K.STVV - Germinal Beerschot

Alles over de wedstrijden van STVV
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Messi »

Jack schreef:
Messi schreef: Nu moet hij verkocht worden wanneer zijn marktwaarde fel gedaald is. :headbang:
Euh, hij is einde contract, gaat dus gratis.
Fantastisch management weer :bat:
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Dries Herbots »

Sidi uit de kern gezet. Normaal zeg ik dat het goed is want hij was de laatste matchen toch niet goed. Maar we hebben de luxe niet omdat te doen. Wij kunnen niet meer doen dan schreeuwen.
Dus Staaien laat je horen!!!!
K.STVV speelt op Staaien.
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door ZANDER »

Mijn prono is 1 - 1

Ik hoop dat onze voorzitter "door heeft" dat het "de oudjes" zijn, die het blijkbaar moeten in deze wedstrijd van de waarheid voor 10.000 toeschouwers. In de vermoedelijk elf die aan de aftrap staan vallen enkel Odoi en Schouterden onder de noemer "jongeren", dezelfde twee van vorig seizoen dus en waarvan Schouterden (na zijn lange inactiviteit) bijange na niet kan aanknopen met zijn "vormcurve" van vorig seizoen.

Het "geval" Sidibe... ik heb hier alles eens rap "overlezen"... er worden blijkbaar toch ook heel snel wat "dingen" vergeten uit de "verleden".... en moeten er toch wat "chronlogische" gebeurtenissen op een rijtje gezet worden... (als ik goesting heb ;) zal ik die volgende week eens weergeven met wat gevolgtrekkingen, want "de schuld" (om een groot woord te noemen) van de huidige toestand en gebeurtenissen, is in de eerste plaats niet op "de kop of kap" van deze speler te plaatsen, ik kom in alle objectiviteit tot andere conclusies.

Soit, eerst de wedstrijd tegen GBA... waar dus nu alle hoop gevestigd is op de "nieuwelingen".
Nu Dufer zagen we al enkele keren bezig (en traint hier toch al enkele maanden mee nu), van Ishiaku zegt men zelf al dat die maar hooguit een uur meekan en Tisza, die nog maar goed een maand hier is, had zoals ik al voorspelde "aanpassingsproblemen" met de aanpak van Brepoels (konden we zelf vernemen via de trainer in een artikel in HBVL)... veel verwondeing wekte dat bij mij dus niet op.
"Wereldwonderen" moet we niet gaan verwachten.... we spelen nu terug met onze achterlijn Wagemakers, Buysens, Euvrard en Odoi, zoals we het seizoen gestart waren. Dat bracht ons twee 1-0 thuisoverwinningen op tegen Lierse en Standard... of maw. we waren toen in staat de nul te houden... Zelf veel scoren doen we al het ganse seizoen niet, dus een overwinning zie ik alleen zitten mits de nul te houden.

Het is vooral de laatste jaren dat "dat gedoe" met die wintertransfers heel fel is opgekomen... in januari 2008 deden wij daar toen ook duchtig aan mee, nadat we met een veel te zwakke kern en dito fanionteam de competitie hadden aangevat... wat toen iedereen zag en voorspelde kwam uit na de heenronde: 11 punten op 51 uit 17 wedstrijden.

Even aan herinneren, die tweede ronde stonden toen ook op het veld Cantaluppi, Sidibe, Wilmet.... zelfs een echte linksback met Gobec (wintertransfers dus) en met Mignolet in het doel en met Chepaz in de ploeg en met Delorge.... dat zijn zes spelers die nadien in tweede klasse en vorig seizoen in eerste klasse mee het mooie weer hielpen maken... (en met de achteraf volledige succesvolle as ook op het veld) maar in de terugronde van 2007-2008 konden ook zij de redding niet bewerkstelligen, en toen waren en nog 17 wedstrijden te spelen.... Dat was toch een duidelijke les.... Het succes van vorig seizoen in eerste klasse werd "gesmeed" in tweede klasse onder leiding van Brepoels...
Enig realisme is dus wel noodzakelijk met de betrekking tot onze huidige wintertransfers... die dus nog in een handvol wedstrijden het tij zouden moeten keren...

