Het geval Sidibé

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Het geval Sidibé

Bericht door Halenaar »

3.15

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/ ... 05_STV-GBE#" onclick="window.open(this.href);return false;

en eerder:
http://www.tvl.be/nl/2011-03-04/sidibe- ... beerschot/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik vraag me echt af wat Sidibé heeft gedaan. Zulke zware woorden zegt Guido niet zomaar. Weet iemand hier meer over?
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Het geval Sidibé

Bericht door the fan »

? links zijn niet echt duidelijk
Elber
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:53

Re: Het geval Sidibé

Bericht door Elber »

Veel vragen weinig antwoorden. Het is nu duidelijk dat het hoofdstuk Sidibé definitief is afgesloten.
Wat mij betreft jammer dat iemand die ons de laatste jaren zo'n diensten bewezen heeft zulk een einde kent bij STVV.
Wat z'n vervanging betreft zijn we ook nog nergens. Ishiaku is voorlopig de schim van weleer en over de kwaliteiten van Smetana tasten we in het duister.
objectief
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2011, 13:59

Re: Het geval Sidibé

Bericht door objectief »

Dit is nog maar eens een bewijs hoe men bij STVV de bekrompen onder de kerktoren politiek handhaaft waarbij een steeds op de lip bijtende Brepoels niet kan omgaan met kwaliteitsvolle spelers maar het moet hebben van vechten en knokken. ocharme, de manier waarop van het al even zwakke Beerschot werd gewonnen , met prulvoetbal en potstamperij en waarvoor men het volk moet omkopen met curryworsten en gratis vendeltjes en gratis kaarten...het is erg gesteld
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Het geval Sidibé

Bericht door omeloe »

objectief schreef:Dit is nog maar eens een bewijs hoe men bij STVV de bekrompen onder de kerktoren politiek handhaaft waarbij een steeds op de lip bijtende Brepoels niet kan omgaan met kwaliteitsvolle spelers maar het moet hebben van vechten en knokken. ocharme, de manier waarop van het al even zwakke Beerschot werd gewonnen , met prulvoetbal en potstamperij en waarvoor men het volk moet omkopen met curryworsten en gratis vendeltjes en gratis kaarten...het is erg gesteld
Kritiek geven is prima maar geen onzin verkopen a.u.b !!! Trouwens , zo'n actie tijdens de ultieme degradatiestrijd heeft STVV heus niet uitgevonden . Sidibe moet net voor zo'n cruciale wedstrijd niet zeveren . We hadden een gemotiveerde Sidibe in de 2de helft nog goed kunnen gebruiken want Ishiaku bakte er ook weinig van . En dat we de pannen niet van het dak zouden spelen wist ik al voor de wedstrijd . Wanneer je anoniem hier wat gal komt spuwen dan is het met u erg gesteld . Objectief ....???
Laatst gewijzigd door omeloe op 06 mar 2011, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Het geval Sidibé

Bericht door stvvilvoorde »

Daar zeg je het een 'gemotiveerde' sidibe hadden we kunnen gebruiken.
De Sidibe van de laatste matchen hadden we niks aan gehad.
Ishiaku was ook verre van geweldig gisteren, maar speelde wel met een veel grotere 'wil' dan wat ik van Sidi nog gezien heb sinds de match op Genk.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Het geval Sidibé

Bericht door omeloe »

stvvilvoorde schreef:Daar zeg je het een 'gemotiveerde' sidibe hadden we kunnen gebruiken.
De Sidibe van de laatste matchen hadden we niks aan gehad.
Ishiaku was ook verre van geweldig gisteren, maar speelde wel met een veel grotere 'wil' dan wat ik van Sidi nog gezien heb sinds de match op Genk.
Ik bedoelde in feite geprikkelde Sidibe . Ik vond niet dat hij te weinig inzet had de voorbije weken , de wedstrijd tegen Cercle heeft hij Mutombo nog opgepept . Het ganse team draait niet en de trainer moest iets doen , Sidibe had professioneel moeten reageren . Sidibe heeft denkelijk afgedaan bij STVV en volgens mij wordt het met Ishiaku ook niks .
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Het geval Sidibé

Bericht door Dreke »

En maar goed ook dat Brepoels de groep laat primeren. Sidibé heeft ons in het verleden al vaak gered, maar dat stelt hem niet boven iedereen. Als Brepoels voor zo'n belangrijke wedstrijd Sidibé afvalt, dan moet dat zijn gegronde redenen hebben. Ik klasseer Sidibé zijn woorden "enkele dagen geleden was ik aan het denken om toch langer bij STVV te blijven, maar ik heb er genoeg van" dan ook als goedkoop.
A loyal football fan only supports the shirt...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Het geval Sidibé

Bericht door toyotacorolla »

Sidibé niet gemist.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Het geval Sidibé

Bericht door Jokke »

Sidibé heeft zeker veel bijgedragen voor het behoud maar als spits heeft ie voor mijn part veel te weinig gebracht.
In ons systeem dat het veelal moest hebben van lange ballen moest hij veel te vaak onnodige energie voor niks opbrengen : lopen en wroeten voor ne bal en proberen zich in de juiste stelling te wringen met af en toe zowaar een kans waarvan dan de hellft de nek werd omgedraaid en de andere verkwanseld door buitenspel.
Misschien als hij in een ploeg als Anderlecht zit en perfect tot aan de zestien wordt gepiloteerd dat hij tot meer productiviteit zou kunnen komen , maar wij zijn het bescheiden STVV op de zware Haspengouwse ploetergrond en niet Paars-Wit.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Het geval Sidibé

Bericht door Scandic »

Het verhaal van Sidibe de laatste maanden bij STVV is hetzelfde verhaal als destijds bij Debrecen...
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Het geval Sidibé

Bericht door Alain »

Laten we niet de fout maken om door zijn mindere prestaties van de laatste weken te vergeten hoeveel plezier we de voorbije jaren aan deze man hebben gehad. Sidibé heeft altijd al kansen gemist (net als elke spits in onze competitie). Alleen is het verschil dat hij dit jaar maar (hoogstens) één kans per wedstrijd kreeg, en de twee vorige jaren misschien drie. Zijn inzet is ook altijd voortreffelijk geweest (denk maar aan de tientallen keren dat hij bij een achterstand tot bij de keeper van de tegenploeg heeft gelopen opdat deze zou intrappen en niet traag via de grond zou hervatten.)

