RSC Charleroi - K.STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door ZANDER »

Onze uitstatistieken:

Het seizoen 2010-2011 is het 25ste dat beide clubs zich op eerste klasse niveau treffen.

1966-1967: 2 – 0
1967-1968: 2 - 0
1968-1969: 1 – 0
1969-1970: 4 – 3
1970-1971: 2 – 1
1987-1988: 1 – 1
1988-1989: 0 - 0
1989-1990: 0 – 1
1990-1991: 0 – 0
1994-1995: 0 – 4
1995-1996: 4 – 0
1996-1997: 1 - 1
1997-1998: 0 – 0
1998-1999: 2 – 1
1999-2000: 1 – 1
2000-2001: 1 – 7 (grootste uitoverwinning van STVV in eerste klasse)
2001-2002: 0 – 3
2002-2003: 2 – 2
2003-2004: 1 – 1
2004-2005: 0 – 0
2005-2006: 0 - 1
2006-2007: 2 - 1
2007-2008: 1 – 1
2009-2010: 0 - 0
2010-2011: ? - ?

Uitbilan: (24 uitwedstrijden omzetting naar driepuntentelling)

K.STVV:
26 punten op 72 (5 x winst – 11 x gelijk - 8 x verlies)
29 x gescoord - 27 tegendoelpunten (+2)

Sporting Charleroi:
35 punten op 72 (8 x winst - 11 x gelijk - 5 x verlies)
27 x gescoord - 29 tegendoelpunten (-2)
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door 't kanarieke »

Waarom het niet zo eens proberen?

----------- --Van der Jeugd/Castro-------

Wagemakers---Kotysch---Euvrard---Deferm/Odoi

------------------Mennes----------------

Mutombo----------------------Schouterden

-----------------Tisza/Odoi---------------

-----------Sidibe-----------Ishiaku--------


Een 4-4-2 met een ruit op het middenveld. Ik laat Delorge eraf omdat ik vind dat 2 defensieve middenvelders net iets te veel is, want zoals bijvoorbeeld tegen Eupen kreeg de aanval te weinig steun. Met deze formatie krijg je nu 5 aanvallende spelers en 5 verdedigende spelers, wat misschien zich kan uiten in dat doelpuntje meer.
Laatst gewijzigd door 't kanarieke op 13 feb 2011, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Halenaar »

Wij hebben te weinig balvastheid vooraan om maar met 1 cvm te spelen, vind ik.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Since '54 »

Halenaar schreef:Wij hebben te weinig balvastheid vooraan om maar met 1 cvm te spelen, vind ik.
Misschien wel maar anderzijds is de omschakeling door Delorge en Mennes ook veel te traag en gepaard gaand met geregeld balverlies. Bovendien veel te weinig diepgang weer door hun traagheid en gebrek aan topbalvastheid. Och wij zijn STVV en staan dit seizoen écht op de plaats die wij verdienen, geen degradatieplaats, dat wel niet maar toch zeker geen PO I plaats waardig.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk niet dat Sidi in een twee-spitsen systeem rendeert.
Gisteren eerste helft, Sidi was nergens en als je hem dan toch zag liep hij in de weg van Ishiaku.
Vorig seizoen en in tweede ook enkele keren geëxperimenteerd met Sidi in een tweespitsensysteem en elke keer was het niks.

Voor mij hetzelfde systeem als altijd met Odoi op de tien of eventueel op de linksback (dan Tisza op de tien).
Ishiaku diepste man en sidi op de linkerkant of op de bank laten starten (om hem dan het laatste half uur voor ishiaku in te brengen).
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door wim vanaken »

Op Charleroi zou ik beginnen met volgende ploeg :

VDJ : Paar slechte uittrappen da’s waar, maar denk ook eens aan wat hieraan voorafging : Lamentabel verdedigend werk.....Had een paar zeer goede reflexen in huis....Zie geen reden om hem te wisselen voor Castro.

Waggie : Rechsback. Onze beste man gisteren. Odoi zou het daar niet beter kunnen doen hebben....

Odoi : Linksback. Het meeste voordeel kunnen we halen door hem te posteren op onze zwakste schakel gisteren, Deferm. Géén eersteklasseniveau voor Giel, dat ziet een blinde.

Kotysch/ Euvrard : Centrale verdedigers. We hebben niets beters.

