K.STVV - Germinal Beerschot

Alles over de wedstrijden van STVV
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door ZANDER »

Onze thuisstatistieken tegen fusieclub Germinal Beerschot Antwerpen.

Het seizoen 2010-2011 is het 11de seizoen dat beide clubs elkaar treffen op het hoogste niveau.

1999-2000: 2 – 0
2000-2001: 3 – 2
2001-2002: 2 – 2
2002-2003: 1 – 1
2003-2004: 0 – 0
2004-2005: 1 – 1
2005-2006: 1 - 2
2006-2007: 2 - 0
2007-2008: 0 – 3
2009-2010: 2 - 0
2010-2011: ? - ?

Thuisbilan: (10 thuiswedstrijden, driepuntentelling)

K.STVV:
16 punten op 30 (4 x winst - 4 x gelijk - 2 x verlies)
14 x gescoord - 11 tegendoelpunten (+3)

GBA:
10 punten op 30 (2 x winst - 4 x gelijk - 4 x verlies)
11 x gescoord - 14 tegendoelpunten (-3)



BEKER VAN BELGIË: (1 duel)
2002-2003: K.STVV - GBA: 1 – 0
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door ZANDER »

Zelfde verhaal versie x x x.... als je niet kan scoren en je kan de nul niet houden behaal je geen enkel punt.

Drie speeldagen voor het einde van de reguliere competitie is de mathematische zekerheidsgrens betreffende het behoud in eerste klasse 29 punten. Dit blijft ook zo als Lierse en Eupen gelijkspelen.

Is er een winnaar in Lierse – Eupen is de grens een punt minder: 28 punten.
Eupen kan dan maximaal nog op 27 punten komen met 7 winstmatchen, maar moesten wij dan ook op 27 stranden hebben wij ook 7 winstmatchen maar het doelsaldo van Eupen is –20, dat van ons –31.

Wint Eupen dan blijven we Lierse (de kunnen dan nog max. 27 punten halen) wel mathematisch voor als we nog vier punten behalen (1 wedstrijd winnen en 1 x gelijk...) hebben we ook 27 punten en een winstmatch meer dan Lierse, wij 7, Lierse 6.
Maar als Charleroi hun resterende 3 wedstrijden zou winnen komen ze ook aan 27 punten met 7 winstmatchen en gaat het doelsaldo meetellen.. (beiden hebben we hier momenteel staan –31).... maar zal Charleroi minimum als beste op –28 staan. Bij Charleroi zit daar de 0-5 score tegen Cercle Brugge mee in vervat... en we moeten nog afwachten wat het verdict van het “kortgeding” bij de rechtbank gaat uitwijzen.

Kortom ook na speeldag 28 zullen we nog geen mathematische zekerheid hebben om “The-Best-of-Five” te 100% zeker te ontlopen, ook niet bij winst tegen GBA, maar met winst ziet de wereld er natuurlijk als gans anders uit, dan springen we over GBA en mogen ook zij nog steeds “bibberen”..... wint GBA dan zijn zij zo goed als zeker van het behoud.

Tot daar de uitleg wat de mathematische “grenzen” betreft.

Er zijn natuurlijk ook nog de programma’s van onze concurrenten en die zijn... zeer moeilijk voor Eupen en Lierse, maar voor ons zelf zijn er zoal hoegenaamd geen gemakkelijke wedstrijden meer als huidige zwakste ploeg in de reeks:

De resterende programma’s:

G. Beerschot: 25 punten (5 winstmatchen / doelsaldo -14)
Speeldag 28: K.STVV - GBA
Speeldag 29: GBA – KV Mechelen
Speeldag 30: Standard - GBA

K.STVV: 23 punten (6 winstmatchen / doelsaldo -31)
Speeldag 28: K.STVV – GBA
Speeldag 29: Zulte Waregem – K.STVV
Speeldag 30: K.STVV – Lokeren

Eupen: 21 punten (5 winstmatchen / doelsaldo -20)
Speeldag 28: Lierse - Eupen
Speeldag 29: Eupen – Anderlecht
Speeldag 30: KV Mechelen – Eupen

Lierse: 21 punten (4 winstmatchen / doelsaldo -32)
Speeldag 28: Lierse - Eupen
Speeldag 29: Lokeren – Lierse
Speeldag 30: Lierse – Club Brugge

Charleroi: 18 punten (4 winstmatchen / doelsaldo -31)
Speeldag 28: KV Kortrijk - Charleroi
Speeldag 29: Charleroi – Standard
Speeldag 30: Westerlo – Charleroi
(Charleroi – Cercle Brugge: ofwel 0 – 5... of.... ???