Het zou maar de vraag zijn moesten we ons in 2007-2008 op het nippertje gered hebben, of we dan het daaropvolgend seizoen in eerste klasse (dan waarschijnlijk onder de leiding van Van Wijk)... "het voetbal" zouden gezien hebben van de voorbije twee seizoenen?
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Messi »

1-0 Dufer :o

Als dit zo blijft zijn we gered.
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Messi »

1-0 Eindstand :party:

We zijn zo goed als gered :drunk:
Messi
Berichten: 382
Lid geworden op: 16 okt 2010, 23:55

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Messi »

Ter illustratie dat we zo goed als gered zijn:

Morgen is het Lierse - Eupen als Lierse of Eupen wint moet het verliezende team 6 op 6 halen in zijn laatste twee wedstrijden om STVV nog voorbij te steken stel dat STVV geen punten meer zou halen.

Als Lierse en Eupen gelijkspelen moeten beide ploegen 6 op 6 halen in de laatse twee matchen om STVV nog op de 15de plaats te krijgen. (Charleroi kan ons niet meer inhalen)

Lierse moet nog tegen Lokeren(uit) en Club Brugge (thuis), Eupen tegen Anderlecht(thuis) en KV Mechelen(uit)

(en G.Beerschot staat ook nog achter ons)
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Zorro »

En ik, ik ben een gelukkig mens vanavond ! :stvv:

OOk gezien dat de verdediging met Buyssens beter loopt en minder krampachtig speelt.

Goede match van onze nieuwkomers.
iedereen heeft zijn borst nog eens nat gemaakt, zo moet het en proficiat jongens.
Laatst gewijzigd door Zorro op 05 mar 2011, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
't kanarieke
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 okt 2010, 12:19
Supporter van: STVV, RODA JC

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door 't kanarieke »

1-0, Hellllllllllllllll Yeahhhhhhhhhhhhhh :onfire: :beer:

Slecht spelen of niet, dit deed deugd hoor :geelblauw: :party:

Enfin, drie dikke punten "in de tess", een grote optie op het behoud, maandag carnaval en een week lang vakantie. Wat kan een mens nog meer wensen :drunk:
"Kein geloel, fussball spielen!" (Ernst Happel)

"It's better to fight for something than live for nothing." (George S. Patton)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Since '54 »

Al bij al verdiende overwinning van STVV tegen Beerschot dat van knokken ook één en ander afweet. Ik hoop dat de Mannekes van het Kiel zich mogen redden want deze ploeg verdient eveneens, door hun inzet, in 1ste te blijven.

Van der Jeugt was zo goed als vlekkeloos, niet écht bijzonder moeilijk werk op te knappen maar waar hij moest zijn was hij wel. Minpunten blijven zijn uittrappen en gebrek aan coaching.

De vier achteraan zijn een stuk sterker mét Buysens en mét Odoi dan met Kotysch en Deferm.

Mennes en Delorge ploeterend, net niet verzuipend, maar o zo weinig uitvoeringssnelheid en druk naar voor waardoor zijzelf of een ander gevaarlijk kunnen worden.

Dufer, al maakt hij een prachtige goal waarvan hij de opening zelf heeft gecreeërd, was toch weer bleekjes en weinig aanspeelbaar.

Schouterden, de zwakste man op het veld, kreeg niks klaargemaakt tegen Rnic of tegen wie dan ook. Krachthonk en bokes is zijn boodschap. Terecht vervangen.

Tisza (samen met Odoi) de betere speler van STVV. Aan Tisza kunnen we waarschijnlijk nog plezier beleven. 't Is de enige van het huidige STVV die met meer dan vijf stappen met de bal het leer nog altijd tegen de grond en aan de voet kan houden. Hopelijk blijft die gast op Stayen.

Ishiaku, hard werkende en atletische speler maar dat is Sidibé ook. In de balaanname is hij voorzeker de mindere van de Senegalees. Ook hij heeft het (voorlopig misschien) moeilijk om een persoonlijke actie te maken. Om mij te bekoren zal hij toch nog beter voor de dag mogen komen. De aanpassingstijd, naar een eventueel volgend seizoen toe, zal zeker niet in zijn nadeel spelen.

