K.STVV - Germinal Beerschot

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Jacques »

Ik vond het effenaf fantastisch.

Niet op voetbaltechnisch vlak, hoewel er al een pak meer lijn in het spel zat dan de voorbije weken met dank aan onder meer Tisza. Het was ook niet geweldig wat Schouterden bracht en dan druk ik me heel beleefd uit. Correcter is om te stellen dat die gast mij de laatste weken serieus op m'n zenuwen begint te werken. Dat het allemaal niet loopt zoals het zou moeten, tot daar aan toe, dat zien we nu al een gans seizoen, maar een beetje meer overgave hè gast, passie, verbetenheid en niet gewoon het ene slappe zeikballetje na het andere afleveren bij de tegenstander. Zoals Dreke al zei, als die gast hogerop wil, dan zal hij toch dringend meer moeten brengen en harder zijn voor zichzelf.
Was de goal niet gevallen was Dré er zonder twijfel al 10 minuten eerder opgekomen (stond er al een tijd langs de lijn, heeft zelfs even terug een jasje aangedaan) en terecht. Het verschil zag je vooral in hoe we nadien verdedigden. Van met hand en tand verdedigen in en rond de zestien, naar 50 meter verder de bal even in de ploeg houden en en passant samen met Tisza Goor nog even met z'n kl... te rammelen. De verdediging stond ook een pak beter, Odoi heeft enorm veel teruggehaald en veel gaten gedicht, Euvrard vond ik nog eens goed spelen en ja de terugkeer van Ludo, je kan er niet omheen dat je dat ziet.

Waarom was het dan zo fantastisch? Omdat het de laatste weken als los zand door onze vingers aan het glippen was, het voelde heel machteloos aan, wachten tot ze u voorbij steken en dan pakken we zaterdag toch die laatste strohalm met beiden handen vast. Er is dit seizoen maar 1 match geweest waarin ik me zo heb kunnen 'geven' en dat was thuis tegen Brugge. Het was eindelijk nog eens, ja, hoe moet ge da zeggen, meeleven, meegaan van begin tot einde. Vechten, duwen, sleuren, en ja, niet allemaal esthetisch verantwoord, maar wel gevochten met overgave. Het was ineens allemaal terug, met een beetje zin voor overdrijving een coup de foudre.

En ja er is heel veel dat beter moet, cru gesteld: 5-6 spelers met een enorme meerwaarde of je kan deze zomer alvast een ticketje naar 2de gaan reserveren.

Maar zaterdag voelde het weer heel even on top of the world en blij als een klein kind.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Dries Herbots »

OEF!!!! Iemand die niet bij het voetbal betrokken is kan zich niet voorstellen welke last er nu van mijn (onze) schouders valt. GBA was meer aan de goal en had iets meer kansen maar ook geen echt uitgespeelde. VDJ is niet echt in de prolemen gebracht, en een dikke pluim aan Buysens zo terugkomen uit blessure :toppie: Schouterden moet inderdaad nog veel bokes eten en in het krachthonk zitten. Ze hebben precies (iets) meer gevoetbald dan anders maar dat komt volgens mij omdat Tisza erbij was die brengt u meer voetballend vermogen. Ik vind het raar dat nog niemand iets gezegd heeft over Vanwelenhuyzen je moet het toch maar doen (en durven) als jonge gast zo een rush als je pas opgekomen bent :clap: Ik zeg dat ze iets meer gevoetbald hebben maar laten we eerlijk zijn het was weer met wurgen en wroeten maar we hebben de levensbelangrijke driepunter en we blijven er voor 95% in. Vooral ook proficiat aan alle supporters zonder ons had KSTVV zich niet gered. Nog even iets zeggen over:

-Spelers en trainers:

Proficiat met hun inzet het hele seizoen. Het was niet altijd even schoon maar dat doet er nu niet meer toe. Guido heeft hier weer een mirakel verricht dit is nog een groter dan PO I vorig jaar.

-Supporters:

U ploeg bijna elke week zien verliezen en toch blijven komen en erachter blijven staan. We mogen fier zijn op onszelf. Laten we aub niet op voorhand zeggen van "hij koopt niks".

-Het bestuur:

Hopelijk maken ze niet dezelfde fout als vorig jaar. Jong en Belgisch allemaal goed en wel maar daarbij redt je u niet altijd. Wat ze met deze ploeg gedaan hebben dat lukt een keer misschien maar NOOIT twee keer.
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Halenaar »

Iedereen stemmen op Dufer !

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/ ... e/1.563575" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef:Ik vond het effenaf fantastisch.