Aangezien we er zelf nog nauwelijks iets kunnen van bakken, moeten onze tegenstanders er ons gaan inhouden.
Lierse en Eupen spelen tegen elkaar gelijk, en verliezen hun twee laatste wedstrijden, dan hebben we niets meer nodig... ook dat scenario kan nog altijd....

Logischer wijze ga je zeggen dat nog 3 punten behalen zou moeten volstaan voor K.STVV... maar de vraag is of dit team er nog toe in staat is.... Dufer, Ishiaku en Tisza, ik betwijfel of zij nog veel “bakens” zullen kunnen verzetten.

We scoorden 17 doelpuntjes uit 27 wedstrijden, kregen er 48 binnen, doelsaldo –31, scoorden in 15 van de 27 wedstrijden niet... dat zijn NOOIT geziene cijfers in de eerste en tweede klasse geschiedenis van K.STVV

Na de winterstop behaalden we uit 8 wedstrijden 3 punten op 24, slechts 3 X GESCOORD !!! en 13 tegendoelpunten (doelsaldo: -10)...... het is al een “mirakel” dat er nog 3 ploegen achter ons staan... en het zal een “mirakel” zijn als we ons met zulke cijfers kunnen redden.

Nu ja, 1-0 tegen GBA zou al voldoende zijn..... maar na de winterstop konden we ook geen enkele keer de nul houden... ik betwijfel het of we dat tegen GBA wel gaan kunnen, na de winterstop is GBA één van de best scorende ploegen geworden, in hun laatste drie wedstrijden scoorden ze 7 x keer.... al kunnen ook zij nauwelijks de nul houden....

D-Day tegen GBA.... want gezien onze slechte uitresultaten (6 punten op 42 en 6 x gescoord in 14 wedstrijden, 30 tegendoelpunten / doelsaldo: -24) valt het te betwijfelen of we iets kunnen rapen op Zulte Waregem al hebben die niets meer te winnen of te verliezen.
Als het zou moeten gebeuren in de laatste thuiswedstrijd tegen Lokeren... tja, dan wed ik er toch geen eurocent meer voor, dat we het zouden redden.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Ozzy »

Castro, Waggie, Euvrard, Kotysch, Buyssens; Mennes, Odoi, Tisza, Schouterden, Dufer; Ishiaku.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Halenaar »

Het is van te moeten. Maar dat is eigenlijk al 5 matchen zo. Aangezien we tegenwoordig amper een kans creeren, zou ik dit eens proberen:

------------------- Castro -------------------
-- Waggie -- Kotysch --- Euvrard ----- Buyssens
--------------- Odoi ----- Mennes ------------
-- Ishiaku --------------------------- Mutombo
-------------------- Tisza --------------------
-------------------- Sidibé -------------------

- Castro eindelijk in doel voor VDJ
- Buyssens i.p.v. Deferm, slechter kan toch niet.
- Met Odoi op het middenveld veel snelheid en veel meer offensieve wilskracht.
- Met Ishiaku, Sidibé, Kotysch, Mutombo, Euvrard en Buyssens hebben we gigantisch veel kopkracht dat je kunt uitbuiten op stilstaande fase's. En Tisza is iemand die een hoekschop kan nemen.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Ozzy »

Kan uw opstelling wel begrijpen maar Ishiaku kan je niet op de flank pinnen.
Tisza vlak achter Ishiaku en de juiste infliltraties op de flanken en denk dat zowel Schouterden als Dufer meer efficientie dan Mutombo aan de dag kunnen leggen. Meer efficientie in die zin om meer direct te spelen. Maar inderdaad Schouterden is nog steeds op zoek naar zijn beste vorm in die zin begrijp ik dat je hem op de bank plaatst.
Met Odoi zijn we het eens natuurlijk die brengt meer schwung op het middenveld en belangrijk meer diepgang. Het zullen onze laatste oplossingen en hoop geven want wat een rotseizoen dankzij onze onbekwame voetbalverstandelijke voorzitter.
Marthy Mc Fly
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:57

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Marthy Mc Fly »

Castro

Waggie Kotysch Euvrard Odoi


Buyssens Mennes


Dufer Tisza Mutombo

Isiaku

Waarom ik zou starten met dit elftal.
Castro ipv Van Der Jeugd : Geen commentaar, denk dat dit duidelijk is voor iedreen
Buyssens ipv Delorge : Niet de meest logische wissels, maar ik denk dat vooral delorge moet beschermt worden tegen zichzelf (9 gele kaarten)
Meeste zullen dan denken, waarom odoi niet centraal en buyssens op links. Hier vooral ook rekening houdend dat ook Odoi, mits het pakken van
een gele kaart er de volgende wedstrijd niet bijloopt.Op het middenveld is het risico om een gele kaart te lopen groter dan op de flank.
Idien Mennes een gele kaart pakt dan kan je deze in de komende wedstrijd nog vervangen door Delorge.
Tisza moet gewoon zijn kans krijgen op de 10 en niemand anders.
Isiaku ipv Sidibe: Een spits uit vorm moet je gewoon vervangen.
Laatst gewijzigd door Marthy Mc Fly op 28 feb 2011, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Halenaar »

Knappe actie
Guido Brepoels en de spelersgroep maakten na de partij tegen Cercle Brugge duidelijk dat ze de steun van de twaalfde man goed kunnen gebruiken. Maak gebruik van deze actie en zak zaterdag massaal naar Stayen af. Samen sterk!

