Zulte Waregem - K.STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door ZANDER »

Onze uitstatistieken tegen fusieclub Zulte Waregem.

Het seizoen 2010-2011 is het 5de seizoen dat beide clubs op het hoogste niveau tegen elkaar uitkomen.

2005-2006: 1 - 5
2006-2007: 3 - 0
2007-2008: 3 – 2
2009-2010: 2 - 0
2009-2010: 1 - 2 (play-off)
2010-2011: ? - ?

Uitbilan: (5 uitwedstrijden – driepuntentelling)

K.STVV:
6 punten op 15 (2 x winst - 0 x gelijk - 3 x verlies)
9 x gescoord -10 tegendoelpunten (-1)

Zulte Waregem:
9 punten op 15 (3 x winst - 0 x gelijk - 2 x verlies)
10 x gescoord - 9 tegendoelpunten (+1)
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door ZANDER »

Nu we "bijna" gered zijn zou het niet misstaan, om onze zeer slechte uitcijfers van dit seizoen toch nog wat op te poetsen. (al zal het een "magere" troost zijn)

Momenteel behaalden we 6 puntjes op 42 uit 14 uitwedstrijden... en konden we maar 6 keer scoren en kregen we er maar liefst 30 binnen.
Vorig seizoen na de reguliere competitie hadden we 21 punten op 42 uit 14 uitwedstrijden, scoorden we 14 keer en incasseerden 17 tegendoelpunten.
Een verschil dus van 15 punten.

Hierin lag dan ook het allergrootste verschil met vorig seizoen als we louter spreken over de "puntencijfers".

Hoe "raar" het ook moge klinken... maar qua puntenaantal scoren we bijna even goed als vorig seizoen in onze thuiswedstrijden... (het geleverde spel is nog een ander verhaal)
- Vorig seizoen: 21 punten op 42 (21 x gescoord en 18 tegendoelpunten)
- Dit seizoen: 20 punten op 42 (12 x gescoord en 18 tegendoelpunten)
Een verschil van 1 punt.

Een verklaring is er wel, vorig seizoen waren er drie echt "zwakkere" ploegen in de reeks met Roeselare, Lokeren en Charleroi... en behaalden we thuis een 7 op 9 tegen deze ploegen.
Dit seizoen waren er vijf (met ons er bij) echt "mindere" ploegen, Deze vier thuisduels (tegen Charleroi, Eupen, Lierse en Germinal Beerschot) leverden ons nu 10 punten op 12 op.
Ook onze behaalde thuispunten tegen de G5-ploegen (Anderlecht, Gent, Genk, Club Brugge en Standard) in de reguliere competitie, liggen dit seizoen hetzelfde als vorig seizoen.
- Vorig seizoen: 7 punten op 15 (8 x gescoord - 8 tegendoelpunten)
- Dit seizoen: 7 punten op 15 (4 x gescoord - 6 tegendoelpunten)

Qua thuispunten dus een "kopie" van vorig seizoen, qua gebrachte "voetbalkwaliteit" echter niet. We gaan ons dus redden omdat we de beste van de "zwaksten" waren... en dat geven de cijfers van de onderlinge duels ook weer: (= 8 wedstrijden)

01) K.STVV: 14 punten op 24
02) GBA: 10 punten op 24
03) Eupen: 9 punten op 21 * (7 wedstrijden)
03) Lierse: 9 punten op 21 * (7 wedstrijden)
05) Charleroi: 9 punten op 24

* Vanavond staat Lierse - Eupen nog op het programma.

Nog een item: we scoorden 18 doelpunten uit 28 wedstrijden of een scoringscoëfficiënt van 0,64 per wedstrijd. Willen we onze slechtste prestatie ooit op dit vlak (eerste en tweede klasse samen = 0,74) verhinderen moeten we nog 5 keer scoren in de laatste twee wedstrijden, en dat lijkt een bijna onmogelijke opgave, of we moesten op Zulte nog eens kunnen uitpakken zoals in het seizoen 2005-2006 (1-5)... want die vielen toen ook uit de hemel :)
Ook ons negatief doelsaldo van -30, staat op een historisch laagtepunt. (eerste en tweede klasse samen). Ons vorige negatief record is van nog niet zolang geleden met -26 in het degradatieseizoen 2007-2008.