Niet op voetbaltechnisch vlak, hoewel er al een pak meer lijn in het spel zat dan de voorbije weken met dank aan onder meer Tisza. .
100% eens met u. En Tisza, wat een fenomenale speler is me dat zeg! Ik heb bij momenten echt genoten van zijn actie's, en dat is al bijzonder lang geleden dat ik dat nog gedaan heb van een Truiense speler. Laat Tisza de voorbereiding op het volgend seizoen volledig afwerken met Brepoels, en je hebt een schitterende aanvallende middenvelder in huis.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Jacques »

Dries Herbots schreef: Ik vind het raar dat nog niemand iets gezegd heeft over Vanwelenhuyzen je moet het toch maar doen (en durven) als jonge gast zo een rush als je pas opgekomen bent :clap:
Ik vond het vooral opvallend dt hij even voordien nog wel overhaast richting doel schoot en dat draaide ei zo na uit op een tegenaanval. Bij de daaropvolgende fase deed hij het veel beter, hoekje in en als je de bal kwijt bent meteen en met succes druk zetten. Ik kan hem nog niet goed genoeg beoordelen, maar ik zie er wel een paar leuke dingen in. In ieder geval, als PO2 een feit is, mag hij daarin gerust wat speelminuten krijgen, dan zien we al beter wat voor vlees we in de kuip hebben.
-Spelers en trainers:

Proficiat met hun inzet het hele seizoen. Het was niet altijd even schoon maar dat doet er nu niet meer toe. Guido heeft hier weer een mirakel verricht dit is nog een groter dan PO I vorig jaar.
Straffe uitspraak, maar ik ben het er wel volledig mee eens. Vorig jaar hebben we 1 moeilijk moment gehad, nl. die 0 op 21 en hebben we voor het overige een heel seizoen met vertrouwen en een positief gevoel kunnen voetballen. Dit jaar hebben we zo vaak tegen de bierkaai moeten vechten tot en met de eigen voorzitter toe, heeft het er meermaals echt slecht uitgezien. Awel, chapeau als we het het behoud dan toch nog met horten en stoten en veel 'wurrege' kunnen veilig stellen. 't Was allemaal niet esthetisch of academisch, maar hij heeft bij wijze van spreken (en soms ook erg letterlijk) van niets iets gemaakt.

Nu moet het schip alleen nog definitief in veilige haven geloodst worden. Dit kan in principe niet meer fout lopen, maar wat ik dit jaar allemaal heb gezien, 't zal toch nog een kleine extra opluchting zijn als het ook mathematisch allemaal in orde is.
Overdrijven is een kunst
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Rikke »

Eigenlijk is het toch wel straf dat de mensen hier Ishiaku al beoordelen dat hem het niet kan, dat Sidi beter is etc.

Wie geloofde er na de eerste w10 wedstrijden van Sidi op Stayen in hem?

Geen 5%

Het enige probleem is dat ishiaku maar een match of 5 heeft om hem te bewijzen.
Wait and See
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door ZANDER »

Halenaar schreef:
Jacques schreef:Ik vond het effenaf fantastisch.

Niet op voetbaltechnisch vlak, hoewel er al een pak meer lijn in het spel zat dan de voorbije weken met dank aan onder meer Tisza. .
100% eens met u. En Tisza, wat een fenomenale speler is me dat zeg! Ik heb bij momenten echt genoten van zijn actie's, en dat is al bijzonder lang geleden dat ik dat nog gedaan heb van een Truiense speler. Laat Tisza de voorbereiding op het volgend seizoen volledig afwerken met Brepoels, en je hebt een schitterende aanvallende middenvelder in huis.
Tibor is alvast het soort speler waar we DIK nood aan hebben binnen onze spelersgroep.
Maar, zoals ik al eerder schreef, ik zou deze speler eens een ganse voorbereidingseriode onder Brepoels zien volbrengen, als er iemand is die Tisza dat "ontbrekende stapje", dat hij volgens mij nog te kort komt (en waarom zijn carriere een beetje is blijven stagneren) kan bijbrengen is het wel Guido.... "Ploegdenken", en fysiek-mentaal over een gans seizoen presteren... maar het moet uiteraard "klikken"...

Ik refereer naar Christ, dat "klikte" niet en het resultaat kennen we....
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door ZANDER »

Rikke schreef:Eigenlijk is het toch wel straf dat de mensen hier Ishiaku al beoordelen dat hem het niet kan, dat Sidi beter is etc.

Wie geloofde er na de eerste w10 wedstrijden van Sidi op Stayen in hem?

Geen 5%

Het enige probleem is dat ishiaku maar een match of 5 heeft om hem te bewijzen.
Wait and See
Nu Ishiaku was en is ons meer bekend dan Sibibe uiteraard.
Maar ik blijf erbij, spelers die nauwelijks nog gespeeld en dan via een wintertransfer op enkele maanden tijd hun "100%" kunnen zouden moeten bewijzen en dat ook kunnen, het zal een zeldzaamheid zijn... die les kennen we ondertussen zelf al.
In het voorjaar 2008 waren hier een resem spelers die zich na een wintertransfer allemaal mochten bewijzen in 17 speeldagen... We behaalden 16 punten op 51...