Guido Brepoels, de diep christelijke man, zou op bedevaart gaan zei hij op VRT één. Welnu, hij mag het van mij want als het niet baat, schaden zal het zeker niet ;)

De beste STVV-speler stond vanavond echter niet op het veld maar op de tribunes, zelfs met voorsprong op de 22 acteurs. Stayen als vanouds met 10.500 en vanaf min 1 achter onze heilige, eerbare en gezegende zaak en taak nl. STVV in 1ste klasse houden. :clap:
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Cremasco »

Since '54 schreef:Al bij al verdiende overwinning van STVV tegen Beerschot dat van knokken ook één en ander afweet. Ik hoop dat de Mannekes van het Kiel zich mogen redden want deze ploeg verdient eveneens, door hun inzet, in 1ste te blijven.

Van der Jeugt was zo goed als vlekkeloos, niet écht bijzonder moeilijk werk op te knappen maar waar hij moest zijn was hij wel. Minpunten blijven zijn uittrappen en gebrek aan coaching.

De vier achteraan zijn een stuk sterker mét Buysens en mét Odoi dan met Kotysch en Deferm.

Mennes en Delorge ploeterend, net niet verzuipend, maar o zo weinig uitvoeringssnelheid en druk naar voor waardoor zijzelf of een ander gevaarlijk kunnen worden.

Dufer, al maakt hij een prachtige goal waarvan hij de opening zelf heeft gecreeërd, was toch weer bleekjes en weinig aanspeelbaar.

Schouterden, de zwakste man op het veld, kreeg niks klaargemaakt tegen Rnic of tegen wie dan ook. Krachthonk en bokes is zijn boodschap. Terecht vervangen.

Tisza (samen met Odoi) de betere speler van STVV. Aan Tisza kunnen we waarschijnlijk nog plezier beleven. 't Is de enige van het huidige STVV die met meer dan vijf stappen met de bal het leer nog altijd tegen de grond en aan de voet kan houden. Hopelijk blijft die gast op Stayen.

Ishiaku, hard werkende en atletische speler maar dat is Sidibé ook. In de balaanname is hij voorzeker de mindere van de Senegalees. Ook hij heeft het (voorlopig misschien) moeilijk om een persoonlijke actie te maken. Om mij te bekoren zal hij toch nog beter voor de dag mogen komen. De aanpassingstijd, naar een eventueel volgend seizoen toe, zal zeker niet in zijn nadeel spelen.

Guido Brepoels, de diep christelijke man, zou op bedevaart gaan zei hij op VRT één. Welnu, hij mag het van mij want als het niet baat, schaden zal het zeker niet ;)

De beste STVV-speler stond vanavond echter niet op het veld maar op de tribunes, zelfs met voorsprong op de 22 acteurs. Stayen als vanouds met 10.500 en vanaf min 1 achter onze heilige, eerbare en gezegende zaak en taak nl. STVV in 1ste klasse houden. :clap:
Volledig akkoord ! Schouterden en Dufer waren zwak. Maakt Dufer net die goal zeker ! Guido wou hem net vervangen, dus Mutombo terug naar de bank...Dufer en Schouterden spelen met de handrem op. Te freel, schuwen duels, gebruiken hun lichaam te weinig, schrik om zich te blesseren me dunkt
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door ZANDER »

Since '54 schreef:Allei mènnekes, de noase nog inne kieër in dezelfde richting zùr.

We moeten de 3 punten pakken tegen Beerschot en Lierse zal hun best wel doen en winnen tegen Eupen en onze zaak is in orde: STVV op 26 punten en Eupen blijft steken op 21 met nog Anderlecht en Malinois voor de boeg.
Ik zie het zitten als wij met zijn allen onverdeeld van min 1 massaal steun geven. Wij zijn het aan Guido en aan het historische STVV verplicht. Niet teveel nadenken en nurken, morgen moet het gebeuren, we hebben ons lot nog steeds in eigen handen, wij, Guido én de 11 op het veld.
Voila Since, aan uw eerste voorwaarde werd voldaan... we hebben de drie punten gepakt.

Wat de tweede voorwaarde betreft namelijk Lierse winnen van Eupen moet ik u echter "mathematisch" tegenspreken :D

Het is beter dat Eupen wint van Lierse en zij blijven steken op 21 punten met nog een uitwedstrijd in Lokeren en een thuiswedstrijd tegen Club Brugge voor de boeg.

Dan kan Lierse nog maximaal op 27 punten komen met 6 winstmatchen.... dan hebben wij dus nog 1 punt nodig en ligt de mathematische grens op 27 punten.