Mennes/Delorge : Verdedigende mids. Slechte partij gisteren van beiden, maar we hebben niets beters....

Tisza : Beginnen met hem op de nr. 10 (zolang hij het uithoudt....)

Mutombo : Rechtshalf. Samen met Waggie onze beste speler gisteren en al wekenlang bij de uitblinkers. Speler met een actie. Werkkracht. Met hem aan de bal gebeurt er iets. En als hij de bal ook al eens verliest nemen we dat er bij.....

Linkshalf : Rymenants. Dat Schouterden maar eerst eens laat zien dat hij beter is....

Spits : Sidibé. Hoort niet thuis op de linker of rechterflank....Geen actie, niet genoeg snelheid daar en zijn kwaliteit als targetman komt daar niet genoeg tot uiting....

Tweede helft : Van zodra Tisza’s pijp uit is, Ichiaku inbrengen en wisselwerking tussen Sidibé en Ichiaku in de spits en op de 10, Sidibé MOET centraal blijven opereren en niet op de flank. Centraal renderen zijn kwaliteiten als targetman en aanspeelpunt het meest en kan hij vandaar ballen naar de flanken sturen en kaatsen met Ichiaku.

Verder Van Welckenhuyzen inbrengen voor Rymenants. Voorlopig de enige man op de bank wiens invallen een positieve impuls heeft....Laat zich gelden de (weinige) minuten dat hij speelgelegenheid krijgt. Stuurde gisteren ook weer een fameuze crosspass van 30m uit zijn sloffen.....
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Since '54 »

Ik neem misschien enige (beperkte) risico's maar ik zou dit wel durven ...


-------------------------- Castro --------------------------

Wagemaekers --- Kotysch --- Euvrard --- Rymenants

------------- Odoi ----------------- Mennes -------------

Mutombo ---------------------------------- Schouterden

------------------------------ Sidibé ----------------------

--------------- Ishiaku ------------------------------------
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door ZANDER »

Volgende dinsdag speelt Lierse thuis hun inhaalwedstrijd tegen KV Mechelen.
Woensdag speelt Germinal Beerschot thuis hun inhaalwedstrijd tegen AA Gent
Volgende weekend is het programma van de ploegen onderaan:

Zulte Waregem – Lierse
Germinal Beerschot – KV Kortrijk
Eupen – Cercle Brugge
Charleroi – K.STVV

Na deze wedstrijden liggen onze vier concurrenten 14 dagen stil en spelen wij in deze periode onze twee inhaalwedstrijden tegen KV Mechelen (op 23 februari) en Cercle Brugge (op 27 februari).
(* op donderdag 17 februari buigt de evocatiecommissie zich nog over K.STVV - KV Mechelen, zij kunnen de eerder genomen beslissing niet ongedaan maken, zij kunnen eventueel wel het "dossier" terug naar de beroepscommissie sturen "ter herziening". Ik denk dat in dat geval de wedstrijd gewoon doorgaat en achteraf eventueel de uitslag van de wedstrijd nog kan ongedaan gemaakt worden en omgezet in een 0-5, indien er andere "gegronde redenen" zouden opduiken. Heel onwaarschijnlijk dit scenario, maar je weet nooit hé...)

Laten we even twee scenario’s uittekenen voordat we aan onze inhaalwedstrijden beginnen:

Het slechtste scenario (onze tegenstanders winnen alles en wij verliezen op “Mambour)

De stand zou dan zijn: (al onze tegenstanders dan 27 wedstrijden gespeeld, wij 25)

12) G. Beerschot: 27 punten (6 winstmatchen)
13) Eupen: 23 punten (6 winstmatchen ) beter doelsaldo dan ons
14) K.STVV: 23 punten (6 winstmatchen)
15) Lierse: 23 punten (5 winstmatchen)
16) Charleroi: 18 punten (4 winstmatchen)

Bij Charleroi moeten we nog afwachten wat de rechtbank in “kortgeding” gaat uitspreken betreffende de wedstrijd tegen Cercle Brugge.


Het beste scenario (onze tegenstanders verliezen alles en wij winnen op Charleroi)

12) K.STVV: 26 punten (7 winstmatchen)
13) G. Beerschot: 21 punten (4 winstmatchen)
14) Eupen: 20 punten (5 winstmatchen)
15) Lierse: 17 punten (3 winstmatchen)
16) Charleroi: 15 punten (3 winstmatchen)

Dat waren de twee “uitersten” en de werkelijkheid zal uiteraard tussenin gaan liggen (met nog tal van mogelijke combinaties naar gelang de uitslagen), maar we kunnen in elk geval nog niet op de 15de plaats terechtkomen voordat we aan onze inhaalwedstrijden beginnen.