Je kan het draaien en keren hoe je het wil, dit seizoen blijft één van onze zwakste seizoenen ooit, en daar kunnen we niet naast kijken...

Of men in het "Stayencomplex" hiervan echt wakker ligt, is nog maar zeer de vraag.
Moest die idiote "degradatieregeling" toch doorgang vinden... dan gaan "ze" er zeker hun slaap niet voor laten.

Uiteraard ben ik tevreden dat we gewonnen hebben van GBA... en dat we zo goed als gered zijn... maar... of dit nu echt een "zegen" is, tja dat kan ik (we) pas beoordelen na 1 september 2011, als de zomertransfer-mercato voorbij is.... want nog zo eens een gelijkaardig seizoen ga je niet meer "overleven". (zonder degradatieregeling)... maar in feite gaat het niet over "degraderen", het gaat over wat de K.STVV-supporter op de nieuwe kunstgrasmat mag verwachten in 2011-2012 (en de daaropvolgende seizoenen)

Ik ben wat "conservatief" (waarschijnlijk door mijn leeftijd) :mrgreen: ... en niet meteen een voorstander van dat kunstgras... de enquête van het overkoepelend Supportersverbond wees echter uit dat het merendeel van de K.STVV-supporters er niet negatief tegenover staan, dus ik (we) leggen ons neer bij de meerderheid.

Normaal gezien moet dan zoiets in ons voordeel kunnen uitdraaien, onze kern kan er dan op trainen en oefenen en er "gewoon" aan worden, wij spelen er de helft van onze wedstrijden op, onze tegenstrevers maar één keer.
Maar dat is een nieuw gegeven en ik kan de impact niet echt inschatten. Logischer wijze maakt ik dan de conclusie dat een meer technische ploeg (technische spelers) er zijn voordeel kan uithalen (ook qua snelheid van uitvoering).
Ik heb dan toch ergens een vraagstelling of je dan hiermee geen rekening moet houden in je transferbeleid ???? , omdat onze huidige A-kern-spelers (als groep) ook niet meteen tot uitblinkers behoren op technisch vlak in onze competitie.

Ik heb er dus het gissen naar, met wat we nu weer gaan verrast worden in juni, juli en augustus...
Of er daadwerkelijk lessen gaan getrokken worden uit dit seizoen ????, het blijft een open vraag, want dat "liedje" hebben we al enkele keren gehoord... van die lessen... m.a.w. welke "engagementstheorieën," en ander "slogans" gaan de K.STVV-supporter nu te horen krijgen.... en welk "waarheidsgehalte" zullen ze hebben.

Zo was de realiteit in "de wedstrijd van de waarheid" tegen Germinal, dat het totaal niets te maken had met "jongeren"... er stonden er maar twee op het veld met Odoi en Schouterden (idem zoals vorig seizoen) en deze laatste zal dit seizoen zijn "form" van vorig seizoen niet benaderen... Er zijn inderdaad veel lessen te trekken en er is veel werk aan de winkel. Objectief stel ik dan vast dat een reeks andere ploegen, dit seizoen wel "nieuwe" jonge spelers als "zo goed als vaste basispelers" in hun team geïntegreerd hebben...
Niemand heeft iets tegen "jonge spelers", maar het moet wel een realistisch kwalitatieve benadering zijn....

