar voren gejaagd zijn. Iedereen stond te ver van zijn man en niemand viel de bal aan, tja, dan is't wachten tot die toch eens goed valt, wat dan ook gebeurde. Begin tweede helft zien we voor ons een gelijkaardige fase, alleen hebben wij dan de pech dat we in 10 seconden een speler op de lijn, de deklat en de doelman treffen, tja, op dat moment zit het dan ook niet echt mee. Anderzijds miste Eupen ook wel wat kansen. De gelijkmaker was verdiend en de handsbal op de vrije trap overduidelijk, ik heb wel nog geen beelden gezien maar stond die muur nu net binnen of net buiten de zestien? In ieder geval waren Verbist en zijn vlaggemannen een nul over de ganse lijn, dat fluit dan internationaal, wai wai...

Ik vond het ook wel mooi dat Hendrickx nog steeds de sympathie en het respect van de Truienaar geniet en na de wedstrijd applaus kreeg toen hij het veld verliet, er zijn er heus niet zoveel die dat hier kunnen doen. Soit, Eupen redt zich volgens mij wel, al was het maar omdat zij wel in blok kunnen spelen. Het is de Panda's ook gegund (gegeven dat wij er ook in blijven), alleen spijtig dat ze met de irritantste voorlijn van België spelen. :)
Dan mogen Germinal en Lierse nog meer individueel talent hebben, ze gaan zich mogen haasten (en dan voornamelijk Lierse) om dat als ploeg te laten spelen. Het resterende programma van Lierse bestaat uit Mechelen (derby), Eupen (degradatietopper) en Club Brugge (PO1) thuis en Zulte-Waregem en Lokeren (PO1) uit. Dan moogt ge serieus aan de bak, al is Lokeren precies wel cadeaukes aan't uitdelen aan ploegen in degradatiezorgen de laatste weken. Voor Germinal is het met Gent, Kortrijk en Mechelen thuis en onszelf en Standard uit al niet veel beter. Eupen krijgt nog Cercle en Anderlecht thuis en moet nog naar Lierse en Mechelen. Voor hen is het zaak om het thuis tegen Cercle af te maken en op Lierse vooral niet te verliezen.
En wat onszelf tenslotte betreft: tja, ik hoopte volop op een 6/6, in die zin is de uitslag van gisteren een tegenvaller. Anderzijds kan ik er niet aan doen om de parallel met 2 jaar geleden te zien, zij het in een andere klassering. We moeten hetzelfde resultaat halen als Lierse en voor het overige geduldig zijn en de weken aftellen. Het koppeke erbij houden, niet panikeren en vooral niets stoms gaan doen. We hebben gisteren dan wel geen gouden zaak gedaan (winst en je was zo goed als gered) maar we hebben ook niets verloren, we zijn gewoon 1 week dichter bij ons doel.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Cremasco »

't kanarieke schreef:
Cremasco schreef:2 dingen onthou ik ook nog :
Die Lepiller is ook niet van de magerste en doet me denken aan Bassegio en
2. ik vond het sympathiek van Hendtrickx dat hij de Truiense supporters nadien kwam groeten onder luid applaus

Echt hé :shock: , hebt ge die zijn billen al eens te goei bekeken, een varken is er niks tegen. Maar hij heeft er wel kruit in steken, want ik denk dat de deklat aan sector-L nu nog altijd aan het natrillen is van die bom van Lepiller.