Kom de Kanaries zaterdag steunen en laat de hel branden. De abonneehouders kunnen iemand uitnodigen op een avondje Stayen, gratis.

Elke abonneehouder mag zijn gratis ticket komen afhalen in de STVV-fanshop. Dat kan op volgende tijdstippen:

Dinsdag 01/03 van 10-13u en 14-18u
Woensdag 02/03 van 10-13u en 14-18u
Donderdag 03/03 van 10-13u en 14-18u
Vrijdag 04/03 van 10-13u en 14-20u
Opgelet: Op de wedstrijddag is het niet meer mogelijk om uw gratis ticket af te halen!

De abonneehouders dienen enkel hun abonnement mee te nemen naar de fanshop.

Kleur Stayen geel en blauw, laat het spoken op Stayen!
Marthy Mc Fly
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:57

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Marthy Mc Fly »

Halenaar schreef:Knappe actie
Guido Brepoels en de spelersgroep maakten na de partij tegen Cercle Brugge duidelijk dat ze de steun van de twaalfde man goed kunnen gebruiken. Maak gebruik van deze actie en zak zaterdag massaal naar Stayen af. Samen sterk!

Kom de Kanaries zaterdag steunen en laat de hel branden. De abonneehouders kunnen iemand uitnodigen op een avondje Stayen, gratis.

Elke abonneehouder mag zijn gratis ticket komen afhalen in de STVV-fanshop. Dat kan op volgende tijdstippen:

Dinsdag 01/03 van 10-13u en 14-18u
Woensdag 02/03 van 10-13u en 14-18u
Donderdag 03/03 van 10-13u en 14-18u
Vrijdag 04/03 van 10-13u en 14-20u
Opgelet: Op de wedstrijddag is het niet meer mogelijk om uw gratis ticket af te halen!

De abonneehouders dienen enkel hun abonnement mee te nemen naar de fanshop.

Kleur Stayen geel en blauw, laat het spoken op Stayen!
Valt dan wel te zie of er nog veel aboneehouders zijn die zin hebben om naar die potstamperij te gaan kijken.
Die zullen dus ook niemand bijbrengen.
Toch typisch hé. Ganse seizoen laat men de supports in de kou staan met loze beloftes en leugens.
Maar uiteindelijk zijn het wel weer de supports die het nu moeten doen.
Men vergeet wel dat de supporters hem der niet mogen gaan intrappen want laat net dat
het grote probleem zijn.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Ozzy »

We moeten gevolg geven aan deze oproep. Zowel de spelers als de trainers verdienen dit na hun wel slopend seizoen.
Hopelijk trakteert onze voorzitter zijn supporters met een paar wervelende transfers.
Het zal hem duidelijk zijn na de wedstrijd tegen Cercle dat velen tekort komen voor eerste nationale, dat is geen verwijt naar de spelers toe die kunnen echt niet beter.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door stvvilvoorde »

Marthy Mc Fly schreef:Castro

Waggie Kotysch Euvrard Odoi


Buyssens Mennes


Dufer Tisza Mutombo

Isiaku

Waarom ik zou starten met dit elftal.
Castro ipv Van Der Jeugd : Geen commentaar, denk dat dit duidelijk is voor iedreen
Buyssens ipv Delorge : Niet de meest logische wissels, maar ik denk dat vooral delorge moet beschermt worden tegen zichzelf (9 gele kaarten)
Meeste zullen dan denken, waarom odoi niet centraal en buyssens op links. Hier vooral ook rekening houdend dat ook Odoi, mits het pakken van
een gele kaart er de volgende wedstrijd niet bijloopt.Op het middenveld is het risico om een gele kaart te lopen groter dan op de flank.
Idien Mennes een gele kaart pakt dan kan je deze in de komende wedstrijd nog vervangen door Delorge.
Tisza moet gewoon zijn kans krijgen op de 10 en niemand anders.
Isiaku ipv Sidibe: Een spits uit vorm moet je gewoon vervangen.
²
Die opstelling lijkt me ook het beste al zou ik evt delorge wel laten starten en kottysch vervangen door buyssens.


