STVV - LOKEREN

Alles over de wedstrijden van STVV
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door ZANDER »

KV Kortrijk - Zulte Waregem: 2 - 2

We eindigen dus 100% zeker op de 12de plaats en vallen dus in Poule A van de PO2.

Onze tegenstanders kunnen hierin nog worden (afhankelijk van de resultaten van de laatste speeldag en nadien de uitslag van Charleroi - Cercle Brugge)

Plaats 7: Lokeren, Standard of KV Mechelen
Plaats 9: Westerlo, Cercle Brugge of KV Kortrijk
Plaats 14: GBA, Lierse, Eupen of Charleroi


Voor Poule B ligt de 11ste plaats van Zulte Waregem al vast:
Plaats 8: Westerlo of Cercle Brugge
Plaats 10: KV Kortrijk of Cercle Brugge
Plaats 13: GBA of Eupen
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Jacques »

Als ik mag kiezen:
Standard, Kortrijk en Eupen

Standard als derby, Kortrijk met het werk en Eupen als daguitstap.

Wie weet ga ik dan nog effectief een match kijken.
Het sportieve? Kan mij niet veel schelen, behoudens een bizarre speling van het lot is PO2 voor ons uitbollen en uittesten in functie van volgend seizoen
Overdrijven is een kunst
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door ZANDER »

Jacques schreef:Als ik mag kiezen:
Standard, Kortrijk en Eupen

Standard als derby, Kortrijk met het werk en Eupen als daguitstap.

Wie weet ga ik dan nog effectief een match kijken.
Het sportieve? Kan mij niet veel schelen, behoudens een bizarre speling van het lot is PO2 voor ons uitbollen en uittesten in functie van volgend seizoen
Tja, "het sportieve".... inderdaad wat "experimenteren" richting volgend seizoen, al is er bij ons niet zoveel "experiment" nodig...

Ook afwachten met welke "ingesteldheid" onze groepstegenstanders in die PO2 zullen aantreden, wordt het Lokeren of KV Mechelen ???, ik denk dat die zich mentaal nog moeilijk gaan kunnen "opladen". Wordt het Standard... zal dat voor Standard ook nog gaan afhangen of ze de bekerfinale halen of niet...

Dan heb je nog Cercle Brugge en Westerlo, één van die twee haalt de bekerfinale, zit die ploeg in je groep, dan zullen die logischerwijze in die PO2 heel veel gaan experimenteren.

En dan hebben wij in ons groep nog een ploeg die achter ons eindigde in de reguliere competitie.

Maakt Brepoels er dus toch ergens NOG een "doel" van, die PO2.... zou kunnen, maar is het aangewezen ???
Ik zou zeggen: laat maar zitten.

Reden: pak dat je poule-winnaar en nadien PO2-winnaar zou worden.
De terugwedstrijd voor het Europees ticket tegen de PO1-er valt op zondag 29 mei.... (14 dagen later dus dan vorig seizoen)
Een dikke twee weken later begin je al terug met de eerste voorbereidingen van het nieuwe seizoen...
Moest je dat Europees ticket (per ongeluk :) ) pakken moet je al ergens begin juli aan de slag tegen "god weet wie"...

Ik denk dat er andere en belangrijkere doelstellingen zijn met het oog op de toekomst... een deftige eerste-klasse-A-kern aan de voorbereiding laten beginnen; zal al een "moeilijk genoeg" oefening worden voor K.STVV en het sportieve beleid... en niet zoals afgelopen seizoen, een "halve" eerste-klasse-A-kern, waarvan het huiswerk al klaar was, nog voordat de voorbereiding begon...
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Ozzy »

We zouden het ook zo kunnen proberen:

------------------------------------Castro------------------------------------------------

--------------------------Euvrard-------------Buyssens-----------------------------------

-------Waggie----------------------------------------------------Deferm------------------

-------------------------------------Odoi-------------------------------------------------

--------Vanwelkenhuyzen-----------------------------------------Mutombo----------------

------------------------------Dufer-----------Tisza---------------------------------------

---------------------------------------Ishiaku--------------------------------------------
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Mikman »

ZANDER schreef:
Jacques schreef:Als ik mag kiezen:
Standard, Kortrijk en Eupen

Standard als derby, Kortrijk met het werk en Eupen als daguitstap.