Eigenlijk net zoals Dahmane, want die leek me ook net iets te dik te staan.
Ik denk dat de panda's speciaal voor Lepiller zo een ruime en lange broeken gekocht hebben. Dan zag dje zen batse zou nè. Ik dacht eerst dat het duiveltjes waren in shorts van de eerste ploeg :grappig:
Verdedigend doen die mannen wel goed hun werk en centraal op het middenveld spelen ze wel compact en kort op de bal. Mennes kreeg bij momenten weinig ruimte. Delorge is idd. zoals iemand hier al zei aan mindere weken bezig, onopvallend.
Ik mis bij STVV eigenlijk een verdedigende middenvelder met een technische bagage én snel en wendbaar, die voor een snelle overschakeling kan zorgen en de nr 10 in stelling brengen.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Ozzy »

Cremasco schreef:
't kanarieke schreef:
Cremasco schreef:2 dingen onthou ik ook nog :
Die Lepiller is ook niet van de magerste en doet me denken aan Bassegio en
2. ik vond het sympathiek van Hendtrickx dat hij de Truiense supporters nadien kwam groeten onder luid applaus

Echt hé :shock: , hebt ge die zijn billen al eens te goei bekeken, een varken is er niks tegen. Maar hij heeft er wel kruit in steken, want ik denk dat de deklat aan sector-L nu nog altijd aan het natrillen is van die bom van Lepiller.

Eigenlijk net zoals Dahmane, want die leek me ook net iets te dik te staan.
Ik denk dat de panda's speciaal voor Lepiller zo een ruime en lange broeken gekocht hebben. Dan zag dje zen batse zou nè. Ik dacht eerst dat het duiveltjes waren in shorts van de eerste ploeg :grappig:
Verdedigend doen die mannen wel goed hun werk en centraal op het middenveld spelen ze wel compact en kort op de bal. Mennes kreeg bij momenten weinig ruimte. Delorge is idd. zoals iemand hier al zei aan mindere weken bezig, onopvallend.
Ik mis bij STVV eigenlijk een verdedigende middenvelder met een technische bagage én snel en wendbaar, die voor een snelle overschakeling kan zorgen en de nr 10 in stelling brengen.
En die hebben we in onze rangen rondlopen, inderdaad Odoi een van de beste centrale middenvelders van ons land.
Het zou zonde zijn om iemand met zijn kwaliteiten op de flank te gaan pinnen.
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Dries Herbots »

De eerste helft niet gevoetbald en veel te traag gespeeld om Eupen te bedreigen en stop asjeblief met zo vanachter rond te spelen en met die lang ballen. Eupen scoort en dat had ge alleen aan uzelf te danken (Sidi moet die bal er gewoon in knallen) Tweede helft meer gevoetbald en is het publiek er weer achter gaan staan en dan kunnen ze toch altijd iets meer. Na de 1-1 waren ze precies alle twee content met het gelijkspel. We moesten nog een vrije-trao krijgen het was hands maar buiten het strafschopgebied. Sidi, Schouterden, Deferm en VDJ waren zwak. VDJ kan niet uitsjotten, Deferm viel nog mee in het begin maar daarna was hij gewoon zwak. Een juiste uitslag. En we zijn weer een week dichter bij ons einddoel.
K.STVV speelt op Staaien.
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door enrique »

Dries Herbots schreef:De eerste helft niet gevoetbald en veel te traag gespeeld om Eupen te bedreigen en stop asjeblief met zo vanachter rond te spelen en met die lang ballen.
Wat betreft die lange ballen zijt ge opnieuw in hetzelfde bedje ziek als voor de periode van Mario.
Lange en hoge ballen vooruit. Is dat nog voetballen ?
Ge hebt 0,0 techniek in uw ploeg. De enige uitzondering is Mutombo. Die man kan aan niemand zijne bal kwijt. En de rest maar harken en vechten tegen die bal. Jongens... In zo'n ploeg loopt Sidibe gewoon verloren.
Volgend jaar kunstgras ? Dan hoop ik dat ge opnieuw een uitvoetballende verdediger vindt, twee technische middenvelders en dat ge Ishiaku kunt behouden.
Anders ga je sterretjes zien ...
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door bor »