Elk puntje is nu van “goudwaarde”, het puntje tegen AA Gent, Genk en nu Eupen... Dat zijn drie punten op negen. Als we tegen Gent en Genk verloren hadden en gewonnen tegen Eupen was uiteraard beter geweest, dat was ook 3 op 9 maar een winstmatch meer en winst tegen een rechtstreekse concurrent.

Charleroi behaalde een 7 op 9 uit hun laatste drie wedstrijden, niet verliezen tegen hun, dan blijft de kloof 8 punten wat de 16de plaats betreft en kan Charleroi (mits gelijkspel tegen ons), met (in principe) voor hun nog drie wedstrijden te spelen nog hoogstens op 25 punten (met 6 winstmatchen) uitkomen. Dan volstaat voor ons 3 punten op 15 uit de resterende vijf wedstrijden. Twee punten kan ook volstaan, dan gaat het doelsaldo meespelen, momenteel staat Charleroi 6 eenheden slechter dan ons op dit vlak, daar zit dan de 0-5 tegen Cercle in vervat).

Conclusie:
- Niet verliezen op Charleroi = 16de plaats ontlopen
- Winnen op Charleroi = 15de plaats quasi zeker ontlopen

In voetbal kan uiteraard alles, maar ik denk als we nog één wedstrijd winnen uit de resterende 6 die we nog te spelen hebben zal volstaan, om plaatsen 15 en 16 te ontlopen.

- Dan moet Lierse nog 10 op 15 puren uit:
Lierse – KV Mechelen
Zulte Waregem - Lierse
Lierse - Eupen
Lokeren - Lierse
Lierse – Club Brugge

- Dan moet Charleroi nog 12 op 12 puren uit:
Charleroi – K.STVV
Kortrijk – Charleroi
Charleroi – Standard
Westerlo - Charleroi
(mits uitslag tegen Cercle Brugge op een 0-5 forfaitscore blijft)


Zijn er nog Eupen en Germinal Beerschot.
Als wij nog één wedstrijd winnen:

- Dan moet Eupen minimum 6 op 12 behalen (met twee winstmatchen) uit:
Eupen – Cercle Brugge
Lierse – Eupen
Eupen – Anderlecht
KV Mechelen – Eupen

- Dan moet Germinal Beerschot twee wedstrijden winnen (6 op 15) uit:
G. Beerschot – AA Gent
G. Beerschot – KV Kortrijk
K.STVV – G. Beerschot
G. Beerschot – KV Mechelen
Standard – G. Beerschot

Ons resterende programma:
Charleroi – K.STVV
K.STVV – KV Mechelen
K.STVV – Cercle Brugge
K.STVV – Germinal Beerschot
Zulte Waregem – K.STVV
K.STVV – Lokeren


Naar het einde van de competitie toe zijn er in ons huidige play-off systeem een reeks ploegen waar het niet meer echt toe doet (uitgeschakeld voor de PO1 en niet in degradatiegevaar).
Op dit moment zijn dat twee ploegen: Westerlo en Zulte Waregem.
Als Kortrijk vanavond niet wint tegen AA Gent en Cercle Brugge volgend weekend niet wint op Eupen, komen deze ploegen er nog bij. Die kunnen zich dan al op de PO2 concentreren.
(die kunnen dan wel beginnen “speculeren” op welke plaats ze “wensen” uit te komen om eventueel “iemand” te ontlopen in hun groep, het kan allemaal meespelen)

Dat KV Mechelen en Lokeren voor de PO1-plaatsen tot het einde blijven meespelen lijkt heel waarschijnlijk. KV Mechelen gaat overigens nog een rol spelen in het degradatie-debat aangezien ze nog tegen ons, tegen Lierse, tegen Eupen en tegen GBA spelen.

Anderlecht, Genk zijn zekere PO1’-ers.