Wint Lierse van Eupen kan Eupen eveneens nog maximaal op 27 punten komen maar met 7 winstmatchen, in dat geval volstaat 1 punt niet voor ons vanwege het veel betere doelsaldo en ligt de mathematsche grens op 28 punten.

Spelen Lierse en Eupen gelijk kunnen ze beiden nog 28 punten behalen, Lierse met 6 winstmatchen, Eupen met 7 winstmatchen en ligt ook hier de mathematische grens op 28 punten.

Van mij mag dus Eupen winnen in Lierse, niet alleen vanwege de mathematica, maar ook vanwege het "voetbal" dat ze gebracht hebben. Van wat ik gezien heb brachten zij het beste voetbal van alle degradatiekandidaten op de groene mat.

Blijft er nog Charleroi. In de veronderstelling dat de uitslag tegen Cercle Brugge op een 0-5 forfaitscore blijft kan Charleroi nog maximaal op 24 punten met 6 winstmatchen uitkomen. Wint Eupen morgen van Lierse dan is Charleroi al zeker van "The-Best-of-Five" vanwege het doelsaldo....

Maar ook bij Germinal Beerschot zullen ze met grote belangstelling naar de uitslag van Lierse - Eupen kijken.... voor hun zal het sowieso ook het beste uitkomen dat er een winnaar is... want met nog thuis tegen het "stugge" KV Mechelen en dan uit op Standard... tja...

Morgen na Lierse - Eupen geef ik een gedetailleerde analyse en weergave van de cijfers van de degradatiekandidaten... Die cijfers geven dan overduidelijk weer dat K.STVV zich gered heeft (wel nooit het vel.... te vroeg verkopen, we kennen dat gezegde) door het behaalde puntenaantal in de onderlinge confrontaties met onze mede-degradatiekandidaten, Charleroi, Lierse, Eupen en Germinal Beerschot. In die puntentabel scoren we 14 punten op 24..., is er morgen een winnaar in Lierse - Eupen dan komt één van beiden op 12 punten op 24, de andere blijft steken op 9 punten op 24. Spelen ze gelijk komen ze beiden op 10 punten op 24 uit de 8 onderlinge duels, evenveel als Germinal Beerschot behaald heeft. Charleroi behaalde uit deze degradatieduels 9 punten op 24....
Ik heb dan nog wat verder opgesplitst in de behaalde punten tegen de G5-ploegen en de behaalde punten tegen de "rest" (Lokeren, KV Mechelen, Cercle Brugge, KV Kortrijk, Westerlo en Zulte Waregem)... daar zit ook nog wat "opmerkelijk" cijfermateriaal tussen... morgenavond post ik dat overzicht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door lindoke »

Oef!!!!!! De belangrijke driepunter is een feit. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost en was bij momenten niet goed voor hartlijders. Ik heb de hoogtepunten gevolgt via multilive en ik moet eerlijk zijn dat het kwalitatief geen mooie match was. Twee ploegen die kost wat kost niet wouden verliezen maar teveel schrik hadden om voluit voor de aanval te kiezen. Door het gebrek aan kwaliteit in de ploeg - en dit vooral aan de kant van K.STVV - en de schrik om te verliezen zagen we twee ploegen krampachtig voetbal brengen. Gevolg was een weinig hoogstaande wedstrijd die de neutrale supporter niet bekoord zou hebben.

Gelukkig trok K.STVV aan het langste eind en bleven de o zo belangrijke drie punten op Stayen waardoor een verlengt verblijf in eerste nu wel voor 90% vast staat. Waar ik nu op hoop is dat we de laatste twee wedstrijden de kanaries meer bevrijd kunnen zien voetballen en er op een meer aantrekkelijke manier nog enkele puntjes gehaald kunnen worden en de echte mathematische zekerheid kan behaald worden.

Guido Brepoels is dus toch in zijn opzet geslaagd en heeft "het mirakel" kunnen waar maken, namelijk een ploeg die amper kwaliteiten heeft om zich in tweede te handhaven te laten overleven in de Jupiler League. Mijn complimenten aan Guido Brepoels. Ik ben er bijna zeker van dat geen enkele coach hier in Belgenland deze aartsmoeilijke opdracht tot een goed einde kon brengen zoals Guido dat gedaan heeft.