Wie weet ga ik dan nog effectief een match kijken.
Het sportieve? Kan mij niet veel schelen, behoudens een bizarre speling van het lot is PO2 voor ons uitbollen en uittesten in functie van volgend seizoen
Tja, "het sportieve".... inderdaad wat "experimenteren" richting volgend seizoen, al is er bij ons niet zoveel "experiment" nodig...

Ook afwachten met welke "ingesteldheid" onze groepstegenstanders in die PO2 zullen aantreden, wordt het Lokeren of KV Mechelen ???, ik denk dat die zich mentaal nog moeilijk gaan kunnen "opladen". Wordt het Standard... zal dat voor Standard ook nog gaan afhangen of ze de bekerfinale halen of niet...

Dan heb je nog Cercle Brugge en Westerlo, één van die twee haalt de bekerfinale, zit die ploeg in je groep, dan zullen die logischerwijze in die PO2 heel veel gaan experimenteren.

En dan hebben wij in ons groep nog een ploeg die achter ons eindigde in de reguliere competitie.

Maakt Brepoels er dus toch ergens NOG een "doel" van, die PO2.... zou kunnen, maar is het aangewezen ???
Ik zou zeggen: laat maar zitten.

Reden: pak dat je poule-winnaar en nadien PO2-winnaar zou worden.
De terugwedstrijd voor het Europees ticket tegen de PO1-er valt op zondag 29 mei.... (14 dagen later dus dan vorig seizoen)
Een dikke twee weken later begin je al terug met de eerste voorbereidingen van het nieuwe seizoen...
Moest je dat Europees ticket (per ongeluk :) ) pakken moet je al ergens begin juli aan de slag tegen "god weet wie"...

Ik denk dat er andere en belangrijkere doelstellingen zijn met het oog op de toekomst... een deftige eerste-klasse-A-kern aan de voorbereiding laten beginnen; zal al een "moeilijk genoeg" oefening worden voor K.STVV en het sportieve beleid... en niet zoals afgelopen seizoen, een "halve" eerste-klasse-A-kern, waarvan het huiswerk al klaar was, nog voordat de voorbereiding begon...

Spelers als Dufer, Schouterden, Buyssens en Antheunis kunnen nog wel wat matchen gebruiken. Tisza en Ishiaku moeten zichzelf ook nog bewijzen. Je kan bijvoorbeeld ook Rymenants linksachter zetten en dan Odoi rechtsachter zodat Waggie uit de ploeg verwijnt. Dat is ook een beetje 'de jeugd een kans geven'. En dan zijn er nog de schorsingen van Mennes en Delorge die tot in PO2 doorlopen. M.a.w. de ploeg wijst zichzelf wel uit, zoveel hoeft er niet geëxperimenteerd te worden.

Ik zou toch voor het resultaat gaan en dan een balans opmaken na 2 speeldagen. Sta je dan nog goed ( 3, 4 of 6 punten ) dan zie ik niet in waarom je er niet voor zou gaan (tenzij men het seizoen niet te lang wil rekken). In het andere geval kan men jongeren die nog bijna niets speelden de kans geven, al zie ik niet goed in wat PO2 vanaf dan meer te bieden heeft dan vriendschappelijke wedstrijden. Dus om daar dan conclusies aan vast te knopen is gevaarlijk.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Cremasco »

Ozzy schreef:We zouden het ook zo kunnen proberen:

------------------------------------Castro------------------------------------------------

--------------------------Euvrard-------------Buyssens-----------------------------------

-------Waggie----------------------------------------------------Deferm------------------

-------------------------------------Odoi-------------------------------------------------

--------Vanwelkenhuyzen-----------------------------------------Mutombo----------------

------------------------------Dufer-----------Tisza---------------------------------------

---------------------------------------Ishiaku--------------------------------------------
Mooi Ozzy !
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Jack »

Eigenlijk wel ironisch de stunt met 't graven. Wetende dat niemand dat kunstgras wil...
Zout in de wonde? :)
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Eigenlijk wel ironisch de stunt met 't graven. Wetende dat niemand dat kunstgras wil...