Wat onze voorzitter en "voetballleek" RD voor ogen had (en mogelijk nog heeft) als de "goedkoopste" oplossing kan je niet vanuit eerste-klasse realiseren... dan moet je naar tweede gaan en daar dit trachten op te bouwen.
Dat is de EERSTE LES en ook belangrijkste les die men (hij) zou moeten trekken uit zijn voorzitterschapsperiode bij K.STVV (bijna 8 jaar)... Er zijn hier tijdens deze periode een hele resem spelers en trainers de revue gepasseerd, van "would be "ex"-klinkende namen, tot ook een reeks jongeren..... Ga kijken waar de meesten jongeren van "voorheen" nu spelen... en je weet genoeg.
We zijn bijlange na niet de enige club die jongeren "profcontracten" aanbieden, alleen bij de meeste andere ploegen (de ploegen waar wij ons mee moeten meten) wordt dat plaatje vanuit een heel andere visie en context ingevuld...
Als het over "van eigen bodem" gaat, het kan niet zijn dat onze Haspengouwse grond hier plots op twee jaar tijd 8 "jongeren" van eerste-klasse-niveau gaat produceren...
Ook andere "kanttekeningen", de betere talenten van elders (die het nog wel moeten bewijzen uiteraard) zoals Meunier en nu ook Wijns... ze zijn NIET naar Stayen gekomen.
Op het verlanglijstje van Brepoels stonden nog wat namen... zoals De Beule etc... ook die komt niet naar hier. Namen die in juni-juli op het gesloten forum circuleerden komende van die "20 hard-die's" (of 40 :) ) meerderen daarvan spelen nu bij een huidige club een echte rol van betekenis...
Als deze spelers qua kostenplaatje niet haalbaar zijn voor K.STVV... dan ga je best in tweede klasse verder, dat is een logische gevolgtrekking en zou ook een EERLIJKE benadering zijn naar de K.STVV-supporter toe.
Ofwel voor volgend seizoen: INVESTEREN en het grotendeels niet gebruikte transfergeld van Mignolet op de markt gooien... voor enkele spelers van kwaliteit met BEWEZEN diensten en resultaten op het hoogste niveau... en voor de JUIST in te vullen leemtes qua posities in onze kern.

Ben wat afgeweken van het thema:
Zulte Waregem - K.STVV.... mijn prono: 1-2
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Ozzy »

Castro, Waggie, Buyssens, Euvrard, Delorge; Dufer, Mennes, Odoi, Rymenants, Tisza; Ishiaku.

Schouterden zijn plaats is op dit moment op de bank. Rymenants nog eens een kans geven maar als hij teveel pretentie toont onmiddelijk afnemen en Vanwelkenhuyzen een kans geven.
Tisza en Dufer moeten nog hard werken aan de automatismen maar kunnen wedstrijdbepalend zijn.
Ishiaku zal week na week beter worden, heeft het in zich maar het komt er nog niet uit.
0-1: Tisza.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door bor »

Ik blijf pleiten voor een omgekeerde driehoek in het middenveld. Dufer blijft het gevaarlijkst als hij meer centraal kan spelen; Hij is zeker geen flankspeler die steeds de achterlijn probeert te halen. Samen met Tisza (die daardoor ook beter kan aansluiten bij Ishiaku) kan dit vonken geven.
Ik weet dat dit dan wel meer op een 4-4-2 dan op een 4-3-3 begint te lijken. maar ik hoop nog steeds stiekem dat Brepoels eindelijk eens durft te veranderen. Zeker nu toren Sidibe er niet meer is om de lange bal te hanteren. Ik vond het bij momenten zielig om te zien hoe Odoi op links de plaats waar normaal Sidibe kwam staan, moest innemen om toch maar van achter uit (zeker als VDJeugd de bal had) met de lange bal te kunnen werken. Odoi mocht dan de doorkopper van dienst zijn.
Ishiaku, Tisza, Dufer, maar ook Mutombo zijn zeker geen typische spelers voor 4-3-3 systeem, maar eerder spelers die van combinatievoetbal houden. Een Mennes voelt zich daar volgens mij ook perfect in thuis. Delorge komt jammer genoeg te kort om als enige schokbreker te fungeren. Schouterden is dan weer de enige speler die wel de nodige eigenschappen heeft om in een 4-3-3 te renderen. Maar die is dan weer totaal uit vorm de laatste tijd. daarom misschien Ruymenants daar nog eens een kans geven. Combinatievoetbal zou hem ook meer moeten liggen dan steeds die diepgang moeten zoeken

Mijn ploeg:
-------------Castro-----------------
Waggie--Buyssens-Euvrard------Odoi
------------------Mennes-------------
Mutombo------Dufer--------Ruymenants
-------------------Tisza-------------
---------------Ishiaku----------------
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Dries Herbots »

Ik zou ook Castro een kans geven.
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Cremasco »

Ik denk dat Guido met VDJ gaat afspreken dat na de reguliere competitie, Castro in doel verschijnen zal
Spionkop Geel-Blauw
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2010, 19:14

Mee de bus naar Zulte-Waregem !