NU !!!!!!!!!! ligt de bal terug in het kamp van het K.STVV beleid. NOG MAAR EENS !!!!!! krijgen zij de kans en de tijd om deze ploeg ernstig te evalueren en er voor te zorgen dat er tegen het volgend seizoen een echt competitieve ploeg op het veld zal staan. NOG MAAR EENS !!!!!! krijgen ze de kans om hun veelvuldig gemaakte fouten van het recente verleden terug goed te maken. NOG MAAR EENS !!!! krijgen ze kans om nu eindelijk eens naar hun coach te luisteren en hem de kans te geven om een degelijk uitgebalanceerde ploeg klaar te krijgen tegen volgend seizoen. NU AL !!!!! moeten onderhandelingen opgestart worden met spelers die Guido voor ogen heeft voor het systeem dat hij wil spelen volgend seizoen.

MAAR.....dat gaat geld kosten. Zelfs als er behoedzaam gekocht gaat worden. Moest het zijn dat de heer Roland Duchatelet hier soms toch eens komt piepen - hetgeen ik ten zeerste betwijfel - zou ik hem het volgende willen meegeven.

Luister ditmaal naar je trainer. Geef hem het materiaal dat hij nodig heeft. Van de huidige spelersgroep moet er immers een groot aantal spelers verkast worden. Velen onder hen zijn niet of net niet goed genoeg voor de JL. Na ernstige evaluatie zal heel snel blijken dat er maar een 5 of 6-tal spelers de moeite zijn om te behouden. Laat de andere jongens nieuwe oorden opzoeken - als ze al uberhaupt weg geraken - en ergens met nieuwe moed herbeginnen. Het zal hen en K.STVV geen windeieren leggen. Zorg er ook ditmaal voor de de kern niet alleen kwaltatief een stuk sterker is maar dat er ook kwalitatieve wisselmogelijkheden zijn. Zorg ervoor dat de kern ruim is en minimaal een 20-tal VOLWAARDIGE eersteklassemateriaal is en dan kan je nog een 4-tal jonge talenten aan die kern toevoegen al dan niet uit de eigen jeugd. LEER DITMAAL VAN JE STEEDS TERUGKERENDE FOUTEN mijnheer Duchatelet !!!!!!!
LAAT DIT DE LAATSTE KEER ZIJN !!!!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Ozzy »

Inderdaad Lindoke, ditmaal heeft hij de kans om van STVV een stabiele eersteklasser te maken.
U heeft het over een zestal spelers die men mag behouden.
Tegen GBA echter stonden er drie eersteklassers op het veld: Odoi, Tisza en Buyssens.
Mennes kunnen we ook behouden maar moet een rij achteruit.
Het duo Mennes-Buyssens zou een evenwichtig duo zijn.
Odoi moet de moderne verdedigende middenvelder worden.
Aankopen: Cornelis, Bernt Evens, Kums, Iakovenko, De Ceulaer, Iachtchouk, Stijnen.
Contract verlengen: Tisza, Ishiaku (mits wedstrijdritme zal hij zijn talent ontplooien)
Dufer laat op dit moment te weinig zien maar zal ongetwijfeld zijn talent laten zien nadat hij meer wedstrijden kan spelen en kan ook volgend seizoen een meerwaarde worden.
Euvrard, Delorge, Kotysch, Dylan Vanwelkenhuyzen, Schouterden, Henkinet en nog enkele andere jongeren mogen de kern aanvullen.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door zipke373 »

Dufer, zwak of niet heeft bij deze zijn transfer, tekengeld of hoog loon, wat het ook moge zijn al zo goed als terugbetaald.
Niet zakken betekent een uitbatingsverschil van een paar miljoen euro ( 3 miljoen tijdens ons jaartje tweede).
In een best of five zag ik het ons echt niet halen, want draai het of keer het zoals je wil, het was weer wroeten, wurgen en wringen gisterenavond.

Missie zo goed als volbracht.

Op naar volgend seizoen,,,
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Jack »

Ozzy schreef: Aankopen: Cornelis, Bernt Evens, Kums, Iakovenko, De Ceulaer, Iachtchouk, Stijnen.
Jij gelooft in sprookjes?
Wees toch eens realistisch!
Wat zouden die hier in godsnaam komen doen?
Kums was iets voor 2 jaar geleden, nu niet meer mogelijk. ...
Plaats reactie