Een verlengd verblijf lijkt er niet in te zitten. Is misschien wel beter zo. Want ik denk dat Sidi, en vooral zijn manager, ergens anders aan toe is. Het enige wat ik hoop is dat de brokken de komende dagen nog enigszins gelijmd kunnen worden en dat Sidibé (integenstelling tot Chimedza, Cantaluppi, en vele, vele anderen) een gepast afscheid krijgt.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Het geval Sidibé

Bericht door Iniesta »

Ik vind het onbegrijpelijk hoe snel mensen hun kar kunnen keren. Wie al vergeten is wat Sidibe ons de afgelopen jaren heeft bijgebracht is echt wel selectief blind. Hij was één van de mannen die in 2e er altijd voor ging en zoveel belangrijke goals scoorde ondanks dat sommigen aan hem bleven twijfelen. Hij deed dat nog eens na de promotie waarin hij een grote rol speelde. Sidibe is één van de betere spitsen in België en hij werkt daarbij nog eens de naad uit het lijf en is beperkt door de beperktheid van de ploeg waarin hij speelt. Ook dit seizoen was hij nog vaak belangrijk al is het logisch dat hij minder scoorde. Van 1 of 2 kansen kan je moeilijk 3 goals maken. Ishiaku toont klasse maar heeft hij dan al meer kunnen klaarmaken?

Wat er gebeurd is weet ik niet maar ongeacht dat zal Sidibe voor mij altijd heel veel respect krijgen, ook als hij zelfs naar Genk zou trekken. De voorzitter is de grote schuldige in de huidige situatie door de transfer naar Standard onmogelijk te maken en als hij zich zo ingezet had als Sidibe dan stonden we nu niet waar we staan maar veel hoger dan rond "onze" 13 plaats.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het geval Sidibé

Bericht door Since '54 »

Alain schreef:Laten we niet de fout maken om door zijn mindere prestaties van de laatste weken te vergeten hoeveel plezier we de voorbije jaren aan deze man hebben gehad. Sidibé heeft altijd al kansen gemist (net als elke spits in onze competitie). Alleen is het verschil dat hij dit jaar maar (hoogstens) één kans per wedstrijd kreeg, en de twee vorige jaren misschien drie. Zijn inzet is ook altijd voortreffelijk geweest (denk maar aan de tientallen keren dat hij bij een achterstand tot bij de keeper van de tegenploeg heeft gelopen opdat deze zou intrappen en niet traag via de grond zou hervatten.)

Een verlengd verblijf lijkt er niet in te zitten. Is misschien wel beter zo. Want ik denk dat Sidi, en vooral zijn manager, ergens anders aan toe is. Het enige wat ik hoop is dat de brokken de komende dagen nog enigszins gelijmd kunnen worden en dat Sidibé (integenstelling tot Chimedza, Cantaluppi, en vele, vele anderen) een gepast afscheid krijgt.

Knappe post die ieder weldenkend mens met het hart op de juiste plaats voor 100 % zou moeten onderschrijven.
ronnieking
Berichten: 386
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Het geval Sidibé

Bericht door ronnieking »

Iniesta schreef:Ik vind het onbegrijpelijk hoe snel mensen hun kar kunnen keren. Wie al vergeten is wat Sidibe ons de afgelopen jaren heeft bijgebracht is echt wel selectief blind. Hij was één van de mannen die in 2e er altijd voor ging en zoveel belangrijke goals scoorde ondanks dat sommigen aan hem bleven twijfelen. Hij deed dat nog eens na de promotie waarin hij een grote rol speelde. Sidibe is één van de betere spitsen in België en hij werkt daarbij nog eens de naad uit het lijf en is beperkt door de beperktheid van de ploeg waarin hij speelt. Ook dit seizoen was hij nog vaak belangrijk al is het logisch dat hij minder scoorde. Van 1 of 2 kansen kan je moeilijk 3 goals maken. Ishiaku toont klasse maar heeft hij dan al meer kunnen klaarmaken?

Wat er gebeurd is weet ik niet maar ongeacht dat zal Sidibe voor mij altijd heel veel respect krijgen, ook als hij zelfs naar Genk zou trekken. De voorzitter is de grote schuldige in de huidige situatie door de transfer naar Standard onmogelijk te maken en als hij zich zo ingezet had als Sidibe dan stonden we nu niet waar we staan maar veel hoger dan rond "onze" 13 plaats.



Ben van dezelfde mening.
Sidibé heeft ons veel mooie momenten bezorgd.
Door omstandigheden zoals hier aangehaald is het dit seizoen (vooral na nieuwjaar) allemaal wat minder geweest. De uiteindelijke balans is voor hem echter meer dan positief !
Wanneer het water tussen club en speler zoals nu echter te diep wordt is het m.i beter de samenwerking te stoppen. :(
Plaats reactie