K.STVV - KAS EUPEN

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door stvvilvoorde »

Voor mij is Giel Deferm nog altijd eerder een speler die meer naar het type Caluwé neigt (en die heeft toch FC utrecht gehaald) dan een linksback.
Ik weet dat er velen hier anders denken, maar ik zou hem nog altijd graag aan een tweedeklasser uitgeleend zien worden, die hem op de tien of op de linkerkant van een ruit in het middenveld uitspeelt.
Dan weet ik eens en voor altijd of hij effectief iets kan betekenen op die plek.
Ik vond hem dit seizoen tegen Lier en het eerste uur tegen Westel (voordat de hele ploeg verzoop) alvast vrij goed op de nr 10 bij stvv.
Gebruikersavatar
Kan Harie
Berichten: 187
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:02
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Kan Harie »

En ook tegen Genk gewoon op de linksback speelde hij goed.
De goal was niet zijn fout en ok die uitbraak van Dugary op het einde, maar om daar heel zn match op af te rekenen..
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Cremasco »

Jacques schreef:4-3 inderdaad en dan zetten ze die beelden nog zelf online hè. ;)
Da is toch zeiker da !
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Dreke »

Ozzy schreef:In ieder geval moeten we de drie punten thuis houden voor we naar de heksenketel op Mambour gaan.
Heksenketel? Met 2.000 man in zo'n stadion? Als er iets is waar ze geen schrik voor moeten hebben is het die heksenketel. Ik denk dat Charleroi zelf daar het meeste schrik voor moet hebben.
A loyal football fan only supports the shirt...
Johan Bamps
Berichten: 565
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:11

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Johan Bamps »

Volgens een artikel in HBvL van vandaag zou Ishiaku morgen aan de aftrap staan. Guido hoopt dat hij het al een uur kan volhouden. Ben benieuwd. :geel:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Henri is de man »

Johan Bamps schreef:Volgens een artikel in HBvL van vandaag zou Ishiaku morgen aan de aftrap staan. Guido hoopt dat hij het al een uur kan volhouden. Ben benieuwd. :geel:
En dan Tisza derin ! Arreej :stvv:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Erik Engerd »

Deferm en linksback, de eeuwige discussie....
Feit is dat de back-posities op dit moment in België de moeilijkst in te vullen functies zijn..zoek er maar eens 2 voor de Rooi Duivels?

Bij ons is Waggie-Odoi het meest oportune, denk ik... maar nu dat Denis er niet is...
Ik blijf erbij dat ik Céderic Collet (Ex Bergen, contract ontbonden bij Standard) had gehaald voor NIKS in de winter..

Manseh Ishiaku met Ibrahima Sidibé in de spits, amai, ben benieuwd
Geef die maar wat vitesse pillen :devil:

Wie is bij hun er allemaal NIET bij; Werner, Kobacs, Diniz..?
Waar zijn ze te pakken?

:geelblauw: Allé Kanarie's :geelblauw:
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Scandic »

Eupen mag van de KBVB nog een nieuwe doelman aantrekken.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Since '54 »

Voor zover ik kan vaststellen is er op het forum van KAS Eupen niet eens een topic geopend over de wedstrijd tegen STVV. Heel raar toch.
Gebruikersavatar
Kan Harie
Berichten: 187
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:02
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Kan Harie »

Scandic schreef:Eupen mag van de KBVB nog een nieuwe doelman aantrekken.
Zou Volders nie terug fit genoeg zijn? Da ze die maar overkopen.. :yes:
.
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door wim vanaken »

Positieve selectieproblemen titelt stvv.com. In aanvallend opzicht voor één keer wel, maar in verdedigend opzicht ? Ik zie geen Buysens bij de selectie staan en vraag me af wie er in Godsnaam nog als wisseloplossing valabel is voor de centrale verdediging nu Odoi ook geschorst is ? Delorge ? Komaan zeg.....
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door ZANDER »

Since '54 schreef:Voor zover ik kan vaststellen is er op het forum van KAS Eupen niet eens een topic geopend over de wedstrijd tegen STVV. Heel raar toch.
:) ... Ik doe dagelijkse "rare vaststellingen" op het internet en in het "voetbalwereldje" ...


Het belangrijkste is uiteraard 3-puntengewin en daarmee quasi zekerheid omtrent het ontlopen van plaatsen 15 en 16...