Ik moet u eerlijk zeggen, ik heb dat gebeuren van die wintertransfer de laatste twee seizoenen van nabij gevolgd... en eigenlijk pleit ik voor afschaffing ervan... De clubs moeten er maar voor zorgen dat hun "huiswerk" af is voor 1 september (bij ons was dat zelfs nog 3 maanden eerder :mrgreen: ... ) Enkel het transfereren van contractvrije spelers zou nog mogen in de loop van een seizoen... Soit...
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door ZANDER »

Jacques schreef: Nu moet het schip alleen nog definitief in veilige haven geloodst worden. Dit kan in principe niet meer fout lopen, maar wat ik dit jaar allemaal heb gezien, 't zal toch nog een kleine extra opluchting zijn als het ook mathematisch allemaal in orde is.
De spelersgroep moet inderdaad, in elk niet naar Zulte trekken met de gedacht dat het al "beklonken" is...

Ik heb zo een "raar" voorgevoel dat Eupen gaat "stunten" tegen Anderlecht met het Grozny-syndroom... (of eigenlijk zonder hun "Grozny-geval") ;)

Lokeren - Lierse.... afgaande op de beelden van Lokeren - Zulte Waregem zit Lokeren momenteel nog steeds bijlange na niet op het peil van enkele maanden geleden.
Zulte speelde er overigens zonder naar de B-kern verweven Chevalier, Maréval, Nfor...

Nu ja Lierse op verplaatsing bakte er net zoveel van als wijzelf: 6 puntjes op 42 uit 14 wedstrijden. 1 overwinning met een 0-1 op Charleroi in de heenronde en 3 x gelijk met een 1 - 1 op GBA, een 2 - 2 op Eupen en een 1 - 1 op Zulte Waregem....

Maar zoals je zegt, we hebben dit seizoen al vanalles gezien, gehoord en gelezen...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Tompie »

In de rand: toen ik even na de wedstrijd naar het centrum van Sint-Truiden reed, passeerden we een tiental heethoofden die duidelijk op zoek waren naar ruzie met enkele lokale inwoners van buitenlandse origine. Heeft iemand hier iets van opgevangen? Op het eerste zicht zouden het best wel eens wat kielse ratten geweest kunnen zijn.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Messi »

ZANDER schreef:
Jacques schreef: Nu moet het schip alleen nog definitief in veilige haven geloodst worden. Dit kan in principe niet meer fout lopen, maar wat ik dit jaar allemaal heb gezien, 't zal toch nog een kleine extra opluchting zijn als het ook mathematisch allemaal in orde is.
De spelersgroep moet inderdaad, in elk niet naar Zulte trekken met de gedacht dat het al "beklonken" is...

Ik heb zo een "raar" voorgevoel dat Eupen gaat "stunten" tegen Anderlecht met het Grozny-syndroom... (of eigenlijk zonder hun "Grozny-geval") ;)

Lokeren - Lierse.... afgaande op de beelden van Lokeren - Zulte Waregem zit Lokeren momenteel nog steeds bijlange na niet op het peil van enkele maanden geleden.
Zulte speelde er overigens zonder naar de B-kern verweven Chevalier, Maréval, Nfor...

Nu ja Lierse op verplaatsing bakte er net zoveel van als wijzelf: 6 puntjes op 42 uit 14 wedstrijden. 1 overwinning met een 0-1 op Charleroi in de heenronde en 3 x gelijk met een 1 - 1 op GBA, een 2 - 2 op Eupen en een 1 - 1 op Zulte Waregem....

Maar zoals je zegt, we hebben dit seizoen al vanalles gezien, gehoord en gelezen...
Lierse EN Eupen moeten 6 op 6 halen in hun laatste twee matchen om ons nog op een 15de plaats te krijgen.
M.a.w. de zaak is wel beklonken.
reborn
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:39

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door reborn »

Messi schreef: Lierse EN Eupen moeten 6 op 6 halen in hun laatste twee matchen om ons nog op een 15de plaats te krijgen.
M.a.w. de zaak is wel beklonken.
inderdaad. Puur mathematisch gezien (zonder rekening te houden met wie de tegenstanders zijn) is de kans dat zowel Eupen als Lierse ons nog voorbijsteken 1.6%. En de kans dat - naast Eupen en Lierse - ook Beerschot ons nog achter zich laat, is 1.28%. En als we rekening houden met de tegenstand, dan zijn we wellicht nog meer in het voordeel.
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Erik Engerd »

:onfire:

IMMENS GELUK: zaterdag om 22u bij het vernemen vh SUpEr nieuws !! fuck man, ongeloofelijk !!

SCHRIK: dat "het bestuur" bestaande uit RD en RD, niet uit zijn fouten heeft geleerd !!
en weer opt laatste moment als de voorbereiding erop zit spelers aantrekt !!
Plaats reactie