Even terzijde: Vanwelkenhuysen is dat normaliter een flankspeler? Het is nu de eerste keer dat ik die jongen iets meer dan 10 minuten aan het werk zag en vooral zijn stevig figuur maar ook zijn trage snelheid (misschien wel te weinig voor 1ste) vielen me op.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Alain »

stvvilvoorde schreef:
Marthy Mc Fly schreef:Castro

Waggie Kotysch Euvrard Odoi


Buyssens Mennes


Dufer Tisza Mutombo

Isiaku

Waarom ik zou starten met dit elftal.
Castro ipv Van Der Jeugd : Geen commentaar, denk dat dit duidelijk is voor iedreen
Buyssens ipv Delorge : Niet de meest logische wissels, maar ik denk dat vooral delorge moet beschermt worden tegen zichzelf (9 gele kaarten)
Meeste zullen dan denken, waarom odoi niet centraal en buyssens op links. Hier vooral ook rekening houdend dat ook Odoi, mits het pakken van
een gele kaart er de volgende wedstrijd niet bijloopt.Op het middenveld is het risico om een gele kaart te lopen groter dan op de flank.
Idien Mennes een gele kaart pakt dan kan je deze in de komende wedstrijd nog vervangen door Delorge.
Tisza moet gewoon zijn kans krijgen op de 10 en niemand anders.
Isiaku ipv Sidibe: Een spits uit vorm moet je gewoon vervangen.
²
Die opstelling lijkt me ook het beste al zou ik evt delorge wel laten starten en kottysch vervangen door buyssens.


Even terzijde: Vanwelkenhuysen is dat normaliter een flankspeler? Het is nu de eerste keer dat ik die jongen iets meer dan 10 minuten aan het werk zag en vooral zijn stevig figuur maar ook zijn trage snelheid (misschien wel te weinig voor 1ste) vielen me op.
Viel me ook op. De eerste STVV-jeugdspeler is jaren die eens een kopduel kan winnen! Al was het ook wel pijnlijk te zien hoe hij daar met de schouder opzij werd gezet door Boi. Al denk ik dat hij dat in die situatie toen niet had verwacht en een beetje naïef was. De ref had daar ook makkelijk fout kunnen fluiten.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door toyotacorolla »

Alsof de supp. het verschil gaan kunnen maken, als het zo simpel was waren we allang gered.
Een gratis ticket is nog altijd beterkoop, dan één degelijke transfer en die had moeten gebeuren, jammer maar helaas.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door Since '54 »

Misschien zo ...


----------------------- Castro -----------------------

Wagemakers --- Kotysch --- Euvrard --- Buysens

---------- Delorge --------------- Mennes ----------

------------------------ Tisza ------------------------

Odoi -------------------------------------- Mutombo

----------------------- Sidibé ------------------------


Bank: Van der Jeugt - Deferm - Rymenants - Dufer - Schouterden - Ishiaku - Vanwelckenhuyzen

1. Odoi en Mutombo moeten als switchende buitenspelers gefourageerd worden door Tisza en proberen geregeld de doellijn halen waar de rest van de ploeg van moet kunnen profiteren om af te werken. Odoi moét die plaats aankunnen en alzo brengen wij de scoutende Jacky Matthijsen op een verkeerd been.

2. Wordt er niet gescoord in de eerste helft Ishiaku inbrengen als diepste spits achter of naast Sidibé.

3. Deferm en Schouterden krijgen, als het aan mij lag, geen basisplaats meer in de drie volgende wedstrijden tenzij ze bij een invalbeurt de klokken uit de beiaard zouden spelen.

4. Castro in de fanionploeg. Een keeper moet zich niet of amper aanpassen aan het veldspel. Van der Jeugt pakt ons geen enkel punt. Castro moét staan waarvoor hij gehaald is zoveel is duidelijk.
hupke
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:27

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door hupke »

Odoi op linksback... ten Mc Donald... is dat niet geel zoeken ?
stuik
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011, 00:43

Re: K.STVV - Germinal Beerschot

Bericht door stuik »

Waarom zetten jullie Waggie niet rechtsmidden ?
Bij ons in Westel was dat volgens mijn veruit zijn beste plaats.
Ik heb Marc steeds een sympathieke jongen gevonden
maar vond dat hij op de back verdedigend dikwijls tekort kwam
(uit positie lopen, te weinig wendbaar/snelheid eerste meters,
te ver van z'n tegenstrever, …) en was (eerlijk gezegd)
dan ook blij dat hij vertrok omdat Ceulemans hem steeds op de back plaatste,
(hij had op de rechtsmid. meerdere opties bv Sarki, Ntuka).
Als middenvelder kan hij gemakkelijker een pas geven, (want dat kan hij evenals op doel schieten)
moet hij niet zo snel reageren en niet zo dicht tegen de man spelen.
Waggie met Odoi daarachter lijkt me een sterke rechteflank.
Plaats reactie