Niettemin, er staat de volgende 7 speeldagen nog wel wat op het spel willen we niet een aantal "droevige" records gaan vestigen:

- Het minst aantal gescoorde doelpunten in een seizoen bijvoorbeeld (uitgedrukt in doelpuntencoëfficiënt = aantal doelpunten gedeeld door aantal gespeelde wedstrijden)

Onze slechtste eerste-klasse seizoen ooit was 0,74 in het seizoen 1989-1990 met 25 x gescoord uit 34 wedstrijden.
In tweede klasse was dat het seizoen 1991-1992 met 25 x gescoord in 30 wedstrijden een coëfficiënt van 0,88.

Op dit moment staan we met 16 doelpunten uit 23 wedstrijden met een coëfficiënt van 0,70, slechter dus dan de 58 seizoenen die we tot nu toe al op eerste klasse (36) en tweede klasse (22) afwerkten.

Scoren we geen 7 doelpunten meer uit de resterende 7 wedstrijden dan komen we nog hoogstens uit op 0,73 (22 x scoren uit 30 wedstrijden)


- Ook qua doelsaldo staan we momenteel op -26. Dat is even slecht als in het seizoen 2007-2008, ons negatief record tot nu
(eerste en tweede klasse samen)....


- Kwestie tegendoelpunten: momenteel staan we met 42 tegendoelpunten uit 23 wedstrijden, een coëfficiënt van 1,83 of een vijfde slechtste plaats in 37 seizoenen eerste klasse. (ons slechtste resultaat ooit hier zullen we gelukkig niet breken, dat was in het seizoen 1958-1959 met 72 tegendoelpunten uit 28 wedstrijden (coëfficiënt 2,54)


Opmerkelijk toch dat ik voorgaande cijfers “moet” posten na 23 gespeelde wedstrijden en na één van onze beste seizoenen ooit in eerste klasse.

Er is nog een negatief record dat kan sneuvelen.
Hoe “raar” het ook moge klinken, onze thuisresultaten op dit ogenblik zijn beter dan die van vorig seizoen.
We hebben momenteel 16 punten op 30 uit 10 thuiswedstrijden, meer dan de helft van de punten dus.
Vorig seizoen was dat net de helft van de punten met 21 punten uit 14 thuiswedstrijden (reguliere competitie)
Maar toen behaalden we in de uitwedstrijden evenveel punten.

Groot contrast met dit seizoen.
Dertien uitwedstrijden: 6 punten op 39, 6 x gescoord en 29 tegendoelpunten.
Halen we niets op Charleroi en Zulte Waregem, dan wordt dit seizoen sowieso het slechtste ooit (eerste en tweede klasse samen) qua uit-prestatie, in puntenaantal en ook qua scorend vermogen.

Toch is het simpel, we hebben nog vijf thuiswedstrijden, win er daarvan twee met 1 – 0 en je bent gered.
Maw.... in de overige 3 thuiswedstrijden en twee uitwedstrijden scoren we niet, eindigen we met een doelpuntencoëfficiënt van 0,60.... en is het zelfs helemaal niet ondenkbeeldig dat er desondanks nog vier ploegen achter ons eindigen.

Ben even de lopende Europese competities gaan overlopen en ons gaan inpassen met 1 punt minder dan het aantal gespeelde wedstrijden.... dan ga je hiermee in 85% van de gevallen op een degradatieplaats staan.
Een competitie vinden waarmee je met dit puntengemiddelde ook eens nog vier ploegen achter u kunt houden, en dan nog eens allemaal ploegen die al 1 of 2 wedstrijden meer gespeeld hebben... dat ga je nergens vinden.
Enkel de Bulgaarse en Servische competitie waar ze nu 15 speeldagen ver zijn (heenronde afgewerkt) zou dat het geval zijn.

De overige competities waar je met deze puntencoëfficiënt je nog uit degradatiezone kunt blijven zijn op een hand te tellen (Nederland, Portugal, Turkije, Schotland.... de “seutjes-competities” in de Baltische staten Letland, Estland, Litouwen buiten beschouwing gelaten)...
In de topcompetities (Engelse, Duitse, Franse, Spaanse, Italiaanse) ga je het met een punt per wedstrijd niet redden.
Dat is ook zo in sub-competities als Roemenië, Zwitserland, Griekenland, Denemarken of sub-sub... Hongarije, Slovakije, Tsjechië, Polen, Kroatie, Bosnië,... met een 1 punt minder dan het aantal gespeelde wedstrijden staat daar het mes op je keel.
Als we even kijken naar afgelopen competities (waar nu een lange winterstop is en de competitie binnen hetzelfde jaar wordt afgewerkt)... In Noorwegen zou je in 2010 de dans net ontsprongen zijn, maar in Zweden eindigde je met 29 punten uit 30 wedstrijden op de voorlaatste plaats, in Finland met 26 punten uit 26 wedstrijden op de laatste plaats, in Rusland met 30 punten uit 30 wedstrijden op de voorlaatste plaats...

