STVV VROUWEN

Alles over de wedstrijden van STVV
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

STVV VROUWEN

Bericht door ZANDER »

Ik was even gaan kijken of er hier al een topic over bestond op dit forum, maar heb er geen gevonden...

Ook in het vrouwenvoetbal is er sprake van verregaande “hervormingen”.

Op STVV.com konden we dit lezen:
Er liggen 2 mogelijke plannen op tafel om de competitie van het vrouwenvoetbal ingrijpend te wijzigen.
Plan A bestaat eruit dat er vanaf september 2011 gestart wordt met een elite van 6 clubs, in samenwerking met het betaald voetbal (mannen).
Plan B bestaat eruit dat er vanaf september 2012 gestart wordt met een elite van 8 clubs.


Trainer Moons geeft in dit artikel tal van bemerkingen: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=NV2KVBIE" onclick="window.open(this.href);return false;

Los daarvan ben ik eens gaan kijken waar onze vrouwen momenteel staan in het klassement, dit na de “leegloop” van de succesploeg van vorige seizoen (en vorige seizoenen)

Ziet er momenteel niet al te best uit na 17 speeldagen en met nog 9 speeldagen te gaan:

* een wedstrijd minder gespeeld
** twee wedstrijden minder gespeeld

01) Standard A: 43 punten*
02) Anderlecht A: 42 punten*
03) Lierse A: 33 punten *
04) Sinaai A: 31 punten
05) Club Brugge: 24 punten **
06) Tienen: 23 punten *
07) OH Leuven: 23 punten **
08) Zulte Waregem A: 22 punten **
09) GBA-Kontich: 22 punten
10) Woluwe: 17 punten
11) ZW Vlaanderen: 12 punten *
12) STVV: 11 punten (22 x gescoord – 35 tegendoelpunten) doelsaldo: - 13
13) Veltem: 10 punten *
14) Merkem A: 9 punten

Resterende programma voor de dames:
Thuis tegen:
- Lierse
- Club Brugge
- Woluwe
- Anderlecht
- Standard

Uit tegen:
- GBA-Kontich
- ZW Vlaanderen
- Merkem
- Zulte Waregem


Het vrouwenvoetbal, dat was toch één van de “stokpaardjes” van onze voorzitter....
Ooit liet hij noteren: “een zaterdag-namiddagje Stayen, waar je eerst de vrouwenwedstrijd meepikt, daarna een Stayen-restaurantje, dan de mannenmatch en tussendoor en achteraf nog ander “vertier”... Hij deed die uitspraak ook in samenhang met de aanleg van kunstgras, wat dan perfect zou toelaten voor de mannenwedstrijd de vrouwen te laten opdraven.

Maar hoe moet ik dat nu allemaal kaderen?
Ik bedoel daar niets verkeerds mee naar de huidige nieuwe speelstersgroep, maar na de “leegloop” kunnen we ons nauwelijks staande houden in een eerste klasse met 14 ploegen.
In de nieuwe plannen van “hervorming” wordt STVV echter wel opgenomen in een format van zes ploegen of acht ploegen.

Wat gaat RD dan doen ??? Investeren in het vrouwenvoetbal of niet??.
De ploegen die zouden gaan deel uit maken van die zes of acht ploegen, die staan momenteel in het huidige klassement van het lopende seizoen, allemaal binnen de eerste zeven plaatsen met allemaal minimum de helft van de punten meer dan ons en met minder gespeelde wedstrijden...
Plaats reactie