Dat lijkt me niet correct. Ongeveer de helft van de supporters is er niet tegen ( zie enquette van Supportersverbond ) en de grote meerderheid van de spelers zijn voor. Er is dus zeker een draagvlak voor het kunstgras.

Ik vond de 'stunt' redelijk gênant eigenlijk, proberen toch nog wat goedkope publiciteit te halen als er op het veld niks te beleven valt. Men had beter Roland in dat gat begraven :mrgreen:

Over de match zelf: Lokeren was verre van indrukwekkend en scoort aan 100%, maar je kan moeilijk zeggen dat STVV veel beter was. Deferm en Ishiaku vielen nogmaals door de mand. Het is moeilijk voetballen als je geen volwaardige spits hebt. Tisza heeft klasse maar is wisselvallig en heeft de slechte gewoonte om weg te zakken in een match. Op die leeftijd zou dat er al lang uit moeten zijn.


Eerste indrukken van de jongeren, uiteraard te weinig om echt te kunnen oordelen:

Proesmans: een bijter, scherp in de duels. In balbezit erg matig, had het zelfs aan dit lage tempo lastig aan de bal.
Van Welkenhuysen: te weinig ballen geraakt om te kunnen beoordelen. Zijn gele kaart kwam er na een slechte balcontrole. Veel inzet, maar technisch ook geen kraan vrees ik.
Schoofs: kon men enigzins bekoren. Zijn eerste twee balcontacten waren slecht maar dat leek me wat aan de zenuwen te liggen. Nam initiatief, wist zich vaak slim vrij te lopen en is tweevoetig. Lijkt me de jongere met het meeste potentieel, of toch degene die het meeste natuurlijke talent heeft.


Soit, het (reguliere) seizoen zit erop, eentje om snel te vergeten. Officieel is het nog steeds winter, en toch is het voetbalseizoen al afgelopen. 5 mooie maanden zonder competitievoetbal. Dat klopt toch ergens niet.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Henri is de man »

Mikman schreef: Deferm en Ishiaku vielen nogmaals door de mand.
Zo zie je maar dat sommigen Giel gewoon niet af kunnen. Hij speelde een prima wedstrijd vandaag.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Jack »

Mikman schreef:
Jack schreef:Eigenlijk wel ironisch de stunt met 't graven. Wetende dat niemand dat kunstgras wil...
Dat lijkt me niet correct. Ongeveer de helft van de supporters is er niet tegen ( zie enquette van Supportersverbond ) en de grote meerderheid van de spelers zijn voor. Er is dus zeker een draagvlak voor het kunstgras.
Ghoh, bijna iedereen, inclusief mezelf, juicht de verbouwingen op zich toe (al zou er ook wat meer in het sportieve geïnvesteerd mogen worden). Maar het kunstgras is denk ik voor zeker meer dan de helft echt niet nodig.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Halenaar »

Henri is de man schreef:
Mikman schreef: Deferm en Ishiaku vielen nogmaals door de mand.
Zo zie je maar dat sommigen Giel gewoon niet af kunnen. Hij speelde een prima wedstrijd vandaag.
:lollig:
Gebruikersavatar
Kan Harie
Berichten: 187
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:02
Supporter van: STVV

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Kan Harie »

Henri is de man schreef:
Mikman schreef: Deferm en Ishiaku vielen nogmaals door de mand.
Zo zie je maar dat sommigen Giel gewoon niet af kunnen. Hij speelde een prima wedstrijd vandaag.
Inderdaad, heb het ook al eens aangehaald.. Blij dat er nog anderen dit negativisme ivm Deferm doorprikken!
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door Mikman »

Kan Harie schreef:
Henri is de man schreef:
Mikman schreef: Deferm en Ishiaku vielen nogmaals door de mand.
Zo zie je maar dat sommigen Giel gewoon niet af kunnen. Hij speelde een prima wedstrijd vandaag.
Inderdaad, heb het ook al eens aangehaald.. Blij dat er nog anderen dit negativisme ivm Deferm doorprikken!