AA Gent kan ook nog niet op zijn lauweren gaan rusten, met nog zes wedstrijden te spelen waaronder thuis tegen Standard en uit op KV Mechelen en Anderlecht.
Vanavond spelen ze op Kortrijk en daar laten ze dan best geen steken vallen.
Als ik de ondelinge confrontaties bekijk van AA Gent tegen Anderlecht, Club Brugge, Genk, Standard, Lokeren en KV Mechelen, dan hebben ze 9 wedstrijden gespeeld en behaalden hier slechts 9 punten op 27. (3 x winst – 6 x verloren)
- Gent – Genk: 0 - 4
- Lokeren – Gent: 3 - 2
- Club Brugge – Gent: 3 - 2
- Standard – Gent: 2 - 1
- Gent – KV Mechelen: 3 - 1
- Gent – Anderlecht: 1 - 2
- Genk – Gent: 1 - 2
- Gent – Club Brugge: 0 - 2
- Gent – Lokeren: 2 - 1


Club Brugge en Standard mogen nog volop aan de bak tegen KV Mechelen en Lokeren (en eventueel nog Cercle Brugge en een kleine kans voor Kortrijk)...
Op dit vlak zijn er nog enkele belangrijke duels: Standard – KV Mechelen, Standard – Club Brugge, Club Brugge – Lokeren)
Standard speelt vanavond thuis tegen Genk, volgend weekend op AA Gent... er is nog Genk – KV Mechelen, KV Mechelen – AA Gent)...
Het kan dus nog vele kanten uit.

Ik ben nu even afgeweken om de resterende wedstrijden van de laatste vijf aan te duiden tegen een tegenstander die niets meer te winnen of verliezen heeft in deze reguliere competitie. (of zal hebben)

- K.STVV: Zulte Waregem en mogelijk Cercle Brugge (indien verlies op Eupen)
- Germinal Beerschot: mogelijk Kortrijk (indien ze niet winnen vanavond)
- Eupen: niemand
- Lierse: Zulte Waregem
- Charleroi: Westerlo en (Kortrijk)....

Wij spelen de laatste speeldag tegen Lokeren, als de troepen van Peter Maes het laten “afweten” in hun eerst volgende vier wedstrijden zijn ze tegen dan misschien uitgeschakeld voor de PO1, ook dat kan nog. Lokeren kon van hun laatste 8 wedstrijden er maar eentje winnen (1 x winst, 5 x gelijk, 2 x verlies) een 8 op 24 dus. In hun laatste vier wedstrijden zaten een nederlaag thuis tegen Eupen, een gelijkspel op GBA en dit weekend thuis gelijk tegen Charleroi. Hun resterende programma: nog uit op Westerlo, uit op Club Brugge, thuis Zulte Waregem, thuis Lierse en uit op K.STVV.

Soit, het kan achteraf even goed blijken dat we nu al gered waren met onze 23 punten, als Charleroi niet meer dan 8 punten haalt en Lierse niet meer dan zes punten uit hun resterende wedstrijden... want kunnen ze ons niet voorbij.

Zo rap mogelijk één wedstrijd winnen.... dan kunnen de "heren van Stayen" eraan beginnen om hun huiswerk weer als eerste klaar te hebben voor volgend seizoen... :roll: .... tis misschien zo goed als "af" hé.... Smetana, Taelemans, Ishiaku en Tisza een contract aanbieden (of één van de twee), Mennes en Wagemakers contract verlengen, die Wijns nog vastleggen, Christ en Onana die terugkomen... Odoi die nog een seizoen blijft... Mutombo trachten vast te leggen.
Ik zal er niet ver afzitten. Het is wel nog onduidelijk hoe het zit met die "aankoopopties" kwestie Mutombo, Ishiaku, Tisza.... ??? Ik heb hier "tegenstrijdige" communicatie gelezen in de media.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Ozzy »

De opstelling van Since is volgens mij de beste, maar ik vervang Rymenants door Delorge.
Delorge heeft een paar mindere wedstrijden erop zitten maar is nog steeds een ervaren eersteklasser.
Ook op de linksachter zal hij ongetwijfeld zijn mannetje staan en is als geen ander een keiharde als het op verdedigen aankomt.
Zoals ik al eerder aanhaalde moeten we van een ijzersterke organisatie uitgaan en onze nieuwelingen onmiddelijk inpassen.