Bericht door Spionkop Geel-Blauw »

Ga mee met de bus van de Spionkop naar Zulte-Waregem om onze kanaries naar de ultieme redding
te schreeuwen. Twijfel niet en schrijf je nu in via gsm 0477/17.91.73
ronnieking
Berichten: 387
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door ronnieking »

Hopelijk kunnen we ons blazoen van de uitmatchen een klein beetje opsmukken.
Ik hoop dat ik er "rats" naast zit maar ik vrees voor een déclic na de overwinning van zaterdag.
Bijna niemand houdt er overigens rekening mee dat Lierse en Eupen hun twee resterende matchen gaan winnen, nog minder dat Charleroi (in het beste geval) 3 keer gaat winnen.
Ik zou wat er ook gebeurt al heel tevreden zijn dat de redding zaterdag definitief wordt :blauw: :geel:
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door enerkey »

ronnieking schreef:Hopelijk kunnen we ons blazoen van de uitmatchen een klein beetje opsmukken.
Ik hoop dat ik er "rats" naast zit maar ik vrees voor een déclic na de overwinning van zaterdag.
Bijna niemand houdt er overigens rekening mee dat Lierse en Eupen hun twee resterende matchen gaan winnen, nog minder dat Charleroi (in het beste geval) 3 keer gaat winnen.
Ik zou wat er ook gebeurt al heel tevreden zijn dat de redding zaterdag definitief wordt :blauw: :geel:
Ik denk eerder dat ze er zin in gaan hebben. Een heel seizoen met bijzonder grote druk gespeeld en nu eindelijk de kans om te voetballen zonder stress. Dat werkt bevrijdend.

Al kan het natuurlijk altijd beide kanten uit :lol:
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Dries Herbots »

We zijn voor 95% gered. Maar ze moeten niet gaan met de mentaliteit van "We zijn er al" dat is dee grootste fout die je kunt maken hiervoor vertrouw ik op Guido.
K.STVV speelt op Staaien.
smol
Berichten: 1390
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door smol »

Tisza der al af na nog geen 40' voetballen, gekwetst of Guido niet tevreden ?

BTW .... momenteel zijn we definitief gered !
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Filipoviç »

Zeer zwakke match, ongezellig stadion, geen sfeer... pffft en daar moet een supp zoveel voor betalen ? :headbang:
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
Gebruikersavatar
Bojan Joskamp
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2010, 15:52

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Bojan Joskamp »

smol schreef:Tisza der al af na nog geen 40' voetballen, gekwetst of Guido niet tevreden ?

BTW .... momenteel zijn we definitief gered !
Misschien ziek? Tisza was niet kwaad om zijn wissel. Misschien ziek? Zag er maar bleekskes en belabberd uit toen hem afging...
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Filipoviç »

Bojan Joskamp schreef:
smol schreef:Tisza der al af na nog geen 40' voetballen, gekwetst of Guido niet tevreden ?

BTW .... momenteel zijn we definitief gered !
Misschien ziek? Tisza was niet kwaad om zijn wissel. Misschien ziek? Zag er maar bleekskes en belabberd uit toen hem afging...
Als je ziek bent, begin je toch beter niet aan de match ???
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
Gebruikersavatar
Bojan Joskamp
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2010, 15:52

Re: Zulte Waregem - K.STVV

Bericht door Bojan Joskamp »

Filipoviç schreef:
Bojan Joskamp schreef:
smol schreef:Tisza der al af na nog geen 40' voetballen, gekwetst of Guido niet tevreden ?

BTW .... momenteel zijn we definitief gered !
Misschien ziek? Tisza was niet kwaad om zijn wissel. Misschien ziek? Zag er maar bleekskes en belabberd uit toen hem afging...
Als je ziek bent, begin je toch beter niet aan de match ???
Het kan ook begonnen zijn tijdens de match??? Krampen, schijterij, migraine?
Plaats reactie