Ronduit hilarisch toch: ik die er vaak van "beschuldigd" wordt om te positief te zijn voor Deferm, wordt nu in het vakje van "negativist" gezet! Ik kan dus alleen maar besluiten dat ik dan eigenlijk redelijk goed in het midden zit :mrgreen:

't Is geen linksback voor eerste klasse, een mooie knal op de lat gaat dat niet veranderen. Goed genoeg voor in de A-kern, dat wel. Er moet volgend seizoen een goeie linksback bijkomen, want de huidige situatie is onhoudbaar.
En eigenlijk interesseert die hele Deferm-discussie me voor de rest geen fluit. Als de hele topic een welles-nietes spelletje gaat worden, laat dan maar...
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door ZANDER »

Mikman schreef: Dat lijkt me niet correct. Ongeveer de helft van de supporters is er niet tegen ( zie enquette van Supportersverbond ) en de grote meerderheid van de spelers zijn voor. Er is dus zeker een draagvlak voor het kunstgras.

Tisza heeft klasse maar is wisselvallig en heeft de slechte gewoonte om weg te zakken in een match. Op die leeftijd zou dat er al lang uit moeten zijn.
Kwestie kunstgras gaf die enquête inderdaad een niet zo negatief beeld als we misschien hadden vermoed.

Kwestie Tisza.
Dat is inderdaad het hoofdpijnpunt bij hem, presteren over een gans seizoen en presteren over de volle 90 minuten. Er zijn blijkbaar van die spelers waar dit zowat ingebakken zit.
Daarom dat ik Tisza eens een volledige voorbereiding onder Brepoels zou willen zien volmaken, mogelijk krijgt Guido er dit bij Tibor grotendeels wel uit.
Nu ja bij Christ lukte het niet....

Je zou bijna moeten zeggen als Christ zou terugkomen... beide spelers goed om zich één helft "leeg" te spelen... (als vervangers van elkaar)...

Kwestie discussie Giel Deferm, wat mij betreft: Giel is gene linksback... zeker gene linksback voor eerste klasse... einde discussie... ;)
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: STVV - LOKEREN

Bericht door the fan »

Sorry maar Deferm is te mak voor 1ste...
Ik heb het voor die jongen, maar dat moet je kunnen toegeven.
Ook heel onzeker, doet zelden iets vastberaden, eeuwige twijfelaar.
De tegenstander weet dit elke wedstrijd en bestookt dan ook gretig zijn flank..;
Iets wat ons veel punten heeft gekost.

Nu, hij is van hier, verdient krediet en door zijn inzet maakt hij veel goed.

Betreft anderen ...
Ishiaku gaat nooit renderen in ons spelsysteem, ofwel stappen we daarvan af ( please!!!!) ofwel zoeken we een nieuwe grote targetspits (misschien hebben we die al met Smetana).
Zolang je speelt met 1 spits, ga je ook geen goalen maken, voor doel staan we steeds met te weinig ...

Tisza vond ik wel een lichtpunt, en dat wegzakken na de rust, ... Vergeet niet dat die al een heel seizoen in Hongarije in de benen had,hè! Nee, deze moeten ze houden, Schouterden vond ik ook goed vandaag en ook Dufer was nadrukkelijker aanwezig.
Waggie blijft een van de sterkhouder.
VanderJeugd, sober, maar echt punten (ballen) pakken, ... weet het niet.
Zou ook niet weten met wie we verder moeten... :?
Plaats reactie