Enfin, ik ben wat afgeweken van het onderwerp... maar het stemt toch tot nadenken over het “reilen en zeilen” in onze Jupiler Pro League.

Terug naar het onderwerp:
De nog onverwachte terugkeer na 60 minuten op Lierse en de twee vrije trappen van Wim Mennes tegen Club Brugge en KV Kortrijk zijn nog steeds de “sleutelmomenten” dat we momenteel niet tot over ons oren in de “.........” zitten en nog een marge hebben op plaatsen 15 en 16.
Het “transfer-gokspel” vanuit het Stayencomplex heeft eigenlijk nog het “geluk” aan zijn zijde gehad. Of het tweede luik van het “transfer-gokspel” met Tisza en Ishiaku... beiden nog inzetbaar in 5 wedstrijden, nog veel soelaas kan brengen op het veld qua spelniveau moeten we afwachten.

Tegen Eupen is wel degelijk iets recht te zetten..... namelijk de 6-0 blamage van de heenwedstrijd. Een absoluut dieptepunt in deze lopende competitie (zelfs niet alleen voor dit seizoen).
Gelukkig is er een trainer als Guido Brepoels, die onder alle omstandigheden een meermaals “zinkend” schip terug op de rails tracht te zetten, de “koppen” terug in dezelfde richting krijgt (spelersgroep) en ons op die manier van een degradatie zal behoeden.
Dik pluspunt is ook dat Guido er blijkbaar in geslaagd is om Mutombo op het juiste spoor te krijgen, iets waar diverse voorgangers tot nu toe niet in slaagden... en hem dus aan "het voetballen" gekregen heeft op en naast het veld. Hopelijk blijft dit een "vast" gegeven voor de toekomst.

Zonder twijfel zal Guido ook nu op het EERGEVOEL van de spelers inwerken om die 6-0 weg te vegen.

Een eergevoel dat in de “torentjes” van Stayen ver zoek is... (in alle geledingen) waar ze zullen tevreden zijn met “gered zijn”, de manier waarop en of er desondanks negatieve records zouden sneuvelen zal “hun” weinig deren.

Ik zou het een redelijke “blamage” vinden, het seizoen te moeten af sluiten met de slechtste scoringcoêfficiënt ooit in 59 seizoenen (eerste en tweede klasse samen).... nadat de supporter een “engagementsverbintenis” kreeg voorgeschoteld bij de start van het seizoen, staande voor “mooi en sportief” voetbal zonder resultaatsverbintenis (dus met of zonder doelpunten maakte blijkbaar niet uit... waar dit momenteel dan staat voor “zeer weinig” doelpunten en “mooi” vult iedereen maar in, want dat is puur subjectief).
De overige “quotes” vanuit het Stayencomplex tijdens dit lopende seizoen, zullen we best maar niet meer herhalen..... alleen deze nog: "we hadden genoeg spelers die konden scoren..."

Tot slot mijn prono:

Na de 1 – 0 tegen Lierse, Standard en Kortrijk, de 3 – 2 tegen Charleroi, de 2 – 1 tegen Club Brugge en de 1 – 2 op Lierse..... kunnen we EINDELIJK eens een wedstrijd winnen met minimum TWEE DOELPUNTEN VERSCHIL AUB...

dus: 2 – 0 of 3 – 1 of 4 – 2...... zou al heel mooi ogen en nog liefst dat laatste... dan hebben we er toch al 20 gemaakt! ;)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door Jack »

Tja, we hebben dan ook geen resultaatsverbintenis he!?
We hebben misschien niet altijd de punten gehaald, noch de goalen gemaakt, maar we hebben wel altijd mooi aanvallend voetbal gezien.
Ahum ahum!

Sent from my HTC Desire
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door toyotacorolla »

We gaan geen 4 ploegen achter ons houden, dat geloof ik nooit.
jukke
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 nov 2010, 18:45

Re: K.STVV - KAS EUPEN

Bericht door jukke »

toyotacorolla schreef:We gaan geen 4 ploegen achter ons houden, dat geloof ik nooit.
Why not?
We spelen nog tegen 3 van de 4 teams die achter ons staan: Charleroi, Eupen en Beerschot.
Verder hebben we nog wedstrijden tegen Cercle en KVM als inhaalwedstrijd en ook nog eens tegen Zulte Waregem en Lokeren.
Als we met dit programma niet 4 teams, laat staan 2 teams, achter ons kunnen houden zijn we het niet eens waard om in eerste te voetballen...
Plaats reactie