Kan me wel vinden in de meeste beoordelingen zoals hier weergegeven. Vind het alleen bizar dat er weinig of niets van opmerkingen terug te vinden zijn over de taktiek.
Je begint de match met 10 man die 4-3-3 spelen en eentje die 2de spits staat te spelen, wat in dat systeem niet bestaat. Resultaat is dus dat je een soort 4-2-4 staat uit te voeren, waardoor het dus niet echt moeilijk was voor Eupen om het middenveld in handen te nemen. Weet dus niet welke opdrachten Guido aan wie gegeven heeft, maar ofwel speelde Ishiaku te hoog, ofwel Mutombo en Schouterden te hoog met delorge dan weer te laag (als het een 4-4-2 moest voorstellen).
Wat mij vooral stoorde is dat dit in de 2de helft nog steeds het geval was, tot aan de wissel met Tisza. Tisza liet mij nu ook niet echt de meest overweldigende indruk, maar vanaf toen stond iedereen tenminste weer op zijn plaats en zat er terug wat evenwicht in.
Tegenvallers voor mij waren Schouterden (al zie ik gewoon de wisselvallige prestaties van vorig jaar terugkomen) en Sidibe. bij deze laatste weer inzet te over maar het vertrouwen is duidelijk even weg.

Naar Guido toe: kies in het vervolg weer duidelijk voor een systeem en stel daar dan de best passende spelers in op aub. Het is een publiek geheim dat hij van Tisza niks moet weten omdat die niet op zijn lijstje voor kwam, maar dat mag nu geen rol meer spelen.
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door tweety »

bor schreef:Kan me wel vinden in de meeste beoordelingen zoals hier weergegeven. Vind het alleen bizar dat er weinig of niets van opmerkingen terug te vinden zijn over de taktiek.
Je begint de match met 10 man die 4-3-3 spelen en eentje die 2de spits staat te spelen, wat in dat systeem niet bestaat. Resultaat is dus dat je een soort 4-2-4 staat uit te voeren, waardoor het dus niet echt moeilijk was voor Eupen om het middenveld in handen te nemen. Weet dus niet welke opdrachten Guido aan wie gegeven heeft, maar ofwel speelde Ishiaku te hoog, ofwel Mutombo en Schouterden te hoog met delorge dan weer te laag (als het een 4-4-2 moest voorstellen).
Inderdaad... Sidi en Ishiaku beide centraal werkt niet. Mennes en Delorge kunnen dat niet alleen opvangen.
Dus als men toch met beide samen wil spelen, moet je Sidi wel laten uitwijken naar de linkerkant.
Schouterden moet dan centraal of eruit ten koste van Tisza.
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Erik Engerd »

Ik heb de match niet Live gezien, dus basseer me n beetje op jullie..
Toch 2 dikke kansen in de eerste helft van Sidibé en Mutombo, en die goal van Jadid zag je al van ver aankomen precies, ze kregen de bal weer zo moeilijk weg..

Wordt het dan niet eens tijd om bv Deferm en Schouterden te vervangen?
Buysens en Tisza voor de leeuwen gooien of kunnen ze nog geen 70-80min aan?
Overgens moeten we Tisza, Ishiaku en Dufer beoordelen na het seizoen, die mannen hebben ff tijd nodig...

In diverse media zijn we precies al gered, ik ben toch nog altijd onzeker, wat als Lokeren niet in blessuretijd scoort en de Zebra's met winst thuis tegen ons mogen aanvatten??
In mijn ogen toch ZEKER nog eene keer thuis winnen!!
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door the fan »

Giel deferm komt mijn inziens ook tekort op deze positie, maar er moet ook bij vermeld worden dat we al 3 wedstrijden hetzelfde zien in de verdediging ...
Giel schermt een speler af bij voorzetten maar in zijn rug duikt telkens een speler, heel alleen op.
Dat waas zo in Genk, op A'lecht en thuis teegen Eupen ...
Hier wordt dan altijd gezegd dat dat Giel zijn man is, omdat hij het dichts staat, maar Giel moet op die momenten altijd kiezen tussen 2 aanstormende spitsen ...
Plaats reactie