Mijn opstelling:

Castro; Waggie, Euvrard, Kotysch, Delorge ; Mutombo, Mennes, Odoi, Tisza en Sidi; Ishiaku.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door bor »

Mijn opstelling:

------------------Castro-----------------

Waggie------Kotysch--Euvrard-----Buyssens
----------------Odoi---Mennes (of Delorge)----
--------------------Tisza-----------------
Mutombo------Sidibe(of Ishiaku)---Schouterden

Castro want VD Jeugd speelt veel te weinig mee, coacht niet en je ziet de onzekerheid bij de verdedigers week na week groeien iedere keer er een beetje druk van de tegenstander komt. Hij komt ook bijna niet uit op hoge ballen en van meevoetballen is al helemaal geen sprake. Hij is een degelijke lijnkeeper die voldoet al reserve, maar zeker niks meer. Als Castro zijn fitheid op training bewijst, zou ik niet twijfelen.

Buyssens want is verdedigend beter. Opbouwend ook geen meerwaarde maar wel weer een extra troef op stilstaande fases. en aangezien er nogal wat compacte matchen te verwachten zijn de volgende weken zouden de stilstaande fases wel eens van doorslaggevend belang kunnen zijn (zie maar naar de match tegen Eupen) en een extra troef daar is dus zeker meegenomen. Vorig jaar heeft hij mij eigenlijk nooit echt ontgoocheld op die plaats.

Odoi ipv Delorge of Mennes omdat hij gewoon meer snelheid en techniek heeft en dus een extra troef is in aanvallend opzicht, zonder dat er een verlies aan balrecuperatie is.

Tisza, omdat hij de enige is wiens positie dit echt is en ik hem wel eens een volledige match aan het werk wil zien daar.

Sidibe of Ishiaku: Guido moet maar zien wie het meeste vertrouwen heeft. Persoonlijk zou ik beginnen met Sidi want ishiaku lijkt me eerder een type dat als supersub rendeert en die komt toch ook nog heel wat matchritme te kort.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Cremasco »

Ik zou een ploeg willen op het veld zien zonder Schouterden en Deferm want dit zijn onze zwakste schakels momenteel.
Doel : Van der jeugt
Achter van links naar rechts : Waggie-Kotysch, Euvrard-Buyssens
Midden van l. naar r. : Mutombo-Mennes-Delorge-Odoi
Vooraan : Tisza en Sidibé

Odoi op de linkshalf ja, alternerend met Mutombo. Tisza als nr 10 die naar de bal toekomt. Je kan Tisza nog alterneren met Mutombo en Mutombo op 10 zetten en Tisza rechtshalf

Bank : Reymenants, Schouterden, Vanwelkenhuyzen, Castro, Ishiaku en Deferm
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Alain »

------------Van Der Jeugt----------
Waggie - Kotysch - Euvrard - Deferm
-------Delorge----Mennes-----------
--------------Odoi------------------
Mutombo----------------Schouterden
-------------Sidibé------------------

Tisza heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Ishiaku wel al een beetje maar dan wel in zijn rol als diepste spits zoals in de tweede helft. Toch geef ik de voorkeur aan Sidibé, ondanks zijn mindere prestatie. Mijn twee optie is dan ook Sidi op links en Ishiaku in de punt. Odoi hoort gewoon op het middenveld. Nee, ik ben ook niet wild van Giel, maar op linksachter maakt Denis niet het verschil dat hij in het midden kan maken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Alain schreef:------------Van Der Jeugt----------
Waggie - Kotysch - Euvrard - Deferm
-------Delorge----Mennes-----------
--------------Odoi------------------
Mutombo----------------Schouterden
-------------Sidibé------------------

Tisza heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Ishiaku wel al een beetje maar dan wel in zijn rol als diepste spits zoals in de tweede helft. Toch geef ik de voorkeur aan Sidibé, ondanks zijn mindere prestatie. Mijn twee optie is dan ook Sidi op links en Ishiaku in de punt. Odoi hoort gewoon op het middenveld. Nee, ik ben ook niet wild van Giel, maar op linksachter maakt Denis niet het verschil dat hij in het midden kan maken.
Dat is voor mij ook de opstelling voor op Charleroi.
Idem voor de commentaar erbij :)
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Dries Herbots »

Ik zou starten met Tisza ipv Schouterden.
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: RSC Charleroi - K.STVV

Bericht door Halenaar »

------------Van Der Jeugt----------
Waggie - Kotysch - Euvrard - Odoi
-------Delorge----Mennes-----------
--------------Tisza------------------
Ishiaku------------------- Mutombo
-------------Sidibé------------------

]
Plaats reactie